De dag dat de rolstoel zou komen………

Vol verwachting  begon deze dag, want na het middaguur zou mijn nieuwe rolstoel er zijn.

tune.7052.1

De tijd tikt weg…….

15.40 uur telefoon mevrouw H van de MOzaak belt: Hoe bevalt de rolstoel?
Euh welke rolstoel? Ze vraagt of ze al zijn geweest nou nee dus maar ja antwoord ik misschien hadden we ipv 1 mei ook moeten neerzetten 1 mei 2014? Ze lacht maar zegt dat ze gaat bellen hoe of wat, maar dat de persoon die hem moest brengen niet bereikbaar is……. nou ik ga het wel horen.

16.10 uur Menner H van Welzorg belt: lang verhaal kort er is een rolstoel maar niet met de benodigde aanpassingen, deze zijn wel besteld maar niet doorgevoerd door leverancier. Dus nu moet men van Welzorg de stoel terug leveren laten aanpassen en weer opnieuw krijgen en dan wordt weer gebeld wanneer die er wel is………de beste adviseur durft geen tijdsbestek te noemen, dus we gaan weer in wachtstand naar onbekende levertijd!

16.30 uur Mevrouw H van MOzaak belt weer………ze heeft opdracht van Gemeente Lelystad om er bovenop te zitten en hoopt dat dit geen weken of maanden gaat duren.

Na het laatste gesprek met Dhr JV van gemeente was ik optimistisch wilde alleen vooruit en positief denken en dus haalde ik kaartje voor de Support beurs komende woensdag zou ik erheen gaan, maar helaas dat kan dus nu ook weer niet. Ik weet even niet wat ik moet voelen, denken de cirkel is rond…..en blijft rond en ik draai maar braaf mee…….en blijf hopen op snelle oplossing.

1926867_769992493031494_6044176927622462549_n_thumb.jpg

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Infuus

infuus

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Mooi!

gedicht

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Inge en Feline op Omroep Gelderland

Inge Van Den Broek-van Driel en de kleine Feline Van Den Broek. op Omroep Gelderland: Hier kindje, een inktvisje. Daar word je rustig van! maandag 28 april 2014
10295716_716024318457730_2586590301663101220_n
EDE – Te vroeg geboren baby’s in het ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede krijgen een gehaakt inktvisje.
Doordat de tentakels aanvoelen als een navelstreng worden de couveusebaby’s daar rustig van en trekken ze niet meer zo vaak aan slangetjes en sondes. Het idee is overgewaaid uit Denemarken.
Vrijwilligers haken inktvisjes voor te vroeg geboren baby’s in het Edese ziekenhuis.
De inktvisjes worden voordat ze in een couveuse worden gelegd grondig gecontroleerd.

Lees het hele artikel HIER

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

……………………..

mijn_gedicht

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Wageningen en eerste ontmoeting met Feline!

Vandaag  rustig begonnen en toen naar Wageningen op bezoek bij Ina (zus Johannes) Zij is jarig en met pensioen gegaan. Erg gezellige dag en Inge en Gerben zijn er ook , Hanneke is helaas ziek sterkte en beterschap. We kletsen en als avondeten  gaan we grillen op de plaat. He tis erg lekker allemaal. Na het eten rijden we achter Gerben en Inge aan naar het Ziekenhuis en gaan we voor het eerst op bezoek bij Feline. Feline is wakker en huilt beetje. Ze is erg mooi en alles gaat erg goed en hopelijk mag ze snel mee naar huis met haar pappa en mamma.

Feline 27-4 IngeenFeline
Thuis nog even wat na praten en koffie. Bedankt Ina voor het lekkere eten en we komen snel weer en dan blijven we langer hoor, nu was beetje raar allemaal. hihi maar even goed erg gezellig.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Koningsdag 2014

album_large_2227101

Lekker uitgeslapen en genoten van het mooie weer. In de tuin gewerkt! Achter de fruitbomen helemaal gesnoeid, zijn nooit goed gesnoeid dus hopen dat we er nog wat van kunnen maken. Voor is gewoon netjes met zaadjes in de grond, appelboompje en nu wachten op de bloemen.
20140426_194305 20140426_194123
20140426_194421 20140426_194438
20140426_194526 20140426_194623
uiteraard veel tv aangehad om de koninklijke familie te zien en genoten ervan.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gemeentewijzer 2015!

 

1912210_1562632310629503_1573993883_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dag lieve Prema


scannen0001

Prema
24 April 1924 – 16 November 2004

10 jaar geleden vierde we dat mijn schoonmoeder 80 jaar werd met heel de familie een gezellig diner. Het was mooi en ook haar laatste verjaardag en vandaag zou ze anders 90 jaar zijn geworden. Het is goed zoals alles ging, maar toch even stil staan bij deze dag. Dag lieve Prema!

rouw

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuus@Home en twee jarigen!

Vandaag is Ina 65 jaar geworden  Gefeliciteerd lekker op naar je pensioen morgen! Ook Tante Miek si jarig ook jij gefeliciteerd en een fijne dag!
banner_sierteelt_bloemen

Ik was rond half 10 uit bed, rustig aan beginnen met koffie en dan de dieren. Vandaag infuus dus dan doe ik kalm aan. Ik rommel wat op pc in forum met prijsvragen, speel spelletje e dan lunchen we. Na de lunch is het tijd voor infuus.  We kijken gezellig samen Games of Thrones seizoen 4  aflevering 1 tot en met 3. We eten en dan is infuus klaar.

Tijdens het infuus belt JV van de gemeente Lelystad over het gebeuren met de rolstoel. Hij had de opdracht van MJ de wethouder uit te zoeken wat er nu mis ging gaat…..nou lang gesprek kort gemaakt en hem maar meteen gezegd dat het niet zo boeiend is te weten wie er nu fout is of was. Het enige dat nu telt is dat er nu snel een nieuwe goede veilige rolstoel komt, zonder problemen, zonder een compleet nieuwe aanvraag en ook zonder dat er dubbele bezoeken plaats vinden en geld wordt verspilt. Wel komt er nog huisbezoek van MO zaak daar staan ze op ter controle nou dat is goed neem meteen mijn dossier maar mee ik wil dat dan inzien….wilde ik toch al kan ik meteen zelf de fouten eruit halen en belangrijke zaken erin laten zetten. Verder prima gesprek en vol goede moed en met schone lei gaan we verder…..de lei is nog wel nat van het schoonvegen maar goed ik wil vooruit kijken want wat achter me ligt is shit en zal niet meer veranderen hopelijk nu een goede ervaring om de nare uit te wissen……….een cirkel is rond zonder eind en de cirkel van Gemeente, Welzorg en MOzaak is echt heel rond. Ik wordt er duizelig van en stap eruit…..tel af naar 1 mei dan krijg ik de rolstoel, testen, nog een gesprek en dan gewoon niets meer heerlijk rust. Mij nek zal wel herstellen met tijd en meer is er niet gebeurt had heel anders kunnen aflopen met dit cirkeltje waarin ik draaide maar is niet gebeurt dus vol goede moed vooruit en eruit!

Na het eten opruimen en  dan nog even spelletje en ik ben moe dus  het is nog maar 2100 uur maar ik ga douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gewone leven is begonnen

Vandaag op tijd op Sjoerd is er weer, mooi  schoon huis  en erg gezellig. Samen aan de koffie en een heerlijke bonbon erbij.  De paasdagen waren fijn  eerste druk en gezellig en de tweede rustig thuis. Johannes en ik hebben zaken over privacy op papier gezet voor Leefbaar Lelystad. Vandaag rustig aan ik rommel in huis en doe de dieren. Morgen infuus dus dan even stapje terug vandaag. Twil neemt een besluit na al het gedoe met haar laptop en het spel van Facebook Farmville 2, ze  stopt met het spel en met Facebook. Om wat voor vage reden dan ook wil het gewoon weg niet draaien, erg vervelend voor haar want ze had er  eerder veel plezier aan.  In de middag volg ik het debat over WMO……erg vermoeiend al die politici die  zich zorgen maken maar het wel met de snelheid van de Fyra doorduwen per 1 januari. Iedereen weet hoe het verhaal van de Fyra afliep……..gaat weer gebeuren vrees ik alleen nu gaat het om mensen en niet alleen geld.  Goed de  provincie stopt  met overleg over Superprovincie oftewel landsdeel 1  en ook Utrecht en NH doen dat, maar ja Plasterk gaat gewoon door. Dit land is echt gek waar zijn gemeenteraden voor als niemand naar ze luistert?  Lelystadse gemeenteraad stemt Flevokuist weg en de provincie duwt het erdoor  en nu zeggen ze allemaal nee tegen super provincie en het rijk duwt door……. in de avond ook nog debat en dan belt Lianno nog even en het is mij allemaal best ik ga mijn bed in he tis pad half 10 maar ik ben moe en wordt erg moe van hoe dingen gaan in dit land. Meneer Mark Rutte en zijn vriendjes willen alles en dan ook nog tegelijk, hervormen, bezuinigingen en nog meer hervormen. Hervorming jeugdzorg, langdurige zorg, WMO, ABWZ, reclassering en belastingdienst en ga zo maar door en alles moet nu en direct tja  want in zijn kop zit poept h niet uit, maar of hij werkelijk met dit Fyra gedrag iets goeds en definitiefs bereikt ik betwijfel het ten zeerste.

images

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Mooie woorden!

10245278_1467489526818753_8835147094718061210_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Een mooie en leuke eerste Paasdag!

Vanmorgen erg op tijd op, half 8 naast mijn bedje. Koffie en wakker worden en om even voor 9 uur rijden we weg naar Hoenderloo om Lianno op te halen die er helemaal klaar voor is. Onderweg zegt Lianno dat hij al  een tijd steeds sirenes hoort en we zien brandweer rijden en pas thuis wordt duidelijk dat er in de buurt een heide brand is, droogte. We kletsen gezellig onderweg en dan zijn we thuis en krijgen we cadeau van Lianno een hele emmer vol chocolade haasjes, eitjes echt super lekker! Lianno krijgt een cadeau van ons en is daar weer erg blij mee!
kado van lianno_n 10269407_736374223064019_3900817578184174055_n
Dan na wat koffie maken we een heerlijke Paasbrunch klaar met veel lekkers en moeders (oma) schuift gezellig aan. Dit was afgesproken maar er hadden paar mensen al erg veel trek die wisten van de brunch dus vast begonnen, sorry Knipogende emoticon

10290187_736390229729085_5465399807644623218_nVerder lekker ons vermaakt en uiteraard zijn wij erg digitaal en ik had nog de laptop van Twil die goed getest diende te worden, dus moeders speelde daarop voor mij.  Het is dan eigenlijk te gek voor woorden want  ieder was met een ander apparaat bezig, nou ja alles was erg gezellig. De deur stond heel de dag open en Johannes werkte nog wat in de tuin.  Dan maak ik lekker quiche, even bakken in oven zijn kant en klaar en erg lekker van de Ah. we eten met zijn allen en dan houden we de berichten wel in de gaten over de brand bij Hoenderloo. Dan is de dag om en rijden we naar Hoenderloo, weinig te merken van de brand richting het huis waar Lianno moet zijn en daar zijn we blij om. Moeder is meegegaan om Lianno terug te brengen en daarna gaan we op weg naar Rheden. We gaan Twil verassen met haar laptop, ze had hier nog lang niet op gerekend wel op gehopt einde van de week of zo en dat weten we wel, maar dat maakt het leuk. Die kant op merken we genoeg van de brand veel brandweer auto’s en afzettingen dus stukje om rijden, als we bij Twil zijn bel ik haar en komt ze verbaasd naar beneden en zelfs dan denkt ze nog niet aan laptop als ik de tas pak zie ik haar gezicht helemaal opfleuren en ze is erg blij. Moeders en Johannes gaan  met haar mee naar boven even aansluiten en kijken, ik blijf in de auto kan de trap niet op. Geen probleem ben ik gewend en ik luister naar de overwinning van Zwolle op Ajax en uiteraard het wangedrag van fans van Ajax, precies waarom ik  al jaren afstand neem  door dit soort acties bah bah. Zwolle van harte wat een geweldige overwinning.  Dan komen ze beneden en Twil ook en ze hebben koffie meegenomen super en in de auto drinken we allemaal een kop koffie en kletsen en dan gaan wij naar Lelystad. Blij en hopelijk heeft Twil nu weer lang heel veel plezier met haar laptop. Wij kletsen nog heel even na en dan gaat moeders op der fiets naar huis, wij nog een koffie en wat tv om te zien over Ajax en de brand bij Hoenderloo. Wat een schade zeg ongelofelijk! Na een heerlijke eerste Paasdag ga ik nu lekker douchen en bedje in!

Nieuwtje Inge is naar huis en alles gaat heel goed, Feline de kleine meid is uit de couveuse en ligt met kleertjes aan in wiegje. Gaat de goede kant op en hopelijk mag de kleine snel naar huis met pappa en mamma.!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Fijne Paasdagen allemaal!

pasen1

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Heerlijke zaterdag

Vandaag beetje uitgeslapen en rustig de dag begonnen. we zijn samen naar Brouwer Chocolaterie gegaan. Een winkel vol heerlijke chocolade en handgemaakte bonbons. Moeilijk kiezen maar we zijn geslaagd 250 gram slagroom truffels gemengd, een kilo gemengde bonbons en voor Lianno een super grote Paashaas van puur, melk en witte chocolade ruim 250 gram! Daar gaan we echt van smullen!
10256236_735870819781026_2422101161916939857_n

Toen de chocolade thuis gebracht, want het is erg zonnig en we willen niet dat het gaat smelten. Toen naar Stempher Plantencentrum op de Groene Velden.  Mooi, gemoedelijk en heel vriendelijk personeel. we hebben lekker rond gelopen en een dwerg appelboom gekocht en wat aarde. Naar huis en de boom in de pot gedaan nu afwachten, tevens de zaden die we mee brachten van Kasteentuinen bezoek in Arcen ingezaaid. we gaan afwachten of er nu veel bloemen gaan komen. Johannes smaakt de auto nog even schoon van binnen en dan gaan we genieten van bord patat en frikandel. Lekker bij de tv gezeten. Het was heerlijk weer vandaag en hopelijk morgen ook, dan komt Lianno. Nog even leuk plaatje gemaakt voor de site van Leefbaar Lelystad en dan naar bedje!

Pasen

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Goede vrijdag

goede vrijdag

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Resort Arcen bedankt voor………

Vanmorgen op tijd op, was al vroeg wakker kon niet echt slapen. Ik heb teveel aan mijn hoofd, denk terug aan het weekend Arcen en besef dat de MiVa (minder Valide woning)  dus toch teveel energie gekost heeft en te zwaar is en dat dit dus de laatste keer was dat ik in een gehuurd huisje zat, dit is weer stap terug, weer inleveren en ik kan dat moeilijk plekje geven. Niet wetende wat me  later deze dag ter oren gaat komen. Twil belt en we kletsen gezellig en ook San belt en met beide heb ik het er nog over. Ik rommel in huis doe de dieren en dan komt de post. Brief van Gemeente Lelystad , zie bericht hieronder erover. Ik  loop er maar weer over te denken, maar heb al mijn energie nodig voor belangrijkere zaken en denk dat ik het maar laat gebeuren. Ben het continue vechten met Gemeente Lelystad WMO, WELzorg en MO zaak beetje zat. Maar ja heb ze alle drie nog nodig als ik  goede rolstoel wil. Broertje belt  nog even en dan eten en op weg naar vergadering Leefbaar Lelystad. Het is gezellig daar en we hebben goed overleg, Brigitte is er nu ook bij da is nieuw lid, erg leuk! Ik had haar al eens ontmoet voor koffie.  Na overleg naar huis en genieten van de Passion in Groningen en die is super.

Op Twitter reageert Resort Arcen op mijn blog over het weekendje en we tikken over en weer en opeens  alsof het niets is krijg ik te lezen dat ik helemaal niet in een  MiVa woning had gezeten. Euh stotter pardon ik heb dat toch geboekt, meermaals gebeld omdat het toch weer iets duurder, want de aanbieding was all-in maar niet voor de MiVa zei de dame aan de telefoon ik moest maar via mail of post klagen daarover. Goed uiteindelijk besloten dan maar iets meer te betalen (zo’n 150 euro) en een heerlijk weekend met Nienke hebben.

Het weekend was leuk maar ook moeilijk want het kostte veel energie en ik kon niet zelfstandig naar wc of douchen en de emoties liepen daarom ook  wel op en we hebben dan wel genoten, maar ook met besef dat dit dan wel laatste keer was. Het werd voor Nienke en Johannes in mijn ogen ook anders omdat ze veel meer moesten helpen met zaken die ik anders wel zelfstandig kan. Na het weekend veel denkwerk en proberen plekjes te geven en loslaten, stapje terug hoort erbij als je ongeneselijk ziek bent. Het kost wel extreem veel moeite, tranen en  strijd.

En dan op donderdagavond  gewoon even te lezen dat Resort Arcen zegt, u had even moeten melden bij receptie dan hadden we u een MiVa woning kunnen verhuren, dit had ik toch geboekt? Nou ja hoe dan ook bedankt Resort Arcen van Hoogeboom Vakantieparken, al die stress, pijn, verdriet voor niets, want nu blijkt dat jullie mij wel extra lieten betalen maar jullie niet leverden wat ik geboekt had en waar ik heel duidelijk in ben geweest. Meermaals gebeld, precies gedaan wat de dame aan de telefoon zei te doen en alles zou geregeld zijn, nou niet dus. Als het niet opeens op twitter kwam en ik had gereageerd op het bericht dan had ik nooit geweten dat  dit helemaal niet laatste keer hoeft te zijn, maar dat ik ben besodemietert door jullie. Noem het een fout, noem het een vergissing maar de stress, pijn, verdriet en alle verspilde energie ben ik rijker of kwijt net hoe je het bekijkt. Ik voel me na dit gebeuren even een soort ontspoorde trein! Geen zorgen ik zet mezelf wel weer op de rails……

1926867_769992493031494_6044176927622462549_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gemeente Lelystad dit is zorgelijk!

Tja dan ligt er een brief van Gemeente Lelystad op de mat…..
O dit gaat over mijn bezwaarschrift tegen brief 8 oktober 2013. Ja toen kreeg ik al te horen dat het niet binnen 6 weken zou worden opgelost maar maximaal 12 weken. Maar ach klein verschil toch als het dan ruim 6 maanden duurt? Het gaat om het gedoe wc lift.

Nog leuker is de inhoud: Ik citeer:
Overeenkomstig het advies van de commissie bezwaarschriften hebben wij besloten uw bezwaarschrift kennelijk niet ontvankelijk te verklaren.

Kennelijk hmmm zo hou je gegronde bezwaarschriften dus uit de publicaties leuk gevonden maar kennelijk is het toch wel een zooitje bij de gemeente want dit bezwaarschrift heft wat kanttekeningen.

1. 6 maanden is veel te lang en niet conform de eisen van behandeling bezwaarschriften.
2. Beschrijving in deze brief van bezwaar is compleet fout!
3. niet ontvankelijk? wel die is leuk als ik al door gemeente volledig in gelijk gesteld ben en heb gekregen waar ik om vroeg, gerechtigheid.
Jammer dat intern dit blijkbaar niet gecommuniceerd is, tussen de afdelingen.
4. Ik had gevraagd om gehoord te worden hier is nooit iets mee gedaan.

Kortom Gemeente Lelystad dit is een zorgelijke situatie, zo ga je niet om met bezwaarschriften van burgers. Echter laat ik het er maar bij heb mijn energie nodig om een nieuwe rolstoel te krijgen.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

littekens

1979533_770642802966463_481153190127848262_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

rijkdom!

983628_621752807914602_4911599053124090640_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Volgende stap in vervanging onveilige rolstoel

Maandag 14 april  gaat de telefoon om even na 10 uur en dat is de mevrouw van planning MO Kantoor. Eigenlijk heet het MO zaak maar goed ze zeggen altijd MO kantoor. Dit gaat over nieuwe elektrische rolstoel. Precies waar ik al even bang voor was alles weer helemaal opnieuw, allemaal adviseurs en indicaties gedoe. Ik had het de adviseur van WELzorg al gevraagd,  maar die zei dat het niet zo zou gaan want ik dien de nieuwe aanvraag direct in bij Gemeente Lelystad in.

Het gesprek begint simpel ze wil een huisbezoek, hierop komt natuurlijk direct de vraag wat ze wil met een huisbezoek wil  bereiken? Dat weet ze niet maar zo hoort het te gaan  ik vraag iets aan  en dan gaat het langs indicatie commissie en die neemt daarover besluit.  Ik leg haar uit dat ik weet hoe de procedure is, maar ook dat dit geen nieuwe aanvraag is maar een aanvraag voor vervanging omdat de huidige onveilig is en economisch afgeschreven.
Ze zegt dat ze het allemaal niet weet en van de planning is en er een briefje ligt  dat ze dit moet plannen op komende donderdag wel met spoed zegt ze dus kunt u? Klinkt het uit de telefoon. Nee antwoord ik , ik wil eerst weten waarom en wat u wilt bereiken en dan klinkt er een  procedure reeks weer met allemaal namen, dit schiet weer niet op denk ik. Dan vraag ik de naam  van wie dit onderzoek en huisbezoek van onafhankelijk adviseur nu wil is dat MO zaak, WELzorg of de gemeente Lelystad. Ze noemt de naam van een mevrouw die ook mijn vorige heeft behandeld maar die is er niet en dan een naam van een man die het nu gedaan heeft en zegt dan dat is dus WELzorg en  ik zeg nee want die meneer is van MO zaak en niet van WELzorg dus jullie willen het…er start een discussie ze wordt geïrriteerd en kortaf en zegt dan ik wil de afspraak nu inplannen en dan praat u maar met hun zo is de procedure mevrouw. Ok ik stop de discussie vraag de tijd en zeg dat ik snap dat ze alleen dingen plant maar dat ze niet boos op mij moet worden als ik duidelijkheid wil. Ik vraag naar de naam van de persoon die gaat komen nou die wil ze niet spellen want ze stuurt wel een bevestiging , prima hoor mij best dit ga ik nu dus niet doen met deze mevrouw. Voor we ophangen deel ik mede dat ik het donderdag wel ga zien wat nu de bedoeling is en dat ik ondertussen mevrouw Meta Jacobs even op de hoogte zal brengen van de ontwikkelingen, we hangen op.

Ik zit nog in de badkamer was nog niet aangekleed en begin met aankleden en leg Johannes uit die ook niet snapt wat er gebeurt nu dat we toch weer het hele spel gaan spelen en voorspel hem als er donderdag hier iemand is geweest ik erna weer op bezoek moet bij de gemeente Lelystad en dan komt er opnieuw iemand van WELzorg en ergens daarna zal er wel een rolstoel geleverd gaan worden. Kan ook nog zijn dat er in de tussentijd  weer heel veel papieren komen ivm financiële toestanden en dus zal het niet gaan lukken om voor eind mei die stoel hier te hebben. Het gaat dus weer precies op de zeer dure manier waar ik al bang voor was en ook uitgesproken heb tegen de meneer van WELzorg, deze zei toen nog nee is  geen nieuwe aanvraag maar vervanging dan hoeft dit allemaal niet nou ik ga het wel merken. Het gaat in ieder geval goed zijn voor werkgelegenheid maar minder goed voor de kosten want a die onafhankelijk mensen kosten hoop centen per uur. Ik ben nu op een punt dat ik niet weet wie er nu onzin verkondigd os dat nu MO zaak, gemeente Lelystad of WELzorg.

Goed  nog voor ik mijn broek aan getrokken heb gaat de telefoon weer,  daar is de mevrouw weer van de planning en ze zegt de afspraak weer af. Er gaat wat fout en ik hoef mevrouw Meta Jacobs niet in te lichten. Heel droog meld ik dat ik dat wel dien te doen, want ik wil dat ze weten bij de gemeente Lelystad hoe ingewikkeld dit allemaal is en vooral hoe duur! Ze zegt er is iets fout gegaan dus ik annuleer de afspraak en ga ermee terug naar de indicatie commissie  en noemt de naam van die meneer weer en dan denkt ze dat ik alleen met WELzorg adviseur hoef te praten, maar ja dat is al gebeurt.  Goed dat weet ze allemaal niet  maar de afspraak gaat niet door en de aanvraag gaat terug naar de indicatie commissie en dan wordt ik vanzelf wel weer gebeld, want zij moet eerst nu gaan uitzoeken hoe dit gaat en wat er mis gaat. Prima ik ga het wel horen. En dan heb je dus al twee telefoontjes en weet je niet waar je aan toen bent, zij weten het blijkbaar ook niet.

Wat me opvalt is dat zowel WELzorg als MOzaak niet willen dat je Meta Jacobs  of haar ambtenaren inlicht en dat zeggen ze ook gewoon tegen je, dat hoeft niet we lossen het wel op mevrouw klonk het toen bij WELzorg en nu bij MOzaak dus ook. Je zou bijna denken dat Meta Jacobs een angstaanjagend monster is terwijl het  een zorgzame en lieve vrouw is  van de VVD, maar zoals ik al vaker heb gezegd is dit wel een vrouw van VVD met hart en sociaal en de enige echte sociale VVD’er in Nederland die ik ken. Op een of andere manier merk ik nu dus dat als je haar naam noemt men opeens anders gaat werken en wel luistert dit vind ik dan ook weer niet zoals het hoort, want vele weten niet wie hun wethouder is en komen niet verder dan ambtenaren die voor haar werken, maar omdat ik verkiesbaar  was voor leefbaar Lelystad heb ik veel mensen leren kennen en dus ook de wethouder meerdere malen ontmoet en dus weet ik nu de weg. Het is ook daarom dat ik nu deze aanvraag alle stappen gewoon op mijn blog ga zeten zodat mensen zien wat mensen zoals ik doormaken bij een simpele vervanging van een rolstoel zoals nu.

Ik ben echt niet de enige die moe wordt van al die onafhankelijke adviseurs die bergen geld kosten en  ik ben echt niet de enige die zou willen dat het allemaal goedkoper kan en vooral sneller en vriendelijker. Godzijdank mankeer ik niets aan mijn hoofd en ben ik assertief genoeg om oor mezelf op te komen, maar hoeveel mensen kunnen dat niet?

Goed tot zover en nu weer afwachten wat er nu echt gaat gebeuren……..en ja dit blog stuur ik ook aan Meta Jacobs zodat zij het weer op de afdeling kan laten zien en  hopelijk wordt het ooit allemaal beter, want ook zij kan geen ijzer met handen breken en daarbij is dit haar laatste termijn. Zodra het nieuwe college er is in Lelystad hebben we nieuwe wethouder.

Blog WELzorg daar gaan we weer……. geschreven 4 april 2014 –>klik HIER
Blog Bezoek adviseur WELzorg   geschreven 7 april 2014 -> klik HIER

Geplaatst in Dagelijks Leven | 2 reacties

Weekendje Resort Arcen met Nienke

Vrijdag 11 april
Op tijd op want Sjoerd komt en heel gezellig want Johannes is ook vrij dus lekker aan de koffie en appeltaart. Als huisje schoon is gaat Sjoerd weer weg en wij pakken onze spullen en gaan op reis naar Utrecht. Maar net als we weg gaan worden we gebeld door Inge en Gerben ze is bevallen! Ze is spontaan bevallen terwijl ze pas 34 weken en 2 dagen zwanger was, maar gelukkig alles goed de kleine Feline Hermanna ziet het levenslicht, gefeliciteerd Inge en Gerben en heel veel geluk samen! Inge moet nog wel even in ziekenhuis blijven en de kleine ligt in couveuse, maar ademt zelf en heeft ook al iets gedronken dus gaat allemaal goed. We spreken af na het weekend te bellen.  In Utrecht even kop koffie en broodje en dan gaan we met Nienke samen op weg naar Arcen. Het is mooi ruim huisje en wij slapen op begane vloer en hebben daar ook douche en wc. Nienke slaapt boven en kan kiezen uit kamers en heeft eigen badkamer met ligbad. Het huisje ligt aan het water leuk met  veel kikkers en het is schitterend weer. Onze zithoek binnen.
20140411_155318
We ruimen spullen in en het is schitterend weer dus we drinken buiten koffie en dan even rondje op het park meteen wat boodschappen doen en daarna eten we buiten. In de avond lekker kletsen en tv aan, Johannes en ik zitten sinds lange tijd weer eens samen op een bank. Vaak kan dit niet maar nu ging het goed , heerlijk!
20140411_204203
Eind van de avond douchen en rond 2300 uur gaan we moe en voldaan slapen.

Zaterdag 12 April
De wekker gaat om half 10 en we staan op, mooi weer en de deuren open en buiten aan de koffie en ontbijt. Heerlijk rustig en stil op het park je hoort de kikkers en allerlei vogels. We gaan na het ontbijt naar de kasteeltuinen in Arcen Het is mooi weer en zonnig en  het is er veel groter en mooier dan we dachten. We lopen lekker rond zien mooie planten en natuur, veel watertuinen en flamingo’s, ooievaars en we genieten volop. Het is een lang pad buitenom tussen bomen en al van ver zie je de mooie fontein. Tussendoor ploffen we op bankje om even te genieten van jonge ganzen familie en koffie. Dit is echt aan te raden en het as er nu al erg mooi omdat de temperaturen zo hoog zijn is er al veel ontwaakt. He tis heerlijk en de middag is zo om. Het kasteel is ook open en je kan er in, er iz zelfs een lift. Hier wat foto’s. Ik heb een mooie bedankkart gekregen van Nienke die ze heir kocht, erg lief. Zelf heb ik twee dozen bloemen goed gekocht,m eenjarig goed voor vlinders en bijen, dus die gaan we snel inzaaien on de voortuin en hopen op mooie bloemen later in dit jaar.
20140412_122133 20140412_122202 20140412_12231220140412_124205 20140412_124406 20140412_12541120140412_134532 20140412_144512 20140412_15110220140412_141117 20140412_14113220140412_145120 20140412_14521920140412_150640 20140412_150753
Dan gaan we met ommetje terug naar Resort Arcen en onderweg nog wat boodschapjes doen. Die zetten we in het huisje en dan gaan we direct weer weg. we gaan wokken in een restaurant in Kessel, heerlijk en goed toegankelijk, fijne sfeer en veel te veel lekkere dingen. we vermaken ons prima en na bijna 3 uur gaan we naar huis, vol gegeten en heerlijk genoten.  Thuis nog even wat tv en dan is het hoogste tijd om te gaan slapen. De bedden zijn perfect in dit huis en we slapen allemaal goed.

Zondag 13 April
Ook vandaag gaat de wekker om half 10 en het is weer prima weer e dus eten we wederom buiten. Na koffie en ontbijt kleden we ons om en gaan we naar het Thermaalbad in Arcen Hier heb ik naar uitgekeken en had ik zoveel zin in, maar het was lekker en toch ook dikke tegenvaller. Mijn laatste keer hier was in 2004 en 2006 en ben dus nu wel echt veel slechter merken we. De druk en warmte van water maken me erg benauwd en ik heb geen controle over mijn onderlijf. Dus terug naar binnen en op de trap gaan zitten  bovenlijf boven het water om bij te komen,  als mensen me zien vragen ze of alles wel goed is wat mij dan emotioneel maakt en dan besef ik dat dit dus de laatste keer is dat dit kan. Ondanks deze tegenvaller is het wel fijn dat warme water. Ik blijf de rest van de tijd op de trap hangen en Johannes zwemt af en toe wat rond, Nienke gaat lekker de sauna in. En al met al hebben we een heerlijke middag. Terug naar het huisje en lekker uitgebreid eten en na praten. Het was een super leuk weekend, maar ook leuke dingen kunnen moeilijk zijn en kosten veel energie. We gaan opruimen en pakken in en dan is de dag ook om en gaan we richting Utrecht. Onderweg vla ik al bijna in slaap. we zetten Nienke thuis af en rijden dan ook direct door, niet gezellig maar ik ben op en er is ook geen parkeerplaats in de buurt. Eenmaal thuis bellen we ngo even om elkaar te bedanken voor heerlijk weekend. Nu even spullen opruimen en dan  douchen en bed in. IK ben blij er weer eens uit te zijn geweest, maar het kost allemaal erg veel energie en de emotie van niet meer kunnen zwemmen (lees dobberen) omdat de druk van water te  moeilijk is op borstkas is toch wel tegenvaller daar had ik niet op gerekend. Nu weet ik wel dat ik ook niet verder hoef te gaan met aanvraag warmwater zwemmen want dat lukt dus niet meer, zelf s niet als ik gewoon wil dobberen en in het water zitten tja da tis niet wat ik zou willen. Nu lekker bijkomen en nagenieten.

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Loslaten

10014829_229284183933756_6703032959463731510_o

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dagje niets!

10155824_730604636974311_7698319684226656292_n

Vandaag  laat op slecht geslapen, tja zelfde verhaal als de laatste weken en vooral laatste dagen nek,rug en stuitje doen zeer.  Ik rommel op de pc en verzorg de dieren.  Snuffie is verwent dit keer met 3 soorten groen en die wist gewoonweg niet wat hij nu als eerste wilde eten ha ha droog brood, wat  bloemkool bladeren, wortels en beetje andijvie. Het was wel lekker weer en de zon scheen. Ik had geen puf me aan te kleden dus liep in pyjama heel de dag. We ontdekte dat we de groen container zijn vergeten, helaas nu blijft die bijna vol nog twee weken staan. Als het de grijze was vond ik het erger.  In de middag gaan douchen en liggen ook nog even met Twil gebeld en bijgepraat. We hebben samen kaasfondue gegeten heerlijk en gezellig bij de tv. Nu is de dag om en ik ben doodop ik ga mijn bed op zoeken.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig met San gebeld

Vandaag op tijd op en Sjoerd kwam huisje schoon en erg gezellig samen. Als Sjoerd weer weg is belt San heerlijk met har weer bijgepraat, helaas hebben nu onze lunch weer moeten uitstellen tot mei/juni omdat de rolstoel dus onveilig is  en onbruikbaar. Maar goed we blijven er naar uit kijken en wat in het vat zit verzuurd niet, maar leuk is anders. Dan na tijdje hangen we weer op en gaan wij lunchen. Ik heb grote problemen met mijn nek en rug, de kiepbeurt met opvang van adviseur doet meer dan ik dacht helaas. In de middag ga ik dus maar plat en dat helpt.In de avond eten en kijken we wat tv. Ik baal nu wel even van mijn lijf kan mijnhoofd niet naar rechts draaien en  als ik te lang zit  dan verga ik van de pijn in rug en stuitje kortom liggen, zitten staan, hangen  ik combineer maar wat en Johannes smeert nu elke 4 uur Voltaren op de zere plekken, ik grap nu maar dat ik beter een Voltaren douche kan nemen maar die bestaat niet. In ieder geval is het zinloos om pijnstillers te nemen dus dat laten we maar en  hopen dat het snel bijdraait. Ik bel nog even gezellig met Nienke en we  kijken vooruit naar ons weekendje weg eind april, heerlijk! Laat Pasen maar komen worden leuke dagen!

1606913_730303253671116_7489617649331027736_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen