Avond bezoek bij tandarts lees mondtechnicus

Ok vannacht was echt drama, alles deed zeer nek, rug, heup en ik ben er maar om 5.15 uur uitgegaan. Gelukkig geen infuus vandaag want dan heb ik te weinig energie opgedaan in zo’n nacht en is het nog zwaarder dan het gewoonlijk al is.

Koffie en rustig wat zitten, hangen beetje waggelen door de kamer en rond 7 uur komt Johannes eruit, gezellig samen aan de koffie. De pijnstillers helpen iets.

Johannes werkt thuis en ik ga ook maar de tijd nuttig besteden doe wat administratie en ben blij als ik de jaarafrekening van de NUON zie…de zonnepanelen die we hebben laten plaatsen doen hun werk, alle 14  helemaal blij. Ik ga aan de slag in ons prijsvragen-freaks.com site en ruim op, post nieuwe acties en doe zelf ook mee aan veel acties en prijsvragen. Heb weer zin in leuke post, mail en prijzen.

Dieren verzorgd gaat met hun allemaal goed, heb weer 3 nieuwe jonge kikkertjes…je zou denken dat de bak straks overvol raakt ha ha maar ben er erg blij mee, want de na kweek gaat helemaal vanzelf en dat houdt in dat we het goed doen blijkbaar.Binnenkort wel even nieuwe planten halen dan wordt die weer nog mooier.  De andere reptielen doen het ook goed de jonge Tokkeh Gekko groeit hard en is erg mooi aan het worden.

De dag gaat zo snel aan ons voorbij en dan maak ik avondeten en we eten vroeg omdat ik naar de tandarts moet, nou ja is niet mijn eigen tandarts maar Casper de mondtechnicus want hij gaat mijn gebit maken. leuke man met humor en de eerste hap is gedaan en de volgende 2 stappen doen we in een keer. Hij werkt alleen op woensdagavond en dat is dus voor mij simpel ik kan de ene week wel en de andere na het infuus dus niet. Nog even wat belangrijke aanvraag papieren voor Ohra tekenen en hopend at die soap daarmee klaar is.  Als w naar huis gaan regent het en hard ook  en bij het huis blijf ik maar even de bui afwachten in de auto, het komt echt met bakken uit de hemel en ik heb liever warmte douche in huis.

Lianno belt en wij zitten in de auto te wachten op iets droger weer dus daar kletsen we gezellig. Het gaat goed met hem en hij heeft zijn eerste wiskunde toets gehad en heeft een 9.7  gehaald zo trots op die kleine man die nu wel erg groot begint te worden. Ben zo blij dat het zo goed gaat, je hoort en ziet hem nu veranderen  super! Hij heeft ook nieuw voor me hij heeft verkering…kleine jongens worden groot en hij vertelt heel vrolijk en enthousiast over zijn vriendinnetje. Tja Lianno is nu 13 jaar en dit is de eerste keer en dan al een week…..zo lief. Dan is onze tijd op en hangen we op, buiten stukken rustiger dus snel naar binnen.

Samen met Camiel lekker op chat kletsen en hij me met wat zaken geholpen en nieuwe dingen geleerd, blij mee. Nog wat tv en dan is het mooi geweest ben doodop dus lekker onder de douche warm en in huis en dan bed in.

10418359_772667992794665_6466755167674331585_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

The day after

De dag na mijn verjaardag, op tijd op was al vroeg wakker en de nacht was onrustig. maar dat zijn we we geloof ik ook wel gewend. Ondanks dat ik het niet vierde gilt mijn lijf…ik geloof dat ik flink ruzie heb met mijn eigen lijf, want er is nu geen sprake van samenwerking tussen mij en mijn lijf.

In de ochtend dieren verzorgd, wat opgeruimd en lekker met moeke 2 gebeld, goed gesprek gehad dank je wel daarvoor. e dag vliegt om en ik doe nog een spelletje en rommel wat aan.

Dampsy komt en gaat het dak op, hij heeft het meeste al geschilderd alleen de kozijnen van de hoge keukenramen moeten nog en die heeft hij vandaag gedaan. Nou nog een heel hoog en lang raamkozijn en ons hele huisje zit weer strak in de verf, erg mooi en netjes.

Van Ohra hoor ik weer niks geen reactie meer gehad, maar goed ik laat ook niets meer horen denk ik en ga gewoon morgen beginnen met stap 1 van de 4 die nu genomen moeten worden voor mijn definitieve gebit.

Ben nog bezig geweest met  kaartjes maken voor Leefbaar Lelystad en natuurlijk is het niet zoals ik wil dus morgen weer opnieuw, ben helemaal niet veel eisend of perfectionistisch hoor pfffff maar het moet wel goed zijn en anders gewoon weer opnieuw.

In de avond lekker gekookt en gegeten bij de tv, wat series gekeken en dan is het weer hoog tijd om te gaan slapen

10347629_691831357579849_2285084542753616714_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijke verjaardag, iedereen bedankt!

Vandaag al erg vroeg op, want er zou tussen 8-10 uur gebak worden bezorgd.  het is weer zover ik ben een jaar ouder en mijn lijf is nog veel verder  omhoog dan mijn jaren doen en dat haal ik nooit meer in vrees ik. Maar goed we zijn gelukkig heb lieve man, lieve familie, vele goede vrienden en aardige mensen om me heen. Dat werd al snel duidelijk op Facebook waar ik  heel veel lieve berichtjes ontving, de post bracht vele kaarten en er belden vele mensen. Echt vieren wilde ik het niet. Twil komt vaak een dagje en ook vandaag kwam ze, mijn moeder en moeke 2 en mijn broertje. Heel gezellig kwam buuf Olga ook binnen met een bosbloemen en heel groot leuk stuk chocolade. Het was een gezellig middag en ik ben heel erg verwend, San en Maup stuurde een grote gave heliumballon, wow wat een ervaring zo’n doos en deksel eraf en hoppa ballon tegen plafond, gaaf! Twil wint een prijs voor originaliteit zij kwam met een cadeaucard voor een stukje koraalrif. Ik heb al vaker cadeaudingen gehad bv bomen, kippen, egel, hertje, aapje en nu dus tukje koraalrif en dat vind ik heel gaaf. Ik heb alles wat mijn hartje begeert en dit krijgen is ook steun voor een groot goed doel en dat geeft extra voldoening. Ik kan het iedereen aanraden om het eens cadeau te geven is echt heel leuk!

Ik wil iedereen bedanken voor de  felicitaties en leuke mooie cadeaus. Het was  zelfs zonder echt feest een echte feestdag, bedankt daarvoor!
ma-tloes-dampsy Olga sanenmaup Twil

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

OK het is gebeurt weer een jaar erbij!

button44

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

rustige dagje

Vandaag uitgeslapen. Lekker rustig dagje gehad. Wel samen huishoudelijke taken verricht zoals wassen en de vaatwasser alten reinigen.. Spelletjes gespeeld en wat prijsvragen gedaan.  Het was raar weer af en toe flinke buien en harde wind, ook zon kortom alles was er weer vandaag.  We hebben lekker een nieuwe serie gekeken op Netflix en wat gespeeld met de pc en netwerken.  Verder de dieren verzorgd en dan is de dag zo om. Samen  lekker ciabatta brood gebakken en soep gemaakt als avond eten.  Het was een rustdagje na het harde en vele werken van gisteren. Morgen is Johannes vrij, gezellig met mijn  verjaardag.  In de avond weer wat tv en nu douchen en bed in.

smile

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijk weer in de weer geweest.

Vandaag lekker eerst wat uitgeslapen, dat oden we graag in het weekend en dan begint de dag en doen we heel veel. als eerste maken we het kleine aquarium schoon en ruimen die op in de garage.  Oud plastic naar container gebracht, was aangezet, vaatwasser aan. Ondertussen doe ik de achterzijde huis gang slaapkamers, badkamer stofzuigen en sopje erdoor. alles heerlijk schoon. Mijn lijf niet blij maar jammer dan dat is mijn lijf zelden, maar vandaag wil ik veel af hebben dus we gaan stomweg door, pijnstiller erin en  gelletje op de juiste plekken en  gaan met dei banaan!
Het is heerlijk weer buiten dus alles lekker open en genieten van dit weer zolang het kan en Johannes zoet dat onze klimop bloeit en dat daar vele insecten zoals bijen, vlinders en wespen op zitten. Heel mooi dat is goed voor de diertjes.


Samen de degu kooi van Kwik grondig gereinigd  en Johannes deed dat met de hogedruk spuit. Die was daarna brandschoon en lekker fris.
10710643_816381375063303_7271416312249901706_n 10626606_816381455063295_2818952547641887076_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Terwijl wij alles netjes inrichten leg ik de keukenrol even op de degu kooi van Stompey  en heel soms krijgen ze wel stuk keukenrol om te spelen, maar dat was nu niet de bedoeling, maar daar dacht Stompey anders over en hielp zichzelf wel even…….langzaam maar zeker trok hij zelf de hele rol velletje voor velletje naar binnen heel komisch.

Daarna alles weer opgeruimd en aan kant gemaakt, eten besteld en beide moe en voldaan op de bank geploft. Lekker tv gekeken en nu gaan we lekker douchen en slapen.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Weekend voor de deur en guppen de deur uit!

Bijna weekend! Johannes is weer gaan werken, thuis zoals meestal. De koorts was weg, keelpijn, hoofdpijn ook nog wel moe maar dat slijt wel zegt hij dan. Zijn baas mag blij zijn met zo’n harde werker. Ik doe de dieren en rommel wat en ga dan een rondje Lelystad doen. Het is heerlijk weer buiten, de zon schijnt.  Eerst naar apotheek, HA en daar alles ok bloeduitslagen goed en  injectie gehad dus we kunnen weer 3 maanden door. Toen even centrum in Action, Kringloopwinkel, AH en dan door naar de Kustrif. Kletsen met de oude buurtjes en met de buurvrouw naar centrum om nieuwe mobiel te halen en abonnement uit te zoeken. als we dat hebben gaan we terug naar hun huis en instaleer ik alles en leg het uit, mooi toestel Ria en het lukt je echt wel veel plezier ermee. Ondertussen lunchen we samen en dan ga ik terug nar huis met een grote bos verse bloemen uit hun tuin. Dank je wel heerlijk! Ik kreeg een mooie blu-ray box binnen met de serie Person of interest seizoen 2 binnen, gewonnen leuk! Ondertussen zijn al mijn guppen verhuisd en de bak leeg, de algeneters (2) en coelies (soort slangetjes) (4) zijn verhuisd naar ons grote aquarium en nu de klein schoonmaken en die blijft voorlopig even leeg. maar ons kent ons dieren zijn altijd welkom in onze mini zoo, maar nu even een lege bak die we opslaan in de garage. In de avond keken we naar de laatste afleveringen van 4400 en wat een einde zeg na 4 seizoenen super open en onduidelijk bah. Nu gaan we naar nieuwe serie kijken en zo houden we ons zelf bezig.

10647071_815141321853975_4457397692354104707_n

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

nog één keer Ohra en leuke dingen

Nou vandaag een derde post…….OHRA zag hun naam in mijn tweet op Twitter en volgde direct in nog geen half uur, maar daarna werd het stil men reageerde nergens op maar zal ongetwijfeld hier gelezen hebben. Dat mag  want daarvoor schrijf ik het op zodat heel de wereld kan zien hoe simpele dingen knap ingewikkeld en stressvol worden door bureaucratisch handelen. Ik heb geen verwachting dat het daardoor sneller en beter wordt maar het lucht in ieder geval wel mooi op. Voor OHRA  even, donderdag gaat de nieuwe aanvraag op de bus en hoop dat het dan opgelost is en jullie  tevreden zijn, want niet alleen de klant moet tevreden zijn jullie ook toch?

Verder gerommeld op pc, huisje gedaan, dieren verzorgd. Johannes zijn koorts is weg dus hij zal morgen weer gaan werken. Hij heeft mij verrast vandaag met mijn verjaardagscadeau iets te vroeg maar wel gaaf en erg blij mee. Het is een afstandsbediening  en laadstation voor game pad voor Xbox360. Nooit meer lege batterijen en  met de afstandsbediening kan ik sneller  werken met Netflix.
1004004011809030 1004004011687978

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In de avond  weer veel 4400 gekeken en dat is erg spanend nog 3 afleveringen ben nu wel benieuwd hoe het gaat eindigen, voor mijn gevoel moet er nu veel gebeuren om ene duidelijk einde te krijgen, mogen gaan we het zien.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

UPDATE Nieuwe soap OHRA & Kunstgebit

Na het telefonisch overleg met tandarts, mailde ik hem nog even de link naar dit blog. En na het lezen heeft hij  direct door waar het misgaat, juist ja omdat het zo simpel is. Ik heb telefonisch contact gehad met Ohra na bijwerken  met laagje van dit tijdelijke gebit en ik noemde het toen een tijdelijk gebit, dat zeg ik altijd als ik het erover heb en de dame van Ohra melde mij dat heet noodprothese en dus nam ik dat over in de post en lees nu maar wat de tandarts meld:

 

Hallo Monique,

Leuk met humor geschreven blog.

Uit de correspondentie met Ohra, denk ik ook de oorzaak van het misverstand te hebben gevonden.  Jij hebt aangegeven dat het om een noodprothese gaat.  Voor de verzekeraar is dit echter heel iets anders dan wat er geplaatst is:

vorig jaar hebben we bij jou een immediaatprothese geplaatst, dat is een volwaardige prothese direct over de wonden van de verwijderde elementen geplaatst.
Doordat de wonden genezen, slinkt het tandvlees en daarnaast groeien de holtes in de kaak dicht, waardoor er een afvlakking van de kaak ontstaat. Door dit proces mag een immediaat geplaatste prothese na een bepaalde periode ( bij de ene verzekering na 6 maanden, bij de andere na 1 jaar) vervangen worden voor een tweede volwaardige prothese. Hiermee moet je dan wel 4 á 5 jaar doen.
Een noodprothese is een prothese waarin alleen de voortanden geplaatst zijn om de patient in staat te stellen een periode van genezing te overbruggen totdat bijvoorbeeld implantaten geplaatst kunnen worden.
Door de term “noodprothese” is de verzekeraar op het verkeerde been gezet. Jij bedoelde er iets heel anders mee dan wat er in de officiële verrichtingenlijst mee wordt bedoeld.
Ik vind het van de verzekeraar echter niet slim, dat er niet nauwkeuriger naar de declaratie is gekeken. Dan had hij direct kunnen zien wat er is geplaatst omdat daar ook de toeslag voor de immediaat vervangen elementen bij staat.  Niet erg consument vriendelijk en kort door de bocht.

Maar de aanvraag voor de totaal overbodige machtiging ligt klaar. Krijg je straks de opmerking “waarom vraagt u dit aan, dit zit als normale voorziening (voor …%) in uw pakket ………”

Fijn weekend,
R.

Zo volgen jullie het nog? Er komen twee mooie slogans in mij op, niet van Ohra maar wel toepasselijk! 🙂

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’

Let’s make things better!

Ohra zijn hoofdslogan is:  Direct geregeld!
Slogan Ohra zorgverzekering 2014: Rekening, foto, geld terug!
imagesDOXDB2UN

 

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Nieuwe soap OHRA & Kunstgebit

Goed vorig jaar werd besloten om medische redenen mijn bovengebit er direct uit te halen. Om dat te kunnen regelen met OHRA en vergoedingen werd een aanvraag ingediend door de tandarts en mij  en vervolgens begon het proces van happen en aanmeten. Niet veel later had ik een noodprothese en op 19 juni 2013 trok de kaakchirurg in Utrecht alles eruit. De ingreep viel mee en alles verliep vlotjes. De nacontroles gingen goed en ik had geen pijn meer en was erg blij.

De regels stellen dat je dan tenminste 12 maanden een noodprothese dient te hebben alvorens je mag beginnen met je definitieve prothese. In die periode mag je een keer een laagje laten aanbrengen omdat je kaak krimpt en dan raakt de prothese erg los en dat is gebeurt . En dan krijg je dus al niet alles meer vergoed. je krijgt uit basispakket 75% procent vergoed en aanvullend 200 euro. Goed er zitten dus altijd al kosten aan maar nu betaal je al meer omdat je dan opeens je eigen bijdrage niet vol hebt en die dus eerst op moet. lekker dan want dit proces is zeer nadelig gedeeld in fase zeker met betrekking tot je eigen bijdrage. maar goed het is niet anders en de rekening dus toch zelf maar betaald en dan op naar het volle jaar zodat we eindelijk een definitief gebit krijgen.

en dan…………………precies is het zover en beland je met een harde klap in de put van bureaucratie en ellende bij OHRA.

Goed op 8 september was ik bij de tandarts en de begroting is opgemaakt en getekend en op 24 september aanstaande gaan we beginnen met aanmeten. De begroting stuur ik direct op naar OHRA zoals hoort volgens de voorwaarden. als er na een week geen reactie is mail ik ze het nogmaals en vermeld dat dit de tweede vraagstelling is, dit is op 16 september 2014. Ohra antwoord en de volgende mailwisseling ontstaat:

Geachte mevrouw Pijnacker,
Op 8 september 2014 stuurde u ons per e-mail een begroting. U ontving geen bericht van ons. Wij geven u graag een reactie.

Begroting
Op 11 september 2014 stuurden wij u per post een brief met informatie over de begroting. Deze zal u binnen nu en enkele dagen ontvangen. Daarnaast stuurden wij u op 12 september 2014 een mail met als bijlage de brief. In de brief geven wij aan dat er binnen de vastgestelde termijn van 5 jaar een nieuwe prothese geplaatst gaat worden. Daarom vragen wij u contact op te nemen met uw zorgverlener (tandarts) zodat deze de prothese bij onze afdeling Medische Beoordelingen kan aanvragen. Wij adviseren u de brief per post even af te wachten en dan contact op te nemen met uw tandarts.

Beste LS,
Geen brief ontvangen en ook geen mail. Vreemd na 6 dagen geen post en dat die mail toevallig  niet aankomt. Het is niet te vinden in het correspondentie archief op mijn Ohra online die stopt op 22 juli jl.  Het is geen nieuwe prothese maar de eerste. Je krijgt volgens  jullie eigen eisen (lees regels voorwaarden)  eerst een jaar lang een tijdelijk gebit en dan pas een definitief gebit. Gaarne ontvang ik per omgaande nogmaals deze email met brief.

Geachte mevrouw Pijnacker,
In uw e-mail geeft u aan dat u onze antwoordbrief op uw ingestuurde tandartsbegroting nog niet ontving. Daarnaast geeft u aan dat de eerder gedeclareerde prothese een noodprothese betrof. Hieronder geven wij u graag antwoord op uw vragen.
Antwoordbrief begroting
Onze antwoordbrief op uw begroting verstuurden wij u al wel per post en per e-mail. Wij vinden het vervelend dat u deze nog niet ontving, het is ons niet duidelijk wat er misging. Wij kunnen de brief niet als bijlage bij deze e-mail meesturen maar u ontvangt deze alsnog per post en ook per e-mail.

Prothese
De eerder gedeclareerde prothese die u in 2013 kreeg werd door uw tandarts gedeclareerd als een definitieve prothese en niet als noodprothese. Als het wel een noodprothese betreft dan hoort de tandarts de prothese met een andere verrichtingencode te declareren. Uw tandarts weet welke verrichtingencode hij daarvoor moet gebruiken. Zolang wij geen gecorrigeerde rekening van de tandarts ontvangen moeten wij er vanuit gaan dat het om een definitieve prothese gaat. Dat betekent dat uw tandarts een akkoordverklaring bij ons aan moet vragen voor u om in aanmerking te komen voor vergoeding van een nieuwe gebitsprothese.

Ook ontvang ik alsnog de mail met copy brief, deze is nog steeds niet aangekomen dus vrees dat die is opgegaan in rook. Na deze informatie bel ik de tandarts en in het eerste gesprek spreken we af dat we de aanvraag dan maar nogmaals gaan doen. Maar als de laatste mail komt spreek ik de tandarts zelf nog een keer en vraag hem naar de declaratiecodes en hij legt alles netjes tot in detail uit en er is maar één code. Goed ik mail hem de mail door en  hoe dan ook gaan we echt beginnen en deze soap ook vrees ik.

Bij de gesprekken met mijn tandarts en zijn handelen is alles volledig duidelijk, maar jammer genoeg niet bij OHRA.
Want hoe kan het zijn dat als je volgens hun voorwaarden eerst een begroting indient voor een prothese en die wordt geaccepteerd en dat je dan na een jaar opeens erachter komt dat bij OHRA deze aanvraag als definitieve prothese is geboekt terwijl zij in hun administratie zo kunnen zien dat dit eerste aanvraag was dus een noodprothese……zij  de voorwaarden hebben eerst 12 maanden een noodprothese en dan pas definitieve. Lijkt me toch dat je daar als zorgverzekeraar naar kijkt bij aanvragen. Het is gewoon niet mogelijk om hoe dan ook direct een definitief gebit te krijgen via OHRA of welke zorgverzekering dan ook dus  de conclusie is dat men bij OHRA vreemd bezig is en zelf ondergaat in hun eigen bureaucratie van regels voorwaarden en codes en jij als klant dan hun hun werk kan gaan uitleggen samen met je tandarts moet ik hier mijn tijdelijke tanden in gaan zetten….het is een are wereld!

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuusdag

Vandaag niet veel bijzonders, Johannes heeft griepklachten en ligt dus ziek op bed. Ik rommel in huis, doe de dieren.

In de middag is het infuus tijd dus dan is de dag snel om. Ik ben na infuus erg moe en verder ging het zonder problemen en hebben we leuke film gekeken en  uiteraard lekker gegeten.

Tussendoor veel van de algemene beschouwingen gekeken en bij  Geert Wilders  geluid uit gedaan, dit is geen goed voorbeeld wat een taal zeg!

Na infuus nog even koffie en spelletje gedaan en vroeg op bed moe en niet lekker morgen nieuwe dag nieuwe kansen.

 

10436206_10152354040479961_4200311777731344897_n 10516752_629750607132501_7139571723216559291_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Prinsjesdag 2014

Vroeg op en lekker bezig geweest met van alles dieren, mail, spelletje, prijsvragen, studie alles wat ik dagelijks wel doe.

Ik heb de knoop doorgehakt ik ga mijn verjaardag niet vieren, er valt niet veel te vieren elk jaar komt er een jaar bij en mijn lijf is al vele jaren verder qua wat ik ermee kan. Ik heb alles wat mijn hartje begeert en vind bezoek erg gezellig, maar het vreet bij drukte ook veel energie. Als je ouder wordt is het ook allemaal niet zo belangrijk meer, Lianno kan er niet bij zijn dus die reden valt ook weg. Kortom het wordt niet gevierd.

In politiek Lelystad is het onrustig de Inwonerspartij Lelystad (lokale partij) heeft 5 raadsleden en er zij nu twee raadsleden uit de partij gestapt. Zij gaan met eigen partij verder. Ik hoop dat het ze lukt ik wens ze veel sterkte.

Het is Prinsjesdag dus tv aan en genieten van de mensen en beelden op tv. Prinses Beatrix zwaait naar haar zoon en geeft een handkus, zo lief!  Het is zonnig en veel blije gezichten. Het zou alleen wel zo eerlijk zijn als alle kinderen in Nederland deze dag vrij hebben en niet alleen omgeving den Haag.
De troonrede is simpelere dan voorgaande jaren en niet veel nieuws in te horen. Nu gaan we uiteraard de algemene beschouwingen volgen.

In de avond volg ik de gemeenteraad live op internet.  Johannes is echt verkouden en heeft hoofdpijn, keelpijn, is moe en lichte koorts kortom lijkt op een simpel griepje. Zelf ben ik gewoon moe zoals altijd en dus gaan we vroeg naar bed.

Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Maandag met zon

Maandagmorgen, moe en beetje verkouden lijken we allebei te worden.  Goed dieren verzorgd en huisje aan kant. Studie doorgelezen, mail opgeruimd e lekker spelletje gedaan.
Het is wel erg lekker weer dus de deur staat heel de dag open.

Twil belde en tjonge wat heb ik met haar te doen, KPN maakt van een simpele gewone glasvezel aansluiting een complete soap met fout op fout. Ik kan helaas niets voor haar doen, wel haar aanhoren en  weet echt niet wat ik allemaal hoor, dit is niet gewoon en ik hoop dat KPN het snel hersteld.

Met Wouter overleg gehad ivm Leefbaar Lelystad. Dat verliep weer prima, wij kunnen het goed vinden en zitten goed op een lijn.

In de avond lekker genoten van aantal afleveringen van 4400 erg spannend.

Er kwam een leuke win mail|:

Beste heer, mevrouw,

Wat leuk dat u heeft meegedaan aan onze Facebook actie.
De ING vindt uw kunstwerk heel bijzonder en daarom bent u geselecteerd als winnaar. Wij zijn als trotst hoofdsponsor blij u te mogen verwelkomen in het Rijksmuseum

Dank voor uw deelname en veel plezier in het Rijksmuseum!

Wij gaan dus eind september naar het museum, ik kijk ernaar uit!

10672396_765655020147728_4637298124889822114_n

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Luie slaap zondag

Het is zondag een uitslaap dag en we hadden beide blijkbaar veel slaap nodig want we werden pas rond 13.00 uur wakker.  Rustig aan de koffie en daarna de dieren verzorgd, vijver aangevuld en aquaria  verzorgd. Toen samen huisje grondig  schoongemaakt de grote wekelijkse beurt, grappig we hebben 2 stofzuigers dus beide een kant van het huis.  Tussendoor lekker onze spelletjes en wat prijsvragen gedaan. Daarna nog een lekker de kasten anders ingericht en opgeruimd en dan hebben we beiden een goed voldaan gevoel als we voor een aantal afleveringen 4400 neer ploffen op de bank. De dag is dus dan ook zo om en toch ook op tijd naar bed want morgen is het weer maandag een gewone werkdag.

10474121_686756698087315_2177833791449444640_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

De dag van de Democratie in Stadhuis Lelystad

Vandaag heel vroeg op en wel al om 7 uur. Wakker worden en koffie drinken  en dan klaar maken voor vertrek. Vandaag is de dag van de Democratie en daar ga ik heen namens Leefbaar Lelystad.  Johannes blijft thuis en moet nog wat werk afmaken en dus ga ik met de taxi naar stadhuis en daar ben ik rond 9 uur. Jos E. komt al snel erbij en samen richten we de tafel in van Leefbaar Lelystad. Het is erg gezellig en Jack, Jeantiënne, Jos K., Wouter komen ook  over de loop van de dag,

Ik rijd een rondje langs alle stands en praat wat met bekenden, heb een leuk gesprek met wethouder Janneke en haar voorgangster Meta. Veel bekende gezichten en de dag vliegt om. als lunch krijgen we ene luxe pakket en dat deel ik met andere, veel te veel voor mij alleen.  Gezellig met Jos E. op terras van Monica % Winston gezeten met drankje en hapje en in de zon. De dag afgesloten op het zelfde terras maar dan met Wouter en Jos K. en ook erg gezellig. De taxi brengt me thuis en daar ben ik om 16.30 uur. Dat was lange dag en erg moe en voldaan.

We bestellen eten want voor koken is er geen energie meer. We kletsen gezellig na en dan kijken we paar afleveringen 4400  op tv. Bed in en slapen tot ik wakker wordt morgen, de pot is echt helemaal leeg, maar dat geeft niet want ik heb genoten en ben voldaan dus  dan hebben we dat er wel voor over. (klik op de foto’s voor grotere weergave)

10632793_10204813011668806_3102983229920797155_n 10552421_10204813011828810_5848241965999195621_n 10622920_813004572067650_3122780470650173612_n 10646632_10204813100951038_1518489518087414982_n 13-9-2014

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig op de koffie bij Jos E.

Vandaag op tijd op/ Huisje en dieren verzorgd. Kopje koffie en toen bracht Johannes e even naar Jos E. Wij dronken gezellig koffie en kletsen vooral over politiek en Leefbaar Lelystad. Zij is de fractie assistent en erg leuk mens. Ze heeft een zeer leuk en gezellig huisje met een viervoetertje die erg schattig is. Na paar uurtjes haalde Johannes me op en ging ik naar huis, samen eten.

In de middag creatief bezig geweest voor Leefbaar, flyers gemaakt, kaartjes en naambordjes. En dan is de middag zo weer om. De boodschappen kwamen. en het weekend begint goed kreeg net la mijn cijfers van 3 hoofdstukken Politiek en bestuur voor beginners en das super 2 leer een 8.5 en een 7 nu gemiddeld 7.8!

In de avond heerlijk tv gekeken. Heerlijk de serie 4400 we zijn nu in seizoen 3 dus nog een hierna, spannend hoor ben erg benieuwd hoe het afloopt. Nu eerst slapen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

NEVER FORGET!

Dinsdag 11 september 2001 – Donderdag 11 september 2014

335392 10616519_812108382157269_201369257772344138_n images

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

De week door midden

Vandaag ook wederom op tijd uit bed. Dieren verzorgen, huishoudelijke verplichtingen doen, prijsvragen en mijn dagelijkse spelletjes.

Vandaag veel bezig geweest voor Leefbaar Lelystad moest wat dingen uitwerken, mensen bellen en er moet een nieuwe site gaan komen kortom genoeg te doen. Wouter kwam nog even langs in de avond om wat papieren te laten tekenen en even gezellig  zitten kletsen, de katten vinden hem geweldig want Kuifje vroeg direct aandacht en dat doet die echt nooit…hij vliegt altijd weg voor vreemden.

De dag is zo om en dan lekker aan het avond eten amen bij de tv. De avond weer lekker genoten van de tv series en niet bijzonders. Lianno belt en kletst vrolijk over van alles en het is erg gezellig. Hij is dolblij want hij heeft een nieuwe fiets gekregen een mooie mountainbike! Op school ging alles prima en hij vroeg me iets te mailen wat ik natuurlijk heb gedaan. En dan gaan we weer lekker douchen en bedje in.

10696297_684820801614238_2203113245388366667_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Eerste DB vergadering Leefbaar Lelystad

Vanmorgen vroeg op. Vandaag 8 jaar getrouwd! Tijd vliegt voorbij. Gisteren dus gekozen als secretaris van Leefbaar Lelystad en dus vanmorgen de notulen op orde gemaakt. Spelletje gedaan, wat prijsvragen ingevuld en  lekker zitten rommelen op pc. Dieren verzorgd en toen was het alweer lunchtijd.

Na de lunch kwam Wouter de voorzitter van Leefbaar Lelystad en hadden we onze eerste DB vergadering en om dit te vieren had Wouter heerlijk gebak meegenomen.  W hebben goed overleg gehad en gaan allebei  hard aan de slag.

Twil belde en we hebben direct weer dagje samen gepland heb er zin. Verder wil ik uiteraard iedereen bedanken voor hun felicitaties voor onze trouwdag via telefoon, sms, facebook  en mail. Bedankt!

Dampsy kwam langs wilde koffie en zijn haar eraf hebben dus geen probleem, ik heb weer kappertje gespeeld. Gezellig samen aan de koffie. Ondertussen kwam de nieuwe router binnen.

335392

Koken en eten en tja toen ging Johannes aan de slag met de router en einde van de avond draaide alles perfect en super snel, leve de techniek van Netgear. Dan is de dag om en tijd voor een heerlijk warme douche en dan bedje in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Vandaag 8 jaar getrouwd!

Zaterdag 9 september 2006 gaven wij elkaar het JA woord in Dronten
Samen delen wij al 8 jaar ons gelukkige leven vol liefde, ups en downs met onze dieren.
LOVE YOU!
 

moon&jo - 082

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Secretaris Leefbaar lelystad

Vandaag op tijd opgestaan en de nieuwe week begonnen. Eerst de huishoudelijke verplichtingen gedaan en die weren gevolgd door de verzorging van de dieren. Verder spelletje gedaan, prijsvragen ingevuld en forum bijgewerkt. Vandaag ook weer aan studie gewerkt en het einde is dichtbij en dan gaan we iets anders doen, spannend hoor maar ik vind leren erg leuk dus blijf k dat nu maar doen, geeft voldoening.

Eind van de middag naar de tandarts, alles ok en we gaan nu een definitief gebit krijgen dus het tijdelijk gaat binnenkort als souvenir in de kast. Hiervoor dien ik wel eerst nog aantal  afspraken te hebben om dingen te passen en uit te zoeken maar komt allemaal goed, we beginnen eind september. Ben benieuwd.

Thuis gekomen eten gemaakt en gegeten. Daarna direct naar stadhuis voor ALV Leefbaar Lelystad, goed overleg en er is nieuw bestuur gekozen, ik zal vanaf nu secretaris zijn. Spannend en uitdagend en heb er veel zin in. Na overleg weer thuis even op de pc gerommeld en nu snel bed in, morgen nieuwe dag en mijn eerste bestuursvergadering.

ll2

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig dagje Utrecht met Lianno

Vanmorgen vroeg op , 7 uur ging de wekker. Douchen en koffie. Dan op weg naar de Glind om Lianno te halen. Wederom over die akelige drempels en we besluiten de weg terug gewoon andere kant op te gaan eens zien of die weg beter zal zijn voor de auto. We ontmoeten voor het eerst Lotte Lianno zijn begeleidster, aardig en spontaan en even staan kletsen. Het gaat goed met Lianno en jawel hij is van de lagere school af en zit nu net een week in de eerste brugklas en vindt het zelf geweldig en wij helemaal! Zijn trots op onze brugpieper!  Dan hebben we het nog even over de weg en inderdaad niet via Achterveld komen maar via Leusden en die weg is prima te doen en rijd heerlijk.  We gaan naar Utrecht gezellig dagje doorbrengen met Nienke, Michel en ILja. Het wordt een heerlijke dag en we zitten heel de tijd buiten heerlijk, eten ook erg lekker buiten n de tuin. De jongens spelen buiten en houden zich uiteraard ook bezig met Minecraft. We eten zuurkool met paprika en shoarma en pistolet broodjes en uiteraard zelfgemaakte knoflooksaus, echt heerlijk.  Dan is de dag zo om het was super gezellig en wij brengen Lianno dan terug naar de groep. Ik tik nog even op Skype met moeders die in Frankrijk is en dan nu nog even een aflevering 4400 en dan bedtijd! Het was heerlijke dag bedankt Nienke, Michel en Ilja. Lianno en wij vonden het weer heerlijk om bij jullie te zijn.  Hieronder foto van Lianno die iets wil laten zien, wat niet makkelijk is door de zon ha ha en daarnaast Nienke en ik…we voelen ons zusjes en dat zou best kunnen toch als je ons ziet.
10419587_810395982328509_5061540101775189061_n 10690015_810471905654250_444087116011834341_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag van niets doen

Vandaag zat ik niet lekker in mijn vel pijn onrust en noem maar op. Dus op tijd op want post zou pakket met nieuwe router brengen, maar dat was niet goed gegaan die komt dus maandag. Dieren verzorgd en hokken schoongemaakt. Wat opgeruimd en op internet gezeten. Toen lekker voorde buis voor de serie 4400 en daarvan genoten. Nienke belde nog even en zitten kletsen. Lekker eten besteld. We gaan op tijd douchen en naar bed, morgen vroeg op dagje Lianno.

Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Schilderwerk voorkant huis klaar

Vandaag op tijd op. Koffie en dieren verzorgen. Johannes is thuis aan het werk en heeft het druk. Dampsy komt en gaat schilderen laatste stuk voorzijde huis. Hierna alleen nog de raamkozijnen keuken op dak en dan is hele huis geschilderd mooi en netjes.
dampsy
Ik moet weer de jaarlijkse vragenlijsten beantwoorden ivm mijn spierziekte, ik vind dit confronterend en  lastig. Het zijn 23  A4-tjes met veel vragen over pijn, iets wel  of niet kunnen en emoties. Maar goed het is weer gedaan.
10636281_809431469091627_2741359011639812234_n
In de middag heb ik de studie weer opgepakt en we zijn bijna klaar met de cursus Politiek en bestuur voor beginners en vandaag 3 hoofdstukken ingestuurd en kreeg ze per omgaande retour en haalde voor elk een 8.5 en sta gemiddeld nu 7.8. Trots op mezelf nu 2 weken en dan is het klaar en gaan we iets nieuws doen.
vrijdagplaatje114
In de avond lekker voor de buis tv gekeken naar nieuwe serie via Netflix, het is 4400 erg gave en spannende serie. Het gaat over groep mensen die ontvoerd is geweest door mensen uit de toekomst. Dan dag om en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gewoon rustige donderdag

Vandaag redelijk op tijd uit bed. Koffie, dieren doen. Verder spelletje gedaan en wat prijsvragen. Het is nog even bijkomen na infuus van gisteren.

De buuf bracht me heerlijke doos merci omdat ik haar een bos bloemen als troost had laten bezorgen nadat haar lieve poes na 14 jaar moest inslapen. Haar andere poes en zij missen haar erg.

Ik heb heel de tijd het jihaddebat gevolgd dat was lang, heftig en  typisch Den Haag. Ondertussen zitten rommelen op pc.

In de avond zoals altijd lekker tv gekeken via Netflix. Dan hoogste tijd voor bed kort en bondig vandaag dus.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen