De Orchideeën Hoeve, Komeetstaartvlinders

Vandaag weer naar de Orchideeën Hoeve geweest, erg blij met onze jaarkaart. Nu hadden ze hele mooie en bijzondere vlinders, Komeetstaartvlinders. Mooie grote dieren en erg bijzonder. Veel opmerkelijker is echter nog dat hij gemiddeld maar 5 tot 8 dagen leeft en endemisch is in Madagaskar. Dat wil zeggen dat ze maar in één leefgebied voorkomen.

De vogels wilde niet echt bij de mensen snoepen, logisch want de meeste zitten op het nest, maar even goed erg leuk gehad weer.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dagje Artis

Vandaag zijn we na de ochtendspits naar Amsterdam gegaan met tante Loes en Moeders, lekker dagje Artis. Het begon met wat wolken maar al snel kwam de zon door en werd het de perfecte dag. heerlijk  genoten, veel gezien en het was super gezellig. We waren om 7 uur weer thuis moe en zeer voldaan, hieronder foto’s die moeders maakte.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Mooier kan je dit punt niet duidelijk maken!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Hallo juni

Even weer een update van deze kant, is al weer even geleden.
Na het feest weekend van en met Lianno  kregen we te horen dat zowel Nienke, Ilja als Michel de hele wek ziek zijn geweest. Ik zelf heb één dag op bed gelegen met buikklachten en sliep de dag zo weg en daarna  was het weer over. De rest van de week vloog voorbij………..gezien Sjoerd er niet is zelf ok meer doen in huis en dat lukt tot nu toe aardig en we zijn op de helft. Inmiddels ook duidelijk dat Johannes voor zijn werk een reisje naar Roemenië mag maken in derde kwartaal.

Via de Vereniging Spierziekte Nederland (VSN) kreeg ik mail om  naar Texel te gaan en ik dacht nog dat willen heel veel en dat is ook zo, maar ik heb een plek gekregen en wij gaan dus een week met groep naar Texel. We logeren in een aangepast huis voor 18 mensen en dat heet Tesselshuus. Het is geheel verzorgd en een week lang en we hebben er zin in, ook al vind ik het ook wel spannend om met groep en elektrische rolstoel alles te gaan doen, maar goed die tijd is er nu dat ik bijna niet zonder kan en dus een goed moment.  Er wordt van alles gedaan rondvlucht boven Texel, boottocht om garnalen te vissen, huifkartocht, terrasje pakken en strand ritten kortom ik kijk erna uit en ben erg blij met deze kans en heel benieuwd. Terwijl wij op Texel zijn  wonen de moeders in ons huis, zo is Kuifje niet alleen en hebben de dieren alle zorg die ze nodig hebben.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Elisabeth en Erik geweest, Elisabeth is nu verhuisd en woont niet meer hoog met trappen maar op begane vloer dus nu kon ik na 7 jaar eindelijk weer eens naar haar toe. Erik is haar nieuwe partner, die kenden wij nog niet maar leuke jongen en samen leuk stel.  De afgelopen 7 jaar kwam ze altijd naar Lelystad omdat ik niet naar haar kon, zelfs haar verjaardag vierde we samen hier en dit was zo fijn en prettig om weer eens naar haar te kunnen gaan. Ze hebben heerlijk gekookt en het weer was perfect en daarom zaten we heel de middag buiten op haar terrasje, heerlijk genoten. Ze heeft een heel schattig studiootje en naast restaurant en geloof het of niet in zo’n klein dorp het eerste restaurant en waarschijnlijk enige is voorzien van supergoed en groot invalidentoilet en zonder probleem mocht ik die gebruiken ondanks dat ze niet eens open waren, ik was helemaal perplex. Gelukkig kan ik met eigen verhonger ook bij Elisabeth in huis zelf naar wc, maar toch was ik blij want dat is nou juist altijd probleem nummer 1 kan ik naar wc. Bedankt Elisabeth en Erik voor de leuke middag.

Ik heb maar eens nieuwe koekenpannen besteld….die van ons zijn oud en bakken aan en nu zag ik deze en ik heb geen idee wat ik moet denken van vetvrij bakken qua smaak bij je vlees maar ok. Marmer anti-aanbaklaag voor vetvrij koken, geschikt voor alle warmtebronnen ook voor inductie Cool kleurtje toch?

Verder even geen nieuws en alles gaat rustig zijn gangetje. Deze week HA bellen voor gesprek en dan gaan we eens verder kijken naar alle problemen met het lijf. Maar het feit dat de zon er is en het warmer wordt is al heel veel beter voor me.

 

 

 

 

 

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Lianno zijn verjaardagsfeest!

Vanmorgen iedereen op tijd op, de jongens waren al gezellig aan het spelen. Beide hadden goed geslapen. Na douchen en het ontbijt kwamen moeders en tante Loes. Nienke belde nog even gezellig en iedereen vindt het erg jammer dat ze ziek is, maar helaas is het wel zo. Nienke had een leuk shirt gezien en gekocht voor moeders en ja uiteraard met een panda erop. Lianno kreeg zijn cadeautjes en werd erg blij vooral bij het zien van de headset spring hij omhoog en gilde van blijdschap, nu heb ik dezelfde als Ilja en dus de foto hieronder bewogen. Verder kreeg hij een boemerang, een draadloze speaker voor tablet of telefoon  die tegen water kan en een leuks pel Ligretto. Kortom hij is echt verwend.  Na de koffie en gebak speelden e nog even samen en de volwassenen kletsten gezellig en toen op naar de bowlingbaan.
20150525_111556 20150525_111831  20150525_112158 20150525_112522 20150525_112646

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er was twee uur en dus speelden ze met zijn allen 2 games en toen de jongens alleen nog een. Oma  en tante Loes bowlden ook petje af hoor. Michel en Johannes deden ook mee en uiteindelijk had Ilja de hoogste score van de dag 101 punten heel knap. Het was een gezellige sfeer en iedereen was enthousiast.
20150525_133221 20150525_133916 20150525_134111 20150525_134113 20150525_134136 20150525_134248 20150525_134429 20150525_134453 20150525_134510 20150525_134857 20150525_140302 20150525_140306 20150525_140324 20150525_140414
Even pitstop thuis en door naar KFC, ok ik snap dat de kids dat heerlijk vinden maar ik dus niet brrrr, daarbij zijn er lage tafels  handig voor rolstoel maar oops daar kan je met rolstoel niet bij  dus heb ik maar een kruk als tafel omgedoopt.  Lianno genoot zichtbaar van zijn kip en ik lachte en zei als het dan toch moet volgende keer maar weer de MAC ok? Lianno lachte ja hoor…… Na het eten naar huis en nog even echte koffie en kletsen en toen ging moeders naar huis, Loes was al voor het eten naar his gebracht en  wij brachten de gasten naar station en reden door naar  de groep. Lianno had het super gehad zei hij en ja hij was nerveus om hier te slapen maar zegt hij dat was  meer omdat hij jarig was ook…….kortom en heerlijk weekend. Ondanks dat ik meerdere keren in en uit de auto moest klimmen en nog steeds erg verkouden was en veel hoesten heeft mijn lijf zich prima gehouden. wij kwamen om 9 uur thuis en hebben nog wat gedronken  en nagenoten en morgen ruimen we wel op nu lekker douchen en bed in.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Feestweekend met Lianno

Vanmorgen op tijd op en na de koffie snel op weg naar de Glind om Lianno op te halen.  Hij was klaar en bepakt. Op weg naar Lelystad even  langs de AH want hij wilde graag bowl maken en daar had ik gene spullen voor en taart halen.  Toen naar huis koffie en lekker broodje.
Nienke is ziek dus helaas komt zij niet, maar Michel en Ilja komen wel vanavond. Beterschap Nienke!

Het is heerlijk weer en Johannes rommelt in de tuin  en snoeit de boel. Lianno haalt een bak kikkervisjes leeg en verhuisd ze naar de vijver. Daar zwemmen nu grote kikkervisjes rond.

Daarna heeft Lianno zelf bowl gemaakt en die is erg lekker geworden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verder lekker op de pc, zitten kletsen en het was gewoon gezellig. We aten lekker patatjes en na het eten haalden Johannes en Lianno de gasten van station op. Samen speelden en we aten gezellig samen bowl.  Dan is het zo tijd om ze te laten douchen en plat te leggen voor hun nachtrust. wij zullen het ook niet laat maken want morgen wordt lange dag ……feest voor Lianno omdat hij 14 jaar is geworden!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Lianno alweer 14 jaar!

Kleine boefjes worden smurfjes en brugpiepers!
Wat gaat de tijd toch snel.

Van harte gefeliciteerd kanjer! We gaan het komend weekend heel fijn vieren.

20150419_131914

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Prijswinnaar!

Hollands-Glorie Urbangreenstore
Hierbij willen we nogmaals alle winnaars feliciteren met de door hun gewonnen prijzen van de Raad & Win Actie. (Ter ere van het Dutch Chili Fest Lelystad)

Gelukkig hebben we de foto’s nog wink-emoticon

Eerste Prijs – Melissa Zeegers
Tweede Prijs – Monique Pijnacker Hordijk
Derde Prijs – Saskia Heins

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

De Orchideeën hoeve

We hadden de moeders voor Moederdag een dagje Orchideeën Hoeve geschonken, maar omdat Johannes toen griep had kwam dat er niet van en dus gingen we deze week. Vandaag dus er heen en eerst gezellig lekker wat geluncht en daarna  heerlijk genoten. De aapjes waren actief en heel dichtbij nu, dus goed te zien en zo lief. De vogels waren overvol blijkbaar want normaal neem ik elke keer 2 bakjes en ben het zo kwijt nu na half uur had ik nog steeds heel veel erin en het weggedaan, ze hadden geen zin. Veel vogels waren ook op nest aan het broeden. Ondanks dat kwam er af en toe een enkel wel hapje neen. Verder was het super gezellig en hebben we alle drie veel plezier gehad. Thuis gekomen samen gegeten lekker patat en kroket en na het eten zijn de moeders weer naar huis gegaan. Bedankt voor de gezellige dag moeders. De foto’s groter zien klik erop hij opent in nieuw scherm.



Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Kuifje…………….

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Ik ben een gelukkig mens , want ik heb nooit iets anders dan VRIJHEID gekend!

vrijheid

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

In memoriam “Ouwe”

Mijn vader “Ouwe”
Johan Hendrik Weber sr.

22 maart 1946 – 4 mei 2011

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

En toen de volgende ziekte op het lijstje erbij Fibromyalgie, handje vol nu!

Even een update. Het zit probleem is opgelost, we hebben een speciale antiglipmat onder de sta op stoel gelegd en poot verhogers, nu kan ik goed zitten en er goed uitkomen. Erg blij hiermee, want ik zit heel veel en dit zorgt er weer voor dat er minder pijn wordt opgewekt door verkeerd zitten.

In mei gaan we met de moeders samen naar de Orchideeën hoeve en in juni naar Artis! In mei wordt Lianno 14 jaar en dat gaan we beetje vieren, door te gaan bowlen en hij blijft dan weer een nachtje slapen erg leuk en hij is er zo blij mee. Wij zijn er ook blij mee en hebben er nu al zin in. De moeders, Nienke en Ilja komen dan ook  dus wordt gezellige boel.

Vandaag kwam de dierenarts (DA)  ivm de jaarlijkse enting van Snuffie en Kuifje.  Snuffie is kerngezond en ziet er super goed uit voor haar 5 jaar. Kuifje was al ziek van het weekend en ik twijfelde of alles wel ok was hij at niet en begon weer te eten op dinsdag leek dus goed te gaan, maar helaas. De DA heeft hem meegenomen er moet weer een klysma voor darmen en ze moet een kies trekken die los en ontstoken is.  Ze nam hem mee en morgen mogen we hem ophalen na 1700 uur en ik hoop dat alles goed gaat met onze lieverd. Kuifje is net 6 jaar geworden en heeft grote darmproblemen en narcose is ook niet zo goed dus we duimen dat hij er weer goed door heen komt ne morgen weer fijn thuis zal zijn.

Vanmiddag ook uitslagen opgehaald bij reumatoloog, dit keer weer kort bezoek maar redelijk gesprek. Geen reuma maar wel Fibromyalgie, nu stuurt hij HA brief en wordt ik doorverwezen naar specialisten centrum in Amsterdam, dus later meer. Pijnbestrijding kan hij niets aan doen, gelukkig heb ik het zelf al wel meer onder controle en ook met pijnstillers, dus nu afwachten hoe verder.  Hand nummer 1 is nu vol met chronische ziektes en vraag me af wat er nu weer zal volgen………… spierziekte Pompe II, spierdystrofie, artrose, scoliose, osteoporose, schildklieraandoening, RSI, carpaal tunnel syndroom, chronische slijmbeursontstekingen en nu dus  Fibromyalgie.

Tot slot nog een leuke en gezonde prijs gewonnen:

Gefeliciteerd! Je bent één van de gelukkige winnaars van de Honig Versbox.
Wij wensen je alvast heel veel kook- en tafelplezier met de Honig Versbox! We zijn natuurlijk erg benieuwd naar jullie tafelmomenten met de Versbox.

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen, Pompe | Een reactie plaatsen

Leuk weekend

Vrijdag 17 april jl bestond Leefbaar Lelystad 15 jaar, dit hebben gevierd met de leden bij mijn favoriete restaurant Monica en Winston. Eerst de bijzondere ledenvergadering gehouden en daarna heerlijk en heel gezellig met elkaar gegeten en wat gedronken.  Er zijn 3 leden nu erelid, Jos, Jokko en Hanneke Gefeliciteerd. Het was een hele gezellige avond.

Zaterdag was dus dag rust………want zo’n gezellige avond hakt er weer flink in.

zondag was het de dag dat we met Lianno weggingen. we haalden hem op en reden door naar de Orchideeën Hoeve in Luttelgeest.  Johannes en ik hebben een jaarkaart genomen en kunnen dus nu jaar lang onbeperkt naar binnen. Het was erg gezellig en we begonnen met en een lekkere lunch. Daarna rond gelopen, helaas geen aapjes gezien maar wel de vissen, schildpadden, meervallen, vogels gevoerd, dat is zo leuk om te doen.  Lianno speelde nog wat in speeltuin en daarna weer naar huis. Thuis lekker gerommeld en na het eten van hartige taart Lianno weer naar de groep gebracht. We waren om half negen weer thuis, pillen, koffie en een korte douche en om  even over 9 uur lag ik honds beroerd op bed. maar dat is  normaal en zal normaal blijven het is de prijs van grenzen op zoeken van leuke dingen doen.

20150419_113142 20150419_122512 20150419_122520 20150419_123851 20150419_125949 20150419_125951

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Waarheid

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

De lente is gekomen!

Hier zijn we dan weer eens………

Het gaat inmiddels iets beter als we het over de pijn hebben, maar dat mag ook wel ik slik 1 pijnstillers per dag. De vermoeidheid blijft. In afwachting van de uitslagen reumatoloog, al verwacht ik na het eerste gesprek erg weinig. Ik heb inmiddels wel een gespecialiseerd centrum gevonden na vele tips  van digitale vrienden dus daar wil ik een afspraak maken in mei en eens zien wat dan verder. We hebben in ieder geval min oude relaxstoel weer in de huiskamer, de geleende levert teveel pijnklachten voor rug en tja deze kom ik erg slecht uit. We hebben antislipmat besteld en hopelijk zorgt die voor meer grip als ik wil opstaan ui t de stoel en lost dat het probleem voorlopig even op. Dan moet ik natuurlijk ook nog op zoek naar goede stoel die ontspanning biedt, goed is voor rug en waar ik ook nog zelfstandig in en uit kan, gezien de zorgverzekeraar van mening is dat dit geen aangepaste stoel is of eronder valt zal ik zelf moeten gaan zien hoe ik dat betaal, want dat zal rond de 6000 euro gaan kosten. Dit soort zaken zijn echt belachelijk duur, en een rug op maat laten maken voor de vergroeiing helemaal, maar goed we zullen het wel zien want zover is het nog niet.
We proberen gewoon de dingen te doen die lukken en rustig  door te gaan en vooral blijven lachen!

Ik ben blij dat de temperatuur beter wordt en het weer mooier. ben van de week voor het eerst weer wezen rijden op scootmobiel, even klein boodschapje gedaan en het was lekker. Het sturen gaat is wel pijnlijk met tennis/golfarm maar het lukt. Nu hopen op nog mooier weer en dan heerlijk buiten zijn.

Mijn moestuin van de AH doet het goed, de tomaten zijn al ruim 6 cm hoog, ook de paprika en aubergine oden het super. Kruiden staan er ook en ik vind het erg leuk. We draaien de bakken elke dag naar het licht, zodat de plantjes recht groeien en binnenkort weer verpotten en/of de tuin in.  In de voortuin weer 2 doosjes bloemenzaad ge plant en nu hopen op een mooie bloemenzee voor de  insecten. In de achtertuin hangt nu een insectenhotel, zo leuk en er komen al direct bewoners op af.

Gisteren kwam Peter Krol op bezoek, ik lag op bed dus heb hem zelf niet gesproken, maar hij kwam een bedankje brengen voor de steun die we gaven tijdens de crowdfundigcampagne voor de Flevobiebshop . Een winkel in de bibliotheek, erg leuk en dus heb ik dat gesteund. In dank kreeg ik boekenbonnen, 5 heb ik er weggegeven en de andere gebruikt om drie boeken te bestellen en die ik ook weer indirect zal weggeven aan goed doel, allemaal boeken over breien van knuffels,  die ik samen met anderen breien zal voor goede doel.

 

 

 

 

 

 

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Bezoek reumatoloog MC Groep is drama!

Ik heb lang naar dit bezoek uitgekeken in de hoop dat deze arts iets kon doen en kon helpen de pijn te bestrijden. Vandaag was het dan eindelijk zover, maar  wat een kater heb ik nu………

Bij binnenkomst riep de arts ons, Johannes was mee, we gingen naar hem toen en hij zegt: “Zet uw rosltoel daar maar neer en loopt u maar mee”
Ik antwoord  compleet verbaasd euh pardon?
De arts o u kunt niet opstaan?
Ik nee, niet  zo en hier…..
De arts weer: Nou dan blijft u lekker zitten kom verder……

Ok wij naar binnen en voor het eerste consult staat 30 minuten dus ik rekende op een goed gesprek maar helaas. De arts vroeg heeft u brieven mee, ik ja hier…niets van uw huisarts? Nee niet van huisarts die zit in ZD programma. Ok zegt de arts, wat komt u doen? Ik leg het uit. Mijn spierziekte kent hij niet en ik leg het kort uit, hij vraagt wie dat behandeld en  vindt het maar heel vreemd dat het in Rotterdam is en maakt daar diverse opmerkingen over en vindt dat het ook hier moet kunnen. Ik ga er maar niet verder op in. Dan stelt hij  maar vast dat ik vast dagelijks fysio heb en dat is niet zo en ook dat snapt hij niet. Hij wil nu weten wat mijn medicatie is en ik geef he een net A4 tje met alles erop en hij zucht en zegt pfff  o u heeft ook COPD, ja  en ja het is best wel veel dat weet ik.
Ik voel me niet prettig en zit letterlijk met bek vol tanden de houding en uitlatingen maken mij stil en geloof me dat is niet snel zo.
De arts vraagt wie me doorstuurde en ik meld dat aan hem en dan moet ik mijn been strekken en dat doe ik met heel veel moeite, vervolgens handen omhoog, naar beneden doen terwijl hij kijkt, vingers wiebelen en dan draait hij zijn rug weer toe en al tikkend op zijn pc zegt hij: “ik zal reuma uitsluiten door bloed onderzoek  en ik denk dat u Fibromyalgie  heeft”. Stom verbaasd hoor ik mezelf denken knap werk meneer de dokter totaal geen onderzoek alleen wat opmerkingen  en dan dit. Voordat ik kan vragen of hij iets tegen mijn pijnklachten kan doen zegt hij  u gaat nu bloedprikken en over twee weken komt u terug. Ok op weg naar buiten vraag ik dan toch nog even  naar pijnbestrijding en hij antwoord in de gang (wachtkamer) nee als u Fibromyalgie  heeft dan moet u daarmee leren leven en ja dat is pijnlijk, maar er zijn geen pijnstillers voor. Dan lopen wij maar weg…….op weg nar lab waar we dik een uur moesten wachten en ik 7 buisjes bloed heb afgegeven na twee keer misprikken lukte dat  gelukkig wel.

Nu thuis, kater, verdrietig en balend want dit is niet normaal  kleine 5 minuten en daar sta je dan…niets goed gesprek, niets duidelijk besproken en gewoon afgewimpeld. Man kent mijn ziekte niet en laat wel zijn mening horen over dat het heir zou kunnen, daarop heb ik hem wel even gezegd dat het ziekenhuis MC Groep er zelf voor kiest om mij steeds te weigeren vanwege mijn Pompe en beademing dat is niet mijn keus. Ook dat vindt hij maar raar……..kortom raar gedoe tijdverspilling en nu afwachten ik moet 30 april terug maar vrees dat er weinig uitkomt.

Ik heb de laatste maanden erg veel pijn, ben extreem moe en zit mezelf in d weg, maar ja kan mijn lijf niet even omruilen moet het ermee doen….thuis gekomen eerst in de zon een peuk staan roken en janken, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil van de pijn af maar vrees dat het nog wel even zal duren. Dan maar weer aantal pijnstillers erin en rustig  zitten, vooral niet te veel doen want  dat levert problemen op.  Voorlopig dus hele bewust kiezen voor wat ik wel of niet ga doen, of ik bereid ben de prijs te betalen  van iets  doen…….en opletten dat ik niet te depressief wordt van de pijn en vermoeidheid en alle beperkingen die ik tegen kom in dit leven.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Pompe | Een reactie plaatsen

Orchideeën Hoeve

Gisteren rustig aan de dag begonnen met koffie en de dieren verzorgen. Daarna naar Luttelgeest gereden en daar lekker koffie ne heerlijk broodje gegeten bij de Orchideeën Hoeve.  Ik had nog gewonnen kaartjes en die zouden aflopen op 31 maart 2015 dus hoogste tijd. Heerlijk in de vlindertuin gezeten en uiteraard de vogels gevoerd, dat vind ik zo leuk om te doen. We hebben niet heel de ronde gedaan, omdat ik bang was dat het hobbelen teveel nalachten zou gaan geven, dus de aapjes nog niet gezien, maar dat komt volgende keer wel. Voor we weer door de regen naar huis gingen nog een mooie hang orchidee meegenomen voor de reptielbak,  erg mooi.

 

 

 

 

 

Eenmaal thuis lekker aan de koffie en Johannes heeft de planten in de bak erbij gedaan en toen kwam de shit ik wordt er helemaal gek van 3 uurtjes van huis en dan  al helemaal beroerd, veel pijn, misselijk dus ik heb pijnstillers genomen en warme douche. Eten besteld en wat gegeten en  op tijd naar bed.

Vanmorgen  was ik een uur kwijt ha ha en ik werd wakker  redelijk ok, pijn is minder maar er gebeurt erg weinig ik kan gewoon niets! Is niet normaal we tellen af tot afspraak in ziekenhuis op 7 april, maar dit zijn wel hoge prijzen om  te betalen voor 3 uurtjes uit huis en plezier. Maar het waren wel mooie momenten met de vogels en vlinders.
Verder dus niet meer gedaan en  via UOC twee films gehuurd en gekeken, die waren  mooi, tenminste een mooi en ontroerend de andere wat harder maar een deel 3 van een serie  films en nu wachten we op deel 4 die komt eind dit jaar. De films waren The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 en Dolphin Tale 2.

Nu nog wat eten  maken en dan vanavond op tijd naar bed, het is stormachtig weer vandaag en de wind wordt steeds harder en er is ook veel regen. Hopen dat de zon snel komt.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Vliegramp van Germanwings in de Franse Alpen

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Doorflipper, zo handig!

We zijn bezig het huis steeds makkelijker en beter te maken voor mijn handicap, zoals een deurbel waarmee ik op mobiel kan zien wie er belt en melden dat ik er aan kom. Verder is het huis al aangepast uiteraard, maar er blijven altijd van die dingen…….zoals de post op de mat. Bukken en klungelen met grijptang om de post van de mat te halen, nu heb ik daar iets op gevonden….
De doorflipper ik vond dit filmpje

Ik heb hem toen besteld en na een dag was die ook al binnen en kijk daar is hij dan….

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo werkt het en ik ben erg benieuwd hoe dit met de  tijd zal gaan, maar voorlopig ben ik er wel erg blij mee.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Bedankt!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Lianno, Inge, Gerben en Feline op bezoek!

Vanmorgen heel vroeg op, koffie en toen naar de Glind, Lianno ophalen. Hij was al klaar en vrolijk en snel naar huis waar hij naar uit keek, want ja hij mag zijn technisch lego meenemen naar de groep en is daar zo blij om. Thuis gekomen eerst samen aan de koffie en daarna hielp Lianno mee met mijn moestuintje, de paprika, aubergine, cherrytomaat, prei zijn overgepot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarna lekker warme appeltaart met slagroom en uiteraard koffie voor ons en ice thee voor Lianno. Al snel kwamen toen Inge, Gerben en Feline. Lianno maakte voor het eerst kennis met de kleine en vond het erg schattig.  Feline is een erg lief meisje rustig en beetje verlegen in vreemde omgeving. We kletsten gezellig en Lianno speelde met Gerben op de Xbox en ook samen met technisch lego kortom iedereen vermaakte zich. Buiten roken ivm de kleine en daar was het lekker in de zon en meteen snoeide Johannes weer planten in de voortuin, dus die ook weer netjes. Toen eten besteld en gezellig samen gegeten , na het eten nog wat koffie gedronken en toen gingen we allemaal op weg. In de Glind even gekletst maar Lianno wilde heel snel naar binnen zijn groepsgenoten zijn  mooie technisch lego laten zien en logisch hij is er trots op en dat mag hij heeft er lang voor gespaard en is nu op een leeftijd dat het goed is dus lekker laten genieten. Wij gaan nu nog even nagenieten en dan douchen en bed in want  hoe fijn en heerlijk deze dag was, ik ben nu compleet op, maar dat heb ik graag er voor over.

10984224_923688017665971_6158858015042697170_n 1509788_923688044332635_4545970836187909720_n

10690041_923722527662520_6671162607486577637_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Vandaag zou mijn vader 69 jaar zijn geworden

Johan Hendrik Weber sr.
22 maart 1946 – 4 mei 2011

”Houden van is loslaten”

Weggaan is iets anders
dan het huis uitsluipen
zacht de deur dichttrekken
achter je bestaan en niet terugkeren.
Je blijft iemand op wie wordt gewacht.

Weggaan kun je beschrijven
als een soort blijven.
Niemand wacht want je bent er nog.
Niemand neemt afscheid
want je gaat niet weg.

Rutger Kopland.

Mijn persoonlijke afscheid tijdens uitvaart
Ouwe, hier sta ik dan met een dubbel gevoel aan de ene kant ben ik blij dat je niet meer hoeft te vechten, je doelen hebt bereikt en de andere kant is dat ik zonder je verder moet.
We hebben veel meegemaakt, zijn door dalen en ook over hoge bergen gegaan en toch vonden we een weg waar we samen op verder konden.
Een weg van wederzijds respect, acceptatie en begrip en ook daar hebben we slingers gehad, kuilen en hobbels, maar door de jaren heen zijn we nooit het belangrijkste vergeten en dat is dat je mijn vader bent en altijd zal zijn en ik jou dochter ben en altijd zal zijn.
Ouwe ik hoop dat je rust hebt gevonden, ik zal je missen, rust zacht.

 

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

The Mattheus Passion door The Voice Company

Zo daar zijn we dan weer een keer, ik kan melden dat ik opgeknapt ben van alle griep perikelen, de pijnklachten in gewrichten en van overbelasting zijn er nog en daarvoor gaan we volgende week afspraak maken bij de reumatoloog.
Afgelopen vrijdag goed gesprek met mijn HA gehad, ik ben erg blij met haar ze is goed, aardig en luistert, wederzijds respect en altijd tijd voor je. Afgelopen week heb ik via de longarts in Almere een vernevelingapparaat gekregen, hiermee kan ik medicatie vernevelen en in ademen zonder al te veel moeite. Dit zou kunnen voorkomen dat ik bij griep/verkoudheid te benauwd zal worden en misschien later of helemaal niet naar IC hoef. We zullen het met de tijd zien, het werkt simpel en hij is erg klein dus handzaam.

Tante Loes heeft Lalylala gehaakt voor me in het paars, zo lief! Ben er heel erg blij mee, dank je wel Moeke2!

De dieren gaan allemaal erg goed en er is weer kikkerdril, ja de lente is begonnen en de kikkers ook. We zijn heel benieuwd hoeveel jonkies we gaan krijgen.

Vanavond naar De Lichtbron in Lelystad geweest voor de uitvoering van The Mattheus Passion door The Voice Company
Binnenkomen met de kerkklokken van de Thomaskirche in Leipzig, in de zaal sloeg Braz Brosky, de klankschaal en opende dirigent Robert Bakker de avond met weetjes en feiten over de Mattheus Passion. Er stonden hele mooie schildrijen van Tineke Ebing die haar beleving van The Mattheus Passion weergaven.  Dichter Peter Moes droeg zijn gedicht over de Mattheus Passion voor, hiermee won hij pas geleden de gedichtenwedstrijd van Lelystad.
Er waren 4 solisten
Angelique Wardenier [sopraan],
Andrea Vos [alt]
Gerrit van der Heide[tenor]
Marcel van Dieren [bas] )
en een super groot koor, dat links en rechts van de zaal stonden en dat maakte het erg mooi.  De evangelistenpartij werd gesproken door onze acteur Olaf Wijnants Labree. Het was gewoon super! Wij hebben echt genoten van deze uitvoering.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Eindelijk weer eens een update.

Na 2 maanden geklungel met gezondheid lijkt de griep te vertrekken inclusief de oorontstekingen, keelontstekingen, blaasontsteking.  Ik heb natuurlijk wel weer 3 dagen op IC gelegen in Almere. De nodige medicatie gehad en dat was bij elkaar geen fijn begin van 2015. Kortom daar wel blij mee. Ik heb nog wel tennisarm, golfarm, overbelaste polsen, knie en  slijmbeursontsteking heup, mede omdat je het één wilt ontzien overbelast je het ander weer dus die cirkel doorbeek ik moeilijk.  Verder blijft de vermoeidheid, maar dat noemen we nu mar voortaan normaal. Kortom met mij gaat het langzaam de goede kant op.

Maart is ook de maand van alle controles  dus bezoek tandarts, testdag in Rotterdam, longarts Almere en  CTB Utrecht staan komende twee weken op programma.

Kuifje maakt het gelukkig goed, ingreep en medicatie hebben werk gedan en nu duimen dat dat zo blijft voorlopig. De andere dieren doen het ook prima, we hebben zelfs een ei bij de dag gekko’s. Via een bekende ook weer nieuwe kikkers erbij en dus afwachten of ze gaan paren, erg leuk k geniet van al mijn dieren. De apothekers skinken zijn oud en er is er net eentje overleden en de laatste gaat ook binnenkort dood vrees ik, maar dat is ook natuur en we hebben heel veel van ze genoten en zij hadden goed leven.

In februari kreeg ik van iemand via Facebook een hele verzameling over ons koninklijk huis, zo blij mee. Vele dozen vol met knipsels, mooie boeken en vooral heel veel tijdschriften van 1965 tot 1985  daartussen. Ik ben dus al lekker aan het bladeren en geniet van alle mooie foto’s die erin staan. In de kamer nu alle boeken die ik al had en die ik kreeg netjes bij elkaar gezet, trots op.  Nu de tijdschriften op volgorde aan het leggen zodat ik ze kan gaan inbinden, maar  hoe weet ik nog niet erg duur grapje, maar komt wel goed. alle plakboeken liggen in de kast en kan ik zo pakken en van genieten. Hieronder foto van alle dozen vol mooie spullen en de kast zoals die nu is.

 

 

 

 

 

 

Verder doe ik mee met de moestuintjes actie van de AH, erg leuk zaadjes komen nu op van Rucola en de rest duurt nog even, heb al bakken klaar staan om ze over te potten. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
moestuin

 

 

 

 

 

 

 

Met Johannes gaat het goed, ook hij heeft met griepverschijnselen te kampen gehad en werkt veel zoals altijd. Lianno doet het ook goed op de groep en op school redelijk, kortom  alles prima.

Dit was het weer even voor nu en tot de volgende keer.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen