Een super testrit met de nieuwe elektrische rolstoel

Vandaag vroeg op, na een onrustige nacht, tja buikpijn, spanningen want dit is dan na 4 jaar misschien het einde van hoop stress en frustratie, maar wat als dit ook niet goed gaat? Ik koos deze stoel zelf en het is al nummer 4. Er is echt van alles misgegaan op vele plekken. Vannacht kreeg ik opeens twijfels ligt het dan toch aan mij? Nou einde slaap en om 6 uur eruit gegaan kon niet meer liggen, heup deed zeer en teveel onrust. Koffie helpt dan en aftellen naar 10.00 uur. Bram van Etac was er als eerste en niet veel later Peter van Welzorg…uitleg volgde en dan zitten en met zijn allen naar buiten en uiteraard (logisch ook) wilde Peter meteen naar die enge stoeprand…..maag draait meteen om als ik  heen rij want  ja er zit nu ook angst in mij na mijn kiep ervaring en daar moet ik zelf overheen komen. Het ging goed en de ganzen keken boos schreeuwend toe brrr, wat vind ik die toch eng. Terug naar huis  ziet er goed uit zitting niet fijn dus oude erop. Daarna gaan de mannen weg en heb ik een weekend de tijd om te testen. Ik drink en eet wat en dan in de berging wat zitten en rijden, even naar buiten voor de deur en dan hak ik de knoop door bel de Regiotaxi en laat me droppen op Palazzo en boek meteen 2 uur later de terug rit. Nu heb ik dus 2 uur rijtijd. Eerst Intratuin, Praxis en Meerens allemaal boodschappen die ik nog meost halen. het rijd echt goed en al snel voel ik me zo blij en opgelucht en rij lekker rond over het parkeerterrein, ja net als Jos Verstappen alleen langzamer en ik laat geen rubber strepen achter LOL Terwijl ik wacht op de taxi  zie ik de paaltjes langs de Intratuin en  tja sla om er doorheen….ben niet bezig met de mensen die verderop staan en mij blijkbaar gade slaan en klappen als ik alle paaltjes omgeslingerd heb en moet lachen om mezelf. Kan niet beschrijven wat dit voor een gevoel is….maar ik ben er hyper van en als ik thuis kom hoeft Johannes ook niet te vragen of dit beter ging. De lange zit test ook dit weekend als we dagje naar Apenheul gaan! Dampsy belt en komt langs en we kletsen wat en dan rijden wij zijn pc naar moeders en hij fietst bijna even snel hij fietst dus hard! Naar huis nog even na hyperen en ik kijk uit naar dit weekend veel leuke dingen!
Nu slapen de foto maakt van de sla om paaltjes ……………………………….dit is echt een onbeschrijfelijk gevoel! en wat er nu ook gebeurt deze rit neemt niemand meer af!
Palazzo_1

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Verkiezingen EU

Vandaag dagje als normaal, huisje dieren en spelletjes met prijsvragen uiteraard. Ben natuurlijk wezen stemmen en we leven in vrij land dus kijk…….Patrij van de Dieren numer 19 Guido Weijers kreeg onze stem.
BoPXLWfCAAE4Aam
Google stemde blanco

download
In de avond lekker voor de buis en vroeg naar bed, morgen komt er weer een rolstoel, krijg nu wel wat buikpijn hoor. Spannend dus we gaan het zien morgen.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Twil een fijne verjaardag!

full25652809

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Avondje vol met The Bold and the Beautiful

Vandaag weer op tijd uit mijn bed, heerlijk weer. Johannes werkt eerst thuis en gaat dan naar Amsterdam om cursus te geven. Ik rommel wat in huis. Zoals elke woensdag is het tijd om mijn koffiemachine verzameling te reinigen , ontkalken indien nodig en dan kunnen we weer een week lang genieten. Ik doe veel prijsvragen, speel mijn spelletjes en geniet van mooie weer. Lekker alles open frisse lucht. De zonnepanelen doen het ook lekker en de meter loopt terug, super we hadden er eerst 8 en toen nog eens 6 dus dat gaat lekker. San en ik bellen heerlijk met elkaar en ik kijk uit naar nieuwe rolstoel dan kunnen we elkaar eindelijk weer eens zien in het echt. Ook Nienke en ik kletsen gezellig even bij, het was een leuk weekend en we zien elkaar snel weer. Ik maak lekker verse salade en een pizza, Johannes is mooi op tijd thuis. Ik kijk graag naar The Bold and the Beautiful, maar loop een week achter dat is veel, want ze zenden dubbele afleveringen uit dus dat is dan 5 dagen (alleen werkdagen) maar 2 en elke aflevering is half uur min de reclames. Ik kijk ze gezellig met Johannes allemaal! Johannes houdt niet zo van soap dus heeft altijd leuk commentaar maar ondertussen voorspelt hij zaken goed en heeft hij het helemaal door LOL Kik dat is dus echte liefde toch, samen naar een soap kijken BB en er helemaal niet van houden. Dan is het weer tijd om te gaan douchen. Tot slot las ik artikel over Meneer Jean-Marie Le Pen uit België hij noemt ebola oplossing voor immigratie. OMG deze meneer is echt niet meer te helpen denk ik hoe kun je deze ziekte nu een oplossing vinden voor wat dan ook, het is een gruwelijke dood voor de patiënt. Meneer Jean-Marie Le Pen misschien een oplossing als u zelf een portie ebola neemt? Morgen mogen we stemmen voor EU, hun doen mee  hoop echt dat ze weinig tot geen stemmen gaan krijgen, want dit is echt te zot voor woorden. (zacht uitgedrukt)

The-Bold-and-the-Beautiful-the-bold-and-the-beautiful-19958605-2560-1766-625x431

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Vandaag is Lianno echt 13 jaar!

Vandaag is Lianno dan ook echt 13 jaar geworden, wat gaat dat toch snel zeg!  Op rijd opgestaan en lekker aan de koffie. Het is wat bewolkt maar wel lekker buiten, dus heerlijk ramen en deuren open. Johannes werkt thuis vandaag. Ik ga met se scootmobiel naar stadhuis om mijn nieuwe paspoort op te halen, het is er niet druk dus ben wederom zo aan de beurt. Daarna ga ik gezellig op de koffie bij Monica en Winston, mijn vaste koffieplekje. Nog even langs wat winkels en weer lekker naar huis. Voor Johannes even een nieuwe muis gekocht en voor mezelf  een complete versie Windows 8 en hopelijk los ik daarmee mijn pc probleem nu definitief op. Gelukkig viel de prijs mee en met een lache en vaak er komen kreeg ik nog wat leuke korting ook. Dus kunnend weekend alles eraf en  opnieuw beginnen. Dieren verzorgen, huisje doen en gewoon lekker spelletje spelen prijsvragen invullen en dan gaat de dag zo om. De post brengt een gewonnen prijs, een stripboek over de bijbel Genesis tot openbaringen om precies te zijn. Het is echt super leuk en mooi boek. Zo ziet het Bijbelverhaal er dus uit in beeld.
10373786_752380171463424_8224501372312902673_n
In de avond trek er flinke regen over met onweer, goed voor de tuin en natuur overdag zon en in de avond regen koelte. De tuin schiet vol met alles en dat is zo leuk. De Lisse staan in de vijver vol in bloei zo ooi en knalgeel. De fruitbomen hebben we echt heel erg gesnoeid en nu zitten ze opeens vol fruit ben erg benieuwd. De tuin ziet er dus super uit zeker nadat Dampsy al het onkruid tussen de tegels weg heeft gehaald. Nu douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Lianno 13 jaar!

418_418_happy-birthday-13-jaar

Love you! Maak er mooie dag van kanjer! XXX

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Zomer!

Vandaag op tijd op, het gewone leven is er weer, Johannes werkt lekker thuis. Ik rommel wat op de pc en omdat Sjoerd er niet is doe ik dingen zelf, maar dan wel stukje bij beetje. Vandaag dus alle was gedaan (4 stuks) en de badkamer. Ik krijg het meeste op een creatieve manier wel voor elkaar en zijn tegenwoordig allemaal handige spullen, maar het kost wel heel veel energie en dus blijft er weinig over voor andere dingen. Het is heerlijk weer dus lekker alles open, deuren en ramen. In de middag ga ik op scootmobiel even toeren door de parkjes en winkelcentra en doe meteen wat boodschappen bij de AH Voorhof. Uiteraard de nodige spelletjes gespeeld, prijsvragen gedaan. Ik kreeg 2 familiekaarten van Flashgolf Lelystad en daar heb ik een actie van gemaakt, ben benieuwd hoeveel er mee zullen gaan doen. Het is zo leuk om te doen. De dag gaat snel om  en niet veel energie meer om echt te koken, maar toch maak ik dan maar Kip Madras en we eten heerlijk in de tuin.  In de avond  vroeg gaan douchen en nog wat tv gekeken en nu bed in!

 

zomer diddle

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Lianno viert zijn 13e verjaardag!

Vandaag vroeg op, we moeten om 8.45 uur in de auto zitten om Lianno op ta halen uit Hoenderloo. Nienke en Ilja blijven thuis en zijn voor Lianno een verassing. Terwijl wij in het mooie weer naar Hoenderloo rijden, ruimt Nienke als verassing huis op en stofzuigt de boel, dank je Nienke! Als we met Lianno thuis komen gaat vanzelf de deur open en zingen Nienke en Ilja heel leuk lang zal ze leven, Lianno weet niet zo goed wat hij nu moet  maar vindt het geweldig. Dan tijd voor taart en cadeaus en dat doen we lekker in de tuin, het is schitterend weer. Om half 2 gaan we naar Flashgolf Lelystad Dat is mini golf met Glow in the dark en het thema  Schipbreuk Batavia. Daar kwam Oma er ook gezellig bij. Eerst wat drinken en eten bestellen, dat is grappig want ik zie zuurkool staan en wil dat dus, nou dat vindt iedereen maar vreemd. Dan de baan op, het zijn 18 holes en ik kan met mijn (duw)rolstoel er met wat stuurwerk er goed langs komen en een paar banen kan ik zelf ook spelen. maakt bij de laatste hole een hole in one! Trots en grote blijdschap. Het was heel erg leuk en ook voor mij met de (duw)rolstoel goed te doen, heb zelf ook 2 holes gedaan, moeilijk! Daarna lekker buiten gegeten bij hun, ik at zuurkool heerlijk en de rest patat met snack. De jongens speelde nog even, vlieg en renwerk en toen naar huis.  Daar spullen pakken en  Nienke en Ilja naar station gebracht om meteen door te rijden naar Hoenderloo. In Hoenderloo gesprek gehad met leiding en weer naar Lelystad. Moe maar voldaan van deze mooie en warme dag ga ik nu douchen en direct bed in, ik val om van de slaap, pijn  en weet ik veel. Nienke, moeders, Ilja bedankt voor deze heerlijke dag!

20140518_110301 20140518_111042 20140518_11124120140518_111904 20140518_141232 20140518_14325220140518_145318 20140518_150631 20140518_15072020140518_151829 20140518_142914 20140518_143511Verjaardag Lianno 2014 003 Verjaardag Lianno 2014 012

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Zomerse zaterdag

Vanmorgen redelijk op tijd de wekker half 10, maar toch wel mooi te laat voor de taart bezorger, gelukkig was de buuf op tijd wakker en heeft zij hem in ontvangst genomen. Snel koffie gemaakt en Johannes heeft de taart opgehaald en toen ging alles tegelijk en snel  Nienke belde dat ze er om 4 uur zou zijn  en broertje hem klussen in de tuin. Dampsy heeft konijnenhok uitgemest en de tuin onkruid vrij gemaakt tussen stenen  met Johannes. De tuin is nu weer erg netjes. Samen lekker aan de lunch buiten want het was schitterend weer Snuffie mocht uiteraard tijdens  het schoonmaken van zijn hok los door de tuin. Johannes heeft ook Kuifje en Smockey flink geborsteld en klit vrij gemaakt!
.20140517_133829 20140517_122618 20140517_14504620140517_134527 20140517_134540 20140517_134553
Toen Dampsy klaar was ging hij weg en wij reden naar NS station om Nienke en Ilja op te halen, die zijn er voor Lianno zijn verjaardag morgen als verassing. Met hun ook gezellig in de tuin gezeten en gegeten, ik had lekker kip kerrie gemaakt.
Ilja speelde lekker op mijn Xbox360  Toen met zijn allen de kamer versierd……Johannes heeft de ballonnen opgeblazen met compressor beetje hard dus er knalt af en toe één spontaan, hopelijk blijft merendeel morgen nog heel.  Ilja lekker douchen en Johannes lapt nog even de ramen  boven de keuken, dus vanaf het dak. Nienke en ik kletsen gezellig en dan gaat Ilja naar bed en wij ook straks morgen lange leuke dag!
20140517_202132

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

BBQ met team Leefbaar Lelystad

Jippie de audit die Johannes deed en de afgelopen 4 weken mee bezig was is afgerond. Vandaag wordt een dagje rustig aan en bijkomen voor hem. Dat doen we dus ook alles lekker rustig aan. We drinken samen koffie en zitten in de zon, heerlijk. In de middag gaan we naar de BBQ die jack thuis houdt voor team Leefbaar Lelystad, het is erg lekker weer en heel gezellig. Ik neem, een bos bloemen mee voor Loes en Jack en we hebben dan een hele gezellige middag cq avond met schitterend weer.  Het eten is heerlijk!
10344854_670408246366212_7362550898967548858_n 10269458_670408223032881_1559832777497135829_n 10291094_670408269699543_6747277508796461506_n
Rond 21.00 uur gaan we naar huis en dan ook vrij snel naar bed ik ben echt erg moe van al die dagen vroeg op en alles wat er was…….en het weekend wordt ook druk want volgende week is Lianno zijn 13e verjaardag en wij gaan dat zondag met hem vieren.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Afscheid van de wethouders

Vandaag vroeg op en Johannes vertrok weer naar Amsterdam. Ik bleef thuis rommelde wat en dronk koffie. Verzorgde de dieren. Tegen de middag kwam de taxi en vertrok ik in de elektrische rolstoel naar het Stadhuis. Uiteraard eerst koffie gedronken bij Monica en Winston , heerlijk dubbele espresso.  Daarna de informele raadsvergadering met vele mooie woorden voor de 4 wethouders die afscheid namen, ik ging natuurlijk voor Meta Jacobs. Daarna een receptie en weer met veel leuke mensen gesproken en mijn cadeau aan Meta gegeven, een gouden medaille voor de meest sociale VVD’er in Nederland!

!cid_1281653-1Na de receptie naar huis met de taxi en ik was net eerder thuis dan Johannes, maar wel samen gegeten en dan snel naar de douche en bed in erg moe.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuus@home met bijweerkingen (GRR)

Gisteren werd het laat, omdat ik de raadsvergadering helemaal wilde volgen. Vanmorgen ging de wekker om half 7. Goed Johannes is vertrokken naar Amsterdam en ik ben erg moe. Ik doe rustig aan en rommel wat in huis en op mijn pc. Dan komt de verpleegkundige en  tijd voor infuus, maar eerst even kijken naar de rollator die hij voor mij heeft opgehaald en heerlijk hier kan ik goed op zitten ruimte over, helemaal blij mee. In huis blijf ik de oude gebruiken want dan zit ik er toch nooit op en deze is weer net te breed voor de gang en dergelijke. Goed infuus en tijdens het infuus kijken we heerlijk Games of Thrones. Zoals altijd ben ik weer een uitzondering want tijdens infuus heb ik eigenlijk altijd  blaren, het zijn niet echt blaren want er zit geen vocht in maar de huid zwelt op  en dat gaat ook weer weg. Het jeukt en is dan erg rood maar dit keer deed het zeer en hij werd heel groot, op de helft heb ik maar eens foto gemaakt van mooi plek. Het is niets ernstigs maar wel lastig en  een paar uur na infuus is er niets meer van te zien.
10381991_749365718431536_6536706965481141957_nTijdens infuus eten we iets nieuws  van de toko Inda Today en dat is erg smakelijk, dat gaan we vaker doen. Dan gaat de verpleegkundige weer weg en een uurtje of wat later is Johannes ook weer thuis,. Het is vermoeiende dag geweest en morgen ook drukke dag dus nu douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Duidelijk gesprek met adviseur Welzorg!

Vandaag wederom vroeg op en Johannes vertrekt naar Amsterdam. Sjoerd komt dus gezellig aan de koffie en dan ook schoon huisje. Sjoerd gaat nu weer zijn dochter en gezin in Frankrijk, veel plezier maar sterkte met alles daar!  Dat wordt dus wel even weer een gemis, maar dat hoort erbij. Dan belt de adviseur van Welzorg en klinkt opeens veel ja nee euh….en dus komt hij maar langs om even te praten. Het wordt een goed gesprek en ja ik ben dan hard, en een bitch maar sorry daarvoor na 4 jaar verlies ik ook geduld. Ik ben van mezelf altijd al erg direct en zeker nu, maar goed  de adviseur  antwoord en we komen tot een oplossing en ik geef hem een printje van de Balder Liberty mee en dat is een rolstoel die alles heeft wat ik nodig heb. We spreken af dat hij een passing gaat regelen, hij kent de stoel dat scheelt weer. Hij doet nog wat werk aan de huidige stoel want dan kan ik in ieder geval donderdag even naar stadhuis ermee. Na dit gaat hij weg en  ik krijg dan de folder binnen en die mail ik hem na, nu afwachten op de passing. Ik twitter naar de wethouder dat er oplossing is  en we nu op de goede weg gaan en dat de ambtenaar JV een schouderklopje verdient. Later spreek ik JV die ook echt dat schouderklopje kreeg, leuk en nu positief gevoel vooruit en op weg naar zelfredzaam zijn met de  rolstoel en weg kunnen als ik dat wil of moet.

Over de dag heen speel ik spelletje, doe veel in prijsvragen-freaks forum en de dag vliegt zo om. Ik bel mijn broertje even om te kletsen en dan komt Johannes alweer thuis. snel eten gemaakt en samen gegeten en de rest van de avond voor de monitor gezeten om de gemeenteraadsvergadering te volgen en die duurde lang! Jack Schoone (Leefbaar Lelystad) is gekozen als plaatsvervangende voorzitter van de raad. Gefeliciteerd Jack en veel succes. De oppositie stemt tegen het akkoord dat er ligt maar ja  de coalitie heeft meerderheid dus we gaan het wel zien in de komende 4 jaar. 

BalderLiberty_profil 
(klik op de foto voor de brochure Balder rolstoelen)

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Update rolstoel debacle!

Goed maandagmorgen 7 uur  op en aan de koffie. Johannes onderweg naar Amsterdam aan de telefoon overleggen we nog even wie ik nu als eerste zal bellen MOzaak, Welzorg of Gemeente. Klokslag 9 uur eerst Welzorg PH niet aanwezig vandaag goed MOzaak JH niet aanwezig, vrij vandaag….gaat goed dus dan gemeente maar maar bellen.

Goed de Gemeente is er mooi maar ik krijg niet aan de telefoon wie ik wil spreken JV, morgen heeft die spreekuur en anders vanmiddag  kunt u bellen met Dhr. B, nee ik wil niet praten met Dhr. B ik wil praten met JV kan niet, mag niet bla bla…diep in en diep uit ademen en dan opeens wordt ik doorverbonden. Ah Mw. MK nee ik wil u niet spreken ik wil JV spreken  ….terug laten bellen ja als niet anders kan, maar is hij aanwezig ? Ja mooi dan kan hij ook de telefoon  opnemen toch? Nee bla bla mooi dan kom ik wel langs. Zo vermoeiend en dan krijg je te horen dat je rustig moet blijven en het maar even moet uitleggen…nee nee en o ik ben nu heel rustig  hoor maar ik wil alleen met JV praten en niet met u goed hij belt u zo snel mogelijk terug. Mooi.

Ik drink mijn koffie op en  vertrek door de regen naar Stadhuis, want dit gaat het anders niet worden.
Op stadhuis meld ik mij bij de balie en meld dat ik JV wil spreken en dat ik ook niet weg ga voor ik hem spreek. Dan naam en geboortedatum en  vervolgens veel vragen waarop ik maar heel droog en rustig zeg dat ik niet meer dan mijn naam geboortedatum wil geven en de naam van wie ik wil spreken. De receptionist vindt mij niet aardig…lekker belangrijk. Dan zegt ze ik heb hem laten weten dat u hier zit, meer kan ik niet oden, nou meer vroeg ik toch ook niet denk ik en ik [parkeer ergens waar ik niet in de weg sta.

Daar komt meneer JV en we gaan in een kamer zitten en ik maak mijn punt even duidelijk, hij luistert en we bespreken ook even hoe het is als ik PGB neem voor de rolstoel want het vertrouwen in Welzorg is ver gezakt. Nou PGB doen we dus echt niet dan betaal ik me bont en blauw en moet ik zelf heel veel betalen terwijl ik alleen en veilige goede rolstoel wil en niet meer en volgens JV moet Welzorg dit nu ook snel gaan regelen links of rechtsom. JV vraagt of ik wat drinken wil want ondertussen nemen de emoties het wel over en door mijn hoofd vliegt 4 jaar aan ellende, leugens, onzin van Welzorg. Ik bedank want ik ben werkelijk kotsmisselijk van de stress. We ronden af want JV heeft eigenlijk vergadering en  ik heb gezegd wat ik wilde en ga dus weer op weg, JV belt vanmiddag voor de verdere gang van zaken.

Nu ik toch op stadhuis ben en er werkelijk niemand  zit te wachten bij Burgerzaken besluit ik maar direct een nieuw ID aan te vragen en daarna snel door de regen naar huis. Koud, nat en misselijk nu weer thuis en wederom kan ik zeggen wordt vervolgd………

 

welzorg-logo-retina

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Moederdag!

Vandaag lekker wat uitgeslapen en de dag lekker rustig begonnen. Thuis wat gerommeld op de pc, koffie gedronken en lekker een film gekeken. Eind van de dag klaar gemaakt om de moeders op te halen voor een heerlijk diner bij Restaurant Monica & Winston. Dit is voor Moederdag en hun verjaardagen die dit jaar al zijn geweest. we hebben een heerlijke avond gehad met heerlijke gerechten en veel gezelligheid. wij kregen van de moeders een heerlijk hart vol Milka chocolade! Bij aankomst hebben we even de stortbui afgewacht voor we over het plein staken om er te komen. Wat een regen vandaag zeg ongelofelijk. Na diner moeders thuisgebracht en nog even thuis  een kop koffie en na zitten kletsen en dan nu douchen  en bed in morgen. Morgen weer  begin werkweek en jawel dan gaan we weer verder met het rolstoel debacle.

20140511_174904 20140511_185401
20140511_181306 20140511_181317 20140511_18142820140511_185429 20140511_185435 20140511_18545520140511_193956 20140511_213137

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Supportbeurs uitje met Brigitte………

Vanmorgen op tijd opgestaan, lekker rustig begonnen met koffie en toen even naar het Kiala punt in de Voorstraat. Is maar goed dat ik met Johannes samen ging, want ik kom daar dus echt niet binnen, doos vol heerlijke koffie en snel naar huis.
10155412_773599912664722_915049418080718102_n
Thuis gekomen aan de koffie en al snel was Brigitte er, samen heerlijk aan de  Latte Machiato Caramel. De Valys taxi kwam wat aan de late kant maar binnen de normen en toen door naar Dronten en daarna naar Utrecht.
20140510_120627
We waren om 14.15 uur in Utrecht en dan tja eerst naar de wc en dan  gebeurt er iets waar ik nooit op gerekend had, voor de wc sta ik op uit rolstoel en breekt mijn zitting af! Geloof me dan sta ik echt wel even heel dom te kijken, omdat ik al stond had ik er op dat moment ook geen last van en Johannes haalde hem uit beveiliging en trok de rolstoel uit de wc en ik strompelde er achteraan, er stond een rij voor de wc dus dan wil je ook niet heel rustig gaan kijken wat er nu is. Nou wat is het zitkussen zit normaal met 4 klik dingen vast en in mijn geval maar twee en euh nu dus nog een, gevolg is dat ik schuif met mijn linkerkant. Goed support beurs in en eerst maar eens even op bezoek bij Welzorg….rijden gaat ook niet simpel mijn wielen spinnen als een gek en ik kom niet van mijn plek…frustratie begint alweer te groeien.
20140510_153726
Bij Welzorg toegelicht wat er is en gevraagd om hulp, zij konden niets dus met hun samen naar Handicare en die man kijkt naar de rolstoel en zegt hmmm creatief en onverantwoord, ik leg uit wat de adviseur hier zegt en hij kijkt nog eens en zegt nee geen positieve kanteling maar u stoel staat er gewoon negatief in daardoor lijkt het een positieve kanteling. Verder klinken er enkel negatieve opmerkingen en geloof me ik zat direct niet meer fijn in mijn stoel en mijn dag moest nog beginnen.

Brigitte trakteerde ons toen op heerlijk lunch en dat deed goed. Daarna rondje gereden en  mooie aangepaste auto’s gezien en hele mooie rolstoelen  en ook die ik nodig heb, blijkbaar toch heel gewoon. Dan snel naar Nick en Simon optreden , dat was echt super, goed uitzicht en lekker genoten.
20140510_163216  20140510_163645
Daarna terug naar uitgang tijd om naar huis te gaan. Thuis nog even gezellig staan wachten op de Regiotaxi die Brigitte naar huis zou brengen. Uitgezwaaid en toen naar binnen.

Waar toen alle emoties los kwamen, huilen geblazen, frustratie alom en hoe meer ik google nu hoe meer vragen er komen, terug halen van de gesprekken op de beurs vraag ik me af wie er nu eerlijk is Welzorg daar, Welzorg hier Handicare en  ontdek je ook nog dat deze Puma niet eens meer gemaakt wordt dus hoezo  kwam die fout van fabriek? Dit is de Puma Yes uit 2007  hee zei die adviseur niet dat rolstoelen na 5 jaar economisch worden afgeschreven? Weet ik veel nee blijkbaar niet en heb het idee dat er aardig word gedraaid en gespeeld met woorden.  Maandag dus maar bellen met Welzorg dat ze hem kunnen ophalen en vervolgens JV bellen van de gemeente want ik wil gesprek dit is echt niet normaal meer wat er elke keer gebeurt en ik kan uren piekeren en kijken wat ik fout doe, maar helaas is dat weinig ik wil gewoon een rolstoel voor buiten met verlichting, hoofdsteun, gordel, elektrische  beensteunen die hoog/laag kan en een positieve en negatieve kanteling heeft. Goed dit gedoe loopt al vanaf 2011 en ik had denk ik beter naar Geranium markt kunnen gaan…..huisje ermee vullen was makkelijker en had beter gevoeld ook al is dat niet wat ik wil, maar ja wat i wil is onmogelijk zo lijkt……..

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dagje van alles iets

Ook vandaag weer om 6 uur op  en dan meteen aan de koffie. Johannes vertrekt naar Amsterdam. Het is erg slecht weer, regen, hagel, wind en zon alles door elkaar. Ik maak mijn rolstoel rijklaar, tas erop en opladen, heb er zin in de beurs zelf over te rijden! Zo ziet hij er ongeveer uit…

rolstoelselmaIk verzorg de dieren, rommel in huis en doe heel veel werk weer in ons prijsvragenfreaks forum. Langzaam haal ik de achterstand in morgen heb ik dagelijks, wekelijks, doorlopend weer bijgewerkt  dus ben tevreden  en nu wachten of ik iets leuks win.  Verder  gewoon gerommeld en genoten van de hits uit de jaren 90 op Skyradio. De dag vloog om en Johannes kwam tegen half 8 thuis  en dan eerst samen eten. Lekker zitten kletsen en tv gekeken en nu bed opzoeken.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heel veel prijsvragen dingen gedaan.

Zo mijn log van gisteren was blijven steken dus net opnieuw gepost, vreemd maar zal wel goed zijn.
Vandaag ook weer om 7 uur aan de eerste koffie, dan smaakt die dubbel zo lekker of komt dat omdat ik een dubbele espresso maak, hoe dan ook erg vroeg voor mij. Johannes gaat weer naar Amsterdam.  Ik rommel in huis, doe de dieren, draai een was, ruim wat op en drink lekker koffie. Het is slecht weer en ik heb last van buik, diarree daar baal ik van, nu kan ik dus niet weg vandaag. Ik besluit dan maar lekker spelletjes te doen en heel veel werk te gaan doen in prijsvragen-freaks forum. Ik loop erg veel achter en ga dus over de hele dag door  druk in de weer met inhalen en opruimen en bijwerken. Tussendoor speel ik wordfreud, Wordon en mijn boerderijspel. De dag gaat snel voorbij en ook vandaag is Johannes redelijk op tijd en eten we dus toch gezellig samen. Moeders nog even gesproken en Moeke 2 ook want de koffie is gebracht, heerlijk espresso caramel…….die Dolce Gusto is toch wel erg verslavend en makkelijk. Na het eten moest Johannes nog wat verslagen maken en ik keek wat soap  op tv en dan neem ik zo een koffie en ga douchen en mijn bed in, hopelijk morgen beter weer en beter gevoel zodat ik op pad kan met de rolstoel…ik wil eruit!

10259813_1475454532688919_923732366867660079_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

HALLELUJA! ik heb een rolstoel!

Vandaag net als gisteren heel vroeg op, Johannes reed rond 7 uur weg naar Amsterdam. Ik rommelde wat in huis. Sjoerd kwam later, hij ging eerst een tuin doen en dan naar mij, want er was veel regen voorspelt. De ochtend is zo om en dan komt Welzorg met een rolstoel. In de berging begint dan het pas en meetwerk, alles op mijn maten en daarna gaan we stukje rijden en dat gaat prima, even rondje speeltuin snelheden  proberen en dan stoep af en op en dat gaat stukken beter. Na een tijdje was alle sop orde en nu mag ik hem een week proberen. Dan belt hij en gaan we kijken wat er anders moet en dan gaat hij weer even weg met Welzorg naar het bedrijf die hem gaat aanpassen en vervolgens krijg ik dan definitief een rolstoel. Voorlopig ben ik er erg blij mee. Als hij weggaat zijn we ook net op tijd binnen, want het komt echt heel hard  uit de hemel naar beneden. Helaas dus geen rondje door de wijk vandaag meer. Ik rommel nog wat in huis en doe prijsvragen invullen, eens zien of ik weer eens wat leuke dingen kan winnen.  Ik ga dus wel deze week alleen naar de Supportbeurs, ben benieuwd.

10325787_745041625530612_4261939714277113793_n
De dag is weer zo om en Johannes is mooi op tijd, dus we eten toch gezellig samen en daar ben ik blij mee. Even wat tv want het Eurovisie Songfestival is er ….ze doen het leuk en als Nederland is geweest met The Common Linnets ga ik direct naar mijn mandje, morgen wederom vroeg op. Hoor dus morgen wel of ze door zijn.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Bevrijdingsdag

Vandaag al erg vroeg op de audit van Johannes begint nu echt dus hij ging al heel vroeg naar Amsterdam. Ik verzorgde de dieren en ruimde de was op die  vannacht gedraaid heeft. Na de koffie ben ik naar het centrum gegaan eerst even langs het monument om naar de bloemen te kijken. Hoe moo ziet dat eruit in de zon?
20140505_095608
Daarna door naar centrum voor de aankomst  fakkel voor bevrijdingsvuur. Het aansteken van het bevrijdingsvuur met toespraken.
 10346957_10203816461675679_549127242_n 1395274_744407558927352_8054583917623622417_n 
Daar kwamen de moeders en Jos E aan en samen aan de koffie gegaan, heerlijk met terrasverwarming om op te warmen.  Daarna ging ieder zijn eigen weg ik keek nog even naar de kinderen die aan het spelen waren, maar het was niet echt druk dus door naar Ria & Herris. Daar aan de koffie en bij gepraat en meteen hun pc dingen uitgelegd en bijgewerkt. Vervolgens naar Gordiaan en daar even over Stadhuisplein waar rommelmarkt was en toen door naar his. Lunchen en wat rommelen op pc. Verder de middag rustig naar concert op band gekeken van André Rieu. Johanneskwam laat  dus ik wilde net eten maken toen hij belde onderweg te zijn, dus gewacht en toch samen gegeten om 8 uur. Nog wat tv en even kletsen met kop koffie en nu is het bijna half 10 du snel douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Bijzondere dag vandaag

Vandaag was bijzondere dag, het si 4 mei dus dodenherdenking, wat ik altijd heel serieus neem. Dus vlag halfstok en 2 minuten stilte en als het lukt naar de kranslegging. Maar sinds 2011 is er meer betekenis gekomen aan deze dag, omdat mijn vader toen stief even na de 2 minuten stilte.  Dit was de eerste keer dat ik mijn vader herdacht samen met mijn broertje, door omstandigheden  was dit niet eerder en mijn zus…tja die zie ik al sinds 2000 niet meer. (haar keuze) Het eerste jaar was er nog contact met de vrouw die achter bleef bij mijn vader maar die deed de deur dicht en dus was het  alleen Johannes en ik en familie en vrienden die meeleefden en dat is toch anders. Vandaag dus samen met mijn broertje! Na opstaan direct vlag half stok gehesen en aan de koffie. Rond 13.00 uur kwamen mijn broertje en moeder samen wat drinken en op naar het Koningin Wilhelmina bos in Dronten. Daar is op 26 november 2011 een boom geplant ter nagedachtenis aan onze vader. Het was bijzonder, mooi weer, stil veel vogels die floten en we hebben aardig stuk gelopen en  ik gerold. De boom zelf  staat in veld dus daar on ik niet echt heen, maar het was zo m0oi, zijn naam staat op de gedenkplaat en zo leeft de herinnering aan onze vader altijd door.
20140504_143949 20140504_144240
20140504_143608 20140504_143617
Na deze zonnige en rustige middag weer naar huis en moeders dronk nog iets en ging naar huis op de fiets, Dampsy bleef gezellig eten. We aten gegrilde zalm met sesam op paksoibedje, daarbij cibatta brood met kruidenboter. Het was heerlijk!
eten
Na het eten dronken we samen koffie en toen ging Dampsy weer naar huis en wij naar de kranslegging bij het monument in Lelystad. Er waren mooie toespraken en er werden vele kransen en bloemen gelegd  met daarnaast natuurlijk mooi muziek. Jack en Wouter hebben namens Leefbaar Lelystad een mooie krans gelegd.
20140504_192412 20140504_192550 20140504_201054 10294365_10203810542287698_4170744930691251498_n
Mooie avond, veel mensen, mooie woorden en 2 minuten onder een heldere hemel met een pauw die laat horen dat die er is en vele vogels de  in alle vrijheid doodfloten. Daarna weer naar huis, kopje koffie alles even alten bezinken en  nu snel douchen en bed in. Een mooie dag vol wisselende emoties en nu erg moe maar zeer voldaan.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dodenherdenking 2014

4 mei 2014 DODENHERDENKING!
download
Mijn site www.prijsvragen-freaks.com gaat zoals elk jaar offline.
19.00 – 21.00 uur zal de site niet beschikbaar zijn.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

In memoriam mijn vader “Ouwe”

Johan Hendrik Weber sr.
”Ouwe”
22 maart 1946 – 4 mei 2011

pa

Voor het eerst sinds mijn vaders overlijden zal ik dit jaar niet “alleen” zijn, maar samen met mijn broertje!

225329_544865312202266_1562516030_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijke zaterdag

Vandaag op tijd op, de winterbanden gingen er af, dus op tijd bij FBA. Gezellig hoor met Michel en al snel weer klaar en verder op de zomerbanden. Daarna naar huis om wat spullen op te halen en vervolgens direct door plastic wegbrengen, postpakket posten en wat boodschappen doen.  Thuis gekomen lunchen en dieren verzorgen. Brigitte kom even gezellig buurten en haalt haar testpakket met boter op. Het is even erg gezellig. Het is heerlijk weer en we besluiten even centrum in te gaan. Even naar de Hema, Kijkshop en uiteraard genieten van heerlijke koffie van Monica & Winston  en in de zon. Dan nog even bezoekje aan Jamin om Jelly Beans te scoren. Nog wat gerommeld, eten gemaakt, was gedraaid, vaatwasser laten draaien en heerlijk lang onder de douche gestaan. Nu gaan we zo lekker slapen.
10299555_839908376023292_4119838217505159341_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Weekend

Vandaag op tijd op, Sjoerd kwam en zoals altijd gezellig. Johannes is druk met werk thuis. Ik verzorg de dieren. Ik ga Becel vloeibare boter testen en heb de testspullen in pakketjes gemaakt en ben toen eerst naar buuf Olga en bij haar zitten kletsen met kop koffie. Naar hui som te lunchen en in de middag wat rommelen in forum en gewoon rustig bezig blijven. Welzorg belt ze komen op dinsdag 6 mei met een rolstoel, we zijn benieuwd. Dan eten we wat en gaan Johannes en ik samen op weg pakketjes  rondbrengen naar Jos en Loes. Jack komt al naar buiten en we kletsen even, ik krijg een boekwerk over de gemeente uitslagen die gaan we eens doorspitten. Thuis nog wat gebeld met moeders en  het staat vast we gaan binnenkort gezellig uit eten. Verder niet veel gedaan, ben moe last van mijn lijf en  zin in weekend met zon!

10255012_613125582117094_7859674915431772950_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen