Jeantiënne op bezoek

Vandaag was ik wat later op  en nee niet omdat ik infuus had, gewoon omdat ik moe was. Koffie en dan rustig beginnen met de dingen die ik moet doen. Administratie en nog wat klusjes voor de partij en zo rommel ik rustig door. Speel mijn spelletje, doe mee aan prijsvragen en verzorg mijn diertjes.

De tijd vliegt om het is koud, nat en guur buiten af en toe is er beetje zon. Helaas is het herfst en de winter en dan komt er wel weer ergens lekker weer met veel licht en warmte.

In de middag komt Jeantiënne langs zij is raadslid van Leefbaar Lelystad en het is erg gezellig en we kletsen, drinken koffie en ze bewonderd onze dieren. De tijd vliegt echt om en dan is het opeens al half7 en ik moet om 7 uur bij de tandarts zijn, dus Jeantiënne gaat weg en ik poets snel mijn tanden en op naar de tandarts. Ik krijg mijn gebit in staat erg mooi en over twee weken is die dus echt klaar….spannend. Dan naar huis en eten bestellen in koken geen zin meer.

Ik hoopte dat Lianno zou bellen, maar had al rekening gehouden dat het niet zou lukken hij kwam namelijk net terug van een 4 dagen kamp in de Belgische Ardennen. Hij zal dan morgen wel bellen. Ben hel benieuwd hoe hij het heeft gehad namelijk.  Wij kijken nog wat tv en kletsen wat. ik rommel nog even op mijn pc en dan douchen en bed weer in, eerlijk warm!
Nog wel even knuffelen met Vita & Skip!

10406673_836139713087469_5471805455838260803_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag Seth Gaaikema, rust zacht.

Vandaag weer op tijd op en Sjoerd si er, hij maakt de boel weer lekker schoon. Gezellig samen kletsen en koffie drinken. Ik ben moe en heb het heel de dag al erg koud.

Ik verzorg de dieren en doe mijn spelletje, prijsvragen en mail en vermaak me wel. De middag is voor de studie, lezen lezen en nog meer lezen.

We eten vroeg vandaag omdat we vanavond een vergadering hebben van Leefbaar Lelystad. Het is guur weer vandaag storm, regen, hagel onweer en in de avond heel veel storm brrrr.

Dan komt het nieuws naar buiten dat Seth Gaaikema is overleden, mooie leeftijd 75 jaar, maar jammer want hij was een hele goede cabaretier . Rust zacht Seth!

In de avond halen we eerst Jos op en dan samen naar de vergadering………na een goed overleg gaan we door storm en regen weer naar huis. Zetten eerst Jos thuis af en nemen wat spullen  mee die daar nog lagen van de partij. Thuis nog even aan de koffie en dan snel bedje in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Nienke weer naar huis

Beetje laat naar bed gegaan gisteren en toch vandaag om 7 uur op. Nienke geroepen om 8 uur. samen aan het ontbijt en dan kijken hoe de treinen rijden, Nienke wilde op tijd terug reizen  omdat ze met Ilja naar Lego World gaat in Utrecht. We drinken samen nog kop koffie en Johannes is al aan het werk en druk aan het bellen. Rond 10 uur vertrekt Nienke naar de bus, het was super gezellig doen we snel eens weer.

Ik verzorg de dieren, doe mijn prijsvragen, spelletjes en mail n heb een mail van Wakibi. Dit is een site waar je als particuier  een lening kan gevne aan mensen in derde wereld landen om ze zo opgang te helpen, later betalen zij in termijnen terug. Het bedrag dat je per lening geeft is 22 euro. Ik deed het voor het eerst via Buzzer, zij gaven mij een lening en ik kocht er dan zelf een en in de mail stond dat deze was betaald en n heb ik dat geld weer aan ander project geleend. Het is erg leuk en je helpt er mensen heel erg mee. Klik HIER om te e zien wie ik nu steun.

Toen een boekje online besteld over de nieuwe reptielen die we willen hebben, de Phelsuma grandisMadagascar  (reuzendaggekko)

1557614_834833393218101_2648598419935699546_n

Goed de dag vloog verder om en ik heb ook nog wat voor de partij Leefbaar Lelystad zitten rommelen en zitten lezen in de nieuwe studie boeken. Die zijn pittig maar erg interessant. Eten gemaakt en gegeten en de avond lekker voor de buis gezeten. Douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Nienke op bezoek

vandaag beetje uitgeslapen en toen de dieren verzorgen,. Nog bijkomen van gisteren en Johannes heeft last van spierpijn in bovenbenen, vinden we beide vreemd n maar het is er wel. We begrijpen niet goed waarvan, gisteren terrariumstelling afgebroken maar dat was niet zo zwaar dat dit ervan komt, maar ja  smeren en hopen dat het snel over is. Dan gaat de ochtend voorbij huisje aan kant gemaakt, spelletje gedaan en Johannes moest even wat dingen afmaken.

Nienke komt dan gezellig lekker kletsen en aan de koffie/thee.  We eten gebakken sesamzalm op bedje paksoi en daarbij ciabatta brood met kruidenboter en dat valt bij een ieder goed in de smaak.  Na het eten kletsen we door en kijken wat tv en dan begint de film The Hobbit del 1 en ja die duurt de rest van de avond, spannende film wij kenden hem al maar Nienke nog niet. Ik blijf er heftige dingen in zien brrrr  Na de film kletsen we nog wat en dan laatste drankje en bed in allemaal.

Ik wordt gebeld door Radio beverwijk dat ik 2 kaartjes heb gewonnen voor ene leuke fair in November. Het is in Haarzuilens en klik op de afbeelding voor de site…..lijkt me wel erg leuk. Bedankt  voor de prijs!
Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Afbreken oude terrarium stelling is gelukt!

Vandaag braken wij de oude stelling af om plaats te maken voor de nieuwe stelling.

  1. Zo stond hij er jaren lang.
  2. Johannes begint met de snoeren terwijl Sjoerd mee kijkt. 
  3. Dan de bovenste bak eruit.
  4. Dat is één
  5. En we krimpen rustig verder 
  6. De laatste laag
  7. Hier zit de kleine bewoonde bak vast op stelling dus gaan ze de stelling nu op maat zagen en weer opbouwen.
  8. Afdekplank moet op maat gemaakt worden
  9. Kijk hier wonen nu de luipaard gekko’s samen met de apothekers skinken onderin. Als bovenbuur is er Missy de gerbil. Dit blijft dus zo
  10. Hier staan de Baardageman en Tokkeh Gekko’s in hun oude bak in afwachting van de nieuwe stelling en nieuwe huis dus

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjoerd heel erg bedankt voor je hulp, dit ging weer super. Met de nodige lekkere koffie ne een lunch van verse broodjes zit deze klus er weer op.

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Nieuwe koffie smaak

Vandaag vroeg op Sjoerd kwam en dus gezellig en schoon huisje. Morgen komt hij weer maar dan om de terrarium stelling af te breken zodat er plek is voor de nieuwe. Ik speel mijn spelletjes, prijsvragen en rommel wat aan. Het is ook weer tijd om de was te doen. Sjoerd heeft het bed in de logeerkamer op gemaakt, want Nienke komt logeren zondag.

Ik ben heerlijk aan het genieten van een nieuwe smaak Dolce Gusto Ristretto Ardenza. Hun beschrijven hem als volgt. Een spannende smaak van gedroogde vruchten met een vleugje zoethout, jeneverbes en een pittige nasmaak. Intensiteit 11. HEERLIJK!
Hier ga ik meer van drinken, hij is heerlijk echt een hele nieuwe smaak en lekker pittig & sterk!

000000120_c

Verder gewoon lekker bezig geweest met van alles en niets. Ik had veel zin in Hachee dus daar ben ik mee bezig geweest, lekker rundvlees heel gaar laten sudderen en dan maak je er Hachee van en dat was heerlijk. Nog wat tv zitten kijken en kletsen over hoe het morgen moet gaan gebeuren ongeveer dan, we hopen dat het allemaal goed verloopt. We gaan het morgen wel zien en het komt wel goed. Ik ga nu wel op tijd slapen wordt druk weekend, amar dta geeft niet ik heb er zin in.

10351594_833571420010965_1304424045368108905_n

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig aan de koffie met Moeke 2

Vandaag vroeg op, nou ja vroeg gewoon voor mensen die werken. Ben nog moe van het infuus van gisteren en dat is normaal. Ik doe de dieren en dan komt Moeke 2 op de koffie, gezellig kletsen over van alles en lekkere koffie. Als ze gaat is het lunchtijd. Ik speel nog wat spelletjes, doe het een en ander in mijn forum.

Ik moet nog wat zaken regelen voor Leefbaar dus bel een aantal mensen en alles is geregeld.  Klaar voor overleg.

Ik lees ook de instructies van de nieuwe studie en blader wat door de spullen heen, ziet er leuk uit nu gaan we binnenkort beginnen.  Ik denk  ergens volgende week,  dit weekend is al vol. In de avond maak ik eten en eten bij de tv. Dan is het alweer bedtijd.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuus@Home en studie spullen binnen

Vanmorgen zou ik wat langer blijven liggen, maar dat werd het tegenovergestelde, ik werd wakker met een hele zere teen. Ja hoor mijn grote teennagel groeit weer in en dat doet echt zeer……Johannes heeft het weer hersteld gelukkig, na een paar uur zakt dan de pijn weer weg.  Heb toen weer mijn wekelijkse rondje schoonmaken koffie apparatuur gedaan en alles weer netjes en klaar. Verder rustig aan gedaan en vlak voor het infuus ben ik gaan douchen, heerlijk warm worden en hopen dat dit  in samenwerking met rode lamp mijn vaten toegankelijker maakt. het prikken gaat super vandaag dus volgende keer maar weer eerst douchen en totaal opwarmen. Tijdens infuus wat kletsen, tv kijken en gezellig eten.

Ondertussen komt de post met twee pakjes een grote en kleine  en ik dacht de grote zijn mijn schoenen maar nee dat is studie de kleine zijn mijn nieuwe schoenen, morgen meteen maar eens aantrekken en gaan inlopen. Mijn studiemateriaal bestaat uit 2 hele dikke boeken, een ordner met les 1 tm 3 en spullen met informatie en schrijfblok, enveloppen. Dit is pas de eerste zending. Ik heb er zin in.
1238720_832554170112690_8220777129309318378_n

Ik bel nog even Nienke terug en we spreken dit weekend af ze komt zondag en blijft tot maandag, gezellig even bij kletsen en lol hebben samen. Morgen komt moeke 2 op de koffie ook erg gezellig. Lianno belde of hij uurtje later mocht bellen, geen probleem maar die vergat he uiteindelijk en belt nu morgenavond.

ik kreeg ook nog uitnodiging voor Werkconferentie “Meedoen is mogelijk” d.d. 19 november 2014 in  de Pijler en daar ga ik dus heen, lijkt me erg interessant. Wordt dan drukke dag want de hele middag hierheen en in de avond naar Agora voor benefietconcert Amira en Paul Pots. Maar goed dat zien we dan de 19e wel. Ik speel nog wat op internet en ga zo maar douchen en bed in.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Kachel is weer aan!

Vandaag vroeg op Sjoerd komt gezellig en dus heel schoon huisje.  Johannes is druk aan het werk en werkt thuis. De dieren verzorgd, beetje gerommeld op pc. Spelletje, prijsvragen, mail en  dus lekker bezig geweest.  NHA stuurde mail dat mijn nieuwe studie spullen zijn verstuurd en direct al veel documenten in de mail over examens, huiswerk en  alles wat erbij hoort. Rustig alles zitten lezen en nu afwachten wat er morgen komt.  Wel spannend heb er weer zin in om nieuwe dingen te leren.

Over precies een maand gaan wij met Elis naar het afscheidsconcert van Acda en Munnik in het agoratheater….ik tel alvast af.
1

 

 

 

 

 
In de middag bezig geweest in het forum en ook nog gerommeld met de nieuwe site die ik maak via WordPress. het gaat de goede kant op nu de puntjes op de i zetten.

Eten gekookt heerlijk zuurkool met worst en toen lekker de avond voord e tv gezeten. Dit keer weer eens een avondje NPO1 gedaan…vind die naam maar niets. Het wordt alweer fris in de avond dus jawel vandaag voor het eerst de kachel aangedaan. herfst is er, maar als we de voorspellingen mogen geloven komt er nog heerlijk weekend aan met 20-22 graden ik hoop het! Dan douchen en bedje in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

In November naar Amira en Paul Pots!

Vandaag op tijd op. Het is weer maandag en het is nat en fris brrr begin te denken dat heel binnenkort de kachel weer aan zal moeten. Ik doe mijn dingen prijsvragen, mail, spelletje en beetje in huis aan de slag. Ik besteed veel tijd aan een nieuwe site…en ja nu begint het te worden zoals ik het echt wil.

In November is er een benefietconcert met Amira en Paul Pots in Lelystad. Ik hou van dat soort muziek en heb ook cd’s van beide maar Johannes vindt het niets. Dus na overleg heb ik besloten dat ik dan toch ga, maar alleen. Heb er erg veel zin in.

De dag vliegt om en we eten amen bij de tv. We kletsen veel over de nieuwe stelling en surfen langs site om te kijken wat er nog kan en waar we de spullen het beste kunnen bestellen. Rond 10 uur tijd om te douchen en bedje in.

10629341_709197035827886_5100358370914359723_o

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Super gezellige gourmetavond

Zondagmorgen lekker uitslapen douchen en koffie. Beetje rommelen in huis, de prijsvragen van de dag doen, mail lezen en we moeten de bakken leeghalen van terrarium. Ik ben beetje aan het rommelen met WordPress en mijn site ……..dat lukt nu precies zoals ik het wil hebben, mooi ben ik weer blij mee.

Vandaag ingeschreven voor een nieuwe opleiding en daar heb ik wel zin in. MBO Basisopleiding Sociaal maatschappelijk dienstverlener, klinkt spannend toch? Er is wel een verschil naast je huiswerk en toetsen nu ook 4 keer een examen en alle cijfers moeten aan het eind een minimaal gemiddelde hebben van uiteraard 5.5.

MBO Basisopleiding Sociaal maatschappelijk dienstverlener
Een sociaal maatschappelijk dienstverlener helpt mensen (jong en oud) die problemen hebben met sociale voorzieningen, huisvesting, werk, uitkering, discriminatie, mishandeling, reclassering enzovoort. Je vangt ze op en helpt ze met hun problemen om te gaan en daar waar mogelijk deze problemen op te lossen. Ook ouderen, vluchtelingen en weggelopen jongeren kunnen in veel gevallen rekenen op de hulp van een sociaal maatschappelijk dienstverlener.

Sociaal maatschappelijk dienstverleners werken vaak bij instellingen voor de thuiszorg, ouderenzorg, jongeren adviescentra, dienstencentra of vrijwilligersorganisaties. Cliënten hebben je steun en advies hard nodig. Als sociaal maatschappelijk dienstverlener heb je een sterke verantwoordelijkheid. Jouw bijdrage kan een alles bepalende impuls voor iemand betekenen om het leven weer stabiel op de rails te kunnen zetten.

Studieprogramma
In de Basisopleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener komen de volgende onderdelen aan bod:

De totale opleiding bestaat uit 1 periode:
– Inzicht krijgen in de doelgroep waarmee je gaat werken.
– Inzicht krijgen in observeren en begeleiden.
– Planmatig werken.
– Verlenen van zorg.
– Communicatie en organisatie.
– Werken met de sociaal maatschappelijk dienstverlenende cliënt.
– Ondersteunen bij wonen, werken en vrije tijd.
– Vragen en competenties in beeld krijgen.

Johannes en ik bereide toen het gourmet voor, brood bakken, rauwkost snijden en toen kwam Camiel. Heel gezellig de avond  doorgebracht kletsend, heerlijk etend, lachend het was ene superleuke avond. Eind van de avond opgeruimd met zijn allen, vaatwasser aan en nog even gezellig wat drinken en dan gaat Camiel naar huis. Wij drinken nog wat, spelen even op pc en dan douchen en bed. Camiel bedankt voor de gezellige avond.
10612759_830271920340915_2520731303919265722_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Geslaagd voor NHA Cursus Politiek en bestuur voor beginners !

Vanmorgen ging de wekker rond half 10. Heerlijk eerst aan de koffie en rustig beginnen. Dan gaat Johannes de dieren vangen, het is de na kweek die nu groot  en oud genoeg is om een eigen leven bij een ander te krijgen en dus brengen wij het naar Aquarana. Dit is een reptielen/ vissen winkel in Lelystad. Het ging snel en makkelijker dan we dachten, met deze kleine snelle dieren. De Tokkeh Gekko sprong weg en lande in zijn verhuisbakje, beter kan niet toch?

1902751_829310757103698_5664307438914795611_n1959348_829315463769894_4921454951572579369_n1779157_829315447103229_2997796745378433024_n

Even gezellig staan kletsen en wat nieuw levend voer meegenomen en ook iets extra lekkers voor de vissen. Toen zijn we naar de Intratuin geweest, kijken naar wat zij hebben voor nieuwe terraria aan planten en zo, maar dat is niet veel helaas. Maar dat geeft niet ik heb sites genoeg waar we wel vinden wat we willen. Voor nu 2 bakken leeg en  volgend weekend gaat de stelling van de plek af, zodat er plaats is voor de nieuwe stelling.

In de middag lekker tv gekeken, wat op de pc gerommeld en toen ik vlak voor ik ging koken nog even de mail controleerde zag ik dat de mails binnen kwamen met mijn cijfers van de laatste 6 toetsen die ik vrijdag instuurde. Ik had dat pas maandag verwacht, maar ben blij. Ik  heb mooie cijfers gehaald 3 x 8.5 en 3 x een 10! Eindcijfer 8.2 en dus geslaagd, helemaal blij met mezelf. Ik had veel lagere cijfers verwacht waren pittige hoofdstukken met alleen open vragen. Maar goed  we zijn geslaagd en ik heb het certificaat aangevraagd. Nu  kiezen wat we hierna gaan doen…….heb wel een idee maar wil er nog even over nadenken.

Knipsel

In de avond lekker Kip Tandoori gemaakt en gegeten bij de tv,  Hollands Got Talent gekeken en jammer genoeg onze fluiter uit Lelystad is niet door naar de finale. Nu nog even spelletje doen en dan douchen en lekker slapen. morgen krijgen we bezoek en gaan we gourmetten,. heb er veel zin in!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Studie Politiek en bestuur af nu wachten op eind cijfer!

Vanmorgen op tijd op. Heb goed geslapen dat is al goed begin en dat komt mede door kompres van Voltaren, nu werd ik niet steeds wakker van stekende pijn in elleboog. (tennisarm/golfarm) Sjoerd is er en doet het huisje, Johannes is druk aan het werk en gezamenlijk drinken we koffie. Ik doe mijn ding zoals de dieren, mail, spelletje en prijsvragen. De ochtend is dan snel om en de AH brengt de boodschappen dus ik ruim ze op en maak direct lekkere lunch.  Na de lunch ga ik zitten voor de laatste hoofdstukken van de studie Politiek en bestuur  die ik via NHA doe, nu heb ik de laatste 6 hoofdstukken ingestuurd en is het afwachten wat de cijfers zijn en ook mijn eindcijfer wordt.  Op dit moment  (na 18 hoofdstukken) is het een 7.8 maar er komen dus nu nog 6 cijfers bij. Geduldig even wachten tot volgende week, ik vind het wel spannend.  Dan is het einde middag en maak ik eten en eten we gezellig bij de tv en kijken naar wat series. Ik heb tussendoor nog even wat telefoontjes en nu si het mooi geweest ik ga lekker naar bedje. Morgen weer genoeg te doen.

10599553_700714660024852_2719799688225594654_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijk een nacht van 12 uur gehad…doet een mens goed.

Vannacht lekker hele klokje rond geslapen lag er al voor 9 uur in en kwam er pas tegen 9 uur uit…….meting ging goed het apparaat gaf wel meerdere keren alarm omdat het signaal te laag was maar daar kan ik niets mee dus lekker laten gaan….vandaag is alles opgehaald en morgen hoor ik of alles ok is. Nou ik heb zelf al even de cijfers bekeken en alles is ok…toch wel handig als je zelf de waarden kent en weet. Verder vandaag de dagelijkse zaken en rustig aan.

Ben wel blij dat mijn vaste AH op de Voorhof een franchise windel is nu kan ik gewoon daar blijven shoppen in december want de landelijke AH mijdt ik komende december net zoals zij zwarte piet gaan mijden.

De dagelijkse dingen gedaan en dieren verzorgd, de was afmaken…….verder werkt de nieuwe Voltaren spray met 4% heel goed. Kan nu iets meer doen met linkerarm zonder hevige pijn. Vanavond na het douchen zal ik een Voltaren kompres erop doen voor de nacht ben benieuwd. Ik doe weer wat aan spelletje en forum, prijsvragen en ik heb Rollercoaster Tycoon 3 gekocht dus ben daar mee bezig geweest.

De dag gaat dan weer snel en ik maak lekker bloemkool, aardappels, kaassaus en schnitzel en we eten gezellig bij de tv. We praten nu veel over hoe we de nieuwe terraria inrichten en surfen dan lekker over internet om te kijken naar voorbeelden en we hebben al aardig idee. Vandaag afgesproken dat we zaterdag de nakweek  1 Tokkeh gekko  en 2 roodkeelanolissen naar de winkel brengen.  Het begin is er dan dus 2 lege bakken en dan  het weekend erna gaat de stelling uit elkaar. Best wel spannend  hoor en we hebben er veel zin in uiteraard.

Na het eten gaan we al vroeg douchen en het is nu net 9 uur geweest en ik  drink mijn koffie op en duik mijn bedje in.

10631237_900638816631747_2955047016763838365_o

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Lange vermoeiende dag

Vanmorgen al om 6 uur uit bed, Johannes  maakte zich klaar en hielp mij in de sokken en schoenen en vertrok al even voor half 7 naar Amsterdam. De auto gaat voor beurt en APK. De garage brengt hem dan naar zijn werk en haalt hem eind van de dag weer op als de auto klaar is. Ondertussen  bellen we gezellig als hij rijd naar Amsterdam. Daarna drink ik koffie en wordt langzaam wakker, doe wat was en de dagelijkse dingen.
Twil belt en we kletsen gezellig en spreken nu half half af wanneer we dagje Hoenderloo gaan doen, lekker de bossen in met de herfst, hopelijk niet te koud en nat.  Dan is de meneer van het beademingscentrum er, hij sluit de meetapparatuur aan voor de nacht meting, die doen ze ter controle om te zien of alles nog god is ingesteld voor mijn situatie. Kijk daar staat het grote ding…..ik krijg dan een meet sensor op mijn voorhoofd en die meet alles.

10437509_826982190669888_2985611156705015679_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik ben lekker rustig bezig in ons forum en doe  de map maandelijkse acties, best veel weer, maar het is ook klaar nu. Dan belt Johannes hij is weer onderweg, auto is klaar en goedgekeurd. Als hij thuis is werkt hij door  en ik maak lekkere witlofsalade met feta, gerookte kip, paprika en dat smaakt heerlijk. Dan snel naar de tandarts volgende stap of te wel 2 en 3 van 4. Nu heeft hij een vorm van was waar ik in moet bijten en hij  aan rommelt. Dan nog even onderkant happen en dan is het weer even klaar voor nu. Op naar de volgende keer dat is dan weer op de 22e. Snel naar huis ben helemaal op is een lange dag geweest. Lianno belt nog even en we kletsen gezellig en dan  zijn de 10 minuten om en moeten ophangen. Ik ga douchen en Johannes helpt me even met aansluiten van de sensor op mijn hoofd, schoonmaken met alcohol,  plakker erop, sensor erin en voor stevigheid plakker eroverheen en ik lig dan al even voor 9 uur op bed. Johannes ook maar die kijkt nog lekker tv.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Een flutdag

Vanmorgen op tijd op en Sjoerd kwam weer, dat is heerlijk. We kletsen verder bij en vertellen over de nieuwe stelling en vragen hem of hij wil komen helpen en zijn antwoord is natuurlijk. Terwijl Sjoerd ons huisje doet tik ik alle info weer in zijn telefoon en zijn daarna tegelijk klaar, zijn mobiel weer helemaal klaar. Ondertussen natuurlijk koffie gedronken.

verder doe ik mijn dagelijkse dingen dieren, spelletje, mail en prijsvragen.  De dag gaat langzaam en ik ben erg moe. Tegen etenstijd kook ik eten en we eten dan bij de tv. Wouter komt nog even langs om de visitekaartjes op te halen en die zijn mooi geworden. Hier zie je de voorkant….met het mooie nieuwe logo van Leefbaar Lelystad.

Knipsel

 

 

 

 

 

Na het korte bezoekje gaat wouter naar stadhuis en ik kruip voor de pc en kijk de raadsvergadering daar deels mee. Het is een volle agenda  en ik volg live
19.00 – 19.50 uur (B/O) Sessie 3 Beleidsplan Wmo en Verordening Wmo (Raadzaal)
19.55 – 20.45 uur (B/O) Sessie 6 Beleidsplan Jeugdhulp en Verordening Jeugdhulp 2015 (Raadzaal)
Dan is het mooi geweest en kruip ik snel onder de douche en bed in, morgen gaat de wekker al om 6 uur.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Nieuwe terrariumstelling besteld

Vandaag zit ik slecht in mijn vel er is veel emotie maar ik wil er niet over schrijven, mede omdat dit niet uit te leggen valt en er ook andere bij betrokken zijn en ik hun privacy den te waarborgen. Kortom dit zal met de tijd wel overgaan en esen die mij echt kenen weten het wel denk ik.

Sjoerd is terug en daar ben ik heel blij mee en hij komt langs en ik herstel zijn telefoon deels morgen doe ik de rest als hij de boel schoonmaakt. I krijg een heerlijke fles champagne en een  pak heerlijke pompoensoep. We kletsen even gezellig bij met een heerlijke koffie.

Mijn arm maakt me gek en ik besluit op internet nu toch maar opzoek te gaan naar Voltaren 2% en 4% die zijn er maar in Nederland bijna niet te krijgen en na lang googelen vind ik dan toch een online apotheek die het heeft en daar bestel ik gel 2% grote tube en een spray  met 4% en tot slot een doos pleisters voor de nacht. Morgen komt alles binnen en ben benieuwd of dit beter gaat  dan de gel die ik nu gebruik van 1.16%.

Johannes en ik zijn al lang aan het kijken wat we nu verder willen met de terraria, we hebben nu eens telling met 5 bakken, maar willen eigenlijk  minder en ook andere dieren. Deze dieren zijn oud en uitgedund, en deel is na kweek die nog weg zal gaan. We willen namelijk heel graag Dag gekko’s, maar ja die hebben natuurlijk wel weer een andere soort bak nodig, ipv lang en laag willen die een smalle hoge bak.  In 2008 begonnen we met de stelling  en toen hadden we onderin 3 kleine bakken, die zijn in 2010 omgeruild voor 2 iets grotere bakken. Zie tekening hieronder en de foto is van hoe het nu is. klik op de afbeeldingen voor grotere weergave.

EERSTE STELLING HUIDIGE STELLINGterrariumstelling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu gaan we dus een nieuwe stelling laten bouwen en nu met dichte zijkanten zoals op de foto hieronder, deze is al reeds door Terrariumhuis gebouwd voor ander, wij willen dus andere indeling. zie tekening ernaast. Nu is onze huidige stelling open aan de zijkanten  en straks is het mooi strak dicht en wel met zwarte platen.  Achter de schuifpanelen kunnen we de snoeren wegwerken en makkelijk bij de lampen fitting. Het wordt een mooie stelling en we kijken erna uit, de levertijd is ongeveer 14 – 20 dagen. Dus dat is best wel snel. Zij komen hem brengen en plaatsen en dat houdt in dat wij nu gaan beginnen om de oude af te breken zodat er plek is voor de nieuwe. Spannend hoor en nu aftellen en de boel klaar maken.

NIEUWE STELLINGP9260016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We gaan dus van 5 terug naar 3 bakken, maar het glasoppervlakte blijft gelijk. wel is er tijdelijk een losse bak zodat daar  Luipaardgekko rustig oud kan worden. Het aantal dieren wordt iets afgebouwd, maar evengoed hebben we nog steeds een dierentuintje. Een groot aquarium (350 liter), een bak met tropische kikkers, 2 katten, Vlaamse reus, 2 Degu’s, 1 Gerbil en een vijver vol vissen.
Daarna al lekker zitten bedenken hoe we de bakken gaan inrichten en we hebben veel leuke ideeën en dat komt goed en tegen die tijd zal ik er zeker weer over schrijven en foto’s plaatsen. Toen nog hele even met Camiel op chat gezeten en als alles goed gaat komt die zondag gezellig langs. Nu snel douchen en bed in.

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Leuke dag met Lianno

Vandaag vroeg op en al om 9 uur onderweg naar de Glind om Lianno op te halen.  Hij is al klaar en heeft goed humeur en het gaat gewoon erg goed met hem sinds hij daar woont. We kletsen onderweg en als we thuis zijn bakken we eerst verse broodjes en eten lunch. We ruimen zijn kamer op er si veel speelgoed waar hij te oud voor is geworden en dat mag nu naar goed doel, de rest gaat de container in.

Lianno heeft een tijd geleden zelf een goedkope tablet gekocht van zijn zakgeld en deze is stuk…………..hij vind het jammer en dat is het ook. Wat Lianno niet wist is dat ik een mooie Multi tablet gewonnen had en die hier in de kast lag geparkeerd. Die wilde ik hem met zijn verjaardag of feestdagen geven. Nu heb ik hem vandaag verrast liet hem zitten met ogen dicht handen vooruit en legde de doos in zijn handen. Toen  hij zijn ogen opende had hij niet door wat het was en toen dat kwartje viel  vloog hij me huilend van blijdschap om de nek ….zo lief en dikke tranen van blijdschap en trillend hield ik hem vast en dit is een moment wat ik niet snel zal vergeten. Daarna legde hij hem aan de lading en vervolgens  begon hij uit zichzelf de handleiding te lezen. De kleine man wordt groot……… Toen samen de tablet geactiveerd en uiteraard kreeg hij van ons zijn zo geliefde spel Minecraft erbij.

De dag gaat dan snel om en we eten op zijn verzoek maiskolven, gebakken krieltjes en slavinken. het is super gezellig en  Lianno komt steeds terug  om te kijken of het echt zijn tablet is en laat weten hoe blij hij is. Hij had dit dus echt niet verwacht en weet nu even niet zo goed wat te doen.  Nu merken we dus dat hij echt aan het veranderen si en niet alles meer gewoon vindt……..super. We spreken er nog over met hem en het gaat gewoon goed op school en groep en hij zelf vindt dat ook.

Na het eten spullen in de auto hij wil wat speelgoed aan een groepsgenoot geven en dat mocht van ons en zelf ook wat mee hebben en ook dat mocht. Dan begint de reis weer goed uur rijden en Lianno speelt met tablet en zingt er bij en heeft hele gesprekken met zijn spel grappig deed ik ook als kind praten tegen mezelf en soms nog wel. Bij de groep afscheid genomen en terug naar Lelystad. Thuis nog even wat koffie en tv en dan moe en voldaan naar de douche en bed in.

opruimen

 

 

 

 

 

10484955_824784187556355_5381117935377541392_n 10624851_824784220889685_1503515990904594015_n 995656_824784267556347_4679450342927095651_n 10711071_824784324223008_4939182083785444507_n 10606120_824784300889677_434509080590539112_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10256802_824935830874524_4090301331127859119_n

 

 

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Dierendag

Vandaag lekker uitgeslapen…..rustig dagje morgen komt Lianno en gisteren was ook druk. We verzorgen de dieren en het is heerlijk weer dus gaan we op de fiets en scootmobiel even blokje om langs de Intratuin.

Het is dierendag  tja elk jaar weer, wij doen daar niet aan bij ons is elke dag dierendag en als je altijd goed voor je dieren bent hebben we deze dag niet nodig. Helaas is dat niet bij iedereen zo dus  houden we deze commerciële dag.

Ik rommel wat in huis, doe mijn mail en administratie en in de avond kijken we lekker tv.

10516682_10152373620218822_1882727996564910315_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Balder Experience Gebruikersdag.

Vandaag vroeg op en het is erg mistig. aankleden koffie en klaar maken voor vertrek met de taxi, die komt 9.15 uur. We gaan naar Aviodrome voor de Balder Experience Gebruikersdag. Ontvangst met koffie en gebak en we zitten met zijn allen gezellig te kletsen. Bram si er ook die mijn rolstoel regelde en we spraken nog eens door wat er allemaal is gebeurt en dat is veel. Dan krijgen we presentatie over Etac en ondertussen worden alle rolstoelen  voor ene service beurt gehaald. Het is opeens heerlijk zonnig en  dus zitten de meeste mensen buiten op terras. We krijgen een rondleiding door het museum erg leuk. Een heerlijke lunch met kroket,  diverse broodjes en heerlijk beleg. Veel drankjes en fruit om uit te kiezen. Bram kijkt mijn rolstoel na en stelt opnieuw de besturing af dat kon Welzorg niet, maar hij wel laptop eraan en hoppa binnen 3 minuten gedaan en nu rijd die nog beter en kan ik beter met besturing overweg,. Als we nar huis gaan krijgen we allemaal een heerlijk blik vol Jodenkoeken, lekker! Het is een mooie dag met heel vele zon en het wordt me zelfs te heet in de zon en dat op 3 oktober. Na de dag gaan we met de taxi naar huis moe en voldaan. Bestellen chinees en eten bij de tv. Op tijd naar bed ik ben echt helemaal op

10298776_368143643341563_2764419124832788138_n 1977405_367991433356784_6694094306848301644_n 1000265_368144013341526_8172842005069656986_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Rust dagje

Na infuus van gisteren en morgen een dag weg doe ik vandaag maar niets. De ochtend lig ik op bed energie op te doen en in de middag de dagelijkse dingen. Prijsvragen, spelletje, dieren en wat in huis. De dag vliegt om In de avond kijken we nog wat tv en dan gaan we douchen en bedje in.
1780696_776295829098548_981698628571066919_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Welkom in oktober en infuus @Home dag

Ok vandaag beetje langer op bed gelegen heb  infuus en dan doe ik dat altijd. Het is alweer oktober en de koude dagen gaan komen, zo  geen zin in sneeuw en vorst brrrrr. Maar goed ik doe de dieren en rommel rustig op de pc.

De verpleegkundige komt en infuus begint, mis prik zeer pijnlijk maar hij kan er niets aan doen, is vandaag weer erg moeilijk goede ader te vinden. Tweede keer raak. We kletsen wat, ik kijk wat tv en ben het menu helemaal aan het doorspitten van UPC dat doe ik voor het testen….speel met de apps en ondemand dingen zo kom ik het infuus wel weer door. Dan eten we gezamenlijk en is het weer klaar. Ben doodmoe en heb een hele zere arm, ook al prikte hij in hand die scherpe pijn trekt door tot mijn schouder  pffff.

Lianno belt  het is onze vaste avond, hij is erg vrolijk en de eerste vraag is wat eten we zondag…..euh maïskolven,  krieltjes en slavinken  een blije Lianno juicht. Is toch wat om woensdag al te weten wat je zondag gaat eten. Het gaat goed met hem hij vertelt over de kinderen, school en wat hij allemaal doet. Hij weet ook al wat hij zondag allemaal wil doen en een ding is zijn kamer  hier opruimen en speelgoed uitzoeken wat die mee wil nemen en wat moet blijven of juist weg kan. Na 10 minuten is onze tijd alweer om en hangen we op, aftellen naar zondag dan maar.

Ik ga douchen en we kijken nog wat tv en dan nu snel bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Kuifje duikt de vijver in!

Vandaag redelijk op tijd uit bed, lijf blijft probleem moe en veel pijn in de gewrichten, maar goed we gaan er maar weer voor. Ik heb de dieren verzorgd, beetje schoon gemaakt in huis en ben zo blij want Sjoerd liet per sms weten dat hij veel eerder er weer is, heerlijk! Hij komt volgende week alweer ipv pas in november. Dat scheelt me zoveel werk en energie en ook pijn, helemaal blij.

Het nieuwe bestek komt binnen, erg luxe hoor in houten koffer met cijfersloten best grappig, hij is knalrood en ik ga die maar bewaren. alles afwassen, oude eruit schoonmaken en hoppa alles netjes. Meteen de kruidenkast uitgesopt en alles voorzien van nieuw etiketje en nu is het weer super netjes in de keuken, ben weer erg blij met mezelf.

Terwijl ik rustig aan de koffie zit en naar buiten kijk hoe Kuifje en Smockey zich samen verheerlijken aan de spreeuwen die hoog in de druivenstruik zitten, springt Kuifje hoog de lucht in en met en plons land die midden in de vijver, klimt er geïrriteerd uit en schud zich af. Smockey kijkt geschrokken toe en volgt Kuifje naar het huis. Hoe kan het toch dat de vijver lek is………..Nou ja Johannes werkt thuis en droogt Kuifje grotendeels af, het is nu net een poedel nat en veel krullen dat worden straks fijn weer klitten. het zijn Maine Coons en tja die vinden water prima  dat blijkt maar weer, Smockey loopt  gewoon de vijver in omdat het water in het midden lekkerder is dan aan de rand en Kuifje tja  die valt er wel vaker in. Nou ja het is wel grappig achteraf  en de spreeuwen eten onverstoord de laatste druiven uit de struik ha ha.

Twil smst want tja ze heeft net nieuw glasvezel van KPN en ongelofelijk alles wat fout of mis kan gaan gaat nu dus mis en dan  ook nog grote storing van KPN erover heen heb echt mat haar te doen. Dit is gewoon niet leuk meer en roept veel ergernis  op en dar zit niemand op te wachten. Sterkte ermee Twil en ik hoop dat alles nu snel is opgelost.

Verder ben ik bezig met allerlei dingenmeten en testen voor het Techpanel  van  Computertotaal. Ik vind het erg leuk en we zijn nu bij week 3 dat gaat over snelheid en dergelijke. Volgende week gaan we on demand testen en daar heb ik  ook zin in. Ik hou er van een kritische blik te werpen op zaken. Je kunt de testverslagen lezen bij Computer Totaal

Verder mijn dagelijkse dingen gedaan en de boodschappen kwamen, eten gekookt en lekker de avond voor de buis.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellige middag met Jos!

Vandaag begon met lang op bed, bewuste keuze dus in de morgen plat en in de middag gezellig bezoek. Ik moet toegeven dat het echt een leven begint te worden als oud wijf 50% rust 50% iets doen  en zelfs de leuke dingen kosten energie.
Goed dieren verzorgd en wat ontbeten en toen kwam Jos E, zij is fractie assistent bij Leefbaar Lelystad en kwam gezellig op de koffie. Ze nam voor mij verjaardag nog een mooie bos rozen mee, erg lief dan k je wel en we hebben gezellig heel de middag zitten koffie en thee leukten. Het was erg gezellig en toen zij naar huis ging heeft Johannes de rozen op vaas gezet en ik eten gemaakt.

1013810_820872914614149_9041241663250592249_n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Goed na het eten kwam Dampsy nog even langs en daarna ben ik tv gaan kijken einde van het seizoen 2 Under the Dome, wat een stom einde! Er komt vast nog een seizoen 3 want anders snap ik er niets van. Daarna snel naar bed moe morgen weer een dag.

 

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

In bed

Vandaag ging niets  dus geen  dagje uit naar Amsterdam Rijksmuseum, maar dagje op bed.

10616669_755593887831407_8775853720195970360_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen