Prema Pijnacker Hordijk – Dekker

Prema Pijnacker Hordijk – Dekker
16 November 2004 – 16 november 2014


Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijk avondje bij de buren

Heerlijk lang op bed gelegen samen, het was gisteren erg leuk en ook laat, maar we hebben super genoten. Uiteraard de intocht van Sinterklaas gekeken op tv.  Dan hoor je 90 arrestaties gefeliciteerd Nederland het is gelukt om een kinderfeest door een openlijke brede discussie te vernielen! Mijn hart brak toen ik de huilende kinderen zag, schreeuwende volwassene …doe toch normaal je schreeuwt tegen kinderen die niet eens weten wat je zegt! Nou ja het is gebeurt en Sinterklaasfeest zal nooit meer zijn wat het was.

Vandaag rustig aan wat rommelen in huis, prijsvragen, spelletje en dieren doen.  Morgen is het de 16 november dus het spookt weer in mijn hoofd. Het is de sterfdag van Johannes zijn moeder. Maar het wordt nu wel minder.  Johannes haalt nog even een mooie bos bloemen voor de buurtjes want daar gaan we op de koffie. Dan eten we nog even wat en gaan we naar de buurtjes Olga en Hans. Het is super gezellig en we hebben lol, lekkere koffie met gebak, goede gesprekken en je kan met die twee echt over alles praten zo  super en dan si de avond ook zo om. We gingen pas rond half 2 naar huis. Is voor mij niet zo slim en we praten nog na thuis en dus liggen we pas tegen half 4 in bed.
Het was een heerlijk avondje en ik hoop er nog meer te mogen beleven met deze twee lieve sociale mensen!

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijk dagje eindigd met Acda en de Munnik

Vanmorgen vroeg op Sjoerd is er. Sjoerd en ik drinken koffie ne we gaan volgend weekend zijn pc doen. Rustig aan de koffie en dieren verzorgen. Vandaag zaten alle drie de Tokkeh Gekko’s  vol in zicht zo mooi. Straks een foto onderaan het bericht.  De AH kwam en alles weer in huis gezellig even met René staan praten over de nieuwe bakken en dat is leuk want hij heeft zelf ook reptielen. Spelletje gedaan en prijsvragen.  De dag gaat snel en ik heb nog doosje Tover ijs staan dat ik kreeg, nu maar eens gebruikt melk in de kom poeder mixen en smaak toevoegen, uiteraard koffie smaak en  in de vriezer. Vanavond eens proeven.

Elisabeth komt en we eten gezellig patat en kletsen bij, tijdje elkaar niet gezien. we hebben lol en ik ben erg blij dat ze er weer eens is. Na het eten gaan we naar het agora theater voor het afscheidsconcert van Acda en de Munnik. Het is druk en ik zie veel bekende mensen zoals Andres en zijn vrouw…..leuk mijn favoriete AH familie. Het is een mooie avond ik zit op rij 10 en Johannes en Elisabeth zitten vooraan. Heerlijk genoten van de muziek. Mij lukte het niet om een mooie foto te maken door het licht, maar Elisabeth wel en die zet ik er zo onderaan.  na concert terug naar huis waar de Tokkeh Gekko eindelijk de trap ontdekt heeft en erop ligt, gelukkig want dat was de bedoeling.  We drinken wat en proeven dat tover ijs, beide vinden het erg machtig , maar ik vind het heerlijk. Het is machtig omdat ik volle melk heb gebruikt volgende keer maar half volle eens proberen.  Dan is het al laat en gaat Elisabeth naar huis ze  laat horen als ze er veilig is en dan gaan wij ook naar bed. Het was een geweldige avond, maar ik ben doodop en heb heel veel pijn, maar dat is mijn keuze geweest nu en in bed lig ik dan onder dekbed en slaapzak heb het zo koud…….dat komt door te moe zijn en teveel pijn maar ik val uiteindelijk  in slaap.

Nu nog wat foto’s van  het tover ijs, de Tokkeh Gekko’s en  Acda en de Munnik

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Crowdfunding is leuk!

Vandaag de hele morgen op bed en toen ik eruit kwam douchen en aan de koffie en ontbijt. Ik heb slecht geslapen en had het heel koud vannacht brrr maar goed komt wel weer goed we gaan maar weer rustig de dag beginnen.  Ik doe de dieren want dat is mijn taak en  uiteraard spelletje en prijsvragen.  Even online de boodschappen doen bij de lokale AH en die komen dan morgen weer.

Ik heb van Twil voor mijn verjaardag een cadeaukaart gekregen heel origineel die kon ik gebruiken om een project te helpen door middel van crowdfunding en nu heb ik een leuk project gevonden. Het is geworden balkonton, een speciale ton waarin de kruiden kweekt en je eigen groenafval in verwerkt. Dit kan overal en is leuk en slim zelfs in de stad je eigen kruidentuintje. Klik hier en kijk er maar eens naar….echt super origineel.

Wie weet schaf ik er zelf nog wel eens een aan voor in de tuin, het is gewoon leuk ding.

In de avond wat gerommeld en wat tv en nu op tijd het bed in. Morgen is het eindelijk zover  dan gaan we naar concert Acda en de Munnik in theater. Echt zin in!

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuus

Vandaag wat later op en dan lekker warme douche en ontbijtje eten met uiteraard heerlijke koffie. IK doe de dieren en rommel rustig in huis op de pc tot het tijd is voor infuus. Door file wat later maar maakt niet uit. Het prikken is in twee keer raak, weer een nieuwe plek rechter onderarm. Tijdens infuus moest ik natuurlijk nodig naar de wc en ook dat lukte, helemaal blij. verder liep het allemaal goed en snel en het eten was weer heerlijk. Nu gaan de infusen schuiven dus ipv over twee weken heb ik volgende week infuus. En dan twee weken niet en dan weer twee achter elkaar. Maar goed dat is  soms nodig en komt ook omdat ik geen vervanger wil doordat ik zo moeilijk te prikken ben en deze verpleegkundige heb ik al bijna 8 jaar dus die kent mij nu echt wel.

na het infuus hou ik me meestal rustig en doe niet veel, dit keer zijn Johannes en ik samen hard aan de slag gegaan om de nieuwe site van Leefbaar Lelystad online te zetten, ik ben blij dat hij nu draait we hebben er hard aan gewerkt en hij is erg mooi geworden. Kijk zelf maar eens Leefbaar Lelystad
Het was al na 2300 uur toen die online stond en goed draaide……dus dan snel douchen en bed in doodmoe maar tevreden.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Sint Maarten 2014 leuk!

Vandaag op tijd op Sjoerd komt en Johannes is al vroeg naar Amsterdam vertrokken.  Sjoerd en ik drinken koffie en kletsen wat bij en dan maakt hij de boel schoon. Ik rommel wat  op pc prijsvragen, mail, spelletje en doe de dieren. Ben erg blij en trots op onze nieuwe bakken nu nog de daggekko’s  krijgen. maar daar wordt aan gewerkt ze zijn besteld…….geduld is schone zaak.

Ik lees weer wat in de studieboeken,  maar niet te lang moet aan mijn nek denken. De dag gaat snel en in de middag komt buuf Olga buurten hele gezellig en we kletsen gezellig bij.

Het is 11 november en dus sint Maarten en vorig jaar en het haar ervoor niemand aan de deur, maar dit jaar toch weer lekkers gekocht en  hoe leuk is het dan als er 4 keer een groepje voor de deur staat en ook nog nieuwe liedjes gehoord. Een jongetje zei o dit zijn twee rolletjes mentors en ik antwoorde op een been kan niemand lopen en hij liep naar zijn moeder en vertelde het haar en  zegt er heel leuk achter ik kan toch ook hinkelen op één been. Een meisje lust geen mentos en geeft ze terug ook  apart maar wel eerlijk, helaas had ik niets anders. Ik vond het weer leuk en hoop volgens jaar weer kinderen aan de deur te krijgen.

Vandaag kreeg ik nog wel wel win mail ik heb namelijk het bordspel Wie is de mol gewonnen, ik vind dat programma niets maar ben wel benieuwd naar het spel.
We kijken wat tv, luister naar gemeenteraad en dan si de avond om bed tijd.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

maandag

Vandaag niets te melden  behalve dan dat ik de herdenkingsdienst MH17  erg mooi vond.

 

 

Dag van de mantelzorg 2014  deze is voor alle mantelzorgers in Nederland!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Ik voel me oud

Vandaag is het weer lang op bed en veel rust. De zon schijnt heerlijk en ik rommel rustig wat aan.  Ik heb wat telefoontjes ivm Leefbaar Lelystad, gezellig.  Ik draai een was en ik speel mijn spelletje en doe wat prijsvragen.

Ik geniet van de nieuwe bakken ze zijn erg mooi en ik tel af naar de dag dat de Deggekko’s gaan komen eind november…..maar nu is de bak ook mooi met de bloeiende orchideeën.

Verder maken we verse broodjes en soep als avondeten. Mijn nek speelt vandaag weer op  en goed ook, snap er weinig van doe niet veel  doe niets bijzonders ik zit lig en hang.

morgen is het de dag van de mantelzorger en ook de dag van de Nationale herdenking MH17, waarom men dit zo plant geen idee, maar al 17 jaar lang is dit de dag van de mantelzorger en nu valt die in de schaduw van gruwelijke gebeuren…….. ik zal op de tv de dienst gaan kijken en ook stil staan bij  de mantelzorgers.

In de avond nieuwe serie gekeken bij Veronica The last ship, spannende serie. Dan douchen en bedtijd.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Zonnige zaterdag

Vanmorgen beetje uitgeslapen, maar niet erg laat want de AH kwam boodschappen brengen.  Samen met Johannes de boel opgeruimd en een brunch gegeten.

De bak van de luipaardgekko schoongemaakt, ook het aquarium heeft Johannes gedaan ziet er weer erg netjes uit. Ik was niet echt lekker nek speelt weer een dag op dus ik zit wat in de relaxstoel en kijk tv. Tante Loes belt en we kletsen gezellig even bij. Johannes gaat nog even naar de Praxis voor spullen. Als hij thuis is help ik hem de  bamboetrap af te sluiten met schuim, zo kunnen de diertjes er dus niet meer in, maar daar hebben we dan ook andere plekjes voor, want in de trap zitten gevaarlijke spijkers. Dat was zo gedaan.

Verder spelletjes gedaan, prijsvragen en gewoon de dagelijkse dingen zoals de dieren  verzorgd, de orchideeën gesproeid en zo gaat de dag zo om. In de avond kijken we lekker wat tv en eten we een vers gebakken croissantje heerlijk.
nu dag om en lekker douchen en bed in. Hopen dat morgen weer iets beter gaat met de nek het gaat op en af en geen idee wat ik dan juist fout doe, maar het zal wel iets zijn. Ik merk wel dat je nek belast wordt in bijna alles wat ik zou willen doen en dus voel ik me nu echt  niet prettig 44 jaar en een lijf van 90 jarige, maar ja zal wel weer oplossing voor gaan komen en anders leren we er wel mee leven.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Herfst, koud, nat en grijs!

Vandaag op tijd uit mijn bed, Sjoerd komt. Gezellig aan de koffie en uiteraard maakt hij alles schoon en neemt de post mee voor de bus. Ik rommel wat op de pc, draai een was, ruim de vaatwasser in en later weer uit. Verzorg de dieren, zo mooi de nieuwe bakken.

Doe wat prijsvragen, spelletje en probeer wat te lezen in de studieboeken.  In de middag wat rust in relaxstoel, echt oud lijf met  een 44 jarige geest….ik wil hele veel maar  er kan maar heel weinig. Mijn nieuwe gebit heeft 2 flinke drukplekken dus is weer even uit en kijken of ik volgende week kan alten bijwerken na het infuus, want de week erna ben ik als het lukt naar Amira en Paul Pots en hij werkt alleen woensdagavond, gelukkig is mijn tijdelijke prima.

het is koud, nat en grijs de herfst is er nu echt. Twil belt om te zien hoe het gaat, ik zou gisteren eigenlijk dagje naar haar toe gaan in Hoenderloo. maar dat gaat even niet nu. Ik maak lekker Tzatziki salade met gyros en dat smaakt goed. Kijk naar de tv en  colegetour mat Anouk, mooi mens!  Nieuwsuur en Pauw en dan is alles weer klaar douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Saai of niet? GOED GEDAAN VRIENDIN!

Vandaag wat langer op bed gelegen, de hele ochtend. Rust doet goed blijkbar. Gelukkig zijn de bijwerkingen van de griepprik langzaam weer vertrokken, alleen nog jeukende plek op de prikplek.  Ik doe rustig aan mijn nek doet nog zeer en bepaalde dingen moet ik nu even niet doen. Dus niet lang op tablet of pc, boek lezen kortom je nek is toch wel een centrum van je doen en alten.

Dieren verzorgd en oud papier opgeruimd. Nienke gebeld en bij zitten kletsen. Kreeg leuke post van tante Miek en Twil vanuit Hoenderloo. Tante Cockey belde maar ik belde pas later terug en jammer want ze was van plan naar Lelystad te rijden en ik belde einde middag dus toen lukte dat niet meer, volgende keer beter. wel gezellig bij zitten kletsen. Toen eten gemaakt  en nog wat tv gekeken in de avond.

Mijn leven is een beetje saai momenteel, maar komt wel weer goed en toch kreeg ik via de mail het volgende….dat deed me goed, bedankt!

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Eindelijk mijn gebit

Vandaag begonnen met extra bedrust, dus de ochtend was zo om. Warme douche en aan brunch. De  prikplek van de griepprik slinkt weer gelukkig en niet meer vuurrood. Ook minder rillingen n geen gloeiend hoofd meer. Tja griepprik voorkomt maar niet zonder wat nare bijwerkingen de eerste dagen.  In de middag wat dingen gerommeld op de pc, spelletje paar prijsvragen.

Nienke belde en zitten kletsen, maar werd onderbroken omdat de mentor van Lianno belde en goed gesprek gehad en erg leuk. Gelukkig veel goede berichten over Lianno. Daarna nog hele even Wouter aan de telefoon gehad.  Toen nog even de dieren verzorgd en oud papier opgeruimd. Rustig aan en voorzichtig dingen doen.  Dan is het tijd om mijn gebit te halen, eindelijk een definitief gebit, ik begon hiermee op 19 juni 2013 toen ging boven gebit eruit en met dit gebit kan ik weer jaren voort. Het is mooi en zit goed, slis nu wel tijdelijk maar dat wordt snel minder (hoop ik) verder zit het ok.

Weer thuis eten gemaakt en gegeten, wat tv gekeken en uiteraard Pauw  geluisterd met Heleen Dupuis (VVD) tjonge jonge wat een gesprek zeg ongelofelijk wordt tijd dat zij zelf eens een maandje zich laat verzorgen in een tehuis met twee gouden keurmerken pfffff  ik denk meteen weer terug aan mijn verblijf in verzorgingshuis……….en ik was er maar 3 weken en had alles in mijn hoofd op orde en tegen mij kan ze dus niet zeggen dat ik dement ben en dingen verkeerd zie. Het is  echt erg teveel bezuinigingen, te weinig personeel en teveel winsten op hun bankrekening voor managers denk ik. Nu snel douchen en bed in.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Slechte dag

Vandaag wel op tijd uit mijn bed Sjoerd kwam. Samen koffie gedronken en ik heb zijn mobiel even bijgewerkt. Ik rommel verder wat op pc, mail lezen, spelletje en wat prijsvragen. Tevens wat in huisje doen was en dieren.  Ik heb vandaag ook last van de griepprik die ik gisteren kreeg, er zit een knalrode zwelling maar dat is normaal en ik voel me niet echt fit, moe niet lekker en  gloeiend hoofd. Ik zit merendeel van de dag in relaxstoel en doe niets, kijk wat tv .

De post brengt brief van Welzorg  een herinnering van rekening die ik niet betaald zou hebben…..na wat puzzelwerk kom ik erachter dat er opeens ander fractuurnummer is vermeld en verkeerde datum en verwijzend naar een eerdere brief die ik nooit heb gehad. Dus ik bel ze ne meld direct dat dit allemaal vreemd is maar wel betaald, al in juli. Dit gesprek loopt direct al helemaal verkeerd en ik schiet uit mijn slof en  hoor dan ook nog dat er incasso komt en mijn spullen weggehaald kunnen worden…en ik denk je doet maar kan toch aantonen dat jullie fout zijn en  de discussie loopt op en men wil dat ik het bewijs en aangetekend opstuur…niet dus en  ze hangen op omdat ik niet  sociaal wil zijn zoals hij zegt, mij best. Johannes belt ze terug en  dan  scan ik toch maar alles in en mail het ze……en niet veel alter krijg ik mail met de tekst nu heb ik het teruggevonden… excuses voor het ongemak…ja fijn ……volgende keer graag juiste bonnen gebruiken en niet direct gaan lopen dreigen want dat flip ik echt zeker na al het gezeik van de afgelopen 4 jaar. Service is probleem en nu zoals blijkt ook administratie. Fijn is weer anders. Maar goed mijn reactie was ook niet netjes maar ik baal erg van die nek en kan geen kant op en tja indirect is Welzorg daar debet aan omdat zij steeds maar deden alsof ik niet kon rijden in de stoel en nooit serieus hadden gekeken naar de stoel en  dat bleek na veel klachten en er wel gekeken werd en meteen  mijn gelijk werd aangegeven, maar toen was de ellende al gebeurt. Niettemin ha dik beter met verstand kunnen reageren ipv de emotie maar  pech gehad is gebeurt.  Ik maak eten en we eten bij de tv. Dan douchen om wat energie op te doen en vervolgens  bij de pc zitten kijken naar de gemeenteraad over begroting…veel protest en logisch met zoveel bezuinigingen. Nu snel bed in …….nog even stukje Pauw gekeken.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

HA stuurt me door naar neuroloog

Vandaag wat blijven liggen, ben moe en heb echt meer pijn dan ik zou willen, nek hoofd. Ik wordt er knap geïrriteerd door, kan niet  achter de pc zitten lang, tv kijken si lastig, lezen  is al helemaal probleem…je nek is echt een plek waar je beter geen last van kan hebben.

Ik rommel wat in huis was doen, dieren verzorgen en gewoon rustig aan  wat achter pc, spelletje en ik kijk wat tv. verder zit ik gewoon te zitten. Ik heb weer telefoongesprek met wouter even bijpraten.

In de middag naar de HA en dat was wel gezellig en goed gesprek, ben blij met mijn HA ook al zit die niet in mijn wijk. Goed probleem uitgelegd en ze heeft de nek onderzocht, te strak te gespannen en zij wil dat ik naar neuroloog ga alvorens we er iets aan gaan doen, ze denkt aan Whiplash achtige  klachten………..en wil nu toch echt wel dat ik naar neuroloog ga voor scan en beter onderzoek. Dit speelt natuurlijk al even vanaf maart dit jaar toen ik naar de begrafenis van Ria haar moeder ging en met de elektrische rolstoel en dat ging mis de stoel kiepte en gelukkig kwam ik er niet onder door snel handelen van mensen die erbij waren. Maar mijn nek kreeg een flinke dreun. De pijn is inmiddels erg hevig en ik wordt er misselijk van. als de steken hevig zijn heb ik moeite met kijken, wordt wazig, tintelingen in vingers kortom nu hoogste tijd om in te grijpen. Meteen toen we thuis waren ziekenhuis gebeld en ik kan de 25e terecht.

Dan bijkomen en een beslissing neen om het rustig aan te gaan doen en dus moet ik afspraken gaan afzeggen als eerste Twil helaas geen dagje in de bossen in Hoenderloo. Ook de verjaardag van  Lisa zal ik overslaan. Ik heb half november paar uitjes die al langer staan zoals concert Acda en Munnik tja dat is de laatste kans daarna stoppen ze…….en concert Paul Pots met Amira en ook dat wil ik niet missen, maar we gaan zien hoe het dan gaat. Ik ga het per dag zien en meer rusten  en kijken of dat helpt.

Ik maak eten en we eten bij de tv en ik ga op tijd naar bed.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellige dag met Lianno

Vanmorgen vroeg op en na de koffie op weg naar de Glind om Lianno op te halen. Dan weer samen kletsend naar Lelystad.  Het is een klein uurtje rijden. Thuis gekomen maken we samen tosti’s en genieten daar van. We spelen allemaal spelletje en Lianno wil graag de set kristallen maken meenemen naar  zijn groep en dat mag.  Lianno vind de nieuwe bakken erg mooi en helpt mee de dieren te verzorgen.

We kijken samen naar een film die Lianno uitkiest, The spy next door erg leuke film.

We kijken naar onze nieuwe homepagina en zijn eigen pagina en hij vind het super. Dan eten we gezellig en is het weer tijd om terug te gaan. Daar aangekomen zijn de andere bezig broodjes te bakken op een kampvuur en Lianno schuift gezellig aan en wij gaan weer naar huis. Ik ben dood moe heb veel pijn  en last van nek en hoofd, misselijk maar heb  het stil gehouden want Lianno hoeft dat niet te merken, morgen HA en dan zien we wel weer. Thuis nog even koffie en gewoon rustig zitten  bij de tv douchen en vroeg mijn bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Winterbanden

Vandaag beetje uitgeslapen……niet lang want we hadden afspraak bij PTC Flevobanden om de winterbanden eronder te laten zetten, wel vreemd hoor 20 graden en wij nemen winterbanden.  Daarna naar huis en lunchen en rustig alles weer aan kant maken, oude bakken moeten de garage in en  gelukkig komt Sjoerd even gezellig helpen. Het was een hele klus maar snel en goed geklaard dankzij een goede voorbereiding. Kringloop haalt de oude bakken op en dan heb ik ook weer ruimte in de garage.

Ik loop nu met pols in verband voor steun en dat onderdrukt de pijn in de polsen. Mijn hoofd is en blijft pijnlijk, hopelijk heeft de HA maandag een idee hoe of wat. Verder wat gerommeld in huis en speeltje gespeeld en prijsvragen gedaan.
Eind van de middag was alles weer aan kant en toen nog even de kikkerbak nieuwe planten geven en schoon water  en die ziet er nu ook weer heel mooi uit. alle bakken weer tip top. Genieten van onze mooie dieren nu.

In de avond tv gekeken en ik ga vroeg  douchen en zo ook bed in be moe, die pijn in nek  en hoofd vreet bergen energie blijkbaar.


Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Nieuwe terrariumstelling….zo mooi!

Vanmorgen op tijd op en eerst komt Sjoerd en samen aan de koffie. Dan maakt hij het huisje schoon en voor hij gaat helpt hij Johannes even met de bakken van de plek te halen, zodat de muur helemaal leeg is voor de nieuwe stelling. De post komt 3 dozen vol met zand, boomschors voor in de bakken.  Ook wordt de bamboe trap bezorgd. Dan si het wachten op de mensen van terrariumhuis.nl zij hebben de stelling gemankt en komen hem plaatsen. Twee mensen komen daarvoor Glenda en Rik, heel aardig en gezellig en ze klaren de klus in een uur. Dan staat er een geweldig mooie stelling, grote bakken en hoog onderin en een brede er bovenop, in eens telling die heel mooi is afgewerkt. (foto’s hieronder) Ik vraag of ze op de foto willen met de stelling en of die op het log mag en dat vinden ze leuk en ik ook dus die staat er tussen. Dan gaan ze weer terug naar Breda en wij zijn blij en kijken naar de stelling, drinken een kop koffie en vertrekken naar Almere. In Almere zit Almeerplant waar we afgelopen weekend al waren wezen kijken en nu gaan we de planten halen. We nemen hele mooie planten mee Bromelia, Orchideeën en ene hangende orchidee.  Dan weer naar huis. Johannes begint met de snoeren wegwerken en alles aan te sluiten zoals licht, temperatuurregelaar en de watersproeisysteem.

Tussendoor eten we wat, ik kan niet zoveel doen mijn arm heeft iets niet leuk gevonden en dat is dat ik zelf in de rolstoel heb gerold, stom natuurlijk als je herstellende bent van tennis arm/golfarm combinatie, maar ja  de kar moet ook geduwd worden en Johannes  deed dat al en hem steeds mij laten ophalen of de kar wilde ik ook niet, dus eigenwijs zelf gedaan en meteen gezwollen arm, veel pijn en hoop gedoe weer, stom lijf kan ook niets hebben. Maar mag de pret niet drukken ik geniet van de mooie stelling.

Dan is het tijd om de bakken te vullen met planten en decoratie, mooi de een is bamboe met Orchideeën en daar komen later Dag Gekko’s in. De ander hout met Bromelia’s en bedoelt voor de Tokkeh Gekko’s. Tot slot de bovenste bak zand en hout voor de Baardagamen. De laatste zijn simpel zand erin takken erbij, waterbak en plantje en dan de dieren. Vita & Skip zijn tam en vinden het prima als je ze pakt en ergens anders neerzet dus dat is zo gedaan. De Dag Gekko’s moeten we nog gaan aanschaffen. Dan de Tokkeh Gekko’s de dames zitten gezellig samen op stuk schors en die pakt Johannes rustig op en zet hem in de nieuwe bak, zo dat zijn er al twee en nu de man nog. De man is het sterkste en felste, maar we zetten grote bak er in en  levend voer daar komt hij naar toe dan erin en zo naar de nieuwe bak. Hij briest en blaft en si boos maar het gaat goed en al snel zit hij mooi hoog in de nieuwe bak.  Trots en nog een grote orchidee over, die was toch te groot dus die staat nu mooi in huis te pronken. Nog even de bakken goed gesproeid en dan si het klaar en zitten we samen te genieten en trots te zijn op onze gave stelling. Ik zal nu nog wat foto’s maken en dan ga ik nog even genieten……en slapen.
Klik op de foto voor een vergroting……….

Ik wil tot slot  Ruud, Fred, Rik en Glenda van Terrariumhuis  bedanken voor de goede service en mooie stelling die nu staat te pronken in ons huis, heel erg bedankt. Ik weet dat het even duurde voor we er precies uit waren wat we nu wilde en dat het ook technisch mogelijk was, maar zie het super resultaat. Bedankt!!!

20141031_102540 20141031_133100 20141031_133913 20141031_141548 10665259_840939275940846_9099490204583961899_n 20141031_171802 20141031_221344 20141031_214355 20141031_214206 20141031_202431 20141031_221319 20141031_220703 20141031_221500 20141031_221518 20141031_221631 20141031_221549s

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Nieuwe wekker….brandalarm

Vanmorgen schrokken we wakker om 6.45 uur door ons brandalarm, lege batterij. Fijn geen brand maar wat een herrie niet fijn wakker worden. Johannes heeft direct alle batterijen vervangen, we hebben drie van die dingen in huis. Daarna aan de koffie en vervolgens is Johannes naar Amsterdam gegaan.

Ik deed de administratie, boodschappen  bij AH Voorhof online en die koen vanavond al, was een gaatje dus mooi. Verder wat zitten leren, spelletje gedaan, prijsvragen  en de dieren verzorgd. Eigenlijk gewoon wat ik altijd doe. In de middag ben ik lekker tv gaan kijken een nieuwe serie op Netflix.  De dag is dan alweer snel om, ben moe was erg vroeg op en die hoofdpijn maakt het er ook niet beter op. Johannes is weer thuis en werkt nog even door.

In de avond samen aan onze nieuwe homepagina gewerkt, hij si super…..klik HIER om hem te zien. Ook Lianno zijn site schiet nu op, nog 2010 tot heden en de rest is er nu op  gezet, klik  HIER om zijn foto site te zien.
morgen drukke dag voor de boeg…er komt veel post omdat er 40 kilo zand en houtschors komt voor de nieuwe bakken. Ook komt er een bamboetrap met de post voor in de bak als decoratie.  Tot slot komt morgen natuurlijk de nieuwe stelling, spannend en ik kijk er echt naar uit. Genoeg gedaan wij gaan douchen en dan bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuusdag @ Home

Vanmorgen blijven liggen om goed uitgerust te zijn, na opstaan rustig aan en tegen de lunch  lekker warm douchen om het prikken beter te laten gaan en dat werkt ook nu gaat alles heel makkelijk. Infuus verliep dus goed.

Na infuus checkte ik mijn mail en had mail over de nieuwe terrarium stelling, hij komt aanstaande vrijdag. Spannend hoor We zijn er klaar voor en kijken erna uit.  Meteen nieuwe bodembedekkers besteld online en die komen als het goed is vrijdag. Zaterdag  krijgen we de winterbanden  en dan gaan we erna de planten halen zodat we dit weekend kunnen beginnen met de inrichting. wordt dus weer druk maar leuk weekend, Lianno is er zondag ook. Nu alleen nog de  nieuwe gekko’s vinden maar dat komt ook goed.

Het nieuws in Lelystad vertelt het verhaal over een 14 jarige jongen die zijn eigen leven heeft genomen…………ongelofelijk ik kende de jongen niet, maar het raakt mij echt. we moeten vanaf januari een participatiemaatschappij zijn maar daarvoor moeten we toch echt eerst socialer en met meer respect met elkaar leren omgaan. Pesten en ander kwetsend gedrag maakt ons ziek en doet  mensen drijven tot het uiterste  en steeds vaker gaat dit om jonge mensen. Wat is nou toch 14 jaar? De maatschappij is hard en ieder voor zich, het wordt tijd dat we meer met elkaar en om elkaar gaan geven, want dit soort nieuws voorkom je daarmee.

We need…….
We need to feel more to understand others
We need to love more to be loved back
We need to cry more to cleanse ourselfs
We need to laugh more to enjoy ourselfs
We need to see more other than our own little fantasies
We need to give more and take less
We need to share more and realize that we are not so diferent from one another
We need to create a world where everyone can peacefully live the life they choose
*Suzan Polis Svhutz*

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dinsdag ook weer voorbij.

Vandaag op tijd op en Sjoerd kwam, deed alles weer netjes maken. Johannes heeft het druk op werk. Ik vermaak me wel. Heb steeds hoofdpijn en dat wordt erg irritant nu.

De katten war vervelend, mauwen, druk gewoon irritant dus speeltje gepakt en paar druppels valeriaan erop en nu zij ze heerlijk rustig en ieder voor zich bezig…….leuk om te zien, wel een nadeel ik kan straks weer stofzuigen terwijl Sjoerd dat neet heeft gedaan, want ze slopen de dieren dus alles vol draadjes, pluizen. Dus dat doen we dan  samen even.

Ik ode de gewone dingen dieren verzorgen, prijsvragen, spelletje en lees wat in de studieboeken.  De dag gaat weer snel. In de avond tijd voor de Gemeenteraad, die heeft sessies van 1900-2100 uur en de vergadering en gaat over WMO, Jeugdwet en alles wordt goedgekeurd. Klaar voor de nieuwe situatie, we gaan het zien. In theorie ziet het er allemaal goed uit, maar de praktijk moet zichzelf nu gaan bewijzen.

Na de vergadering hoogste tijd om te slapen. Eerst nog even dit……… Anna was een meisje van 13 jaar die beroemd wilde worden, maar helaas op de jonge leeftijd  van het leven is beroofd door ongeval. Haar vader vroeg op Twitter om haar filmpje te bekijken, dus kijk en geniet, want ze speelt heel mooi.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Een dag zoals wel vaker…….

vandaag weer eens ene dag om snel te vergeten, de ochtend lag ik plat, moe, zeer lijf en gewoon geen energie. Ik heb last van rare hoofdpijn , achterin, onderin net boven me nek,  het steekt met vlagen en wel zo dat ik er misselijk van wordt en last heb met kijken tijdens de pij. weer eens wat anders dan krampen, spierpijn of ontstekingen in slijmbeurzen. Maar even afspraak malen met  de HA.  Nou dat even was weer niet even, 2 uur lang n gesprek voor ik er tussen zat en volgende wek ga ik erheen… zij werkt alleen begin van de week en dan kon ik niet en haar  collega wil ik niet dus maandag. Heeft geen haast paar dagen eer of minder koppijn  kan ook geen kwaad en  meteen dan de griepprik maar weer eens halen.

kreeg mail dat er in november en begin december veel geschoven wordt met infusen…twee keer een ander moment  dus even goed opletten. Ik ben na bijna 8 jaar zo gewend aan week wel en week niet dat als er dan eens iets wijzigt ik meteen de kluts kwijt ben. Ook logisch denk ik maar goed  ik heb ene agenda maar  zal allemaal goed gaan komen.

Wouter belde gezellig, is ons regelmatige contact ivm Leefbaar Lelystad, even bijkletsen en afstemmen. Dit keer veel te kletsen end at was wel een opkikkertje vandaag.

In de middag wat gerommeld op de pc, spelletje gedaan en opgeruimd in huis. ook fruitvliegen gekweekt, dieren verzorgd en dan si het alweer tijd om het eten te maken. Lekker bij de tv zitten eten. Ondertussen werken we door aan onze nieuwe homepagina en dat begint langzaam at te worden. Vol spanning wachten we op het telefoontje dat de terraria geleverd gaan worden…..kan nu elke dag zover zijn volgens hun verwachte levertijd.
Dan maar weer douchen en bed in ben erg moe….alweer ……………..

 

10711026_837534219614685_1513347559199808059_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig midagje bij AlmeerPlant

Vandaag eerst wat uitgeslapen en toen op, dieren verzorgen en toen op naar Almere.  We zijn naar Almeerplant  gegaan, een hele groot  en vrij nieuw (2 jaar) tuincentrum. Het was super wat een keuze, ruim, gezellig. we gingen op zoek naar spullen voor inrichting van de nieuwe terraria en zijn geslaagd. Het was een gezellige middag en daarna weer naar huis.

Nog wat gerommeld in huis, was gedraaid, opgeruimd en achter de pc gezeten. In de avond  lekker voor d buis en dan is er alweer een dag om.
10620793_709853229110995_4366845248112422952_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Mijn getuigschrift is binnen!

Vandaag uitgeslapen en ik kon maar moeilijk wakker worden en op gang komen. Koffie en rustig de dieren verzorgd. De was gedaan en tja het meeste doet de machine wassen en drogen dus ik smijt het erin en haal het eruit, vouwen en opbergen.  Sjoerd kwam nog even gezellig langs en jawel nu werkt zijn email op mobiel en tablet, wat een gedoe maar goed gelukt, erg blij en Sjoerd ook blij.

De post kwam en bracht mijn getuigschrift van mijn studie Politiek en Bestuur voor beginners, blij mee.GetuigschriftWe zouden gaan winkelen, maar geen energie voor morgen  maar eens kijken of we naar tuincentrum kunnen gaan. Thuis lekker bezig geweest en we zijn begonnen aan onze nieuwe homepagina. Dit keer maak ik hem met WordPress.. Wij gebruiken alleen de software en dus gewoon op onze eigen server. Langzaam werken we alles online bij, dus als je onze Homepagina bezoekt dan zie je het ontwikkelen.

In de avond lekker tv gekeken en vannacht gaat de wintertijd weer in en dus uurtje extra slapen, lekker.
Wintertijd

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Het is weer vrijdag!

Ik lees Vandaag vroeg op en het is vrijdag dus Sjoerd is er en we beginnen samen met koffie en kletsen wat. Fan maakt hij huisje schoon. Johannes is al weer hard aan het werk.  Ik rommel wat op de pc, mail, prijsvragen en spelletjes doen. Sjoerd zijn mobiel heeft ruzie met mail  dus ik speel er mee om te zien of ik het kan oplossen, maar nee dus moet eerst nieuwe wachtwoorden aanvragen. Sjoerd gaat dat oden en belt als hij ze heeft dan maken we het zsm af. Sjoerd is klaar en gaat weer naar huis.

Ik vermaak me met de dagelijkse zaken prijsvragen, spelletje, dieren, huisje en de  dag vliegt om. Ik doe werkelijk niets bijzonders deze dagen……
10632768_540802652720414_2165741953596961371_nHet is natuurlijk voor mij  altijd zo, maar vandaag heb ik er moeite mee, de dag is om niets nuttigs gedaan en uiteraard ben ik ook met dingen bezig zoals een nieuwe site maken voor leefbaar Lelystad, mijn studie maar toch  beetje saai gevoel van overleven  voert de boventoon.  Geeft een gevoel van nutteloos zijn, geen waarde toevoegen aan de maatschappij maar ok dat  is nou eenmaal zo. Ik ga ook onze eigen homepagina nu helemaal vernieuwen, dus dat is wel weer leuk. Op 6 oktober jl. bestelde  we de nieuwe stelling met terraria en spannend de levertijd is tussen 14-20 werkdagen dus dat is heel snel nu…….

In de avond eten maken en ik heb geen trek in warm eten en neem soep Johannes eet wel gewoon warm eten. Lekker bij de tv en we kijken naar onze series en dan is de avond zo goed als om. Douchen en naar bed. In bed kijken we nog een film op RTL7  lekker spannend  en dan slapen. weer een dag om en morgen gaat de klok uurtje terug ….donkere dagen beginnen en het wordt koud brrrrr.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Weer een dag voorbij

De dagen gaan snel……vandaag geen blog verhaal heb gewoon gedaan wat ik elke dag doe.
Ben gewoon zoals elke dag moe en kan niet doen wat ik eigenlijk zou willen.

Lianno belt vandaag hij is gisteren terug gekomen van kamp in de Belgische Ardennen en heeft het super gehad. Veel regen en koud maar leuke dingen gedaan en het werd elke avond laat. Hij klonk moe maar erg enthousiast.

1505400_836804229687684_3818905943749215806_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen