Infuus @home

Vandaag stond ik wat later op pas tegen 10 uur en  dat mag  want het is infuusdag. Ik begin rustig en dan komen de boodschappen binnen, opruien en lekker lunchen met Johannes. Ik do snel wat aan de spelletjes en prijsvragen en dan is chat ik nog even met nichtje Pietje, heerlijk.

Dan is de verpleegkundige er infuus begint, prikken gaat in een keer en controles zijn ok en dan wachten tot de zak leeg is. Ik kijk naar een film Cyberbully uit 2011, ik werd emotioneel van. Daarna lekker met zijn allen Koerdisch gegeten heerlijk en dan is het avond. Na infuus koffie en nog meer koffie om bij te komen en dan belt Lianno, gezellig met hem zitten kletsen en dan is 10 minuten zo om, maar gelukkig is hij hier heel de zondag.

MV5BMTc5NDQzOTc2N15BMl5BanBnXkFtZTcwNDI5MzI4Nw@@__V1_SY317_CR12,0,214,317_AL_
Nu nog even een film kijken en dan bed in, vroeg want we zijn moe, morgen weer lekker weer net als vandaag en vrijdag  echt warm weer 25 graden.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Alles begint weer.

Vandaag op tijd op, Het is dinsdag dus wassen en vaatwasser en het sanitair schoonmaken…….dus huishoudelijke verplichtingen, ik mis dan Sjoerd al is het maar 2 keer 2 uur ik doe  dan enkel bijhouden nu alles dat is toch wel erg veel.
Tegen de lunch ben ik klaar en maak ik broodje met koffie.

In de middag rustig aan wat prijsvragen doen en spelletjes. Ik kook lekker eten en dan is het ook weer de eerste gemeenteraad na het reces dus de hele avond  bij de live feed, meegekeken en geluisterd.

Daarna douchen en bed.

10660243_679084715521180_3160856685292185583_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Welkom in september

10660243_679084715521180_3160856685292185583_n

Welkom in september…..de eerste dag is meteen maandag dus om 12 uur klinkt het luchtalarm. Johannes werkt thuis en is dus al vroeg op ik kom weer  later dan de bedoeling was uit bed. Eerst met Nienke gebeld en afgesproken voor komende weekend en daar heb ik zin in.  Dan koffie en  de keuken boenen en daarbij hoort het reinigen van alles koffie zet apparaten tja verslaafd zijn aan koffie is lekker maar het kost wel wat tijd en energie om alles goed netjes te houden, reinigen ontkalken.

Ook uiteraard tijd voor spelletjes alhoewel HayDay even niet doe komt wel weer.  Prijsvragen gedaan en weer verder met mijn studie. Dieren verzorgd en fruitvliegjes week uitgezet. En zo blijf je lekker bezig.

De dag gaat snel om ik heb problemen met overbelasting klachten links  ellenboog, pols, knie en rechts pols en elleboog, maar nu ook mijn voeten als ik ga staan wow….dat is pijnlijke grap als ik even sta gaat het langzaam beter. Nou heb ik natuurlijk in de zomer heel weinig mijn aangepaste schoenen aangehad veel te warm en daardoor kan het zijn dat ik weer opnieuw in goede stand moet komen zegt fysio, daarbij heb ik mijn linkervoet op houten rand gestoten maar dat mag niet uitmaken want het is rechts net zo erg. Kortom nu dus elke dag heel de dag weer mijn speciale schoenen aan en hopen dat het snel weer  ophoepelt, dit vind ik namelijk niet erg leuk.

In de avond maak ik paksoi met paprika en gegrilde zalm met sesam erg lekker gegeten daarna. In de avond lekker voor de buis  Under the Dome spannend hoor!  Op dit moment veranderd er weer veel op tv alles begint weer met nieuwe afleveringen end at vind ik altijd erg prettig na maanden van herhalingen.

Dag weer om en nu douchen en slapen en morgen weer een dag, dan wil ik vroeg op om San te bellen en een afspraak te maken dat wat we al heel lang willen maar gewoon niet kon  door  allerlei toestanden hier met rolstoel.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Zonnige zondag

Zo de laatste dag van augustus en het weekend. Het is een rustige dag we slapen wat uit, doen de dieren. Kijken lekker tv series. Verder heel rustig aan en het is weer lekker weer er komt nu echt nazomer aan heerlijk! we spelen ook onze spelletjes en in prijsvragen even geen zin dat doen we morgen wel weer.

Samen de garage opgeruimd er is nu ruimte nu Dampsy de spullen heeft opgehaald en daarna samen de zware huishoudelijke taken gedaan zodat ik de rest van de week het meeste zelf kan in kleine stapjes.

10660243_679084715521180_3160856685292185583_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Smockey heeft nieuwe slaapplek :)

Vandaag kwamen we dus laat uit bed tegen 12 uur, maar ja we gingen er ook best vroeg in half 5, dat doe ik echt nooit maar ja een keer moet kunnen.

Ik ruimde de keuken op en Johannes ging even  spullen halen bij de Intratuin.  Dieren verzorgen en spelletje en wat prijsvragen.

In de middag kwam Dampsy en hij maakte het konijnhok schoon, Smockey is dol op Snuffie en andersom ook dus dan krijg je leuke situaties. Kuifje en Snuffie gaat minder goed die mogen elkaar niet zo en Kuifje pest  hem dus ja……
ondertussen oogstte Johannes de stoofperen en druiven. Die zijn erg lekker de druiven dus de stoofperen ga ik van de week  bereiden. Het was een goed jaar voor ons eigen fruit.
10516666_806372456064195_9049485899671887154_n  10647122_806372469397527_8469992814652203201_n

 

 

 

 

 

 

10639557_806378502730257_4417917990034494430_n

 

 

We aten simpel en bij de tv en keken naar de serie Defience op Netflix, mooi en ontspannend. Damspy kwam later terug en haalde nog wat spullen op heerlijk ruimte in de garage, morgen maar eens opruimen daar.

De dag is dan alweer om en we gaan douchen en naar bed en dit keer iets eerder.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

weekend begint met goede gesprekken

Vandaag ook weer op tijd uit mijn bedje…huisje dieren en de andere dingen gedaan die ik altijd dus doe zoals prijsvragen, spelletje.

Vandaag belde de medewerkster van het VARA tv-programma Kassa en we hebben leuk en goed gesprek gehad over Welzorg, Gemeente en de de ellende als je hulpmiddelen nodig hebt.

Dampsy kwam even langs en we drinken gezellig koffie en kletsten wat.

Ik heb nog even met de taxi centrale gesproken want ik ben knap beroerd en ontevreden over de rit van gisteren en die mening deelde ze wel, ze gaan nu met chauffeur praten  in de trend van hoor wederhoor en komen er volgende week op terug.

Eind van de middag kwam Camiel en me zijn drieën gekookt, aardappels bloemkool met sausje en Camiel had heerlijke biologische kipfilet mee gebracht die hij klaar maakte. Gezellig gegeten en de hele avond zitten kletsen. De hele avond werd ook deel nacht en schrik niet want Camiel ging rond 4 uur naar huis en wij snel ons bed in. Het was erg gezellig en goede gesprekken, het is lekker en de tijd vliegt dan om.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Pompe-testdag Erasmus MC Rotterdam

Vandaag vroeg op en  het wordt een lange zware dag, testdag in Rotterdam. Dat is zwaar veel onderzoeken en testen op een dag, gelukkig is Johannes vrij en gaan we samen. De taxi komt mooi op tijd 9.15 uur rijden we weg, via Nieuwegein en het is erg druk dus we komen een kwartier te laat aan.  Nou ja  jammer dan. Het was een pittige rit, tjonge deze chauffeur is wild, bumperklever en rijd vol gas met een verlengde bus voor rolstoelers. Bij aankomst dus al helemaal door elkaar geschud en dood moe.

Eerste afspraak is gesprek met verpleegkundige en daarna komt de arts en die vraagt eigenlijk hetzelfde en onderzoekt me. Hij vind me stabiel en dat  is goed nieuws.  Dan urine inleveren en bloedprikken. snel een kop koffie en broodje en op naar fysio, haar vind ik erg aardig en zij doet goed werk.  Ze legt uit wat er allemaal gaat veranderen tijdens de testdagen en dat nieuws bevalt mij wel. ze doet de metingen en testen en dan is het klaar. Mooi op tijd en we staan klaar voor de taxi 16.15 uur, hij staat gepland om half 5. Maar er komt geen taxi dus bel ik even waar die is, oops files nou ja  dan nog maar even in zonnetje peukje roken en wat drinken halen.  Daar si de taxi dan 17.45 uur rijden we weg, jammer het is dezelfde chauffeur als de heenweg, dat beloofd weer wat. wederom een combinatie rit en  we pikken nog iemand op in Rotterdam die moet naar Kampen, dus  Rotterdam kampen en dan pas Lelystad nou  dat wordt latertje.  De chauffeur rijd als een idioot en ik  hobbel en schuif letterlijk in mijn stoel ne ik vraag hem om  het wat rustigere aan te doen als we stil voor zebrapad, zijn reactie is dan in stilstand twee keer flink gas geven…hemeltje lief wat een terechte boze blikken van de voetgangers. En daar gaan we weer volgas vooruit en ik vlieg letterlijk omhoog uti mijn stoel met een harde klap slaan mijn benen door de lucht, geen controle meer en dan vloek ik dat het een rolstoel bus is en dat je in spits Rotterdam dan niet harder dan 30 km moet scheuren….er klinkt een droge sorry van de chauffeur. De dame die ook in de bus zit stapte ook al boos in en is nu ook boos maar zegt niets. Ik ben kotsmisselijk en alles doet zeer……..de chauffeur gaat gewoon door  hard remmen, volgas en heeft blijkbaar niet geleerd te remmen op de motor wat bij een Diesel en extra lange rolstoelbus erg  goed en prettig is.  Johannes ergert zich aan het rijdgedrag van de chauffeur maar net als ik zegt hij niets meer….we hopen veilig thuis te komen.  De chauffeur  rijd op de A1 gewoon op de afslag om zo de file in te halen en gaat over verdrijvingsvlak  weer de baan op en duwt er een auto vanaf…….hij bestuurd deze bus alsof hij een puber is in een personenauto met benzine. Ik vind het doodeng, schudt en hobbel  van links naar rechts en heb moeite mijn hoofd op de hoofdsteun te houden. Ik hou me vast aan een stuk gordel uit plafond  en de andere kant zet ik mij met arm klem op de stoel. Het is echt te erg voorwoorden en ik baal , heb pijn en voel me erg onveilig. Op de A28 wordt het rustiger dus hoppa met een gemiddelde van 127 km per uur vliegt hij  van rechts naar links haalt in, hangt aan de bumpers van voorgangers ne deze man  houdt geen rekening met de passagiers. De dame en Johannes moeten zich ook vast houden dus niet alleen ik, maar niemand zegt meer wat. Ik heb app op telefoon die snelheid kan meten en zie het resultaat, foto is bewogen  want tja stilzitten was gewoon onmogelijk…en ja ik weet na 19.00 uur mogen we 130 van de VVD maar dat oe je toch niet met verlengde rolstoelbus van 10 meter?

10552629_805519139482860_29485496863068877_n

Dan stapt de dame uit boos en ze zegt ons gedag maar de chauffeur niet…ik zeg ook niets haal adem en dan het laatste stuk. Gelukkig we zijn thuis geen ongelukken maar heel veel fratsen die ik herken van blik op de weg en wegmisbruikers. Het is 20.15 uur dat we terug zijn. Reken uit Rotterdam-Kampen-Lelystad met files op A20, a1, A27 en A28  en dan toch in 2,5 uur thuis.  Doodmoe en kotsmisselijk laat ik me uit de bus leiden en zeg niets  en bel de centrale, die is er niet morgen dan maar. Ik neem kop koffie maar  smaakt niet te misselijk, dus pijnstillers erin en beetje soep dan maar. Even rustig zitten en dan  douchen en bed in…..ik lag er dus om 2200 uur in. Dit blog is dus dag erna gemaakt en met de datum van de dag van gisteren, gisteren was ik echt niet meer in staat iets te doen. Ik heb al vele ritten met dit bedrijf gehad naar ziekenhuizen, maar deze man  past niet in dat rijtje, deze is slecht en gevaarlijk en dat zal ik hun ook uitleggen.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Pompe | Een reactie plaatsen

Cursus gemeente begroting

Vandaag op tijd uit mijn bed. Huisje aan kant, diertjes blij, ik blij met het lekkere zonnige weer.
Heb  ons aangemeld voor cursus gemeente begroting, dat lijkt me wel iets….is in september en wordt door gemeente Lelystad georganiseerd.

Camiel liet weten dat hij vrijdag komt gezellig gaan we samen koken en eten en leuke avond houden.

De post bracht mijn gewonnen pakket van Dr. Oetker erg leuk, gaan we binnenkort eens iets heel lekkers mee maken.
10541465_804886076212833_4454824125757779002_nUiteraard spelletjes gedaan, prijsvragen ingevuld en forum bijgewerkt.
Verder lekker genoten van de tv Netflix en dan si de dag zo weer om. Morgen testdag in Rotterdam dus zware en lange dag. Dus vandaag op tijd slapen.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

The Ice Bucket Challange

Vandaag ook weer goed op tijd uit bed, het wordt moeilijker en dat is normaal het wordt kouder en donkere dagen komen eraan, ik hoop nog zo op een lekkere nazomer. zeker nu eindelijk mijn rolstoel klaar is en dan gaan we weer periode in dat het te nat, koud, glad is buiten en we  lekker binnen blijven.

AH wam mooi op tijd zoals altijd en tjee hamsteren is leuk en het staat zo in je keuken, maar dan moet alles ook weer de kast in pfff hele klus en veel werk maar ok gebeurt. Als lunch heerlijk warm kaasbroodje.

In de middag spelletje, prijsvragen en weer wat leeswerk voor studie. Ik ben erg moe en mijn linkerkant doet erg moeilijk en ik merk dat mijn concentratie daardoor slechter is, maar geen probleem ik heb alle tijd en de studie blijven we gewoon doen in tempo dat ik aan kan.

Twil belt en dat is gezellig we kletsen lekker bij en ook Nienke heb ik weer gesproken, even snel plannen voor bezoek hier en als het lukt in het weekend dat Lianno er is zodat Ilja en Lianno weer eens leuk samen kunnen spelen.

Ik maak een lekkere Tzatziki salade en een mozzarella-tomaat quiche voor het avond eten, lekker en dan kijken we de andere series. unfogetable en the gifted man. Ook de bold and the Beuatifull zap ik doorheen, heb even geen zin om serieus te kijken want  na de trio Brook, Ridge en Taylor doen ze nu weer hetzelfde weken lang met Hope, Steffy en Liam en eerlijk gezegd irriteert me dat gedoe  nu dus kijken we minder…..maar wie weet kijken we straks weer serieus of stoppen we er gewoon weer maanden mee tot ik het mis en weer ga kijken. Ik blijf as the wordl turns erg missen, maar ja die is na jaren echt gestopt en ik volgde dat al sinds mijn tienerjaren en geen soap tipt hieraan.

Dan is de dag bijna om en  op facebook is een hype ontstaan die heet The Ice Bucket Challange. Een patiënt met ALS in USA is die gestart . Je wordt genomineerd en hebt dan 24 uur om een emmer ijskoud water over je heen te gooien of 75 (elk  bedrag lijkt me ok) te doneren aan de stichting ALS. Het levert heel veel filmpjes op en heel veel extra donaties en dat is goed want ALS is slopend en dodelijk.  Ik hoop dan ook dat veel mensen mee doen en doneren zodat er meer onderzoek gedaan kan worden en wie weet komt er ooit een medicijn. Fokko vriend van de familie verloor deze strijd ook en ik dat deze ziekte ook  te genezen of af te remmen valt. In ieder geval zag ik vandaag ook mijn eigen familie  een douche nemen op internet tante Cockey en haar twee kinderen Bob en Judith en klasse hoor.
Iedereen die wat geld kan missen  kan een leuk bedrag over te maken naar NL50INGB 0000 1000 00 t.n.v. ALS Stichting Nederland.
klik op het plaatje hieronder voor meer info over ALS en de stichting ALS Nederland.

Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Maandag en de week begint weer…..

Maandagmorgen en op tijd op. Gezien Sjoerd er niet is zal ik zelf meer moeten doen en dus weer in ander ritme, want wat Sjoerd in 2 uur doet, doe ik in 5 keer 2 uur. Kortom een programma gemaakt zodat ik toch zoveel mogelijk verdeel en mijn huisje mooi schoon is. Inmiddels draait de witte was en de vaatwasser. Zojuist Dusty de achtergang en de kamers laten zuigen. Koffieapparatuur allemaal gereinigd, ontkalkt en schoongemaakt. Diertjes verzorgd. Lekker online gehamsterd bij AH Voorhof, makkelijk hoor achter de pc en morgen staat alles zo in mijn keuken.  Verder de was gevouwen, vaatwasser weer leeg geruimd, woonkamer gezogen en nu stoppen we ermee…….potje energie is weer leeg.

Na alle verplichte huishoudelijke taken nog wat zitten lezen, spelletje gedaan en ons prijsvragenforum bijgewerkt en dan is de dag om. Eten koken en dan eens kiezen wat we gaan kijken vanavond, want alle programma’s komen weer terug met nieuwe afleveringen!
RTL4 CSI en Unforgetable
SBS6 Under the Dome
NET5 The gifted man
Nou ja hoe dan ook alles wordt opgenomen dus we kijken het uiteindelijk allemaal wel.

We hebben uiteindelijk Undewr The Dome live gekeken, erg spannend en veel tegelijk heerlijke tv. Dan douchen en bed in de dag is om, morgen nieuwe dag.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

De peren geoogst uit de tuin

Vandaag wel lekker uitgeslapen tot een uur of 11. Dan lekker rustig koffie en de dieren verzorgen. aquaria water ververst en filters schoonmaken, andere dieren eten en water  sommige vers groenvoer. het is eindelijk droog en zonnig. dus hoogste tijd om de gewone peren nu te plukken voor ze er allemaal afvallen. sommige moeten nog rijpen en andere zijn al lekker, ik hou niet zo van peren maar volgens Johannes zijn ze lekker sappig.

10624876_803367233031384_3146444974004350071_n

Nienke en ik hebben weer even lekker lang aan de telefoon met elkaar  zitten kletsen en we gaan snel afspreken, want Lianno wil heel graag haar zoontje Ilja ook weer zien dus eens zien wat er mogelijk is.  Na een babbeltje opgehangen want we wilden graag een middagje tv kijken. we hebben twee rampen films gezien, heerlijk spannend een voor het eten en een erna. Tussen de twee films heeft Johannes snel een boodschap gedaan en ik het eten gemaakt.  we hebben de films  (elk 4,5 uur) category 6 en 7 gezien, gisteren al  8 en op dit moment dus erg blij met Neflix.

MV5BMjEyMTUwOTQ2OV5BMl5BanBnXkFtZTcwNDQ4NjcyMQ@@._V1_SX214_AL_ MV5BMTUyODgyNzY3NV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTk3NDgzMQ@@._V1_SY317_CR51,0,214,317_AL_

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadeel van zulke lange mooie spannende films is dat je dag zo om is en het dus nu bedtijd is geworden.  Douchen en dan slapen en hopen dat de pijn morgen echt minder is, nu is het zelfs met pijnstillers en  speciale gel niet echt prettig en normaal hou ik het daarmee onder controle.  Goed morgen nieuwe dag nieuwe kansen.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Op bezoek bij Lianno in de Glind!

Zaterdagmorgen en ik zit al om 7 uur aan de koffie…dat is weer eens anders normaal lig ik liever tot een uur of 10 te slapen. Ik lag er daarom ook gisteren al heel vroeg in. We gaan naar Lianno op de nieuwe groep. Het is een uurtje rijden en als we via Achterveld de Glind in rijden zijn er opeens extreem hoge  betonnen smalle  sneldheidsremmers, dat vind onze BMW niet niet fijn grrrrrr,  goed dan nog meer drempels, smalle weg maar ok we zijn er.

Lianno is vrolijk en heeft er zin  en hij bekijkt de spullen die we mee hebben genomen veel loom spullen, technisch lego en zijn stereo. We drinken gezellig wat en dan geeft hij Johannes een rondleiding en ik zit buiten in de zon en klets met de leiding en rook wat. Ik kan  de rondleiding niet omdat er trappen zijn.  Wat ik wel zie zijn foto’s en filmpjes die zij maken en het ziet er allemaal erg mooi uit,, ze hebben het gebouw net helemaal opgeknapt en is erg huiselijk. Lianno vind het er fijn en zegt dat zelf ook steeds. Dan zitten we nog kletsend buiten in de zon tot onze bezoektijd over is. Lianno zwaait ons uit en wij gaan weer op weg.

Omdat ik veel pijn heb aan de linkerkant elleboog, pols, heup, knie en enkel overleggen we even wat we moeten doen, want we hebben een feestje vanwege de verjaardag van Inge, Hanneke en Gerben en  ook omdat Inge en Gerben zijn verhuisd. Maar ik ben erg misselijk en beroerd en we besluiten hun tot onze spijt op laatste moment af te zeggen en rijden toch door naar huis. Thuis gekomen eerst pijnstillers erin en koffie. De middag slaap ik weg. Dan ben ik wel weer wat opgeknapt gelukkig.

Ik heb het abonnement opgezegd van HBO we hebben zo’n beetje alles wel gezien en het heeft niet zoveel nieuws meer. Lianno had het over Netflix en daar hebben wij al veel over gehoord. Dus nu eens op  internet verder kijken en dan besluiten we dat een maand te proberen en dat gaat via de Xbox.  We kijken meteen een mooie spanende miniserie  Super 8. Wij zijn dol op sience fiction en natuurrampen films.  Zeker omdat  die dingen ook echt kunnen gebeuren alleen in de films gaat het altijd goed.  Het aanbod is erg groot en er is veel nieuw voor ons kortom voor nu kan ik weer lekker  veel kijken.

ik doe nog wat prijsvragen, spelletje en dan si de dag alweer om. Hoop morgen op droog en wat zonnig weer zodat we de peren kunnen plukken in de tuin. Nu eerst weer douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Manager Welzorg belt……………

Vandaag  weer op tijd op, gaar en beroerd maar dat hoort erbij. Stress is echt slecht voor de mens. Sjoerd komt en dat is gezellig we kletsen, hij maakt schoon en dan gaat hij weer naar huis en nemen voor zeker 2 maanden afscheid. Hij gaat naar zijn dochter in Frankrijk die wordt geopereerd en heeft een veehouderij te runnen dus hij wordt tijdelijk een soort boer. Ik hoop dat de operatie en alles goed zal gaan.

ik doe mijn dagelijkse dingen, dieren verzorgen, spelletje en prijsvragen.  surf wat rond op internet. Heb veel last van mijn linker kant van boven naar beneden en de conclusie dat dat mijn slechte kant si is nu wel even duidelijk.

Dan belt de manager van Welzorg Flevoland (Lelystad) dat wordt een lang gesprek. Het is een aardige man zo te horen hij is duidelijk en heeft nog humor ook tot mijn verbazing. het gesprek is ook wel zoals je verwacht  veel toegeven en excuses maar of het werkelijk anders wordt zal de toekomst ons leren. Zijn bedoelingen zijn duidelijk. Uiteraard komen we ook op  het hele proces uit  en ja  het is ingewikkeld en er zijn vele partijen betrokken bij een hulpmiddel aanvraag en het wordt er niet simpelere van. In het geval van deze rolstoel alleen al MO Zaak, Welzorg, Gemeente Lelystad, Balder en ikzelf en uiteindelijk de grote club uit Den haag die maar denkt dat alles beter wordt met minder geld. Communicatie is een probleem en alle partijen hebben fouten gemaakt en dan bedoel ik dus ook alle en dat heeft tot deze chaos hier geleid. Doordat de grote club in Den Haag alles decentraliseert komen er taken bij mensen te liggen die dat niet kunnen, gevolg is uitbestedingen en vele contracten en afspraken wat het nog moeilijker maakt en dan de kern alles moet zo goedkoop mogelijk en dat sluit goed maatwerk dus uit. En Matwerk is wat onze regering ons beloofd en bedenk goed dat de echte decentralisatie pas volgend jaar begint op vele fronten, dat is zorgelijk. Iedereen wordt uitgemolken door de bezuinigingen en dienen ons als klant wel tevreden en goed te helpen  maar ik besef dan ook dat al die partijen vechten en met de rug tegen de muur staan. zou dus beter zijn als ze niet altijd bij aanbestedingen de laagte prijs vragen maar ook zij  meer op kwaliteit gericht gaan zijn, want uiteindelijk als  zaken in een keer goed gaan is dat veel goedkoper en met minder verspilling. Verspilling is hoog in de zorg alleen  is dat niet de schuld van de gebruikers zoals ik maar van de leveranciers en alle partijen ertussen. Goed de manager hoopt mij nog te kunnen overtuigen van het feit dat ze beter kunnen en hun best doen, dus  een oude klacht die is blijven liggen omdat al mijn tijd in deze rolstoel ging zitten is nu  opgepakt en hij gaat  het melden en ik ga zien wat er gebeurt. Er zit een slag in mijn wiel van de duwrolstoel. Daarom hobbel ik altijd als we ermee weg gaan, maar geloof het of niet er was opgehangen en half uur later belde er een medewerker en  plande mij in. Het begin is er nu de rest nog……..
Hoe rot deze situatie ook is geweest ik heb nu een goede rolstoel met alle functies die ik nodig heb en ja ik heb ook een goede gordel zelf gekocht op internet  en het heeft idioot lang geduurd met alle drama en fouten, 12 juli 2011 en  20 augustus 2014. Eerlijkheid gebied mij om te melden dat alle partijen in dit verhaal  anders hadden kunnen handelen wat ook de beweegredenen zijn. Nu is het wachten dus op een goede nazomer zonder  al die regen en dan kunnen we eindelijk gaan doen wat we willen, zelfstandig  weg en ook buiten de stad en donderdag is de eerste afspraak met ziekenhuis Rotterdam, dat is gene leuk uitje maar wel noodzaak.

Lianno belde nog even en die wil graag zijn radio  en cd speler (mini stereo) op de groep hebben en dat mag. We kletsen gezellig en dan hangen we op  we zien elkaar morgen. Ik ben moe drink nog wat koffie en ga dan douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Welzorg drijft me tot waanzin!!!!!!!!!

9.00 uur
De telefoon gaat een meneer die mijn auto wil aanpassen met gordel…..ik antwoord droog u bedoelt mijn rolstoel hij leest de werkbon opnieuw en zegt o ja u rolstoel.

Kunt u vandaag…ja ik kan vandaag. Dan zegt hij dat ze in Zwolle zitten en dat ik naar de werkplaats moet komen. Ik antwoord resoluut van nee kom op zeg even naar Zwolle voor een verlengstuk van een gordel……OMG ik wordt er moe van zoooooo moe. De meneer zegt dat Welzorg hun inhuurt om dit daar te plekke te doen en ik antwoord nou belt u Welzorg dan maar want ik ga dus echt niet even van Lelystad naar Zwolle reizen op privé kilometers met een invalliedentaxi. Dat kost me teveel en daarbij welzorg hoort dit aan huis of in mijn woonplaats op te lossen.
Hij zegt u weigert te komen en ja zoekt u het maar uit met Welzorg ik ben het nu echt zat wat zijn dit voor achterlijke praktijken.
Even naar Zwolle ten eerste moet ik Valys een dag van te voren boeken en anders per rit 10 euro extra betalen, het is zo’n 50 km enkele reis dat maal 22 cent en mijn kilometers nemen dan ook af om even ene probleem weg te halen wat Welzorg zelf fout heeft geleverd…..ze weten hoe dik ik ben dus hoe kunnen ze nu een te kleine gordel leveren? Zo de dag begitn dus weer goed nu hopen dat de monteur van Welzorg die komt vandaag wel iets met die beensteunen kan zo niet ben ik inmiddels in staat deze stoel zo het Gelderse diep in te rijden ……KUTZOOI!

Update 14.00 uur
OK de monteur is nu aan het sleutelen, maar wat eend drama.. Je opent de deur en daar staat een jonge man die zegt ik kom een onderdeel vervangen. Ik vraag welk deel? Ja euh dit ik weet niet wat het is of hoe het heet. Ik pak het onderdeel aan en zeg hem dat dit de ophang is van de beensteunen en dat ik niet zie nu hoe dit het probleem oplost. Nodig hem uit naar de garage en laat hem het probleem zien. Ik wijs hem maar direct aan waar het onderdeel moet komen, want hij kijkt op de achterkant. Het is te triest voor woorden dat deze man net een maand in dienst op weg wordt gestuurd en niet eens hoort dat die een onderdeel van een beensteun moet vervangen, maar ok. Er ontstaat een discussie en ik loop weg ben er klaar mee en zeg je doet maar wat je niet laten kan ik ga naar de huiskamer. Johannes die er heel de tijd bij is gaat het gesprek aan met de jongen. Later ga ik weer terug om te zien wat er nu wel of niet gaat gebeuren en ik geef hem even een stukje geschiedenis van alleen al alle shit met deze gloednieuwe rolstoel nog geen maand oud en zo uit fabriek. Je ziet hem schrikken en Johannes wijst me erop dat hij er niets aan kan doen, nee dat weet ik ook wel er zijn elke keer andere monteurs en andere mensen en niemand kan er wat aan doen nou ik ook niet ! 
Goed de monteur wet nu waar dit onderdeel moet en Johannes denkt dat de beensteunen wel beter en meer recht zullen komen, ze worden er niet langer van dus dat probleem blijft maar ik geloof dus ook niet dat ze veel rechter komen…..maar dat gaan we wel weer zien als die klaar is met het vervangen.
wordt vervolgd……..

Update 15.00 uur
Nou de monteur Joark gaat weer. Hij heeft de beensteunen nu recht gekregen dus dat is wat moest gebeuren en het verlengen koste wat moeite. Hij belde met Balder hele discussie en steeds viel verbinding weg maar opeens kreeg ik zelf een helder idee en zei trek eens aan de voetsteun zelf daar zit namelijk ruimte en kijk hoppa 10 cm meer ruimte en alles werkt nu. Joark en ik lossen het nu dus samen toch nog op en nu nog het gordel gebeuren want naar Zwolle reizen is geen optie………Ben nu doodop en ga met wat koffie bijkomen wat gedoe zeg………. Maar voor de duidelijkheid deze nieuwe monteur Joark neemt je serieus en denkt mee en heeft zich meer dan 200% ingezet en  daar ben ik hem dankbaar voor.

Update 21.00 uur
Deze dag ook overleefd compleet naar de klotuh zo moe dat zelfs eten teveel was….ik ga douchen en bed in. Alles doet me zeer, maar voorlopig geen Welzorg meer en die gordel tja die ga ik morgen zelf maar regelen kost ongeveer 17 euro maar scheelt hoop reizen en ellende ben er echt mee klaar. Ik ga het dus zelf maar  knutselen en dat scheelt hoop onzinverhalen, kosten en stress. Ik kan hem nu eindelijk volledig zelfstandig gebruiken en hopelijk  gaat die jaren mee zonder onderhoud want ik kan en wil geen  welzorg medewerker meer over de vloer hebben!
welterusten allemaal!

Geplaatst in Dagelijks Leven | 2 reacties

Geen infuus vandaag, maar lekker lang op bed liggen.

Vandaag begon de dag pas rond het middag uur, waarom geen idee ik sliep lekker vannacht, vanmorgen had ik gewoon geen zin om uit bed te klimmen, lag er zo lekker met twee katten dus bleef ik maar liggen. Het is ook erg nat en koud buiten en ik heb sinds begin van de wek ook weer een trui aan en de deur meer dicht dan open. Het wordt herfst brrrr. Dieren verzorgd en wat opgeruimd.

Toen belde Welzorg ze komen morgen een module  in op de rolstoel bouwen om de boekensteunen te verlengen? Geen flauw idee wat men bedoelt maar dat zie ik dan morgen wel. Het is een gloednieuwe rolstoel die dit bedrijf standaard maakt en ik kan er met mijn pet niet bij dat de testrolstoel perfect was en nu weer allerlei dingen niet goed zijn, beensteunen scheef en tekort en dat dit niet gewoon hersteld kan worden zonder knutselwerk. Ik had de stoel net 2 dagen nieuw uit fabriek en hij liep aan en dan komt Welzorg en die kijkt en kijkt  is daar bijna uur mee bezig en zaagt dan gewoon ergens een stuk bout af…en dat bij nieuwe stoel ik vind dat vreemd. Het is net als een auto die nieuw van de band komt als er iets niet klopt wordt het netjes hersteld maar hier gebeurt alles met knutselwerk. Men ook niet zeggen wat ze nou precies gingen doen en hoe laat. Nou ja ik ben thuis en wacht vol spanning af en dan hoor ik wel wat ze gaan doen en of ik dat goed ga vinden. Ondertussen contact met wedhouder gezocht over wederom dit zooitje en morgen hebben telefonische afspraak. Daar kijk ik wel naar uit, dat lucht weer op en wie weet kan zij er iets mee.

Ook vandaag weer leuke mail …..ja weer prijs  gaat weer heerlijk hier, wordt er helemaal blij van.
Beste Monique,
Gefeliciteerd!
Je bent één van de prijswinnaars van de Klik+Win in WINELIFE nr.30!
Je hebt de WINECHILL gewonnen. (klik op plaatje voor info over winechill)

IMG_4943R

Verder weer lekker prijsvragen ingevuld, spelletje gedaan en wat rond gesurft. Ik heb de loom spullen die ik gisteren kreeg van Brigitte uitgezocht en een doos voor Lianno en zijn moeder klaargemaakt dus nu kunnen we allemaal weer door loomen.

In de avond belde Lianno super blij  en hij heeft het goed naar zijn zin, hij zit nu bijna week op de nieuwe groep en het gaat super goed daar. Hij vindt de regels duidelijker en beter, eten si lekkerder en de kinderen zijn leuker kortom hij was heel blij en positief. we zien hem zaterdag en hij kijkt ernaar uit.

Verder belde Loes en moeders nog omdat ze vannacht voor 3 weken naar Frankrijk gaan en ik hoop dat ze lekker weer zullen hebben en ik zie ze rond 9/10 september weer.  Even gezellig gekletst en  goede vakantie gewenst. In de avond lekker tv gekeken en nu douchen en bed in.  Voor de oplettende lezer ja normaal was dit infuus dag maar die had ik dus vorige week donderdag omdat mijn verpleegkundige ook op vakantie si.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Gezellig met Brigitte aan de koffie

Vanmorgen vroeg op Sjoerd kwam, gezellig en schoon huisje. Johannes werkt thuis maar had een cursus  dus Sjoerd werkte in omgekeerde volgorde. Ik rommelde op de pc en al snel kwam er goed nieuws via de mail:

Beste ondertekenaar van de Petitie tegen de Positieflijsten,
Een jaar geleden kwam de staatssecretaris, mevrouw Dijksma, met een Positieflijst voor zoogdieren die het einde zouden betekenen voor de hobby en passie van heel veel dierenliefhebbers. Als de gebruikte methode ook voor de andere diergroepen zou worden toegepast, zou dat het einde hebben betekend voor grote delen van de houderij van gezelschapsdieren.
Wij hebben toen via een Petitie uw steun gevraagd en gekregen !!!
Wij kunnen u melden dat wij, mede dankzij uw steun, er in zijn geslaagd de plannen van mevrouw Dijksma van tafel te krijgen. Er wordt nu, samen met de sector, nagedacht over een methode om dierenwelzijn veilig te stellen waarbij nu wèl gebruik wordt gemaakt van de kennis en kunde waarover wij als dierhouders beschikken. Voor de details verwijs ik u naar: Positieflijsten, een nieuwe start
Wij danken u zeer voor de steun die u aan ons (aan al uw collega-dierenliefhebbers) wilde geven.
met vriendelijke groet,
Ir. Ed.J.Gubbels,
Secretaris PVH

Helemaal blij voor nu, want dit houdt in dat mijn lieve Degus hier gewoon legaal zijn en hopelijk blijft dat zo. Niet at ik van plan was afstand te doen, maar als het legaal is is het toch prettiger.
Nienke belde en later nog een keer, bedankt voor de tips, het luisterend oor en we gaan het wel merken allemaal. Het ging natuurlijk over Welzorg maar ook vandaag had ik niet genoeg moed om te bellen, geen behoefte om hun te vertellen hoe het hoort en dan hoop onzin te moeten aanhoren. We blijven maar in wachtstand en afspraken  blijven weer in koelkast. Ik ga wel hoe dan ook testen i Erasmus MC en als Johannes geen vrij kan hebben en mee kan zal ik mijn HA om katheter  vragen want ik kan niet zonder drinken hele dag en niet zonder wc en ben dan wel 12 uur onderweg ……maar dat is nog even dus we zien wel.

Toen leuke post van Nuon, 4 kaarten voor de Orchideeënhoeve. Waarde: € 42,- gewonnen. Ben ik erg blij mee vind het daar erg mooi en leuk, dus daar gaan we zeker snel een keer heen.

In de middag kreeg ik bezoek van Brigitte, ze stop met loomen en ik kreeg al haar spullen. Ik stop met haken van zpagetti en dus gaf ik har mijn zpagetti klossen. samen heel gezellig aan de koffie, lekker bi gekletst en dat was weer super gezellig. Nu heb ik heel veel loom spullen uit te zoeken en ook reserve onderdelen. Ik kreeg zelfs haar mooie bewaardozen! Heel erg bedankt Brigitte!

10582202_843126992367017_839446020_n 10615648_843126995700350_676322363_n 10617328_843126975700352_993305641_n

In de avond lekker Chinees besteld had ik zin en tv aan en rustige avond. Johannes kletste met zijn zus Ina lekker bij over de telefoon. Ik had moeders ook even gesproken vandaag, zij vertrekt naar de zon, teemste ik hoop dat die in Frankrijk is.
Tot slot kreeg ik deze mooie en lieve foto van Feline, dit pakje heb ik haar gegeven op de groei in juni samen met wk pakje voor voetbal en ze past het nu al en staat er zo gaaf! Ze groeit heel hard zoals jullie zien.

10580093_801020583266049_2668781389567316834_n

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Welzorg bezorgt me weer zorgen………..

Zo mooi op tijd op, nieuwe week nieuwe kansen. Ik doe de dieren en bel de tandarts om afspraak te verzetten. Dan belt Nienke heerlijk met haar als vanouds zitten kletsen. Ik moet het gesprek stoppen want  er wordt gebeld door de nieuwe mentor van Lianno. Dat was een leuke kennismaking. Lianno vermaakt zich goed en is rustig op de nieuwe plek, het  gaat goed voor nu, hopelijk is deze overplaatsing dus een rustige. We maken kennis en meteen nieuwe afspraken over bezoek en belmomenten, we mogen zaterdag op de koffie komen om de nieuwe groep te zien. Ik vind het een fijn gesprek en het klinkt allemaal erg  goed dus goede hoop dat Lianno hier voorlopig kan blijven en zich goed kan gaan ontwikkelen.  Ik doe weer lekker veel op forum, speel mijn spelletjes en geniet van onze heerlijke koffie, ben weer erg blij met nieuw apparaat.

Ik zit in twijfel of ik nu weer Welzorg moet gaan bellen om ze voor de tweede keer te helpen herinneren dat er nog steeds werk gedaan dient te worden……Wordt inmiddels weer knap moe van die gasten vele beloftes en er gebeurt weinig ik tel af want Welzorg is er sinds 3e kwartaal 2011 en dat houdt in dat het volgend jaar einde is van de 4 jaar en ik hoop oprecht dat de gemeente nu kiest voor een ander.Ik hoor die man nog zeggen dat ik moeilijk ben maar volgens mij valt dat mee als je bedenkt dat ik door het leven wordt geleidt door 5 ernstig chronische afwijkingen. Goed ik zie wel wat ik doe wat eigenlijk heb ik geen zin in weer hoop onzin aan te moeten horen en de andere kant is dat ik nu nog niet zelfstandig in en uit de stoel kan omdat de beensteunen te kort en verkeerd geplaatst zijn pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Ik wil naar Artis, Den Bosch om te lunchen is dat nou echt zoveel gevraagd??????

Leuk mailtje gekregen van Dr Oetker. Beste Monique8, Wat leuk dat je ons volgt! Wij hebben jou gekozen als winnaar van een van de vier versierpakketten deze week. . Met vriendelijke groet, Dr. Oetker Erg blij met weer een leuke prijs! al mijn inzet afgelopen week levert nu al vruchten, super!

We kijken tv Nikita en das nou jammer nu is het echt afgelopen laatste seizoen en laatste aflevering, goed einde dat wel. Gelukkig begint vanaf volgende week overal weer nieuwe seizoenen van. Ik kijk naar The Bold and the Beautifull, tja werd weer eens eentonig dus paar weken niet gekeken, kon het niet meer zien dat geruzie over  bij wie Liam moest horen, bedrog, leugens en bleh had er genoeg van maar nu eindelijk is hij getrouwd met Hope. Nu kijken we weer mee en hoop ik dat Bil eindelijk eens flink koekje van eigen deeg krijgt!

Verder weer de study opgepakt en veel gelezen, van de week weer een toet maken en we zijn op de helft dus gaat nog steeds goed. Op naar een certificaat! Ook weer aan het loomen, mijn pols doet weer minder moeilijk dus lekker bezig. Mogen weer nieuwe dag nieuwe kansen en dan  kijk ik wel of ik dan Welzorg ga bellen…..vandaag heb ik het laten rusten.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Snuffie 4,5 jaar!

Ook vandaag heerlijk lang samen op bed blijven liggen, echt zo lekker ontspannend. Zeker met dit herfstweer, regen, harde wind en fris. Tussendoor af en toe zon. De tuin vind het heerlijk die ligt er super mooi bij. De paarse bloemen schitteren door heel de tuin aan de  linker kant. Het hok van Snuffie is overgroeid (met hulp) door de Kiwiplant en nu zit Snuffie buiten en toch grotendeels droog en die vind het geloof ik heerlijk.  Vandaag leuke foto gemaakt toen we zijn favoriete eten brachten droog brood en een hele kool.

10514673_800268293341278_8704199646162199099_n

10522576_800268306674610_6839212123445734023_o

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verder veel op internet bezig geweest laatste dingen in ons prijsvragen forum. Ook was het weer zover volgende kwartaal dus  kattenbrokken, Degu voer en zoals elke week krekels kortom eer komt dus weer veel post werk aan de winkel voor postnl. Verder hoeven we geen vliegjes meer te kopen want die kweek loopt prima, erg blij mee. als we alles bereken hebben we de kweekspullen er met 6 potjes nakweek uit dat is 3 weken werk en er komt veel meer uit de spullen dus een hele besparing.  Verder uiteraard dieren verzorgd en een rustige zondag gehouden, Goede film gekeken en dan is het weekend weer om, deze week heeft Johannes cursus en dus druk. Nu dus op tijd bed in en morgen begint er weer een gewone week.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Loom elastiekjes gewonnen!

Lekker begonnen met uitslapen, heerlijk samen op bed. Bed is het nat. grijs en fris met harde wind. beetje herfstachtig dus.  Ik begin met heel veel inhaalwerk in het forum. Ik kan geen actie meer of prijsvraag meer zien, ben de hele dag en avond bezig geweest en de mensen die mijn forum kennen snappend at wel als ik zeg dat ik heel doorlopend heb opgeruimd, bijgewerkt en meegedaan. Voor hen die het niet kennen dat zijn 6 pagina;s met elk 50 onderwerpen en elk onderwerp heeft een site en elke site heeft acties soms 1 soms 2 en soms heel veel………dus honderden! Ik ben wel blij dat ik nu eindelijk weer bij begin te komen en  niet langer achterloop. Nu hopen op leuke post en het eerste kwam vandaag al weer binnen een zakje met loombands dus elastiekjes voor loomen echt blij mee.
imagesWZ31ODN6In de avond lekker eten besteld en samen bij de buis gegeten. Nu gaan we lekker douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Lianno is verhuisd van DHG naar de Glind.

Vrijdag dus op tijd op want Sjoerd is er al om 8 uur. Gezellig en helaas geen lekkere koffie want de DG overleed gisteren en de nieuwe komt pas in de middag. we nemen de nieuwe ons kippie want daar lijkt de DG op vinden wij.  naamloos

Na het werk gaat Sjoerd weer weg en ik ga aan de slag in het forum. Ben erg moe maar dat is normaal de dag na infuus.  De dag gaat snel om en dan belt Annemiek om te vertellen hoe de verhuizing van Lianno si verlopen, hele goed dus. We kletsen erover en ze mailt mooie foto’s van de nieuwe groep en die zien er super uit.  We groeten elkaar want er zal nu geen contact meer zijn met de Hoenderloo Groep die tijd zit erop en het nieuwe De Glind tijdperk is aangebroken. In de avond wat tv en kletsen en dan bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Voor de verandering infuusdag

Vannacht weer eens slecht en onrustig geslapen, maar dat komt wel weer goed. Ik was er al erg vroeg uit en eerst lekker een warme douche genomen en kop koffie. OK koffie werd gewoon koffie want mijn lekkere Dolce Gusto koffiezetter stierf ter plekke, maar gelukkig komt er morgen al weer een nieuwe leve het online shoppen en de 24 uurs levering. Het is een iets andere dan we hadden en deze heeft groter water reservoir ipv 1 liter nu 1,3 liter.

krups-kp230t-melody-dolce-gusto

al snel kwam de verpleegkundige en ja vandaag infuus, want volgende week heeft hij vakantie dus hebben we het een week vervroegd. Normaal dus woensdagmiddag maar die was al vol en dus donderdagmorgen. Het ging prima en was gezellig. Ik moest alleen op een moment naar de wc, dat gebeurt eigenlijk nooit, ik hou het altijd die 4 uur op. Nu moest ik nog 2 uur en dat haalde ik niet, rechts was al geprikt en ging niet dus nu zat alles links en dus naald eruit en opnieuw prikken kon niet dus  met hulp van hem  opgestaan en ik vond dat erg eng maar ging goed en soepel en naar de wc, wat een opluchting. Weten we dat ook weer…….daarna nog ruim uur gezeten. Na infuus erg moe.

naamloos

Had nog hele middag en avond. Ik werkte weer door in forum en nu gaat het snel de goede kant op. Ik maakte eten en in de avond keken we naar spoeddebat Den Haag en pfff de burgemeester overleefd simpel een motie van wantrouwen, maar bepaalde mensen daar mogen wel eens in de spiegel kijken naar hun eigen normen, waarden en sociale houding. Lianno belde nog even en daar ben ik blij mee, hij heeft nu leuke avond op de groep en morgen verhuisd hij en hij vindt dat uiteraard erg spannend. Nu lekker slapen, morgen wer vroeg op want Sjoerd komt.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Welzorg blijft vermoeiend

Vandaag redelijk op tijd uit mijn bed gekomen. Het is raar grijs weer en nat. Dieren verzorgd, was gedraaid en de rest van de tijd druk bezig geweest in prijsvragen-freaks forum met opruimen, bijwerken en  updates instaleren kortom heel veel werk en nog lang niet helemaal bij.

Vandaag ook maar weer eens weer even gezellig gebeld met Welzorg even kletsen en nu gaan ze weer uitzoeken wat ze aan het bestellen zijn en doen. Ondertussen wacht ik maar rustig af wanneer men de laatste dingen goed gaat regelen. Ik snap er werkelijk niets van een gloednieuwe rolstoel na testen  dezelfde stoel zo van fabriek en dan toch nog zoveel mis. Beensteunen die schuin erop zitten waardoor sta op functie niet werkt, tja opstaan  via voetplaten die niet plat op grond kunnen maar omhoog komen is niet zo veilig. Bensteunen die  bijna 10 cm te kort zijn voor mijn benen, gordel die te kort is en bla bla. Tijdens het gesprek wordt ik erop gewezen dat mijn situatie complex is, nou daar hoeft men mij niet op te wijzen ik weet dat met 5 chronische ziektes het ingewikkeld leven is, maar  daar vallen deze fouten dus niet onder meneer. Het is niet moeilijk een goede rolstoel uit te zoeken, maar het is blijkbaar wel moeilijk een goede  van de lopende band te laten komen.

10458936_797634386938002_2716649926618963991_n
Werd gebeld voor tevredenheid onderzoek over Welzorg een bureau die dat voor gemeente doet nou …tevreden zijn we dus niet als dat duidelijk is vraagt men of je je anonimiteit op wilt geven zodat ze Welzorg kunnen inlichten zodat die weer kunnen werken aan een betere service…mag hoor ik vind het best Welzorg mag weten dat ik ze met een 2 heb beoordeeld.

Goed verder lekker tv gekeken en  als avondeten heerlijk witlof gemaakt. Verder bijna de hele avond aan de telefoon gehangen met Elisabeth en alter nog even met Nienke.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Lianno verhuisd vrijdag

Vandaag vroeg op en Sjoerd was er gezellig en hij is zo blij met de nieuwe mobiel die we hem gaven. Samen nog even wat instellingen veranderd en daarna koffie en schoon huisje. Johannes weer hard aan het werk  thuis. Ik rommel wat ne ben erg druk met achterstallig werk in on prijsvragen forum….het begint weer ergens op te lijken  ik ben nu  heel wat meer bij nu de grootste map nog. Nu hopen op leuke post en prijsmails. In de middag komt Sjoerd nog even langs met spullen van KPN hij wil advies en in de avond helpt Johannes hem thuis met installatie ervan. Ik verzorg de dieren en maak  lekker maiskolven met aardappels en worst. Eigenlijk was de mais voor Lianno die wilde dat zondag graag weer kluiven, maar dat bezoek ging niet door….nou dat heb ik geweten mais afkluiven met tijdelijk boven gebit is geen pretje, maar ok is gelukt.  Lianno belt als Johannes bij  Sjoerd is, we kletsen en hebben het vooral over de verhuizing van vrijdag, hij vind het spannend end at is zo logisch. Ik hoop dat alles goed verloopt. we kijken nog wat tv en dan is het hoogste tijd om naar bed te gaan

Het nieuws van zelfmoord Robin Wiliams vind ik erg triest, zijn wijze woorden  zal ik altijd onthouden.

Robin Williams
Chicago, 21 juli 1951 – Tiburon (Californië), 11 augustus 2014

10516682_10152373620218822_1882727996564910315_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

alles weer gewoon….vakantie achter de rug

Vandaag begon alles weer, wekker om 7 uur en Johannes thuis had aan het werk. Ik kwam uiteraard alter uit bed tegen 9 uur. Verzorg de dieren, rommel op pc met spelletje, prijsvragen en doe ook wat administratie klusjes. Ben druk aan het werk in het forum, loop erg achter en ook achter de scheren dien ik een en ander op te ruimen en dat lukt aardig. Het is erg raar weer regen, zon  en beide tegelijk en mooie regenbogen en ook onweer met harde wind. Herfstachtige  boel buiten met een graad of 20. Jammer genoeg blijft het weer de komende 2 weken erg nat en wisselvallig. De dag is weer zo om…..we eten lekker ovenschotel met bloemkool bij de tv. We kijken naar een  goede serie a gifted man, combinatie van een House en Gohst whisperer, kortom een  perfecte  arts met een gave die ziet zijn dode vrouw. Daarna nog even Nikita van gisterenavond en dan snel bed op zoeken.

10411224_862239043805778_4274667920749089602_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

En we zijn weer online!

Ok na een grote storing bij mijndomein.nl lag alles op zijn gat, maar  sper ze hebben het probleem gevonden en opgelost en dus is alles weer online.

Om nu een hele week echt uitgebreid terug te bloggen zie ik niet zitten dus wat hoogtepunten. Het was de laatste week van de vakantie voor Johannes, morgen gaat het werkleven weer beginnen.

Maandag 4 augustus
Rustig dagje thuis en veel online bezig geweest met dierenspullen aanschaffen, eten, bodembedekkers enzovoort. Morgen zal de postbode dus niet blij zijn. Dampsy heeft nog wat afgewerkt bij het kozijn, zat verf op raam en nu si het helemaal klaar en super netjes.

Dinsdag 5 augustus
Sjoerd kwam en liet weten dat hij na volgende week naar Frankrijk gaat, zijn dochter heeft operatie nodig en tja als je 5 weken rust moet hebben voor herstel kun je moeilijk een veehouderij draaiende houden en een gezin, dus gaan ze helpen. Voor mij minder leuk maar ik duim heel hard dat zijn dochter goed hersteld. In de middag en avond heerlijk een BBQ met moeders en Dampsy gedaan. In de avond gezellig gebeld met Lianno, die nu een week op de boot is.

Woensdag 6 augustus
Vandaag infuus….dan is eigenlijk heel de dag al zo goed als bezet. Ging goed. Op naar volgende week ivm afwezigheid verpleegkundige dus volgende week  ipv de week erna  het is dus vervroegd en dan 3 weken niet.
10559811_794412807260160_7443958922031280124_n
Donderdag 7 augustus
Dagje niets bijzonders, dieren, prijsvragen spelletjes en vakantie houden. Twil heeft ook gezellig gebeld deze week, weet niet meer precies welke dag. volgens mij donderdag dus.

Vrijdag 8 augustus
Vandaag was Sjoerd er eerst om te werken en later belde hij en kwam weer langs. Johannes kreeg van mij een Samsung S5 en de S3 bood ik Sjoerd aan hij heeft grote problemen met de S2 (die kreeg hij ook van mij tijd terug) Goed de simkaart van Sjoerd paste natuurlijk niet maar toen hij naar de Vodafone winkel ging maakte die hem in orde met een tang, een knip en het was een goede microkaart. Dus vanmiddag heel zijn telefoon geinstaleerd, gezellig zitten kletsen en koffie drinken. Het was erg gezellig. Verder wat CNN en Al Jazeera zitten kijken….geen woorden voor! In de avond ga nog filmpje gekeken.

Zaterdag 9 augustus
Het laatste weekend van de vakantie. Vandaag dieren verschoond en verder lekker lui geweest.

Zondag 10 augustus
Vandaag geen Lianno zoals ik al eerder schreef hij is weekje weg met de boot, dus  uitgeslapen, vandaag wel slecht weer regenen nog meer  regen en harde wind. Was wat het snuffelen op internet en via Gemeente vond ik leuke site met luchtfoto’s en allerlei interessante kaarten over Lelystad. Echt leuk om in verschillende jaren 1998, 2003, 2011 en 2013 je straat vanuit de lucht te zien. Dan zie je dus gewoon door te gluren bij buren dat je de enige bent met veel groen in de tuin, zie de zonnepanelen (nu liggen er nog 6 meer) en kijk  die mis ik wel erg mijn mooie Canta! Hieronder de foto’s op jaartal dus 1998,2003,2011 en 2013. Verder genoten van de film Hobbit. The Hobbit: The Desolation of Smaug is de tweede film uit de Hobbit-trilogie en is net zo goed als deel 1, nu geduldig wachten op deel 3. Nu eerst naar bed en morgen begint het werk voor Johannes weer, helaas vakantie os afgelopen, maar we hebbe 3 heerlijke weken gehad.
1998 2003 2011 2013

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen