zondag en geen Lianno komende week :(

Vandaag uitgeslapen en we hielden een dag rust. Dieren verzorgen, beetje rommelen op pc met spelletjes en prijsvragen doen. We gaan dinsdag gezellig met de moeders en Dampsy BBQ ‘en en dus boodschappenlijst gemaakt. In de middag belde de groepsleiding van Lianno, de meneer melde dat Lianno dinsdag niet kan bellen omdat hij vanmorgen is vertrokken voor een week op kamp, de boot dit keer. Hij was de week ervoor (midweek) in de Belgische Ardennen. wij gunnen hem deze leuke uitjes maar nu komt het wel slecht uit, want men was wel even vergeten dat onze maandelijkse dag met Lianno aanstaande zondag was gepland. Toen ik dit melde reageerde de meneer verbaasd en ik dacht laat maar het zal wel….verdorrie hoe moeilijk is het handteren van een agenda nou eigenlijk? Lianno was hier zondag 13 juli en dan 3 keer niet en dan is het dus zondag 10 augustus. Maar ok het is niet anders hij komt pas in de avond terug dus gene belmoment en geen bezoek. De week erna gaat  alles ook heel anders want Lianno gaat woensdag (13-8) samen met zijn moeder kijken bij nieuwe plek en zal daar vrijdag (15-8) heen gaan. Dat houdt in afhankelijk van hoe hij zich aanpast er weer een periode komt van gewenning en die variëren van 6-12 weken en dus gaat het nu lang duren voor we hem weer mogen ophalen vrees ik. Ik baal dus dat zijn mentor daar niet even over nagedacht heeft, maar zoals ik al zei  het is niet anders. Nu hopen we alleen dat hij nog een leuke week heeft op de boot en de overplaatsing rustig en goed verloopt.  Verder wat tv gekeken en dan si de dag weer om. Ik kwam een mooie tekst tegen op Facebook en die sprak mij heel erg aan lees zelf maar…..

 

10404881_663497030413282_3406876082985805736_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Rustig dagje

Vandaag uitgeslapen en een rustige dag. Was gedaan die is altijd meer als je van vakantie terug komt. Het is mooi weer en in de middag wat regen dat is goed voor de tuin die er zo mooi bij ligt. Ik rommel op de pc mails op te ruimen. Ik doe wat administratie en speel mijn spelletjes. Doe ook wat prijsvragen nieuwe maand nieuwe kansen. Samen maken we de boontjes schoon en koken een gewone lekkere maaltijd. Kijken tv en dan gaat de dag snel om. Ik heb wat rust nodig erg veel gedaan en vooral armen (polsen)  en benen belast en dan doen rug, nek en heupen ook weer mee. Je gaat toch meer dingen doen vaker in en uit auto, meer en anders opstaan dus een beetje de boel overbelast. Komt allemaal wel goed met wat tijd.

10580134_662585877171064_8012276820265845362_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag 5 van de vakantie ’t Wildryck

Vandaag wat vroeger op, het is de laatste dag dus inpakken en opruimen. Omdat we vroeger zijn, zijn de broodjes nog warm als we ze krijgen heerlijk. We moeten voor 10.00 uur de sleutels inleveren en dat lukt ruim op tijd, half 10 zijn we klaar en gaan we in het zonnetje op de parkeerplaats zitten roken, wachten op taxi die om 10.00 uur komt. Johannes rijd en halverwege komen we elkaar weer tegen, heel grappig en dan rijdt hij de rest achter ons aan. Thuis  gekomen nog even staan praten met de leuke dame die me reed en samen peuk gerookt. Toen snel het mooie werk van Dampsy bewonderd. Hij verbleef in ons huis en heeft aan voorzijde de boel gereinigd met hoge druk spuit, daarna geschuurd en geverfd en dat is heel netjes geworden. Bedankt Dampsy. Wel moet het nog een keer zei hij, maar dat komt goed. Alles op het dak is ook gedaan door hem nu enkel nog daar kozijnen. Dan gezellig aan de koffie en dieren begroeten. Helaas is een van  onze nakweek Tokkeh Gekko’s ziek en niet op orde ne overlijdt later op de dag. Balen geen idee hoe of wat maar wel weg……is natuur maar is niet leuk zo’n jong diertje. Hij was al beetje raar aan het doen  toen we weggingen, maar nu is hij er dus niet meer.  Moeders belt gezellig en daarna bel ik de groep van Lianno, was even iets dan gemeld diende te worden en zij dienen op te lossen. Daarna ging Dampsy weer naar  moeders. Bedankt voor de goede zorgen van onze dieren en huisje. Op deze manier was weg zijn toch prettiger, wetende dat de dieren super goede verzorging en aandacht krijgen. Verder was gedaan, spullen opgeruimd, spelletje gespeeld en mijn 938 mails opgeruimd pffff  zat ook nog win mail tussen ik wordt de wordt dus de trotse eigenaar van een ‘Brazuca’! oftewel ik win de officiële WK-bal  en dat vind ik leuke prijs! Der ws in onze vakantie ook een leuk dvd pakket gebracht met 2 familiefilms  dus dat wordt weer  op regenachtige dag genieten. Dan eten besteld en in de avond tv gekeken in mijn eigen relaxstoel ne die zit toch het beste hoor…….het was superfijn  maar ben toch wee blij thuis te zijn. Hieronder foto’s van de werkzaamheden van Dampsy!

1907402_792063824161725_521944335810360440_n 10411035_792063834161724_5694557145330558609_n 997028_792063864161721_7965573686705717099_n 10516687_792063897495051_740960847133433295_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag 4 van de vakantie ’t Wildryck

Vandaag de laatste dag alweer, de tijd gaat snel. Het is schitterend weer en we hebben echt alleen maar zon en warm weer gehad. Vandaag zijn we naar herinneringencentrum Westerbork gegaan en vanaf daar met de bus naar Kamp Westerbork. De middelste deur van de bus heeft speciale oprijplaat ne dat werkt super tot je bij het kamp bent, daar is geen stoep en dan is het super stijl, doodeng en heel pijnlijk maar we hebbe het gehad. Gelukkig zijn de mensen erg behulpzaam en helpen ons in en uit de bus, maar blij dat ik niet met elektrische rolstoel er was dan was ik bij het kamp nooit uit de bus gekomen. Het was erg indrukwekkend en heerlijk in de zon in alle rust rond gelopen met Johannes aan het stuur.  Op weg naar huis even boodschap gedaan en dan naar huisje, eten en spullen pakken want het was lekker maar het zit er morgenvroeg weer op.

Westerbork 1 2 3 5 4 6

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag 3 van de vakantie ’t Wildryck

Het is heerlijk weer en lekker rustig op dit park. We staan elke dag om half 9 op en dan beginnen we met koffie en verse broodjes. Vandaag gaan we langs de hunebedden oa ion Emmen en daarna naar hunebedcentrum in Borger waar we eerst samen lekker lunchen en dan rond lopen. Erg mooi de film stelt niets voor de Reis van de steen is maar vaag vinden wij. Maar de informatie erom heen wel ok. Dan weer terug via toeristische route. We gaan rondje door het bos met rolstoel, dat moet die kunnen maar als er  dan opeens veel gras komt dringt dat te laat door en zit ik meteen op een zandpad en hoppa in een konijnhol met voorwiel…..schrik en ik krijg hem er rijdend niet uit, dus eruit en Johannes heeft hem in zijn vrij eruit geduwd. Niet slim maar ok opgelost en rustig verder rijden.  We eten in de avond bij het pannenkoekhuis op het park. Ik eet geen pannenkoeken want die lust ik niet dus neem  vis en Johannes wil liever saté en het was erg lekker. Daarna weer lekker op terras bij het huisje.

Hunnebed D45 emmen Emmen 2 hunnebedcentrum1 hunnebedcentrum rondje rijden in bos bos rijden vastzitten in zand

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag 2 van de vakantie ’t Wildryck

Goed geslapen allebei, de bedden liggen prima, dat is altijd voor mij probleem, maar nu dus even niet. Elke dag krijgen we verse broodjes bij het huisje, erg lekker. Na het ontbijt zijn we weggegaan, veel in de omgeving rondgereden, leuk l die kleine dorpjes. We bezoeken het Vlinderparadijs Papiliorama. Het is niet groot maar erg mooi en buiten mooie tuinen  om in te wandelen. We hebben veel mooie vlinders gezien.  Dan al toerend weer naar het park en onderweg oden we even bij een AH wat boodschapjes. In de avond lekker bij het huisje op terras.

Vlinderparadijs 11 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Vlinderparadijs

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag 1 van de vakantie ’t Wildryck

Vandaag op tijd op en klaar maken voor vertrek naar Drenthe. Dampsy komt en hij zal op het huis gaan passen. Dan komt de buuf nog even gedag zeggen en vertrek ik met de taxi en Johannes rijd zelf met de auto. Het is een binnendoor weg van bijna 2 uur en hobbelig ongelofelijk. Misselijk komt ik uit de taxi, veel pijn maar goed na wat koffie en inchecken knap ik snel op, hulp van hand pijnstillers. Het is een erg mooi huisje. De aanpassingen zijn perfect en het is erg ruim, rustige omgeving en het wordt dus vast genieten. Hieronder de foto’s van het huisje. Deze dag niet veel gedaan, wel rondje gemaakt over het terrein om de omgeving wat te zien. Op de tv zagen we noodweer, maar wij hadden volop zon en geen druppel regen.
huisje hal woonkamer 3 woonkamer 2 woonkamer slaapkamer slaapkamer 1 keuken badamer 2 badkamer tuin teras

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Vakantie staat voor de deur!

Vandaag werd ik echt laat wakker pas rond 12 uur. Ik was nog in de badkamer toen moeders er was. Samen koffie gedronken en ze had een spel meegenomen war ik om gevraagd had, Rollercoaster Tycoon. Oud maar zo leuk spel. je bouwt dan pretpark en dat vond ik altijd erg leuk. Meteen op de pc gezet en geprobeerd, later zal ik het serieuzer gaan doen, nu ff kijken. Nog even zitten kletsen met moeders. Daarna snel boodschap gaan doen. Tante Cockey belde nog even om na  te praten over gisteren, was gezellig. Daarna dieren verzorgen, spelletje spelen, koffers pakken en opruimen,. Morgen komt Dampsy die zal in ons huis logeren. Hij zal de dieren gezelschap houden en verzorgen. Eten gekookt en lekker gegeten bij de tv. In de avond heerlijk live tv gekeken want eindelijk gaat de serie Nikita verder, heerlijk! Nu is de dag snel om, tja eigen schuld als je zo lang op bed ligt. Nou alles is zo goed als klaar, nog wel even gebeld met de buuf ivm zieke kat, zielig hoor maar het gaat weer wat beter gelukkig. Taxi geregeld en alles klaar voor paar heerlijke dagen in Drenthe!   logo

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Geweldig feest in wings Food and Drinks Schiphol Oost.

Vandaag uit geslapen. dieren verzorgen en genieten van de vakantie. We spelen spelletje en eind van de middag gaan we naar moeders en Dampsy om zo samen naar Amsterdam te gaan. Twil belt nog even om ons een fijne vakantie te wensen.  We rijden naar Amsterdam en er hangen wel donkere wolken maar het is schitterend weer. Rien en Sandra zijn 25 jaar getrouwd dus een leuk feest. het is heerlijk op terras en de BBQ met buffet is echt zeer smakelijk. Er zijn veel vrienden en familie en heel leuk want ik zie de meeste niet zo vaak. Ja mijn zus is er ook maar die zegt niets en negeert ons en wij haar. Dat is wel raar, maar is niet anders. Tante Cockey  en haar dochter Judith en zoon Bob zitten gezellig bij ons en het is erg gezellig.  Rien en Sandra hun lieve viervoeter Lady is er ook en die is zo lief, ze zit een tijdje en meerdere malen op schoot zo lief ding…….. oom wout en Judith hebben mooi lied gemaakt op de muziek van O Waterloo plein en dat zingen we als familie voor hun en met de rest samen het refrein dat is erg leuk. Het is leuk feest mensen dansen en dat is leuk om te zien. Eind van de avond gaan wij terug naar huis en tante Cockey zwaait ons uit en dan eerst moeders en Dampsy thuis afzetten en dan zelf naar huis. Nog even na kletsen en dan lekker naar bedje…..

 

10487390_788770574491050_3124051805394470156_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Bol. com VS Ubisoft wegens missende code bij nieuw gekocht spel!

De dagen vliegen voorbij. Vandaag vroeg op en Sjoerd komt hele gezellig en schoon huisje. Later in de ochtend  komt de monteur van Welzorg en die ziet het probleem, ze gaan erover bellen, dus we wachten het rustig af. aardig e man en gezellig mee staan praten. dieren verzorgen, spelletjes,  loomen. Nu is het klaar net op tijd en Dampsy haalt de set op in de avond. Ik ben moe en heb als gevolg van de allergische reactie en alle bultjes nu mijn handen vol  velletjes en dat hoort erbij maar ik vind het naar gezicht en hoop dat het snel weg trekt. Ik kijk tv naar een film en wat series die ik opgenomen had, veel herhalingen weer  want ja het is zomer he……. gelukkig begint zondag Nikita alweer en dan 25 augustus Under the dome ik tel af ……….Verder nog even koffie gedronken met Dampsy. Ik doe even niet veel wil energie sparen voor vakantie en mijn rug en stuitje doen erg moeilijk en hoop dat dit tijdig weg trekt.  Dan  ga ik achter de code aan die mist bij het spel Bol.com  stuurt me door naar Ubisoft….die mij weer naar Microsoft wil sturen , maar mooi niet dus  is hun spel nou ja hele discussie en nog wel in het Engels en dan weer  naar Bol.com terug en nu gaan zij oplossing bedenken want retourneren mag niet want de verpakking is open geweest. Dat is natuurlijk logisch je maakt het open en installeert het dan vraagt die om code en mis je hem……..en dan nog de code zit altijd in de verpakking. Goed deze meneer kon niets en  heeft het doorgestuurd naar collega die zal contact op nemen  tjonge jonge zeg wat ene geode om een pc spel. Lijkt me toch duidelijk een kwestie van ondeugdelijk product dat men  vanuit Bol.com  geleverd hebt, immers kan je het niet gebruiken door missende zaken,  maar goed we gaan het wel weer zien. Klantvriendelijk si wel ver te zoeken. Nu weer tijd om te gaan slapen………

 

1977298_592350637549041_7029896658064034097_n

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag niets

Vandaag dagje echt niets bijzonders, moe en ontdaan door alle ellende in de wereld…..  dieren verzorgd, spelletje gedaan naar de beelden gekeken van de tweede stoet rouwwagens maar liefst 74 das lang en veel….heel respectvol. In de middag is Dampsy hier en doet de voortuin , alle onkruid weg. Johannes en ik rommelen lekker en spelen de nieuwe games die we kochten. jammer genoeg mist er bij een de registratie code dus daar moeten we morgen eens achter aan.  Als Dampsy klaar is geef ik hem rondleiding langs dieren en door huis, hij gaat hier  logeren als wij op vakantie zijn en zal voor alle dieren gaan zorgen. Verder weinig nieuws te melden.

10527546_737937389606824_7620718323633871949_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag nationale rouw 23 juli 2014

Vandaag redelijk op tijd op. Johannes heeft weliswaar vakantie maar mijn infuus niet. We drinken eerst gezellig koffie en dan doen we samen onze dieren. Uiteraard de vlag halfstok. We volgen het nieuws over ramp op de voet, erger me dood aan  halve waarheden en  onduidelijke berichten. Tot mijn grote schrik heeft niemand wat geleerd daar want ook vandaag haalt men twee straaljagers uit de lucht. Goed het is daar oorlog en tja ook in Irak, Afghanistan, Syrië, Mali en Gaza met Israël. kortom de halve wereld heeft wel shit, Taiwan heeft een heftige tyfoon en daardoor ook daar een vliegtuig crash en weer vele doden. Goed het nieuws is vooral slecht en  ik zal ook aan al die ellende denken straks met een minuut stilte. Dan komt de verpleegkundige en die is vroeg en dus zitten we al snel aan infuus en alles ok. Uiteraard wel weer blaasjes maar die zijn dit keer al weg voor infuus klaar is. met zijn drietjes kijken we naar de beelden op tv…..zeer indrukwekkend. Dan eten we chinees en ben ik dus net klaar voor het eten. Nog even kop koffie met zijn allen en dan gaat de verpleegkundige weer naar Dan nog even op de pc en open ik de post  ik heb 2 X 2 biosscoopkaartjes gewonnen. Een setjes voor Planes 2 en een setje voor oorlogsgeheimen en beide cadeau gedaan. Deze tekst las de verpleegkundige voor ik vind hem goed en dus sluit ik hiermee af……

Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Lekker weg met rolstoel

Vandaag vroeg op want Sjoerd komt gewoon om 8 uur.. Gezellig kletsen, koffie en schoon huisje. Het is erg benauwd weer en warm ook en daar heb ik wel last van. Om te beginnen doen mijn voeten erg zeer en zitten vol vocht loopt heel erg raar. We rommelen lekker in huis en doen samen wat aan huishouden. Spelletje en prijsvragen gedaan. Moest even wat dingen regelen en doorbellen. Vrijdag komt weer andere monteur Welzorg voor de laatste twee zaken rolstoel. Een probleem is de beensteun as die helemaal terug is staat die nog naar voren en daardoor kom ik erg moeilijk uit de stoel.  Ondanks dat het warm si besluiten we toch erop uit te gaan Johannes op de fiets ik in rolstoel. Het gaat langzamer dan scootmobiel maar zit stukken beter. We gaan buitenom naar Palazzo, Intratuin. Daar halen we kattenvoer en visvoer en dan weer terug naar huis. Heerlijk ritje dwars door de wijk, lekker in de zon en meteen licht rode armen, maar dat trekt wel weg. Lianno belt weer niet dus bel ik zelf maar,  dan krijgen we hem aan de telefoon en het is erg gezellig. Uiteraard blijven we het nieuws volgen over  Israël en de vliegramp. Ook de tour wordt beetje gevolgd. Samen koken we het avond eten maar staan doet erg zeer en zittend op trippelstoel lukt niet dus maakt Johannes het eten af. Gepofte aardappel, warme mais en schnitzel. erg lekker. De dag is dan zo weer om en de vakantie si heerlijk en het gaat veel te snel. Onderstaande foto zag ik op Facebook, geen idee wie hem maakte  maar ik vind het zo mooi………….

10552406_813338118690901_3561385083064106015_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag van nationale rouw 23 juli 2014

10565055_676402382438285_772773802654138020_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Twil op bezoek, superleuk!

Vandaag redelijk op tijd op en eerst koffie, dieren doen en beetje huis opruimen. Ik maak alvast witlofsalade voor het avond eten en al snel komt Twil. Samen eerst koffie en lunch. Ik geef haar de geloomde dolfijnen die zij erg gaaf vindt.  Daarna gaan we spelen met haar laptop, de kleine dingen zijn zo opgelost en ze laat me haar drie nieuwe spellen zien, een ervan is echt heel leuk.Het heet Hereos of Hellas 2 en is echt simpel maar erg verslavend en ik speel paar levels met haar spel. Later als zij weg gaat download ik het en speel dan paar uur lang het spel erg gaaf en zo leuk, dit is nu op moeilijkheidsgraad normaal hierna maar eens moeilijk doen. heroes-of-hellas-2-(pc-dvd-rom-(games))We kletsen en ondertussen komt ook de monteur die 2 problemen aan de stoel oplost de andere twee komt weer ander voor. Ik maak test rit en gelukkig is het nu droog en nu rijd hij beter. de stoel week erg naar links en nu niet meer, de beensteunen en gordel moet een ander doen. Dus dar krijg ik telefoon over. Dan komt de post met de mooie gewonnen tablet, ik laat hem in de doos, nieuw in doos want ik heb mooie ipad die ik ook won en dus zal deze naar iemand anders gaan weet alleen nog niet wie maar dat komt wel goed, liefhebbers genoeg. Eind van de middag maak ik eten, iets nieuws aardappel cupcakes.
10540558_786316568069784_7121612799149539526_n
Ik heb er paprika en mozzarella in verwerkt en het is simpel, zo klaar en heerlijk, maar het staat ook erg leuk op je bord bij een  maaltijd witlof salade. Het was erg lekker en gezellig. Na het eten koffie en toen bracht Johannes Twil netjes naar station. Ondertussen ging ik dus op zoek naar dat spel, het spel gevonden bij BigFish en koste nog geen 2 euro!  Gedownload en lekker zitten spelen brr verslavend hoor. Johannes aangestoken die speelt nu weer Anno1404. Het si vakantie dus moet kunnen. Nou dan si de avond zo om en met half oog weer nieuws gevolgd en complimenten  voor mark Rutte en Timmermans….zo wat was Timmermans goed bij VN!  Er gebeurt veel en veel nieuws, niet kloppend en de druk groeit maar  ik neem mijn petje nu voor deze keer af voor de VVD’er Mark Rutte. Op mijn Facebook en Twiitter zijn profiel foto zwart vlak en mijn  pagina logo zwart met kaarsjes  en daarbij tekst:

  #Bringthemhome
Zolang de slachtoffers van vlucht
#MH17 niet thuis zijn bij hun nabestaanden, zet ook ik mijn profielfoto op zwart.

10499507_784219778279463_1998084045440804696_o

Net voor ik wil gaan salpen komt er nog leuke winmail binnen, leuk dank je wel warchild.nl! zo nu snel naar de douche en slapen. Het heeft inmiddels wel aardig geregend en het is lekker afgekoeld.

 

Beste prijswinnaar,

Hartelijk gefeliciteerd!

U heeft meegedaan aan de winactie waarmee u 2 kaartjes kon winnen voor de film Oorlogsgeheimen en u bent een van de gelukkige winnaars.

De kaarten worden morgen naar u opgestuurd per post dus deze kunt u zeer binnenkort in de brievenbus verwachten.

Ik wens u alvast een prettige voorstelling toe!

Hartelijke groet,

War Child Nederland

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Zondag rustdag

Uitgeslapen en een dagje heel rustig aan gedaan, veel te warm. Er zou regen komen maar helaas niets gevallen. We deden dus niet veel een spelletjes, kletsen, tv volgen ivm vliegramp en situatie in Gaza, zorgelijk. Ondertussen was draaien en Johannes rommelde wat in de tuin, Ik heb abonnement op wc  want doordat mijn voeten extreem dik zijn door vocht slik ik weer dubbele vochtafdrijvers, helaas werkt het nog niet echt. Ik maak wederom een aantal bakjes kweek met fruitvliegen en dat gaat super en si nu erg voordelig. In de avond sproei ik dan toch maar even de tuin, arme planten hebben het zwaar. Dan douchen en bed in. Morgen komt Twil en de monteur voor rolstoel.

big-NLnl0304_2

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Avondje André Rieu

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Heerlijk de vakantie van Johannes is begonnen en dus 3 weken niet hoeven werken en lekker doen waar we zin in hebben. we gaan de laatste week een midweek naar Diever maar eerst even lekker thuis niets hoeven. Koffie drinken en dan dieren verzorgen en wat is het heet zelfs mijn dieren hebben er last van. Ik ook want mijn voeten zwellen weer goed op ondanks de vochtafdrijvers….kan geen schoenen meer aan dus lekker op blote voeten heel de dag. Dampsy komt om het terras af te maken, maar eerst koffie en kletsen. Johannes en Dampsy  herstellen de rubbers van de glazen salontafel en dan doet Johannes meteen vilt onder de poten van de bank. Ondanks de extreme hitte gaat Dampsy toch de tuin in en maakt het laatste stuk schoon, erg mooi geworden maar hi si wel gek met deze hitte. Dan doe ik zijn haar weer bijwerken en gaat hij douchen voor hij naar huis gaat. Wij rommelen nog wat met spelletjes, prijsvragen en eten wat. Het is echt heel heet de thermometer zei op zijn hoogst 36 graden. De taxi rijd voor en in mijn nieuwe stoel vertrekken we naar het Agora Theater waar we in een ruimte met airco genieten van een avondje André Rieu. Wel fris hoor brrr en als je weer buiten komt kaboem muur van hitte. Geen regen  gekomen. Het was super en we hebben genoten. Met Jos en Hanneke staan praten tot de taxi er was en toen snel naar huis. Even de boel luchten en dan lekker douchen en op weg naar bed, we laten de deur van de slaap kamer open en dat vinden de katten super lekker buiten in de nacht.Knipsel1932196_10152644738337425_3975814784221911662_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Who & Why

10488158_264753123722313_7461142093883139045_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Prijzen regen, vliegtuigramp, Israël valt Gaza binnen

Vandaag op tijd op. Johannes werkt thuis. Dampsy komt en doet eerst de groencontainer schoonmaken, dan het konijnenhok grondig schoonmaken en tot slot een stuk terras onkruid vrij maken. Ik verzorg de dieren, doe mijn dingen zoals spelletje, prijsvragen. AH komt en ik heb de borden zo mooi.
10382140_783986034969504_4116112514792678580_n 10550819_783986058302835_142936672454984212_n
Dan gaan we samen lekker lunchen, Dampsy Johannes en ik. Dan komt er leuk nieuws ik heb op facebook met een like actie een tablet gewonnen, helemaal blij mee!Het is de  Prestigio MultiPad 4 Quantum tablet t.w.v. € 129,=
10455347_750698491619456_3754626184298708051_n

Ook een mail dat ik het mooie DVD pakket won, zie hieronder ook erg blij mee.
5850671545feeb775831358c325a451d
Ik haal Dampsy zijn haar er weer af en dan gaat hij douchen en naar huis. Het was erg warm buiten dus ff opfrissen. Wij rommelen wat en al snel komt het  verschrikkelijke nieuws van het neergehaalde vliegtuig Malaysia Airlines/KLM  MH17. Geschokt en verbijsterd volgen we het nieuws.  Ondertussen volgt de halve wereld dit nieuws, veel nationaliteiten aan boord en het laatste nieuws was 154 minstens Nederlanders. Terwijl alle ogen  hiernaar gericht zijn komt Israël met het bevel voor het grondoffensief en valt vrijwel direct na persbericht op alle fronten Gaza binnen. Arme mensen kunnen nergens heen uit de lucht, van zee en over land  overal  valt Israël hen aan…op zoek naar Hamasleden. Ik  hoorde net dat men zonder stroom zit over het grootste deel van Gaza en en ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen hoe bang die gewone burgers nu zullen zijn.Op dit moment luisteren we naar CNN en kijken met half oog,  slaap lekker is niet passend voor deze avond. Het is zo dubbel het was een hele mooie dag met veel mooie dingen en dan zit je nu verbijsterd van al dat slechte nieuws en ik wens alle mensen in Gaza heel veel sterkte  en leef mee met de nabestaande van de inzittende van vlucht MH17……….

565_up46fxcp28i

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Dampsy aan de klus en rolstoel getest

Vandaag op tijd op en Johannes werkt thuis en Dampsy kwam hier ook klussen. vandaag heeft Dampsy het schilderwerk (wit) op het dak afgemaakt, erg mooi geworden. Nu alleen nog de kozijnen op het dak.  Daarna is hij onkruid gaan verwijderen en  als hij weggaat zegt hij dat hij morgen weer verder gaat, super. De dag vliegt snel om ik ontvang een zakje lombands die ik gewonnen heb,. blij mee. Ik doe de was, dieren, prijsvragen, spelletje en vermaak me prima. het is erg warm weer.  Brigitte bracht even snel haar gespaarde zegels van de AH Voorhof en daar ben ik super blij mee, want nu kan ik alle 8 Italiaanse borden in een keer bestellen. Ze zijn mooi en groot. Als Johannes klaar is met werken pakt hij de fiets en ik de nieuwe rolstoel en op naar de AH in de wijk verderop, heerlijk! Gaat wel langzamer dan scootmobiel maar zit veel beter en het lumbaal kussen  stel ik zelf in en heerlijk geen pijn nu in de onderrug bij elke hobbel. lekker samen weggeweest moet alleen monteur nog even iets laten bijstellen want hij trekt  of  wijkt naar links dat is lastig maar lossen ze wel op. Daarna gegeten en tv gekeken.

images

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Mijn nieuwe rolstoel Balder Liberty 8 KM !

Vanmorgen  heel geduldig zitten wachten op Welzorg en die kwam mooi op tijd met mijn nieuwe rolstoel. alles helemaal in orde. Ik moest even pinnen om het zelf gekochte tasje te betalen, extreem duur maar wel handig voor mobiel en portemonnee.  Het is klein en hangt onder de arm en is afsluitbaar met rits, kost wel 103 euro!

De rolstoel gaat 8 km en is voorzien van krukhouder onder linkerarm, heeft opblaasbaar lumbaal kussen om de holle rug op te vullen en te steunen. De rolstoel kan om hoog en heeft zowel positieve  als negatieve kanteling. De voetsteunen kunnen tot op de grond zodat je met gaan zitten of opstaan erop kan staan. Hij heeft een  mooie goede gordel die ook blokkeert. Ook heb ik nu complete verlichting. Kortom helemaal  blij met mijn stoel. Het begon op 12 juli 2011 en eindigt vandaag 15 juli 2014 maar dan heb je wel wat!

Ik wil Meta Jacobs, Janneke Sparrenboom ( de oud en huidige wethouder) bedanken voor hun hulp en  John Verhoef en zijn medewerkers ook. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad maar nu is het klaar en gaan we genieten!

10444651_782995161735258_4155119567823688732_n 10406999_782995141735260_4340776982747153469_n 10478945_782995125068595_2975896970587165076_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Tour de France!

Vandaag op tijd op. Mijn dagelijkse dingen gedaan en dieren verzorgd. Het gat erg goed met de jonge kikkertjes ze worden al groot net als de kleine  nakomelingen van de Tokeh Gekko. Welzorg belde net morgen tussen 10-12 uur komt mijn rolstoel. Gelaten en droog zei ik ok….ik kan niet meer blij worden van hun toezeggingen ik wil het nu eerst even hebben zien dat alles klopt en dan zal ik erg blij zijn, maar vreugde vooraf is hier niet meer mogelijk na alle gesodemieter. Dus morgen gaan we het zien.  Verder spelletje gedaan en wat administratie verwerkt. In de middag uiterraard Tour gekeken en meneer Contador is eruit. Was een mooie, natte en spannende dag.  De dag vliegt om en  dan eten maken en in de avond een mooie spannende film gekeken Impact. Gaat over een meteoriet die inslaat in de maan met alle gevolgen van dien. Duurde 3 uur maar was erg spanend , emotioneel en gewoon mooie film.  Daarna snel douchen en bed in.
MV5BMTM1MDY4NjM5N15BMl5BanBnXkFtZTcwMzc3NTY1Mg@@__V1_SY317_CR5,0,214,317_AL_

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Loomen met Lianno

Zaterdag
beetje uitgeslapen en dieren verzorgd, verschoond en al wat nodig was.De kweek fruitvliegen weer aangemaakt en dat gaat super! Momenteel heb ik deze week overschot maar geen probleem dat komt omdat het eerste keer is en vanaf nu maak ik elk weekend twee nieuwe bakken, één om te voeren en één om door te kweken. Verder gaat de dag snel om met de gewone dingen. Lianno belde nog even en vertelde mij dat hij dinsdagavond in een spijker is getrapt.Woensdag was zijn voet dik en eind van de middag zijn ze toch naar dokter gegaan, nu heeft hij antibioticakuur en mag er niet op staan. Zijn voet is erg ontstoken. De groepsleiding heeft hem getild tot er donderdag krukken waren en nu loopt hij met krukken. Lianno zegt dat het wel wennen is maar het goed gaat en hij hoopt snel weer gezonde voet te hebben. We gaan het morgen zien dan komt hij hier een dagje. Het was afgelopen week af en toe bar en boos met het weer  donder bliksem en dit is een foto van de dijk, mooi hé?10452945_781619148539526_866651470909151721_o
In de avond uiteraard voetbal en genoten van ons elftal en we worden derde! Klasse gedaan! Ik kijk nog even nieuws want het gedoe bij Gaza en Israël baart me nu echt zorgen. dan snel naar bed.

Zondag
Vandaag beetje te laat wakker pfff wilde er om half 8 uit zijn maar werd 8 uur. snel koffie eten en dan op weg naar Lianno. Lianno heeft goed humeur en loopt met krukken . Hij is enthousiast over Hellendoorn dar gaan ze morgen heen en verder over loomen. Thuis eerst eten en dan wordt er geloomd. Lianno houdt dit de hele middag vol en moeders komt er bij en doet ook mee. Ook Loes komt even lang en krijgt van Lianno zijn zelfgemaakte armband en ik maak daar een schildpad omdat ze dat vragen. Het is erg gezellig en Lianno heeft het snel door en legt dan ook moeders het even uit, dit is erg leuk om te zien en horen LOL. Ik maak ondertussen wuppies die zijn zo leuk om te doen. Lianno krijgt voor zijn rapport wat hele goed is met een 10 voor taal een loomset samengesteld uit mijn loomspullen en is daar zo trots op en blij mee en ik hoop dat hij veel creatieve dingen zal gaan maken ermee.

De set die Lianno krijgt: een bak met twee kanten vol spullen
10429306_782081338493307_4177385859268610458_n10464132_782081308493310_645814267853937637_n

Lianno maakt zijn armband en dit is resultaat
10502106_782172691817505_181341564338708830_n 10553370_782172715150836_6488602844623086743_n 10447519_782172788484162_78281256854109078_n
Met krukken en aan het loomen
10492261_782172655150842_1009040105724297254_n 10463019_782172761817498_102585576131768395_n 10534643_782172741817500_4181683620484181498_n
Zoals ik al zei moeders doet mee en dit zijn haar kunstwerkjes!
10407595_782172898484151_5257170374277492261_n 10409579_782172841817490_851541591627227442_n
Tot slot mijn wuppies!
10550948_782172815150826_6618775356021000323_n
Loes gaat weer weg en wij gaan eten en eten lekker hartige taart en dan is het tijd om op te ruimen en naar Hoenderloo te gaan. Moeders rijd gezellig mee en we zijn rond 8 uur weer thuis. Even kop koffie en dan geef ik moeders doos lekker ijs mee voor haar en Loes voor bij voetbal en gaat zij naar huis. Ik kijk voetbal en die wedstrijd is spanend en uiteindelijk is Duitsland WK 2014. Snel naar bed nu want het is alweer veels te laat.

Het was een prima weekend en een superleuke dag met Lianno ik heb weer genoten!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Weekend

Vandaag op tij dop, Sjoerd kwam al vroeg. samen kletsen, koffie drinken en daarna schoon huisje. Ik wordt weer mezelf de allergische reactie is over, wel blijf ik uit veiligheid nog paar dagen de pillen slikken. Verder wil ik de afgelopen 10 dagen van  vreselijke jeuk, uitslag, pijn snel weer achter me laten.  Ik doe mijn dingen zoals elke dag. De Ah brengt de boodschappen. Het is benauwd en het rommelt heel de tijd, maar nog geen regen dat kwam pas in de namiddag en avond wat. Afgelopen nacht werd ik ook wakker door echt weer hagel, hele harde regen en windstoten en een grommende lucht met veel flitsen, maar geen harde knallen.   Nu weer continue gerommel en gegrom met af ent oen flinke bui maar meer niet. Dat wat er is wel goed voor de natuur best wel droog hoor. Ik heb vorige weeks tof gekocht omdat de armleuning van mijn sta op stoel een scheur had, ze zijn gewoon versleten door gebruik na 10 jaar. De stoel is van mezelf dus  heb ik vandaag maar eens nieuwe stof erop gemaakt, dat was heel goed te doen. Armleuning los gemaakt, eraf en bekleden maar. Ik koos zwart omdat mijn hoofdsteun ook die kleur heeft leek e wel aardig en staat inderdaad leuk.
10378082_780992155268892_1701758553541883380_n 10544366_780992191935555_8365579741327187973_n
Zo ben nu best wel trots op mezelf was de eerste keer en ziet er gewoon super netjes uit. In de avond via de live stream mee genoten van André Rieu op het Vrijhof in Maastricht, moest wel elke 15 minuten even klikken op play en geluid haperde  soms maar was super om te zien zeker met Amira! Volgende week ben ik in het theater en volg dan via de live stream daar het optreden, heerlijk genieten zal dat worden.
amira-vrijthof
zo dag is om, was prima dagje nu op naar lekker weekend en dat wordt ook weer gezellig. Nu eerst slapen.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gewoon dagje

Ook vandaag weer veel te lang op bed voor mijn verstand dan, mijn lijf wil het gewoon. Ik sliep eerst diep maar kort en werd wakker door spinsels over het gesprek met Lianno zijn mentor pfff vandaag dus de voogd van Jeugdzorg maar gebeld helaas was die er niet maar die belt wel  terug. Kortom geen jeuk meer, geen vlekken meer, mijn ogen ook weer bijna normaal en de pijn in voeten en handen trekt langzaam weg. Dus daar ligt het even niet aan. Waar die extreme vermoeidheid dan van is geen idee alles bij elkaar denk ik dus ik geef er ook vandaag weer aan toe en blijf de hele ochtend op bed. Twil belt en we plannen een afspraak gezellig. Ik bel met Vodafone en dat duurt lang maar komt goed. Verder voogd dus gebeld die was er dus niet. Lianno niet meer gesproken helaas  is het bel moment weer vergeten op de groep dat is al voor de 3e week en gisteren zie zijn mentor hij belt je vandaag tussen half 9 en 9 uur maar ook toen zat ik tevergeefs te wachten. Verdere details geef ik niet maar ik spreek hem maar 10 minuutjes per week en daar kijk ik erg naar uit, maar  als je dan steeds weer voor niets zit te wachten is niet leuk. Goed verder met de dagelijkse dingen dieren, spelletjes. Ik kijk weer Tour beetje half oog en  doe de boodschappen online. Verder rommel ik de dag door is zo gedaan gezien ik alleen de middag heb. In de avond kijken we tv een mini serie die ik opnam van de week XIII erg spanend. Nu is het hoogste tijd om te gaan slapen, want morgen komt Sjoerd en dan wil ik echt uit mijn bed zijn als die komt. Al vind hij het totaal geen probleem als ik op bed blijf.

10421165_300147650161698_6367461921968899676_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen