In memoriam Coby Hertroijs

Coby Hertroijs
Vandaag 5 jaar geleden werd je gevonden na bijna 5 weken van onzekerheid. We zullen je niet vergeten.
31-1-2010 * 31-1-2015

 

Zaterdag was het 31 januari en die dag was het precies 5 jaar geleden dat wij een telefoontje kregen dat het lichaam van Coby Hertroijs is gevonden.
Na 4 weken en 5 dagen vermist te zijn gewest, komt er duidelijkheid en die maakt een eind aan onze onzekerheid.

Coby was met haar partner Yvon 5 jaar lang de pleegmoeder van Lianno. Naast Lianno hadden zij nog een pleegdochter en 2 eigen dochters.

Nu kreeg ik zaterdag een raar bericht op twitter en nu blijkt het om het andere pleegdochter te gaan van hun, zij tikte naar mij ik mis haar……..en ik vermoedde al dat dit hun andere pleegkind was maar die kent mij amper dacht ik. Toch vandaag gereageerd en jawel ze was het wel en nu 13 jaar….ik heb haar dus al ruim 5 jaar niet gezien en daarvoor zag ik har weinig en nu hebben we gezellig via twitter (privé) bijgepraat. Ze mist Coby erg en Lianno ook……..en we missen haar allemaal denk erg denk ik het was een zeer lieve vrouw.

Ik had dit jaar besloten er niets over te posten of te bloggen maar na dit gesprek komt er weer veel los en boven. De tijd gaat snel, maar het gemis blijft sterk.


Coby je wordt gemist door je pleegkinderen en ons! Ook door je echte kinderen, familie en vrienden. Hoop dat je echt kreeg wat je zocht! Rust zacht.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Kuifje ook weer thuis en herstellende

Kuifje de andere Maine Coon die we nog hebben werd afgelopen maandag ziek. Kuifje is eigenlijk al ziek hij heeft namelijk last van spastische darmen en dat veroorzaakt veel verstoppingen. Nu heeft hij speciaal voer en dat ging dus 20 maanden goed e n nu begon het spugen weer. Kuifje dinsdag naar dierenarts gebracht en daar is hij geholpen en ze heeft zijn blaas gekatheteriseerd en darmen gespoeld. Meteen een paar klitten geknipt en hem gewassen. Woensdag mochten we hem weer ophalen en hij is wat van slag uiteraard, maar het komt wel goed. Hij heeft wel voor een maand laxeer middel gekregen en daarna zal het weer goed moeten gaan met alleen het speciale voer.

Met mijzelf gaat het redelijk, ik ben erg snel moe en dat is nu nog iets meer dan voorheen. Ik slaap in speciaal bed in de woonkamer en daarom hebben we nu toch zelf bedden besteld zodat ik weer in de slaapkamer kan gaan slapen. Deze nieuwe  bedden komen 22 januari.  De prednison kuur zit erop en toch heb ik nu weer blaasontsteking en dus begin ik vandaag met een nieuwe kuur antibiotica. Hopelijk is dit ook weer snel achter de rug, het is  te danken aan de katheter van de IC en dat is wel vaker het geval. Verder rommel ik rustig door en doe wat ik kan.

Gisteren ging de stofzuiger stuk ….tja dus op zoek naar andere en ik heb maar een belangrijke eis en dat is dat er bediening op  de steel zit zodat ik hem aan en uit kan zetten of harder en zachter zonder te bukken, want alleen dan kan ik zelf zuigen en het is gelukt. Samsung heeft een hele mooie, blauw , energiezuinig, zuigkracht hoog en alles op de steel. Hij is ook al in huis nu en erg mooi er zitten heel veel soorten mondstukken bij voor elke vloer een andere kortom huisje kan weer schoon gemaakt worden.
10924699_886604721374301_1465112092255215204_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

En weer thuis na korte spoedopname IC Flevoziekenhuis Almere

De vakantie rond de feestdagen verliep compleet anders dan we hadden verwacht, gehoopt en tja dat is leven. Het begon met het onverwacht overlijden van lieve Smockey op de eerste dag. Met dit verdriet gingen wij de kerstdagen in, die rustig verliepen maar gezellig. Dan de gezamenlijke dag met Lianno die was super.

Daarna werd ik ziek verkouden, keelpijn, oorpijn en koorts. Dit werd langzaam meer en erger zodat ik vanaf 31 december alleen nog kon slapen in relaxstoel omdat alles verstopt zat kreeg ik het te benauwd met liggen. na vier nachten toch weer bed in en maandag voelde ik me al weer stuk beter. vakantie was wel over nu maar gelukkig voelde ik me beter en had ik een hele lange slaap gehad in bed.  Meteen besloten infuus toch door te laten gaan op woensdag, niet wetende wat er dinsdag zou gaan gebeuren…..

Dinsdag kwam Sjoerd was gezellig en rond half 10 begon het gedonder hoesten en niet meer stoppen, benauwd, misselijk, hoofdpijn en ik heb het aangekeken tot er telefonisch spreekuur HA begon. We hebben zelf inmiddels goede spullen in huis om zaken in de gaten te houden bloeddrukmeter, saturatiemeter en het ging niet zo heel goed bleek. De HA stuurde direct ambulance en  daar gingen we weer……gezien ik nachtelijke beademing heb (apparaat dat lucht uit ruimte mee blaast als ik liggend  adem omdat ik spierkracht mis hiervoor) door dat apparaat ben ik niet welkom in MC groep ziekenhuis in Lelystad dus direct door naar Flevoziekenhuis Almere. Johannes reed achter ons aan.  De behandeling in de ambulance gaf lucht en zorgde dat het hoesten minderde….op de eerste hulp direct bloedonderzoek, medicatie en foto’s maken,. Geen longontsteking, mooier nog  schone longen (op rokers ellende na) dat was dus al goed nieuws. Mijn saturatie kwam snel weer omhoog en het bleek dat ik een heftige keelontsteking heb en de kapotte  keel zorgde voor veel irritatie die tot hoesten leidde en daardoor kreeg ik mijn ademhaling niet onder controle en verloor ik mijn saturatie waardes.  Ik moest wel ter observatie blijven en dat mag dan ook weer niet op gewone afdeling door beademing dus op naar IC. Johannes ging naar huis en ik kreeg antibiotica via infuus, vocht en prednison.  Om mijn lichaam rust te geven kreeg ik tijdelijk zuurstof. In de nacht is dat weer uitgezet  en sliep ik rustig met eigen beademingsondersteuning.
De volgende dag zou ik dus infuus hebben en gelukkig heeft de verpleegkundige dit met Johannes kunnen regelen, Johannes haalde het op en ik kreeg het toegediend op IC.  Buiten dat ik keelpijn heb, moe heb ging het goed en geen zuurstof nodig ook de foto’s van longen waren  prima, bloed ook in orde alleen beginnende blaasontsteking, maar dit wordt wel verholpen door de rees ontvangen antibiotica en prednison. Johannes ging na het infuus naar huis, werkt gewoon door en het is voor hem zwaar en druk, want als je dan thuis komt mensen bellen en zorgen dat de dieren verzorgd zijn en jezelf rust gunnen. De tweede nacht ook prima doorgekomen en na overleg is er eigenlijk op dit moment geen behandeling mede omdat we er heel op tijd bij waren en nu moet de medicatie het oden en dus mag ik naar huis, wel een bed regelen via thuiszorg en verplicht rust in de middag met beademing. kuur prednison afmaken thuis. En zo gezegd zo gedaan en donderdag eind van de middag was ik weer thuis.

Buurvrouw Olga kwam even langs om te buurten en dat was lief en gezellig. Vannacht in stoel gelsapen om geen problemen of stress te krijgen en vanmorgen is het bed geplaatst en daar zal ik komende nachten vertoeven, slapend op de rug in hoekstand, ik lig zoveel liever plat en op mijn zij maar goed wat moet dat moet. Nu beide hier moe en weer van slag door alles en we gaan gelukkig nu weekend in, rust en samen thuis zijn.

Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven, de telefoontjes, berichtjes en zeker omdat ik blij ben dat jullie allemaal ook Johannes steunen want ik ben op IC altijd in goede handen maar hij  heeft het dan weer dubbel zwaar en klaagt nooit. Love you Johannes!

Nu rust…..tijd voor elkaar, tijd voor de dieren en hopelijk is de heftige afsluiting van 2014 en het heftige begin nu even klaar en kunnen we alsnog rustig beginnen aan 2015.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Welkom in 2015!

Wij wensen iedereen een gelukkig en gezond 2015, zonder zorgen en daar waar zorg nodig is een zorgvol 2015.
Johannes en Monique

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Op weg naar 2015

 

Het stormt en loeit om ons heen
In de wereld, eraf en dichtbij
Vele mensen voelen zich alleen
Of vechten, strijden zij aan zij

Je kan niet van een ander eisen
In jouw waarheid te staan
Maar het zal wel zijn te prijzen
Als we elkaar niet bezeren gaan

De echte rust kan pas komen
Als we elkaar de ruimte geven
Waar we allemaal van dromen
In vrede met elkaar te leven

Vele vieren Kerstfeest met elkaar
Een feest van vrede en licht
Maar de herkomst, dat is raar
Daarop hebben vele geen zicht

Het feest dat Jezus is geboren
In de Bijbel is het ons verteld
Die boodschap ging wel wat verloren
Het blijft de boodschap die voor ieder geldt

Hij is voor ons allen gekomen
En wij hebben onze eigen wil
Niet ieder heeft het aangenomen
Velen kiezen niet en blijven stil

Jezus het licht in het duister is geboren
En roept naar een wereld die ten onder gaat
Wie wil dat vandaag weer horen?
Zoek mij het is nog niet te laat

geschreven door: Loes Kossen
december 2014

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Serious Request, eigen volk of Vuurwerk

In december komen mensen vaak tot elkaar en helpen we elkaar, wensen we vrede en denken aan hen die we missen of het minder goed hebben.

Serious Request, het glazen huis komt elk jaar terug. De 3 dj’s gaan 7 dagen geld ophalen door het glazen huis muziek te draaien en niet te eten. Het geld gaat naar doelen die vaak onzichtbaar zijn en grote gevolgen hebben. Dit jaar naar Hands of our girls, meisje/vrouwen die seksueel misbruikt worden in conflict gebieden.  Het leidde tot wederom een recordbedrag, €12.480.438. Dit jaar geen  gefeliciteerd voor hun de sociale media heeft andere mening…mijn tijdlijn en twitter staat vol met  teksten waarin het gevoel van eigen volk eerst sterk wordt aangemoedigd, een gevoel wat ik niet wil voelen. De doelen van SR raken ons ook als we niet helpen, de wereld si een spinnenweb waarin wij maar heel klein draadje zijn, maar als we niets doen valt het web in elkaar en kunnen we opnieuw beginnen. Hier een paar voorbeelden van de teksten eigen volk eerst……..klik p[ de afbeelding voor originele grote

 

Uiteraard zijn er in Nederland problemen en ja 1,5 miljoen mensen leven onder armoede grens. Maar dat staat los van wat SR doet. Daarnaast zie ik bij deze mensen ook geen gefeliciteerd berichten voor  Leger des Heils, Jumbo, Ouderenfonds, kerken en vele lokale acties die juist voor deze groep dit jaar ook records braken aan kerstdiners, pakket en spullen. Wel zie ik bij vele nu vuurwerk berichten……ja  dat weer wel. Vuurwerk een stukje traditie om met oud en nieuw voor vele miljoenen in een paar uur  letterlijk in lucht te laten opgaan. Vandaag start de verkoop en de afgelopen jaren gaven wij Nederlanders die zo begaan zijn met de 1,5 miljoen armen maar liefst meer dan 60 miljoen per jaarwisseling uit en de verwachting is dat we dat nu weer doen. Een traditie die veel slachtoffers maakt, milieu ernstig aantast en weinig leuks heeft voor huisdieren. Zo tegenovergesteld van wat SR en al die andere acties deden, helpen!

Ik stel voor als u nu vuurwerk koopt om bij de kassa een deel terug te geven en dat geld aan de voedselbank in uw regio te geven en als we dat allemaal nou doen dan breken we een groot record, groter dan SR van 3fm. Omzet vuurwerk is ruim 60 miljoen als we een derde nu niet afsteken, sparen milieu, minder slachtoffers, minder schade,  minder bange dieren en mensen en een potje met geld van ongeveer 20 miljoen voor de groep die het hardst nodig heeft!

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en maak zelf uw keuze hoe goed u 2015 wilt beginnen!

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | 2 reacties

Gezellige dag met Lianno en moeders

Vandaag was het de dag om met Lianno de feestdagen te vieren. Vanmorgen vroeg na wat krabben op weg van een groen Lelystad naar witte De Glind. wegen waren perfect schoon, alleen bij het huis daar niet zo maar ok. Thuis gezellig eerst koffie met wat lekkers en toen de dieren doen. Johannes en Lianno hebben hok Snuffie schoongemaakt, later Lianno en ik de degoe bakken.  Lianno heeft ook de daggekko uit zijn hand laten eten. Lianno wilde dat ik een muts en erg lange dikke sjaal breide en zie het resultaat en hij is er erg blij mee.

In de middag kwamen de moeders (oma en Loes) en Loes was niet lekker grieperig, verkouden en zo dus die bleef niet eten, maar kwam wel even hallo zeggen en kopje koffie drinken.  Toen zij naar huis ging gingen wij gourmetten, erg lekker en gezellig en je merkt direct dat Lianno ouder is….eet meer en veel meer geduld en kletst gezellig mee aan tafel.  Na het eten mocht hij nog even op internet en wij ruimden de rest op, Lianno had al afgeruimd.

 

Dan weer terug naar de Glind en moeders reed mee, daar liet Lianno haar het huis zien en toen weer naar Lelystad, moeders thuis afgezet en wij naar huis. Lianno mocht ivm feestdagen later terug dus dat was fijn. Nu aan de koffie en nagenieten van heerlijke dag.  Als bedankje had ik voor ieder een gevuld champagne glas……

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Smockey gecremeerd

11599_872962276071879_5331553208915360807_n

 

 

 

 

 

 

 

Klik voor de originele grote op de afbeelding.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Christmas Day

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Smockey, Sebago’s Dirty looks overleden

Naam: Smockey
Stamboomnaam: Sebago’s Dirty looks
Ras: Maine Coon
Geslacht: Man
Geboortedatum: 3 Februari 2008
Overleden: 22 december 2014

Vanmorgen zoals elke morgen na het wakker worden en opstaan ging Smockey de tuin in voor zijn dagelijkse wandeling. Niets aan hem gemerkt maar even alter lag hij levenloos op de stoep. hartaanval en enige troost die we nu hebben is dat Smockey er niets van gemerkt zal hebben. Kuifje en wij blijven verdrietig achter. Rust zacht lieve Smockey.


Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Onze nieuwe dieren zijn gearriveerd Phelsuma Madagascariensis (Daggekko)

Phelsuma Madagascariensis (Daggekko) Vandaag opgehaald in Den Haag, geboren in 2013,  Madagaskar en we hebben 1 man en 3 dames!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Bedankt en tot ziens!

Dit is voorlopig het laatste blog, ik heb besloten om een pauze in te lasten en dus voor onbepaalde tijd  te stoppen met elke dag te bloggen. Ik ben een open persoon en zou willen dat ik hier kan uitleggen waarom ik tot dit besluit ben gekomen, maar dat lukt nu niet.
Geen idee hoe lang ik stop  en of ik het wederom op ga pakken dat zal de tijd leren…want het is ook wel een verslaving. Ik weet dat er dagelijks mensen hier lezen en voor hen kan ik alleen zeggen volg me op Facebook daar ben en blijf ik actief.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | 6 reacties

Leuke dag met Lianno

Vandaag vroeg op en na de koffie naar de Glind om Lianno op te halen. Vandaag gaan we een beetje  vieren dat Johannes woensdag jarig is. Dus bij thuiskomst koffie met lekkers, mini bananengebakjes en rolletjes met slagroom.  Daarna doen we gezamenlijk de dieren, Lianno zijn Snuffie ne de degu’s en wij de rest.  Lianno vroeg me of ik wat van zijn haar eraf wilde halen, het was ook erg lang geworden en dus gedaan. Lianno koos zelf de lengte en ik  deed braaf wat hij wenste ne daarna weer nap kopie.

Johannes en Lianno hebben kristallen gemaakt….volgende keer kleuren we ze.  Veder genoten van de musjes en koolmeesjes die eten van de zelfgemaakte eetboom. Ook uiteraard spelletje gedaan, wat prijsvragen en de dag vloog om.  Lianno kreeg een mooie koptelefoon voor zijn mobiel en tablet van ons. Deze is draadloos dus hij is er dolblij mee. Hij kan als hij wil er ook mee bellen er zit ook een microfoon in, zelf vond ik dat niet fijn met deze omdat het erg echode, maar hij heeft dat niet gelukkig.

Dan tijd voor eten en op verzoek van Lianno pizza, heerlijk en erg gezellig aan tafel zitten kletsen over van alles. Dan in de auto terug naar de groep, Lianno doodstil omdat hij met zijn koptelefoon op genoot van zijn eigen muziek.  Missen we ook nog een afslag dus 15 minuten langer onderweg. Op de groep gedag gezegd en weer terug naar huis. Daar nog wat koffie en nagenieten. Ook weer even zitten breien, heerlijk ik ben zo blij dat dat weer beetje bij beetje wil. Ik moet wel anders doen dan eerst, maar ja dat lukt dus wel, want ik kan moeilijk niets blijven doen tot alles geneest want die kans is ook erg klein ik zal er wel weer mee moeten gaan leren leven.

Zo einde van de zondag, weekend, week en maand op naar december!

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Eet boom voor vogels, zo leuk!

Vandaag beetje uitgeslapen en daarna lekker aan de koffie. Dieren verzorgd en Hubby II  de luipaardgekko  is aan het vervellen lijkt echt monstertje nu met dat vel nog los op de kop, zijn lijf is al klaar.

Dan gaan we even naar de Intratuin, ik wil er even uit maar kost zoveel energie, maar we gaan toch en leuke kerstspullen en ook een stok voor in de tuin om vogels te voeren, maar die vind ik veel te duur (22 euro) dus die laat ik maar daar en ik neem wel nieuw vogelvoer mee en dan naar huis. Thuis duikt Johannes de garage in en maakt voor mij zelf een eetboom, echt gaaf. De foto is gemaakt in het donker en daarom onduidelijk maar  je ziet wel wat ik bedoel en nu maar hopen dat de vogels het leuk vinden, de ekster niet want als die erop land buigt de boel door LOL.

We maken samen gebakken krieltjes, verse sla en wortels en als vlees kip cordon blue heerlijk eten bij de tv.. Goed dag is om….nog kopje koffie en dan douchen en bed in. Morgen vroeg dag Lianno komt!
Net half uurtje zitten breien heerlijk! Eindelijk wat doen wat ik leuk vind…nu zien of ik het ook weer kan opbouwen naar langer maar ben al erg blij met dit half uurtje!

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Halve dagen tellen ook….beter iets dan niets

Zo het begint wel saai te worden ik kan niet veel, ben steeds moe, veel pijn en ik zit nu mezelf in de weg, want ik wil eigenlijk van alles doen. Vandaag kwam Sjoerd maar ik  heb hem niet gesproken, was te moe en beroerd en bleef op bed tot een uur of 1. Dan is mijn lijf ook klaar met liggen en krijg ik daar weer last van. Ik draai dus halve dagen, maar ach ja beter een goede halve dag dan niets zeggen we dan maar.

Ik rommel maar rustig aan doe de  dieren, spelletje en zo gat de dag snel voorbij. Verder zit ik op tippelstoel bij pc, mijn arm laat ik dan gestrekt hangen doet die het minste zeer en hoop dat ik de ontsteking in elleboog eens onder controle krijg. Het is nu bijna weekend en dan is het rust en niets hoeven en een dagje Lianno en daar heb ik wel zin in. Van de week gesproken met zijn voogd en even bijgepraat. Lianno ook gesproken en dat was gezellig.

We maken samen even wat avond eten en eten gezellig bij de tv, kachel maar wat hoger want ik blijf het koud hebben ondanks de twee truien. Na een rustig avondje nu dan weer lekker naar de warme douche en bed in. Morgen wil ik er op tijd uit want ik wil er even uit naar de Intratuin en moet er ook heen voor kattenvlees. Eens zien of het gaat lukken.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

EMG gehad

Vanmorgen heel vroeg al op  want moest om 8.15 uur in ziekenhuis zijn voor EMG. Was snel aan de beurt en het was zo gedaan. Men plakte wat stikkers en  knijpers op de hand en gaf een stroomstootje in elleboog.  Nu afwachten tot 9 december dan krijgen we alle uitslagen.

Mijn andere arm gilt van de pijn  dus snel wat ingenomen en smeren en hopen dat het afzakt, arm hangt ontspannen langs lijf en is niets mee te doen, als ik niet zat te wachten op monteur Welzorg was ik mijn bed weer ingegaan.
Monteur komt en doet zijn ding, nu van de week kijken of die nu niet meer hobbelt.

Ik doe weinig, wel de dieren speel  af en toe spelletje op pc en verder zit ik gewoon wat. Doe boodschappen  bij AH Voorhof en er is vanavond nog plek dus die komen niet veel alter, mazzel. Levend voer besteld bij de webshop  en die kunnen we morgen ophalen. Apotheek verzoek tot nieuwe pillen gestuurd en zo blijf je wel bezig.

Eten maken en eten bij de tv, nog wat kletsen en dan is het voor mij klaar ik ga douchen en mijn  bed opzoeken.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuusdag zonder infuus

Zo ook vandaag redelijk op tijd eruit, moe en veel pijn maar wat is daar nieuw aan. Het wordt me inmiddels wel iets teveel overal doet het zeer en ik kan geen kant op.

Ik probeer zoveel mogelijk de dieren te verzorgen en de rest doet Johannes later na zijn werk. Ik bestel online de  medicijnen voor de komende drie maanden. Doe wat administratie en langzaam begint mijn linker arm weer moeilijk te doen  de dubbele shit is erg pijnlijk en ik krijg de indruk dat de voltaren en ibuprofen minder werken. Tennis arm en golfarm dat is bovenkant en onderkant elleboog en hevige steken brrrrr er zit een flinke ontsteking maar met rust moet dat overgaan. Pech voor mij is dat ik mijn arm overal bij nodig heb  opstaan, naar bed gaan  echt overal omdat ik  natuurlijk gene kracht in de been heb.

Vandaag zou ik eigenlijk infuus hebben, maar die is al gedaan vorige week. Het volgende infuus is dus normaal op 10 december maar ook die is vervroegd en dus nu de 3e en dat is op Johannes zijn verjaardag. Ik leef normaal van infuus naar infuus, maar ben nu even de kluts kwijt qua agenda.

De dag vliegt om het is koud maar goed is ook bijna winter. We eten laat want ik moet eerst even naar tandarts want het nieuwe gebit maakt blaren. Daarna bestellen we eten en bellen we gezellig met Lianno. Nog even wat tv kijken en dan belt Johannes nog even met zijn zus om bij te kletsen. Ik ga douchen en bed in, morgen wederom erg vroeg op.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Ziekenhuis bezoek

Zo das wel vroeg pffff, koffie en dan hups in de auto, nou ja het is erg koud en we moeten krabben. In het ziekenhuis komt de dokter en te laat, vreemd hoor zelfs als eerste patiënt is het op tijd beginnen dus moeilijk, ik erger me daar echt aan. Als je als patiënt te laat komt o wee, maar zij zelf kunnen niet eens op tijd beginnen.  Goed gesprek en neurologisch onderzoek. Ze wil een MRI maar dat houdt in kleine ruimte en ook nog 30 minuten plat op mijn rug stil liggen zonder beademingshulp. Ik leg uit dat ik het eng vindt en wat het probleem is en dus gaan we nu eerst foto’s maken en een EMG laten doen, als dit geen uitsluitsel geeft dan een MRI.  Foto maken kan direct en donderdag een EMG en vervolgens dinsdag 9 december de uitslagen.

Als we thuis komen is Sjoerd   er ook, hij zou later beginnen maar was nog steeds eerder dan wij. Samen kop koffie en daarna ging Johannes aan het werk.

De post brengt mijn nieuwe winterjas, na 10 jaar mag dat wel een keer denk ik….deze is lekker warm en hopelijk warm genoeg.
Op Facebook zie ik filmpje over een hulpmiddel om je sokken aan te doen, hmmm ziet er goed uit. Ik heb al een soort plastic zak waar je sok omheen doet je voet inwerkt en dan de zak aan een koordje eruit trekt, maar dat werkt voor geen meter, maar dit is anders dus besteld en kijken of dit lukt.

1925994_857199800981460_5896277507639179174_o

 

 

 

 

 

 

 

 

In de middag komt de monteur van beademingsapparaat en die kijkt hem helemaal na alles in orde en dus na een half uur is hij weer weg. Dieren verzorgd, spelletje gedaan en wat prijsvragen. Dan eten maken en eten bij de tv. en vervolgens  douchen en bed in ben erg moe en alles doet zeer.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Rustige maandag.

 

In de ochtend rustig aan  en de dagelijkse zaken prijsvragen, spelletjes en dieren. Ik ben erg moe van het weekend, maar dat geeft niet het was leuk en helaas ok leuke dingen kosten veel energie. Vandaag rustig aan morgen heel vroeg op en naar neuroloog.

Ik vind het maar koud overal, in de nacht gebruik ik naast dekbed ook nu slaapzak das  warmer. Dat koud voelen komt ook door vermoeidheid en pijn.

Er komt leuk mailtje….ik vraag me af  wat voor een boekje dit zal zijn best wel prijzig…..
Van harte gefeliciteerd! U bent een van de winnaars van de Kerstactie op peterlanghout.nl. Door het oranje cadeau met de unieke cadeaucode in te vullen, heeft u een gratis notitieboekje t.w.v. € 23,- gewonnen

In de avond belt Twil en we kletsen gezellig bij en dan si de avond ook zo goed als om en ga ik douchen en bedje opzoeken, morgen gaat om half 7 de wekker.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Heerlijk dagje met Inge, Gerben en kleine Feline

Vanmorgen op rijd op dieren verzorgd en aan de koffie. Al snel kwamen Inge, Gerben en kleine Feline. Kleine Feline is al heel veel gegroeid sinds het laatst dat we haar zagen. Koffie met heerlijk gebal dat we van Sjoerd en Dien meekregen. Johannes kreeg een grote doos met chocolade en ik een bos mooie gekleurde rozen voor onze verjaardag. zij kregen van ons nog wat eurotjes op de rekening, dat kwam nu pas omdat ik nog het rekeningnummer moest  checken. Voor Feline had ik leuk kerst setje gekocht rood jurkje met rendier en  onderkleding in kerstsfeer, foto volgt met kerst. In ieder geval vonden Inge en Gerben het erg leuk.  Feline brabbelt er heerlijk op los zo lief om te horen, houdt zichzelf prima bezig en er waren heel veel nieuwe dingen en dus prikkels voor de kleine.  In de middag wilde Feline niet slapen dus bleef ze gezellig meekijken naar de F1. Daarna lekker eten besteld en gegeten uiteraard gezellig zitten kletsen en de nieuwe bakken bewonderd.  Dan mag Feline fruithapje en ik had er eentje gehaald en nog nooit nam ze zoveel deze viel in de smaak, leuk hoor hap naar hap. Ook stukje brood at ze zelf. Na het eten kreeg ze nog een voeding en tegen 9 uur gingen ze weer rijden  op weg naar huis. Ik vond het super gezellig en blij jullie weer gezien te hebben. Nog wat opgeruimd en na genoten en dan douchen en bed in. Hier nog wat leuke foto’s en een klein filmpje omdat Feline wat wilde vertellen aan iedereen…….

 

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig dagje Sjoerd en Dien (DHL komt dan toch nog na 3 dagen wachten pfff)

Vandaag op tijd op want tja derde dag  derde kans dus DHL zal wel komen. Drie keer scheepsrecht toch? Nou ik kijken met de track en trace code niets……….pakje onbekend.  Bellen naar DHL 1 euro per gesprek en je normale kosten pfff en dan hoor je alleen nu niet beschikbaar. Bedrijf maar gebeld om 11 uur hoe of wat maar die baalt net als wij, DHL bezorgd tot 13 uur in deze wijk en dus besluit ik te wachten en gaat Johannes alvast alleen naar Sjoerd. Bij Sjoerd zouden we zijn nieuwe pc instaleren.  Ondertussen speel ik maar wat en dan belt Johannes en nog niets geweest dus ik zeg haal; me maar op, ben klaar ermee DHL bekijkt het maar. Dan net voor Johannes komt staat toch DHL voor de deur. Niet te geloven  had er donderdag al moeten zijn, maar goed het is er. Het pakje bevat een nieuw oortje voor de mobiel voor Johannes, verjaardag cadeau.  Door al dit gedonder van DHL was de verassing nu al naar de piep, maar goed Johannes is er erg blij mee en het is nog beetje vroeg maar ja  maakt ook niet uit toch?  Dan komt ook de andere pakketdienst met de koffie fijn en dan si Johannes er en gaan we samen terug naar Sjoerd en Dien.

Dien heeft appeltaart en pompoentaart gemaakt, die laatste is superlekker! Heerlijke koffie, vers geperste jus d’orange en ondertussen druk met alles instaleren en activeren. Lotte de dochter van Sjoerd belt nog even en later nog even op Skype erg gezellig zo met zijn allen. Dien maakt soep en zelfgemaakte loempia erg lekker allemaal en het is gewoon erg gezellig zo. Belle hun lieve viervoeter ligt er gezellig en als het wat kouder wordt gaat de open haard ook sfeervol aan.  Kortom de tijd vliegt om en alles draait en werkt en wij gaan naar huis. Dien en Sjoerd bedankt voor deze heerlijke middag.  Kijk de foto maar kachel aan, Belle op de bank en een heerlijke loempia.

Thuis nog even koffie en de pakjes opruimen en uiteraard test Johannes zijn nieuwe oortje en die bevalt super goed. Even wat rommelen op pc en dan nu douchen en bed in, morgen komen Inge, Gerben en Feline. Feline is alweer ruim 7 maanden ik kijk erna uit!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

DHL gezeik alweer……………

Vanmorgen er weer vroeg uit Sjoerd komt en  net als gisteren verwacht ik DHL.  Johannes heeft het druk en werkt thuis. Ik verzorg de dieren en rommel zoals elke dag  spelletje, prijsvragen. Ondertussen haalt Johannes de bestelling op  van de webshop, die zit hier zelfs in de wijk.  Ik was al tijdje op zoek naar nieuwe slangen voor het watersproeisysteem en niemand heeft ze en toen vond ik Dierenspeciaalzaak Bert hier in de wijk notabene en die heeft ze dus gewoon.  Verder even flink surfen want ik heb ook een nieuwe HDMI kabel nodig, even voorraad koffie besteld en ook nieuwe zeefjes voor in de gootsteen en dat laatste is raar  dat ik niet alleen het rubber kan aanschaffen maar ok het is zo.  Lekker  geshopt dus. De AH brengt de boodschappen en  dan si de dag ook weer zo goed als om. Ik maak lekker spruitjes en dan na het eten komt Judith onze kapster. heerlijk beide kort koppie.

In de avond  sluit Johannes de boel weer aan en werkt het sproeisysteem ook weer in de nieuwe bakken, maar dat gaat niet zonder tegenslag want bij het sluiten van de deur grote bak breekt er spontaan hoek van de ruit af. Vloeken en niet snappen hoe dit nou kon gebeuren dit is ons nog nooit gebeurt. balend  halen we de deuren eruit en lijmen de boel en met plakband stevig maken en dan maar mailen om ene nieuwe glazen deur te gaan bestellen. Wat een kater zeg ik baal zo we zijn zo zuinig en voorzichtig op onze bakken  bah bah hopen dat het qua kosten mee gaat vallen.  Nou na dit gebeuren beide nergens zin en balend nog wat op de bank gezeten.

Nog even gebeld met de webshop waarom ik voor de tweede dag op rij voor jan met de korte naam heb zitten wachten…bla bla er si wat mis gegaan. Hallo dat hadden we al door na wat praten en  het bedrijf met DHL heeft gebeld wordt ons verzekerd dat ze morgen dan echt gaan komen. Das balen want nu moet ik thuis blijven en gaat Johannes dus maar alleen naar Sjoerd in het begin om de pc te doen  en ikz al op de DHL gaan zitten wachten.  Baal zo van de geprivatiseerde post er verdwijnt steeds vaker gewone  post bij Postnl en  je kan klagen tot je ons weegt maar als het niet aangetekend is verstuurd doen ze niets……..je kan toch moeilijk elke kaart aangetekend versturen, zouden ze wel willen  lekker vet geld verdienen.  Dan de pakketdiensten DPD Postnl, DHL allemaal verschillende en DHL is echt zwaar shit! DPD is echt de beste, netjes duidelijk en betaalbar. Niet zo lang geleden ook al gezeik met DHL gehad toen was er een Wii verdwenen  en na half jaar bleek de bezorger hem thuis te hebben maar ondertussen had ik hoop gedoe over rekening  en er ook echt een te krijgen en nu  lijkt het weer  die kant op te gaan………pakje is nu onderweg maar ik geloof er weinig van, maar we zullen het morgen wel zien in ieder geval bestel ik niets meer bij bedrijven die leveren via DHL heb er nu wel schoon genoeg van die  onvriendelijk slechte dienst. wederom 2 dagen nutteloos zitten wachten op bezorger……..nu maar douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Taking a break

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Een geweldige avond in de Agora!

Vandaag vroeg op en het begon na de koffie met een bezoek van verpleegkundige centrum Thuis Beademing, controle en alles is prima in orde. Wel nog even gemopperd op het makkelijke  gedrag van hun en leverancier over spullen want dat kost geld en  sorry kan mij weinig schelen wie dat betaald, maar ik vind het verspilling en werk niet mee. Kalkaanslag bv in een potje voor bevochtiging lossen zij op door gewoon een nieuwe te leveren…euh hallo 150 euro  kost die zooi en sorry kalk heeft hier nergens invloed op ik gooi hem wel een keer vol met azijn en dan goed uitspoelen er zit geen element is alleen  bakje van pvc. Nou voor het eerst kreeg ik gelijk, Halleluja. Ik heb al vaker gemopperd dat ik allen spullen vraag als ik ze nodig heb en zolang mijn gezondheid  goed is en alles werkt is dat ook genoeg en vind ik het onzin om aan termijnen te voldoen die nergens op slaan in mijn geval. Goed verder gezellig en goed gesprek.

Dan pauze en wat eten douchen en klaar maken voor mijn infuus. Het lukte weer niet in ene keer  en daar baal ik dan van want die bloedvaten van mij zijn drama. Maar goed verder liep alles vlot en snel. Ik viel  in slaap tijdens infuus en werd wakker met eten, heerlijk en gezellig en om 18.15 uur waren we klaar, mooi op tijd.

Dan komt om 19.15 uur de taxi op nar Agora Theater voor het benefiet concert met Amira en Paul Pots. De familie Koenders organiseert en presenteert het. Het is een geweldige avond ook Puk de Boer een meisje van 14 jaar treed op en speelt zo mooi viool dat je er kippenvel van krijgt. Ook Popkoor Expression treed op en zingt 4 hele mooie nummers. Uiteraard Paul Pots en Amira geweldig en alles voor de kinderen die  straks kunnen spelen in zuid Afrika. Er is nog een veiling  en de familie Koenders krijgt een mooi beeldje aangeboden voor hun inzet! Als topper treed Amira ook op met haar moeder, vader en broertje zo geweldig zo’n muzikale familie. Moeder speelt zo mooi blokfluit! In de pauze een heerlijk Afrikaanse amuse buffet, super lekker!  Kortom het is een heerlijke avond en ben erg blij dat ik erbij was, veel bekenden gezien en ook eindelijk eens even rustig staan praten met Ron Lief. Dan met de taxi naar huis. Moe voldaan en nagenietend ben ik compleet op en even bijkomen thuis met koffie en wat pijnstillers en dan douchen en bed in. hieronder wat foto’s slechte kwaliteit maar voor een indruk prima. De eerste door ander iemand gemaakt.

     20141119_222603

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Begroting Lelystad is rond

Vandaag vroeg op en Sjoerd kwam, lekker aan de koffie en daarna gingen beide mannen aan het werk. Dieren verzorgd en spelletje gedaan. Ik doe rustig aan vandaag heb morgen alle energie nodig die ik kan vinden.

De avond staat in teken van de gemeenteraad, begroting wordt behandeld, het begint om 1600 uur en duurt tot 22.00 uur. Hij is aangenomen, Leefbaar Lelystad stemde tegen samen met vele andere uit de oppositie. De amendementen waren er in overvloed 34 stuks en er werden er 8 aangenomen en van de 14 moties overleefde er maar 3.  Gelukkig blijft buslijn Atolwijk bestaan en ook Gehandicapten Overleg Lelystad  krijgt minder maar teveel om de oren. Goed de bezuinigingen  zijn er veel en we gaan het allemaal beleven.
Hierna direct douchen en naar bed.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen