Vaderdag samen met Lianno

Vandaag ging mijn wekker al om half 8. 

Het is weer Vaderdag…..ik ben en blijf van mening dat het elke dag vader- of Moederdag zou dienen te zijn. De commercie loopt er goed bij, maar voor allen die net als ik geen vader meer hebben of erger voor al die vaders die te vroeg hun kind moesten loslaten is dit jaarlijks een dag van de confrontatie met het gemis. Sterkte!

Na de koffie gaan wij op weg naar Hoenderloo om Lianno op te halen.  Het is mooie weer en zijn humeur si goed en als we in Lelystad zijn gaan we gezellig aan de koffie en eten wat. Lianno mist de oranjespullen, tja hij en ik deden dat leuk samen afgelopen jaren en nu dus alles uitgezocht en heeft hij allemaal spullen meegenomen naar de groep, waar ook veel oranje spullen zijn. Kijk hoe leuk Lianno eruit ziet!
10300101_766895606678547_6631074144556394768_n 10367169_766895570011884_1545760771671091822_n 10407328_766895590011882_2088061741468472712_n
Daarna zijn we naar de oltimerdag gegaan die is al 30 jaar elk jaar op vaderdag. Het is super weer en goede sfeer, mooie auto’s en een lieve hond. Ook de Batavia weer eens van dichtbij gezien.
10455680_766967450004696_688943554059605817_n 10474464_766967380004703_5407479533438141597_n
Vervolgens heeft Lianno lekker isjje gegeten en zijn we dor gegaan naar De Osmanli-moskee gegaan voor de open dag, dit is een Turkse Moskee. Helaas waren we net te laat voor de rondleiding en de volgende was weer net te laat. Rondje gelopen langs alle kraampjes en Lianno nam een beker vol gekookte mais. Thuis gekomen lekker zitten kletsen en spelletje gedaan. TV aan gezet op finale mannen hockey, helaas verloren we dik, maar we zijn mooi tweede dat is ook mooi. Toen was het etenstijd en Lianno wilde heel graag een XXL frikandel…..en hij heeft hem gekregen en ook alles opgegeten, bakje patat en de super frikandel. Lianno belde nog even met Oma, dat was gezellig zei hij.
lianno eet frikandel xxxl

Na het eten weer op weg naar Hoenderloo, Lianno vond het dit keer weer erg moeilijk en da weer terug naar Lelystad. Een zit van bijna 2 uur. Ik heb een mooie dag gehad maar ben wel compleet op en zoals ik dan zeg weet dat ik leef want ik voel echt heel; mijn lijf. Ik heb het  graag gedaan, was weer een super leuke dag met Lianno. Nu thuis voor de buis voetbal n ontspannen en dan straks op tijd douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Slechte dag

Voor vandaag had ik allemaal leuke plannen, ik zou naar de open dag van de Moskee gaan voor rondleiding en erna naar stadshart voor straatmuziek festival. Ik werd al misselijk wakker met nekpijn. Goed begin dus koffie en hopen dat ik op knap, maar weer alleen erger en  steeds moeier.  Dus begin van de middag besloten nergens heen te gaan en thuis voor de buis WK Hockey te kijken en wat voetbal. Geslapen en rust genomen en  het gaat iets beter gelukkig maar ben nog steeds extreem moe, maar de pijn is onder controle. Ik baal van die nekklachten hoop dat dit ooit weer stopt, maar vrees het ergste. Johannes heeft de heg nog gesnoeid en dat ziet er weer tip top uit aan de voorzijde. Nu gedoucht en lekker fris naar mijn bedje. Twil belde ik bel van de week  terug……. Nu vannacht opknappen morgen komt Lianno.migopigo-moe

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Ongelofelijk Spanje-Nederland 1-5!

1979728_765707260130715_7060030461852392556_nVandaag op tijd op en rustig de dag beginnen met koffie. Dieren lekker verzorgd. spelletje gespeeld en wat prijsvragen ingevuld. Toen samen broodje gegeten en na de lunch naar het Stadshart. Ik ging daar gezellig koffie drinken met Brigitte. Lekker bij Monica & Winston op het terras en zonder iets te zeggen kwam Winston al met mijn dubbele espresso, heerlijk he als men precies weet wat je wilt. Heerlijk zitten kletsen en er was een huwelijk bij stadhuis veel gedoe met media en SBS6 bleek het te gaan om de dochter van een Utopia deelnemer. Nou ja zag er leuk uit allemaal. Daarna samen naar de nieuwe groentewinkel ook Brigitte vind het super en beide kopen we salades voor avond eten en thuis maaltijd.  Daarna gaan we ieder onze eigen weg, ik rij richting huis en bij het tunneltje van de Deen is het druk en als ik eronder kom  komt er oude vrouw op keiharde wijze ten val en in eerste instantie rijd en gaat iedereen gewoon door en ik rij snel naar haar toe, maar kan niets doen en vraag jong stel om haar overeind te helpen en dat oden ze, samen gaan we naar muurtje waar de mevrouw kan bijkomen en blijven bij haar zitten allemaal tot ze weer verder kan. Zo dat was echt heel hard die zal goed blauw been hebben pffff. Daarna door naar huis. Thuis aan de koffie en al snel komt de kapper, beide lekker kort koppie heerlijk. Ik kijk ondertussen naar Mexico  tegen Kameroen, 1-0. Dan gaan we eten en eindelijk is het zover Nederland gaat spelen tegen Spanje en ik had voorspelt  dat we zouden verliezen met 1-2 mar ongelofelijk het wordt gewoon 1-5!!!! Er is op straat vuurwerk ha ha  blije mensen, wat een knallend begin zeg hopen dat dit zo doorzet. Nog even snel broertje gebeld en nu ga ik lekker slapen!

fd3ab0f45d0d091ac7a6652cc884b789

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijk rondje in Stadshart

beetje laat op was erg moe van infuus, dat wel maar geen reacties en dat maakt veel goed. Rustig de dag begonnen. prijsvragen, spelletje en dieren gedaan. samen wat lunch genuttigd.

Daarna met scootmobiel naar stadshart, eerst even een nieuwe groentewinkel bezocht erg mooi en lekkere kant en klaar  salades, 2 WK salades meegenomen voor het avond eten. Deluxe groente en Fruit. GroenteDaarna doorgegaan naar Pearl is weer tijd voor nieuwe bril en zij blijven bij het feit dat ik geen varifocus kan krijgen met mijn bril reden ingewikkeld, dus heb ik gezegd dat ik second opinie ging halen bij Specsavers,. Hans Anders zei vorige keer ja hoor dat kan en dus nu een ander en het kan dus wel en meten dus nieuwe bril aangemeten, uitgezocht en ook zonnebril met sterkte en varifocus glazen. Dus vanaf nu klant bij Specsavers en ik hoop dat dit gaat werken want wordt gek van bril op bril af en bril op . Op 3 juli kan ik mijn brillen ophalen een gewone en zonnebril beide met varifocus. Uiteraard ook even koffie gedronken bij Monica & Winston. Ook even bij de duurzaamheidswinkel geweest, gezellig en erg leuk maar vooral informatief. Klik hier voor de site. Daarna naar huis, blij, moe en voldaan. Eten geregeld heerlijk die salades met sla gegeten. In de avond tv en uiteraard de mooie opening WK 2014 gekeken en de eerste wedstrijd is nu bijna klaar, maar ik ga zo slapen ben moe, morgen weer een dag.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuus en vakantie

Vandaag rustig dagje ivm infuus, alles ging super en geen enkele reactie, helemaal blij gen blazen, zwellingen gewoon niets!
10374922_764518783582896_1849038106046450694_n

OoK de knoop doorgehakt na ons weekendje Arcen bij Hoogenboom in een niet aangepast huisje nu na wikken en wegen in herkansing na aanbieding Hoogenboom. Dus nu wel een aangepast Landhuis in ’t wildryck te Diever. In augustus gaan we er heen en ik hoop dat Hoogenboom het waar maakt, maar dit ziet er goed uit. Nu hopen dat dan mijn nieuwe stoel er ook is, dan wordt het helemaal geweldig. Eigenlijk wilde ik niet weg of met  Zonnebloem proberen of andere organisatie voor gehandicapten, maar meeste was al vol moet je echt jaar van te voren boeken.  Maar nu dit is geboekt heb ik er wel erg veel zin in om samen lekker de natuur ion te gaan en te logeren in rolstoelvriendelijk landhuis!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Rolstoel goedgekeurd

Vanmorgen op tijd opgestaan, Sjoerd is er nog niet nog even geduld. Ik doe mijn dingen zoals huisje, dieren en speel spelletjes. Dan ga ik naar de HA en gelukkig heel zonnig en droog weer. Onderzoek gehad en mijn spuitje en over twee weken krijg ik uitslagen. Ik ga ervan uit dat alles gewoon ok is. Op de terug weg wat kleine boodschappen gedaan en haring gehaald. Thuis met Johannes heerlijk als lunch haring met uitjes gegeten. Ze waren erg lekker!

De post kwam en goed nieuws Gemeente Lelystad bevestigd mijn rolstoel en vermeld prijs per mand en dat ze die kosten zullen dragen. Helemaal blij mijn rolstoel is besteld en nu afwachten tot hij er is.! Ben zo blij dat na bijna 4 jaar (start aanvraag 12 juli 2011) Nu potje geduld en  straks heerlijk genieten.

Verder gewoon de dieren gedaan, huisje boompje beestje. Prijsvragen en spelletjes. Lianno belde zoals elke dinsdag dat was gezellig. En uit het niets opeens heftig buikpijn en diarree dus op tijd naar bed nu.

haringmaatjes

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Onbeperkt water dag in spel Farmville 2

Zoals vele weten speel ik heel graag Farmvile 2 en dat is boerderij spel. Erg leuk maar je hebt altijd te weinig water, behalve vandaag want nu kregen we een dag lang weer onbeperkt water net als op 2 januari. Dus vandaag heel veel gespeeld en de dag vliegt dan zo om. Tussendoor wel de dieren en huisje gedaan. In de avond ook tussendoor wat tv.

Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Ik ben UNIEK!

10302636_1491385937762445_5768398414959633755_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

….dus ik ben UNIEK!

10305182_494987413979745_2692002843390381524_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Luie dag en veel tv!

Vandaag lekker lang op bed blijven liggen samen, heerlijk. Dan rustig dagje met wat huishouden samen Johannes doet de bedden, ik doe de badkamer. Ondertussen draait er een was. Dampsy komt op de koffie en meld dat hij zich aanmeld net als moeder als ondersteunend lid van Leefbaar Lelystad, thnx! Johannes doet de vijver bijvullen en meteen de aquaria verversen en schoonmaken. We eten simpel  ben erg moe of lui. Heb momenteel weer veel last van rug en mijn nek. We eten dan pizza en kruipen voor de tv en kijken via ondemand of er iets leuks is en UPC heeft My Prime en daar staat een miniserie, The pillars of the earth. Het zijn 9 afleveringen en we kijken ze gewoon heel leuk allemaal achter elkaar. Het is spanend en een mooie mini serie. Het was super mooi en gezellig en heel laat in een keer…..maar ach morgen toch vrij en moet een keer kunnen denk ik dan maar. Het was tegen 2 uur voor we naar bed gingen.
1002004010700788

WK 2014 staat op het punt om te beginnen en dus hebben we de WK vlag in de mast gehesen! Ik hoop dat we er niet direct uit vliegen maar ja dat zien we wel, voor nu wappert die mooi in de mast

10306229_761971843837590_7595798359121727036_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Mooi bruidspaar Kevin & Priscilla

Vandaag is het weer wat mooier weer, droog en volop zon met een goede temperatuur. Ik doe mijn dagelijkse dingen sopelletjes, prijsvragen en de dieren. Daarnaast rommel ik wat in huis. Ik klets via de telefoon even bij met Ina. Dan naar Stad, ik heb afgesproken op terras bij Monica en Winston met moeders en broertje. Vandaag trouwen Kevin en Priscilla en wij gaan ze opwachten daar. Het is erg druk en ze komen met een hele mooie Limousine aan. Ze zien er geweldig uit.
20140606_150604 20140606_155503 20140606_155517 
Nu is het een heel mooi en perfect gezinnetje gefeliciteerd! De meiden zijn zo schattig! En de jurk is zo mooi! Na dit met moeders nog even op terrasje bij M&W neer geploft om wat te drinken en te kletsen, daarna samen wat boodschappen gedaan en toen ieder voor zich weer naar huis. Thuis kreeg ik via de mail de offerte van de rolstoel binnen en die voor mij is meteen getekend en retour gegaan. Ik wild namelijk wat tassen erbij en die betaal ik zelf dus moest ik voor tekenen, ben erg benieuwd wanneer die binnen komt.  Verder nog wat gerommeld en zitten praten met Johannes en dan si de dag alweer om.

10361407_761419987226109_2072973366424053010_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Buien

Vandaag erg slecht weer , heel veel regen en ik ode niet veel  vandaag, ben gewoon weer eens erg moe.
Dieren, spelletje, wat prijsvragen en hangen voor de tv.

10342433_761327507235357_6384022977402879266_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gewoon weer een woensdag zonder infuus

10153119_699229253467556_6993416373789432206_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Rondje Lelystad en speeddaten met Raadsleden

Vandaag weer eens lekker door Lelystad gereden op mijn scootmobiel. Naar de oude wijk op bezoek bij de buurtjes. Het was weer erg gezellig en de pc is ook weer in orde, alleen wat ik wilde lukte niet, maar komt wel een keer goed. Het was lekker weer……dus ook even door het centrum wat spullen halen. Op de heen weg kon ik gewoon lekker over het fietspad langs het Gelderse Diep , maar bij de terugweg stond ik wel even vreemd te kijken, afgezet en geen omleiding en tja onder lint door was geen optie, nieuwe asfalt zag er warm uit. Ook een groepje ouderen stond er zo van wat nu….nou simpel volg mij maar even naar rechts en dan tussen de hekken door op schelpenpaadje achter de school langs,. Zo we waren allemaal weer veilig aan de andere kant, maar Gemeente Lelystad dit kan beter toch? Een aankondiging en omleiding zou volgende keer praktischer zijn! Neem aan dat de Gelderse Dreef dus ook aan de beurt zal zijn deze week. In de avond lekker Gyros, met rijst, gemengde sla en tzatziki en daarna naar Stadhuis om te speeddaten met de gemeenteraadsleden. Het was niet heel erg druk, maar wel gezellig en ik heb met bijna iedereen 3 minuten gekletst en vele kaartjes verzameld.

10363754_760486747319433_6623789175356805408_nIk ken natuurlijk al veel mensen door de verkiezingen, maar vond het erg leuk om bijvoorbeeld nu weer even te kletsen met Berend , Hichaam, Hans en Wim uiteraard ook de eigen partijgenoten weer gezien. Kwam Neeske er ook tegen en dat is altijd gezellig. Het was erg goed doordacht je kon bij binnenkomt bij een lange tafel kijken wie je wilde spreken en dan pakte je een ronde nummer en vervolgens ging er om de drie minuten een keiharde toeter en werd er om geroepen welke ronde het werd…….dan zocht je de persoon op. Op de statafels bij de personen duidelijk kleur en naam bordjes met foto. kortom slim gedaan en erg leuk hoop dat dit nog eens zal gebeuren.10372111_688627144508327_2375268269858062765_nDaarna weer naar huis, even genieten van heerlijke koffie en dan douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Maandag

Goed lekker weer dus de deur open, genieten van dit weer. Dieren verzorgd en Johannes is naar Amsterdam. Ik maak afspraak met HA maar kan pas 10 jun, maar dat is prima hoor. Ik rommel in huis, doe weer eens wat aan mijn studie, speel spelletje en uiteraard prijsvragen. Missy is erg lief  en als je een keukenrol (leeg) in haar kooi doet is die zo weg LOL. Ik borstel Kuifje maar weer eens onbegonnen werk die klittenkat, maar we blijven stug doorgaan. Nog wat huiswerk en dan snel eten maken. In de avond zijn we bij de algemene ledenvergadering van leefbaar Lelystad. Goed overleg en dan weer thuis. Moe en voldaan, met veel leeswerk. Morgen ene drukkere dag dus  nu snel bedje in.

abstracte_kunst_een_hart

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Huisje boompje en beestjes

Vandaag eerst uitgeslapen en lekker rustig begonnen met koffie. Johannes en ik hebben samen de dieren verzorgd en het huisje opgeruimd. Omdat Sjoerd er niet is doe ik het zelf en in het weekend samen met Johannes de rest. Verder is eens in de zoveel tijd het tijd om de vloer in de was te zetten en dat was vandaag, dus alles aan de kant goed zuigen , dweilen en dan in de was. Het is weer helemaal op en top hier. Ik kan daar zo blij van worden die mooie glanzende schone vloer. Ondertussen werk ik door aan het document dat ik maak voor Leefbaar Lelystad en het is klaar denk ik, het is een draft dus zullen nog vele wijzingen op volgen, maar voor nu gat het via de mail de deur uit, morgen is de ledenvergadering. De dag gaat dan snel om en in de avond zitten we samen voor de buis op het puntje van de stoel voor de laatste twee afleveringen van Arrow. Nu is de dg om veel gedaan en erg blij en voldaan gaan we douchen en bed in.
10390193_750552571632798_3753071790788828329_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag mei, Hallo juni en welkom Missy

Vandaag eerst lekker wat uitgeslapen, douchen en koffie heerlijk. spelletje, mail en prijsvragen. Dieren verzorgen en dan gaan we gezellig naar de Intratuin, Johannes met de auto en ik door de zon op scootmobiel. We kijken rustig rond en genieten daar ook van een broodje met koffie. Bij het maken van het broodje val ik over het feit dat ze met haar handen de rauwkost pakt, dat vind ik vies elke keer met de hand in de bak bah, maar goed zo doen ze dat daar, laatste broodje wat ik daar eet.  Bij de dieren afdeling aangekomen  slaag ik  voor wat ik wilde, nee toch geen Russische dwerghamster maar een lief gerbil vrouwtje en ze heet Missy. We hebben al eerder een pluimstaart gerbil en Mongoolse Gerbils gehad en nu weer een dametje. Missy gaat mee in de auto en ik rij snel via DA Drogist en C1000 ook naar huis en maak haar bak op orde.
20140531_145019
20140531_145851 20140531_145909 20140531_145916
Ondertussen is Johannes druk met de vijver, er was een groot ondiep stuk en we denken dat er daardoor veel water verdampt en het water dus vaak aangevuld moet worden en dus  dat stuk wordt kleiner en de rest  veel dieper. We hopen dat dat helpt en we minder vaak hoeven bij te vullen, zo niet dan is er toch ergens klein irritant lek en moet er gewoon na 3 jaar al nieuw zeil in, we gaan het zien.
10411419_758531940848247_8218948083425548408_n 10313381_758608284173946_5798669583790573237_n 
Na al het harde werken gaan we gezellig samen aan de BBQ
10406458_758608577507250_365969410159810515_n
na het eten opruimen, douchen en gezellig voor de buis samen een rustige avond van wat er nog over was en nu tijd voor wat slaapwerk.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Sarah feestje bij Nienke

Vandaag beetje uitgeslapen en rustig met koffie begonnen. Daarna ben ik een boodschap gaan doen en kwam ik Penny gezellig tegen, lekker even staan kletsen. De kleine Sam is niet zo klein meer en erg lief. Daarna thuis nog wat gerommeld uiteraard prijsvragen en spelletje gedaan. Toen moeders en Loes opgehaald en op naar Utrecht voor het Sarah feestje bij Nienke. Het was lekker weer dus heel de tijd buiten gezeten en met veel leuke mensen gekletst. Nienke had haar beroemde Linzensoep, salades en brood voor eten echt heerlijk. Na het eten zijn wij weer naar Lelystad gegaan. Onderweg trakteerde moeders op een heerlijke MC Flurry bij MC Donalds. Toen hun thuis afgezet en nu thuis, moe en voldaan. Nog even wat koffie en spelletje en dan zo douchen en slapen.

Mooi_paars_met_text

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Nienke ontmoet Sarah!

Van harte Nienke dikke kus en tot snel XXX

Gonny%2050

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Luie Hemelvaartsdag

Lekker samen uitgeslapen, vandaag begint lang weekend en de eerste dag niets bijzonders. We spelen onze spelletjes, drinken koffie, verzorgen de dieren. We halen de kast leeg van het beddengoed en leggen het in andere kast dat is beter en overzichtelijker. Ondertussen vouwen we samen alles opnieuw op.  Zo opgeruimd is netjes. Ondertussen wassen we een was.  We kijken een mooie film uit 2013 Gravity  zo boeiende en spannend. gravity_3-t2

Voor mijn verjaardag kreeg ik van Ina een mooi voetbad en (schaam schaam) nu voor het eerst eens aangezet, heb er wel hulp bij nodig maar het is ook wel erg lekker. Het verwarmd, trilt en bubbelt. heerlijk ontspannend met wat Kneipp olie. Toen ik klaar was  heeft Johannes ook even genoten ervan, echt lekker gaan we vaker doen,  misschien handig tijdens infuus…..10325603_757426017625506_4388237513741802423_nIn de avond wat tv gekeken en achter de pc gezeten en nu ga ik douchen en bed in. Volgens de diverse sites komt er vanaf morgen beter en droger weer en een weekend vol zon, ik kijk er na uit na de dagen van regen. we gaan zien of ze gelijk krijgen en zeker de 10 van zaterdag!

Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuus @home

Vandaag ook wederom een rustige ochtend doordat ik laat opstond. Johannes werkt thuis en infuus is vroeg. De zwelling op de hand komt vrijwel direct, nog nooit zo snel dus het gaat weer gemeld worden bij arts, ben benieuwd wat die  ermee zal doen. Verder geen problemen, gezellig  tv aan op Games of Thrones en samen Chinees eten. De dag vliegt zo om. Na infuus eerst koffie en daarna gezellig bij gepraat met Twil. Dan is de dag om, slapen dus.

10361311_756784301023011_2432749424573399164_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Kort dagje

Vandaag ben ik laat opgestaan, zo rond 10 uur.  Koffie gedronken en Johannes werkt thuis. In huis wat dingen opgeruimd, schoongemaakt. Dieren verzorgd, spelletjes gedaan en gewoon rustig bezig geweest, morgen infuus. Het is nat weer dus buiten is ook niet de juiste plek. Twil belt en we spreken af morgen  met elkaar te bellen. In der avond belt Lianno en we kletsen wat. Dan is het tijd om de raadsvergadering te volgen. Nou geen idee wat er bij de gemeente niet goed gaat maar raadsvergadering is afgelopen en op live feed was alleen een Bob sessie zonder geluid en toen een tijdje Sessie 2 A-stukken en inspreekrecht (Presentatiezaal) maar ook met half geluid en vervolgens weer de raadzaal waar we nog even "wat"zagen een stuk van inwonerspartij die werd aangenomen en toen einde verhaal al om 2100 uur! Geen idee wat er is of aan de hand is maar ik had punt 7 tm 14 uiteraard graag lieve willen zien. Dat zijn de vragen die gesteld zijn door de partijen Leefbaar Lelystad had vragen over privacy. Goed volgende keer beter. Daarna lekker douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag test rolstoel

Vandaag op tijd op, druk geweest in huis. Ik mis Sjoerd. Goed dat weten we nu wel is elk jaar zo en elk jaar red ik het nog dus geen probleem.  Ik doe van alles was draaien, vouwen, dieren verzorgen, berging opgeruid en stofzuiger erdoor. Johannes werkt thuis dus samen lunch gegeten. Dan komt Peter van Welzorg, het is een goed en gezellig gesprek voor de verandering en samen nemen we de bestellijst door voor de rolstoel. Zo ongelofelijk veel werk man  wel 6 A4-tjes  dubbelzijdig. Ik vraag of hij op mijn kosten ook een tas voor onder de armleuning wil bestellen en dat is geen probleem, dit is namelijk geen aanpassing of noodzaak dus die betaal ik zelf wel. Als alles klaar is neemt hij helaas de stoel mee. En nu laat hij offerte opsturen door Eac, deze gaat hij dan indienen bij Gemeente Lelystad en bij akkoord wordt alles besteld en is het afwachten wat de levertijd is. Het nu niet de beste tijd met de vrije dagen, maar ok ik hoop dat die half juni besteld kan worden en dan schat ik levertijd van een week of 6-8, dus snel gerekend  hoop ik voor mijn verjaardag mijn stoel wel te hebben. En zo ziet er dan ongeveer uit….. andere zitting uit mijn oude rolstoel komt er op mijn verzoek op dit zat erg lekker.
image
Goed daarna de dagelijkse spelletjes gedaan, prijsvragen en een mooi boek gewonnen. Dat boek is een waargebeurd verhaal en de beschrijving:

De Javaanse – Het turbulente leven van Toto Koopman
Toto Koopman is het eerste model van gemengde afkomst dat als mannequin bij doorbrak. In de Tweede Wereldoorlog is ze een spionne, die in een concentratiekamp terechtkomt wegens verzetswerk. Van Java naar de studio’s van Vogue, van het concentratiekamp Ravensbrück naar het artistieke en intellectuele Londen van de jaren 50 en 60; deze meertalige, moedige, frivole en amorele schoonheid liet niemand onberoerd
Figuur

Ik maak verse salade met feta en rauwkost die nog over is van BBQ en bak wat vlees en we eten er heerlijk van. Samen kijken we de laatste aflevering van The Blacklist en dan douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Gewonnen | Een reactie plaatsen

Dagje Apenheul in mijn test rolstoel!

Vandaag ook weer op tijd opgestaan, koffie en de dieren verzorgen. al snel komt mijn broer, want die gaat schilderen net als gisteren. Wij gaan naar Apeldoorn, een dagje Apenheul. Het is schitterend weer. De taxi komt het een gewone auto waar ik achterin moet rijden, prima lukt direct en ik zit prima, deze rolstoel vangt heel veel op ban de hobbels en dat is goed te merken nu ik weer in de gewone auto op de achteras zit. Onderweg veel motors,heerlijk om te zien. Tegen 11.45 uur zijn we er en dan naar binnen, de rij en zit test begint. Apenheul is super goed aangepast en veel grote invaliden wc’s. Opstaan gaat zo makkelijk in deze stoel je hoeft echt niets te doen en je kan de voetplaat dus op de grond laten staat en erop staan echt zo makkelijk. Hij zit heerlijk. Ik rij over houten bruggen, scheve straten, gras , grind en los zand allemaal geen probleem. We genieten van de dieren, omgeving en het weer.
10256382_755289464505828_7547067180502442589_n 10291190_755289584505816_2216462058251967073_n 10308062_755289617839146_6204921032888966810_n10352785_755289497839158_4561352872671407688_n 10364084_755289554505819_4731569615568596262_n 10418322_755289527839155_7473204919597760109_n
Na een heerlijke dag ook nog even  Berg en Bos in, daar is een pad met  geel waarschuwingsbord slecht wegdek,  voor crossfietsen of zo Johannes blijft op de bank zitten en ik ga erop. Lachen hoor modder, hobbels, kuilen en allemaal geen enkel probleem. R weer af op asfalt vol gas……ook geen probleem.  We gaan naar de ingang voor de taxi, een bus staat langs de weg op inham dus ik ga vragen of die voor mij is en jawel. De chauffeur zegt ik om daar wel heen en ikz eg hoeft niet ik  kom daar wel en door het gras van de berm en zonder dat ik het zie rij ik met rechter wiel in gat, ik moest zo lachen een gat in de hele berm en ik rij erin. Johannes en chauffeur komen kijken en hebben zoiets van o jee, maar niets hoor tegen sturen en gas geven en ik rij er weer uit, ongelofelijk! In de taxi lachen we erom en praten we na, de rolstoel is helemaal getest en ik ben er heel blij mee, nu moet ik hem morgen eerst inleveren en hopen dat deze snel geleverd gaat worden en dan ben ik vrij en kan ik overal heen zelfs de bossen in. Thuis gekomen is broertje al weg, die had sms gestuurd dat hi klaar was en ging. Het ziet er goed uit Broer, bedankt! Wij drinken nog wat koffie en kijken de laatste aflevering voorlopig van Marvels angels of schield en Arrow, Arrow volgende week voor de laatste keer dus ergens eind van het jaar komt het terug.  Ondertussen eten besteld bij India Today, dat is zo lekker! Nu snel douchen en baal beetje dat de stoel morgen terug moet, maar goed dan krijg ik wel mijn eigen stoel dus nog even beetje geduld en dan  is alles perfecto.

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Gezellige BBQ met de moeders en Dampsy

Vannacht werd ik al vroeg wakker om kwart over 4 kwam moeilijk weer in slaap en de wekker ging om 8 uur. Goed aan de koffie en al snel kwam Dampsy hij ging op het dak aan de slag, schoonmaken, schuren en schilderen.
10325791_754593341242107_993688350022347743_nDampsy op het dak voor het verhoogde stuk met groot raam….klik ik heb je  LOL
Ondertussen deed ik klusjes in huis en heb mijn harddisk compleet gewist en alles weg  en kleine back-up van bestanden gemaakt en toen hups alles weg en de nieuw gekochte Windows 8.1 erop. Probleem lijkt nu opgelost  wel balen dat  ik nieuwe versie ervoor moest kopen, tenslotte had ik al een update  gekocht, maar ja dit werkt tenminste. Goed formateren, instaleren, updaten en nu draait die als een speer zonder fouten opgelucht en hopelijk nu voorgoed verlost van het probleem. De Ah kwam boodschappen brengen dus die opgeruimd. Eten gemarineerd voor BBQ. Samen met Johannes en broertje lunch genuttigd. Verder de reptielen bakken verzorgd, verschoond en eten gegeven. De luipaardgekko’s zijn verhuisd en wonen samen met apothekerskinken. De oude bak van de luipaardgekko si nu bewoond door de 2 baby Tokkeh Gekko’s. Dit scheelt stroom en voordeel is nu zien we ze wel veel meer omdat ze in de woonkamer zijn ipv Lianno (logeer)  zijn kamer. Was even klus maar ook dat is gelukt en meteen deze avond zagen we de schuwe dieren in schemering door de bak gaan  langs de ramen, echt blij mee. Dampsy is van 10 tot 16 bezig geweest en ging toen douchen en daarna samen tafel dekken en BBQ voorbereiden. Al snel kwamen moeders en Loes erbij en heel gezellig buiten zitten eten, was er perfect weer voor. Later p de avond naar binnen en gezellig een ieder met zijn/haar tab of laptop aan de spelletjes en elkaar flink helpen. Super veel gelachen en het was een hele leuke avond zo met de familie, moeten we vaker doen! Tegen 21.45 uur liet ik vallen op te zijn en zo te willen douchen dus toen vertrok iedereen, snel nog even de mail en spelletje  en nu douchen en bed in. Ben helemaal op, alles doet meer dan zeer en het boeit me niet want het was een super dag!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen