De zomer is er en tropische temperaturen ook

Ben naar de container geweest, pff veel te heet in de volle zin ondanks windje. Wel snel de beelden van de wildcamera afgehaald en dan naar binnen. Heel de week code geel en woensdag van 12-17 uur zelf code oranje. De pollen zijn ook vrolijk aanwezig dus extra anti histamine uit voorzorg en ook al gebruik ik sinds januari geen long medicatie meer (vernevelen en pufjes) ik heb nu toch voor alle zekerheid een in mijn jas gedaan. Gebruik nu wel meer de ondersteuning ook overdag dus zal de medicatie niet nodig zijn,maar beter dat het niet nodig was en het er was dan andersom.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig bezoek Inge, Gerben, Feline en Fenna

Vandaag kregen we in de middag bezoek. Voor die tijd even gerommeld en de vuilnis weggebracht. In de voortuin genieten van Yucca, één steel is geknakt en staat nu in een vaas binnen.
De stokrozen ook opnieuw opgebonden en bloeien geweldig.
en toen zag Johannes op klaarlichte dag (11.23) de egel tussen de struiken bij Yucca, die was op weg naar huis kon niet echt foto of filmpje maken wilde hem niet afschrikken of storen, maar de egel stak voor me voeten over en achter huisje langs en zo erin, welterusten.

Het was een super gezellige middag met Inge, Gerben, Feline en Fenna.
Feline (12) gek op bakken heeft een heerlijk red velvet taart gebakken, die smaakt heerlijk.
Verder gezellig gekletst, gegeten de meiden hebben ook buiten gespeld kortom prima dagje. Bedankt voor de gezelligheid en tot snel!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Nederland wint van Zweden met 5-1!

Afgelopen nacht was het echt heftig weer en we sliepen pas rond 2.15 en was al weer wakker om 8 uur moest naar de wc, Johannes was er al uit dus dacht dat het later was, niet dus. Vandaag na voetbal maar direct slapen.
Goed vandaag was het heet, wel alle was weggewerkt, vaatwasser gedraaid en verder veel op de pc gerommeld. De afgelopen nacht was erg kort

Nu ook Johannes een CPAP apparaat heeft met bevochtiger is het voordeliger een apparaat te kopen en zelf water te distilleren ipv flessen te kopen.
Vandaag kwam die binnen en meten de eerste lading gedaan, werkt super simpel.

Samen eten gemaakt en daarna voetbal gekeken wow wat een wedstrijd, ben benieuwd naar de volgende.

Nog even mail bekeken en zie mijn vorige post, ik won ook de loting een hele gave prijs een kleurpakket , kleurboeken en stiften, markers etc zo blij mee!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gewonnen super kleurpakket!

Terwijl Nederland een heerlijke wedstrijd speelt en wint, win ik ook een loting!

Maar heb ook wat leuks voor jullie! Een Flinke Kleurpakket loting.. Dit is het allemaal! Vele platen om in te kleuren! Een set met 24 alcohol markers en een setje met 10 Alcohol markers.
We gaan kleuren!

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

We zijn 9 jaar rookvrij

Vanmorgen belde Reina van klachtendienst Medipoint.
Uiteraard over alles wat er is gebeurt en de vraag hoe Medipoint dit kan oplossen de schade…..
Nou schade is en blijft oa wonden aan mijn billen doordat men me 2 jaar op foute stoel liet zitten en niet wilde luisteren, pas toen de arts wondverzorging inschakelde werd men wakker en hoeveel geld je daar ook tegenover zet, de wonden blijven, ik zit hele dagen en de pijn en irritaties en verzorging zal er nooit meer anders door worden.
Het enige dat helpt is verzorgen geduld hebben en acteren op hoe de wonden zich ontwikkelen.
Net als de krassen in de vloer met de tijd zullen ze minder zichtbaar zijn, maar geld lost dat niet op alleen zorg , tijd en geduld en dat is ook wat ik nou eens wil van Medipoint.
Luisteren, leren en efficiënt werken en ik heb haar dus meteen maar 3 simpele voorbeelden gegeven voor het team overleg.
Het was een goed en prettig gesprek en ik besef dat ook Medipoint last heeft van personeel tekort, spullen die moeilijk leverbaar zijn en gemeentes en zorgverleners die het onderste uit de kan willen.
Daar heb ik begrip voor, maar wil er als klant geen last van hebben.
Net ging de deurbel en ze had me gevraagd of ik een bos bloemen wilde accepteren en natuurlijk doe ik dat en hoop dat er dingen veranderen. Nou de bloemen zijn er ook al en dat is super snel!
Ze zijn erg mooi, dus dank je wel.


Omdat er code geel is voor slecht weer maakte ik nog even mooie foto van de Yucca en hopen dat het weer mee valt. Inmiddels waait het en is het flink aan het weerlichten en donderen, een nl alert kwam even na 2300 uur binnen dat we binnen moeten blijven en code oranje er is.
Het regent, hagelt en stormt ok, morgen zien we wel weer.
Inmiddels is het al laat ik ga op bed maar verder afwachten want het is nog lang niet klaar.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Hitteprotocol

We hebben alle drie, Johannes, Charlie en ik goed geslapen en nu hopen dat Johannes door de CPAP snel opknapt.

Verder ben ik afspraken aan inplannen, heb een lijstje met mensen waar ik/we heen willen en mee willen afspreken dus maar eens gewoon gaan plannen. Oud buuf Olga, tante Cockey is geplant dus begin is er.
Verder rustig aan gedaan en we genieten van de bloemenzee die steeds groter wordt in voortuin morgen weer foto.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Liefde is ……Samen slapen met slangen/maskers

Vandaag moest Johannes naar arts voor uitslag onderzoek slaap apneu, di is inmiddels zoals we verwachte vastgesteld en hij heeft direct CPAP apparaat meegekregen en zal vannacht er voor het eerst mee slapen en dan hopen dat het snel een stuk beter gaat voelen.
Op de terug weg in de taxi stuurde hij dit plaatje, humor

Wat geen humor is en erg jammer is dat we ook hoorden dat hij nu ongeveer 2 maanden geen auto mag rijden, pas als de waarde op bepaald niveau is mag het eerder. Dus zijn uit eten plannen met oud collega’s wat ze twee keer per jaar doen was vanavond in Amsterdam en dat gaat dus niet lukken. Wel rijden is dom zijn en onnodig risico nemen en je bent ook niet verzekerd dus helaas volgende komt dat wel weer.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Vijftiende infuus enzymtherapie Pombiliti® & Opfolda®

Taxi mooi op tijd en ik dus ook lekker op tijd in Rotterdam in de wachtkamer lekker Pokémon Go gespeeld en werd al vroeg naar binnen gehaald.

Prikken in een keer en infuus loopt daarna zoals meestal gewoon door. 3 X een stand op 30 minuten en dan hoogste stand voor de rest van de inhoud, daarna spoelen en klaar.
Beneden was de jeugd er een meisje dat graag piano speelt, haar neef, nicht en vriendje leuk groepje.
Die piano is echt geweldig slim, je ontmoet daar zoveel leuke mensen!

Heen combi via Amsterdam en terug met iemand uit Erasmus die naar Luttelgeest ging, de A6 is deze week dicht tussen Almere en Lelystad dus via Zeewolde.

Johannes heeft verse groentesoep gemaakt en heerlijke koffie en kijk de Yucca eens goed open gaan.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Controle Charlie

Vandaag eerst weer gebeld met Welzorg Go en weer nemen ze niet op het terugbelverzoek loop tot half 4 dus ik moet van ze wachten.
Het online reserveren van de huurauto is echt niet grappig, zaterdag en zondag is er geen ophaalmoment dus als je weekend dag wil moet je heel weekend en de site reken dan grappig 4 dagen (a 110 euro) bij de zonnebloem haalde je vrijdag bij sluiting en bracht terug bij opening maandag en betaalde 2 dagen, dat kan nu dus wel weer maar alleen als je belt om te reserveren. Die nemen echt zelden op en ik wilde een uitje met Elis, Erik en de kleine Féline plannen dus hele lijst weekenden dat we konden en er bleef er maar 1 over dat de auto er nog was en dan is het donderdag niemand te bereiken en op vrijdag terugbel verzoek en moet je wachten tot maandag nou gelukkig is het wel gelukt, maar wat een gedoe.
Op dit soort momenten baal ik heel erg dat alles zo moeilijk gaat, reizen moet ik zo opletten kilometers zijn zo op bij Valys (alles er na is reizen per km 1,68!) en huurauto kost veel maar is er ook maar zelden.

Eind van de middag ging Johannes met Charlie voor controle alles is in orde, entingen gehad en weer een jaartje klaar.

Dan nog een leuk filmpje de egels Stekel en Guusje onze egels, er gaat er eentje in en er komen er twee uit LOL

Geplaatst in Dagelijks Leven, Dieren in de tuin | Een reactie plaatsen

Nederland speelt gelijk tegen Japan 2-2

Vandaag heb ik weer tv gekeken samen onze serie en ik ben weer in de relax stoel gaan zitten,d at was lang geleden, maar zat prima en ik kwam er ook prima uit.
In de avond ook voetbal gekeken, ik twijfelde maar ja ze zijn er nou eenmaal en de spelers spelen en moeten spelen hebben geen echte keuze denk ik. Hoe dan ook met veel minder enthousiasme heb ik de wedstrijd gekeken, mooi gelijk spel, ik voorspelde 2-1.
Johannes speelde zijn spel, hij houdt niet van voetbal of sport kijken op tv.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

GroenLinks + Pvda = PRO

Vandaag via de livestream meegekeken naar het oprichtingscongres van Pro. Vanaf nu zijn er geen Partij van de arbeid leden meer of GroenLinks leden alleen nog PRO leden.

Tussen alles door opgeruimd, wassen gedraaid e samen de reptiel bakken mooi gemaakt, er zijn nu 3 mooie bakken 2 leeg en 1 bewoond nog, we hebben nieuwe dieren in bestelling maar dat gaat allemaal niet zo snel
In de avond lekker veel afleveringen gekeken van Sweet magnolia’s.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dubbele dag gemis ten genieten van de tuin

Vandaag een dubbel gevoel Elvira, 2 jaar geleden moesten we loslaten en ik hoop oprecht dat je vond waarna je zocht rust, want het gemis is erg groot. (5 augustus 1988 – 12 juni 2024)

De bloemen gaan langzaam open bij de Yucca ook de stokrozen beginnen te bloeien.
Ik wordt steeds weer erg blij van de tuin.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Eindelijk een nieuw seizoen bij favo serie!

Eindelijk nieuw seizoen bij Sweet magnolia’s. we gaan er dit weekend heerlijk voor zitten.En kijk eens op 15 en 25 juni komen ook de volgende
The Avatar: The Last Airbender Season 2 (Netflix)
Sky+Med seizoen 4 (Skyshowtime)

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Telefonisch consult diëtist

Vandaag op tijd op tegenwoordig is het op werkdagen 8.30 uur of eerder indien dat noodzaak heeft.
Lekker rommelen op pc, internet, forum en mijn spelletjes. DDV gaat goed, wel veel tegelijk nu een Park Fest, star Path en 2 nieuwe personages, maar goed lekker bezig. Hoog nodig ook weer verder met Yoshi. Kortom genoeg te doen hier.

Diëtist belt en we hebben een goed en lang gesprek en het gaat eigenlijk wel goed na het verlies van zo’n 25 kilo afgelopen tijd ben ik nu stabiel tussen 103-105 KG Nu gaan we het eiwit iets beter in de gaten houden moet meer in.
We hebben vervolg afspraak over half jaar en als het lukt een contact moment tijdens volgende testdag.

Verder gaat alles rustig zijn gangetje

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Leuk restaurant in Erasmus ontdekt DOK 10

Gisteren was er de testdag en toen 2 keer koffie gedronken bij DOK 10 dat is echt lekkere koffie, maar ook een eer fijne ruimte kijk maar eens hoe leuk de muur er bv is.
Helemaal mijn stijl!


Verder gaat alles goed, ook vandaag weer extra stukjes gelopen, ik moet wel een reden hebben, maar dan doe ik het wel dus maar eens actieplan maken voor mezelf.

Ik kijk veel naar buiten want de Yucca gat bloeien de eerste bloemblaadjes zijn zichtbaar nu. De vlag van Lelystad wappert en de Yucca begint nu echt te bloeien, op naar een witte bloemenzee.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Testdag 2 Rotterdam

Goed we zijn weer thuis.

Taxi was perfect op tijd en op de terug weg vertrokken we zelfs 15 minuten eerder.
Veel regen onderweg terug en windstoten, maar geen files. (Er was ook blijkbaar code geel)

Eerst bloed afname, ook vingerprik en urine inleveren, dan 2 verschillende longfuncties en ik kon direct voelen en zien dat die ok waren.
Toen pauze dus samen lunchen en daarna viel de verpleegkundige uit en nam de arts en fysio dat deels over. Gesprek en spierkrachtmetingen en toen we over lopen hadden zei ik: “tja als je een rollator had dan kon ik wel even lopen”. Die hebben ze natuurlijk en dus zei ik pak hem maar en ik heb een klein stukje gelopen. De kamer uit de gang in en terug. Die vloer is eng de rollator rolt door erop maar goed, ze zagen de vooruitgang in ieder geval duidelijk, want de afgelopen jaren deed ik niets met lopen.

Conclusie is stabiel en/of kleine verbetering en over 3 maanden weer.

Toen rondje gemaakt door Erasmus tijd zat en we dronken koffie bij @Erasmus MC Rotterdam – Restaurant DOK10 heerlijke cappuccino en mooie zaak, dat wordt mijn nieuwe stoppunt voortaan!

Ze hadden een actie van grote bokkenpootjes en dan ging er groot bedrag naar Ronald MC Donald huis Utrecht, dus uiteraard meegenomen, lekker bij de koffie morgen.

Nu eten, patat en shoarma besteld en dan rustig de avond uit en morgen weer gezond op.
Slaap lekker allemaal

Geplaatst in Dagelijks Leven, Pompe | Een reactie plaatsen

Verder met serie Cross

We zijn laat lagen tot middaguur lekker onder de warme deken en in ons bedje.
Morgen test dag dus taxi komt al rond 8 uur en haalt me rond half 7 in de avond weer op en dus een lange dag morgen.

We doen wat huishoudelijke dingen en kijken naar onze serie Cross

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Weer eens tijd voor dierenfilmpje

De drukte in de tuin blijft, katten, egels, mussen, eksters, soms de vos kortom heel soms komen ze elkaar tegen.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Dieren in de tuin | Een reactie plaatsen

De Yucca tijd is aangebroken

Het is bijna bloeitijd van onze Yucca en wat heeft hij weer veel stelen, meer dan ooit eerder!
Ik wordt hier zo blij van, ik kan niet wachten tot ze allemaal open zijn en er een witte bloemenzee is ontstaan.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Mijn gewonnen bordspel Wingspan is binnen!

Ik won op 13 april Paasactie spellenwinkel.nl gewonnen, vandaag werd het bezorgd, mede doordat de post het eerste pakket in rook liet opgaan.
Het is een zeer luxe bordspel en heel veel regels en heel veel dingetjes die je nodig hebt en ik moet het huisje even in elkaar bouwen,de chips nog uit karton drukken. En dan gaan we aan de slag met spelen.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Stroomonderbreking ivm onderhoud

Liander is alweer klaar 3 uurtjes zonder stroom gezeten. Nette communicatie steeds een sms en een duidelijke uitleg in brief, prima geregeld bij Liander.

Prima en bij aangaan slaan er dan wel weer wat stoppen door, maar de stekkers van apparaten waren eruit dus kwestie van schakelaar om in meterkast en we kunnen door.

En toen brak net wel de armleuning van mijn trippelstoel, heb ik eerder al eens gehad aan de andere kant, eens zien hoe snel Medipoint het nu oplost.
Meteen via formulier op internet melding gedaan, met mobiel want de rest had geen stroom op dat moment.

Dan bellen ze je en hoor je niets nog eens je naam niets dode lijn hang op, tot 3 keer toe dus ik bel ze terug na 30 minuten ben je erdoor en zeggen morgen belt de monteur of planning u, ik wil nu afspraak maken. Je blijft netjes maar erger me groen en geel en blijf herhalen da tik een afspraak wil maken en vraag haar herhaaldelijk of ze me wil doorverbinden nou nee en ze gooit de hoorn erop.
Nog een keer bellen andere dame weer verhaal doen en zij regelt dat de monteur eind van de middag is.
Die is er dan ook en een bekende herkende het probleem van vorige keer en loste het ook nu direct op, dank daarvoor!
Het kan wel! Klinkt als D66, maar is echt PROfessional

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Veertiende infuus enzymtherapie Pombiliti® & Opfolda®

Vandaag weer infuus dagje op en neer naar Rotterdam.
Onderweg veel regen gehad en hagelen dan weer zon, nu wordt het het steeds donkerder buiten. Code geel voor windstoten en onweer en hagel.
Ik zit aan infuus in Rotterdam en Johannes stuurde dit net, lief he.

Prikken in een keer en half uur eerder begonnen dus alles ok.
De stagiaire van vorige keer was er nu ook en ik hield met haar gesprek over leven voor haar opdracht, was erg leuk om te doen. Ik heb haar een geluksengeltje gegeven die Tygo en Mannon
Femke heel veel suc6 met de volgende stap in je study en niet vergeten: “Kennis is macht als je het op jezelf kunt toepassen!”

Thuis en droge rit wel veel wind.
Taxi was stipt op tijd en dus ben ik mooi thuis en zit aan de verse groentesoep.
Morgen ben ik er pas heel laat want we hebben onderhoud aan stroomnet en dus onderbreking van 8-16 uur

Geplaatst in Dagelijks Leven, Pompe | Een reactie plaatsen

Postcodeloterij

Gewonnen postcodeloterij
Per lot 4 kaartjes en je mag ze opsplitsen dus eens zien wat we gaan doen deze zomer.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Shoppen bij Aldi

Wij zijn gaan toeren, ik moest mijn nieuwe bankpas activeren door hem te gebruiken en ik had nog de gewonnen bon 100 euro Aldi liggen.
De aldi zit hier in de wijk de Jol, de Jol is 5,5 km verderop dus aardig ritje, iedereen die me beetje kent weet dat ik totaal geen richtingsgevoel heb en al woon ik hier 50 jaar ik raak altijd de weg kwijt.
Dit keer groot stuk wat ik als tiener dagelijks fietste (Punter-Rietlanden), ook lang mijn eerste eigen flat in schouw 39-08 gereden kortom het ging goed en geen fouten, gelukkig.
Johannes was mee op de fiets en die had me wel geholpen als het fout ging, maar gebeurde niet.

Heen langs station 5,76 km 45 minuten
Terug langs het politiebureau 5.47 40 minuten

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Huisje aan kant

Vandaag in en on=m het huisje opgeruimd, de voortuin staat vol planten en alles in knop en de Yucca heeft meer dan 25 stelen. Dat wordt straks een prachtige bloemenzee!

Verder wasjes gedraaid en tv gekeken de serie Cross seizoen 2 op Amazon Prime. Binnenkort komt Netflix met nieuw seizoen Sweet Magnolias (11 juni) en Skyshowtime met een seizoen van Sky+Med (15 juni) dus we zitten weer goed de komende maand.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen