Bezoek adviseur WELzorg.

Vannacht geen oog dichtgedaan, hoe  stom is dat nou eigenlijk en omdat ik van mezelf baal wordt het alleen erger. Vanmorgen had ik opeens twitterbericht van hoofdkantoor WELzorg of ik mijn informatie wilde mailen zodat ze het kunnen oppakken. Nou dat doen we maar en meteen de link nar mijn blog over het probleem.  Johannes gaat naar Amsterdam en ik verzorg de dieren, rommel wat op pc. Ben onrustig en kijk steeds op de klok, dit heeft dus veel impact. Tussen 1300 en 1500 uur zou de adviseur er zijn en hij was er al klokslag 1300 uur.

Hij kijkt naar de stoel en ik leg probleem uit en noem direct wat opties die er zijn maar volgens monteur niet echt konden. Dan wil hij uiteraard dat ik ga rijden, maar ik doe dat niet en zeg probeer het zelf maar  en hij rijd weg….na dik 10 minuten komt hij terug en wil hij dat ik nu  ook rij er volgt overleg en hij beloofd dat ik bij de helling opgevangen wordt. Met hevige buikpijn, steken stap ik twijfelend in en op naar de stoeprand einde van de straat…………eerste afrit  valt mee en de tweede hoppa daar gaan we wee  en hij vangt het op maar hart klopt nu als idioot. Terug naar huis, hij past daar  de rugleuning aan, want de zitting is tekort. Lachen hoor dat roep ik al vanaf dag één dat ik te weinig steun aan bovenbenen heb, maar kan niet anders, nu kan de rugleuning opeens paar cm naar achteren en dit zit al veel beter. Weer stukje rijden inmiddels word tik ook moe van in en uitstappen. Hij kiept nog steeds en  ik stap uit en de adviseur rijd nu op en af en  tot mijn stomme verbazing kiept die met zijn 80 kilo net hard naar voren. Ik vind het doodeng om nu van afstandje te zien wat die stoel doet. we gaan terug naar huis.

Nu volgt er een gesprek en we schrijven op wat de rolstoel dient te hebben hoog-laaf functie voor opstaan, negatieve en positieve kanteling ook voor opstaan en goed zitten zodat ik gewicht kan verplaatsen, elektrische beensteunen, gordel, hoofsteun, verlichting, bediening rechts, buitenrolstoel model, verstelbare rugleuning elektrisch en vlak met handmatig lumbaal kussen, artrose zitting.

Hij legt allerlei dingen uit en toe. De stoel is uit 2006 en economisch afgeschreven nu dat verbaasd me want ik kreeg hem in 2012 en afgeweekt in 2013 en al die tijd heb ik al problemen met de stoel die niet serieus genomen werden. Hardop vraag ik me af of het wel goed besluit was deze tweedehands stoel toen nog te leveren. Ook vraag ik me af waarom men dit niet eerder serieus nam en leg hem uit dat ik dus nu weer via gemeente en wethouder pas serieus genomen wordt. Dan ook pas op moment dat er negatief advies is van monteur en ik dus weer aan huis gekluisterd zit. Maar goed  hier weet de adviseur uiteraard ook geen antwoorden op, hij vindt het allemaal  lastig geloof ik. Wel legt hij uit hoe ze werken met  afgeschreven rolstoelen en hoe dat wordt beoordeeld en dat is duidelijk. Dan de vraag of ik nog wel tweedehands wil, ja natuurlijk wil ik dat wel  dat scheelt geld en als die er goed uit ziet en veilig is maakt het me niet uit. Auto’s en fietsen worden ook veel tweedehands gebruikt dus waarom een rolstoel niet.

Dan gaat  het gesprek over naar hoe lang dit duurt en hoe het verder gaat, op de vraag hoe lang zegt hij eerste helft mei. Ik hoop het maar ben sceptisch maar hoop het echt dan heb ik voor de zomer een veilig en goed vervoersmiddel om overal heen te gaan alleen met taxi. Kan iets langer duren maar eind mei moet het echt klaar zijn volgens hem, hij meld dat hij nog week vakantie heeft maar we voor die week nog contact hebben. Hij gaat nu kijken wat er is en wat er nieuw besteld moet worden en heeft alles opgemeten en de stoel is dan nog steeds nu 7cm te kort. Dus als alles goed is heb ik dan ook goede stoel met steun aan bovenbenen tot knieholte. Voor hij gaat schrijf ik zijn naam maar even op, want die vergeet ik anders. En dan na 1,5 uur gaat hij weg en ben ik opgelucht en blij.

Het is dubbel want ik besef dat het afgelopen jaar eigenlijk ook heel gevaarlijk is geweest met deze stoel en blij dat het nu erkent is en opgelost wordt. Wel vind ik nog steeds dat dit rechtstreeks had moeten kunnen zonder weer de gemeente ambtenaren en wethouder hierbij te betrekken, maar helaas was  het niet anders. Gelukkig weet ik die weg ook  en gebruik ik die ook als het nodig is, zoals nu maar ik vraag me af of hier niet eens hard aan gewerkt dient te worden bij WELzorg. Ik kijk terug en zie dan veel stress en frustratie, gekrompen lintjes en dit had voorkomen kunnen worden als men direct  het verhaal serieus nam ipv het als een “gevoel” af te werken en terug te leggen bij mij en dan afwachten op escalatie. Maar goed nu moet ik niet meer terug kijken, maar vooruit en dat doen we in afwachting van een goede veilige rolstoel en mijn vrijheid om te gaan en staan waar ik wil zonder begeleiding.

De rest van de middag lig ik op bed bij komen van alles, slaap inhalen en  als Johannes thuis komen bestellen we Chinees eten om het beetje te vieren en  genieten we van de eerste aflevering van Games of Thrones (GoT) op de zender HBO. Dat is weer super spanend en heerlijk genieten en erna direct douchen en bed in.

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Braderie Palazzo

Vandaag uitgeslapen  en rustig de dag begonnen. Ik sliep weer eens slecht en ik heb  buikpijn voor bezoek WELzorg morgen, dat gebeurt niet vaak. Meestal sta ik mijn vrouwtje wel, maar dit speelt natuurlijk al weer langer en het feit dat JV van de gemeente zich ermee bemoeit zal wel invloed hebben en anders het feit dat ik er over twitter met de wethouder. Hoe dan ook ik voel me niet erg fijn, maar goed we zien het morgen wel. Het si beetje regenachtig jammer, maar gelukkig trekt het weer bij en dus gaan we toch nog even rondje doen op de braderie bij Palazzo en meteen even wat winkels in. Het si er erg gezellig en best wel druk. Thuis gekomen dieren verzorgen en wat rommelen en in de avond kijken we tv. De dag is weer om en we gaan slapen morgen is weer maandag drukke werkdag.Morgen is het ook eindelijk zover dat HBO verder gaat met mijn favoriete serie Games of Thrones! Aftellen en morgen avond van 20.00  tot 21.30 uur niet storen!

1781184_729681267066648_5452326522369133438_o

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Op bezoek bij Rien, Sandra en Lady

Vanmorgen beetje uitgeslapen en daarna rustig de dag begonnen met douchen, koffie en ontbijt. De thuiskapster kwam langs, is de eerste keer maar at bevalt erg goed. Beide lekker kort koppie en het is een aardige vrouw en erg gezellig. Dan tijd voor een DUO SELFIE en beide erg kort geknipt, lekker fris voor de lente.
10173683_728698293831612_466168739217677780_nDan broodje eten en op naar Aalsmeer, we gaan op de koffie bij Rien en Sandra, dat is alweer lang geleden dat we daar waren. Ze hebben net een nieuwe pup Lady, die is erg lief en speels. Ze heeft een hele tijd op mijn arm gelegen en gespeeld met me, zo lief. Daarna lag ze te slapen bij Rien op zijn arm.
1098361_728815450486563_6777751276127900043_n
We genoten van het lekkere weer, dronken koffie en kregen gebak. Lekker bij gepraat over alles en daarna zijn wij weer naar huis gegaan. Thuis eten gemaakt en gegeten bij de tv, lekker film opgezet en  andere dingen gekeken op tv. Ondertussen weer eens lekker zitten breien, mijn pols kan het weer hebben gelukkig, want ik begon het al erg te missen. Dan is de dag om op naar morgen……slaap lekker!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

WELzorg daar gaan we weer………..

Ik heb in 2011 een aanvraag gedaan voor elektrische rolstoel en die kreeg ik na veel geduld dan in 2012. maar wel zonder verlichting die werd pas geplaatst op 29 april 2013.
In de tussentijd veel  telefoontjes en adviseurs op bezoek en zelf op bezoek bij de gemeente. Maar goed hij was en ik was even heel blij, maar al snel merkte ik dat de stoel naar voren kiept bij kleine hoogteverschillen, dus weer bellen en men kwam kijken, maar conclusie was het is een gevoel. Ondertussen vond ik het steeds enger worden belde ik nog paar keer maar niemand kwam want het was een gevoel daar moet je aan wennen, men vergeet dat ik in 2008 en 2009 dezelfde merk en soort rolstoel had waar ik  overal mee naar toe ging en nergens last van had, dus dat gevoel vond ik beetje raar. Elke keer als ik weg ging vroeg ik Johannes of de taxichauffeur om voor me te gaan staan als ik hobbel had uit angst naar voren te vallen.

In maart 2014 ging ik naar een begrafenis en daar moest ik een stoep op via hellingbaantje en toen kiepte hij naar achteren gelukkig zag iemand achter me het ook en ving het op en bij vertrek  moest ik eraf en toen ging het helemaal  eng, ik reed eraf en de stoel kiepte naar voren de taxichauffeur greep me bij de schouders en duwde me in balans terwijl twee andere bezoekers de  stang op de rug grepen en trokken en ik stond weer  horizontaal. De schrik er goed in en  mijn nek kreeg een flinke opdonder daar heb ik tot op vandaag nog last van, verrekte spier. Blauwe plekken op schouders van de harde druk  die de chauffeur gelukkig gaf, want je moet er toch niet aandenken dat je doorlapt en onder die zware rolstoel eindigt en je nek  breekt of zo. Dus belde ik Welzorg en legde het uit dat dit echt geen gevoel was maar goed die denken er anders over dus ik moet het anders oplossen dacht ik.

Maandag 24 maart was er een informatie avond over de WMO met wethouder Meta Jacobs, daar waren ook haar ambtenaren voor vragen en ik sprak JV hierover, die net als ik ven mening is dat er wat moet gebeuren en hij zou Welzorg erop aan gaan spreken.
Goed woensdag 27 maart melde men van Welzorg en ze wilden wel  weer een keer iemand langs sturen en die kwam de dag erna. Het was een aardige man die direct begreep wat ik  bedoelde, gelukkig en  zich afvroeg of mijn gewicht niet te hoog was en deze stoel niet voor  personen tot 100 kg is en dat geloof ik niet want ik ben al jaren 120 kg stabiel. Verder merkte hij op dat de kantelwielen en stoppers te dicht op de wielen zaten, maar dat kan niet veranderd worden. Hij merkte op dat de stoel te ver naar voren zit maar ook dat kan niet naders en zo gingen we alles na. Hij raadde me wel aan even niet te rijden en hij zou zo snel mogelijk een adviseur langs sturen en dus  parkeer ik de rolstoel maar en wacht af.

De dagen gaan voorbij en ik moet ziekenhuis afzeggen en dagje uit naar Nienke en Lisa ook, want  tja zonder rolstoel kan ik niet alleen op pad buiten Lelystad. Ja ik heb ook scootmobiel maar dan is er weer probleem met de taxi omdat ik niet de bus kan komen en dus ben ik afhankelijk van mijn niet functionerende elektrische rolstoel.  De dagen gaan voorbij en vandaag is het meer dan week geleden dat die meneer hier was en dus besluit ik zelf Wel zorg maar eens te bellen en dan wordt het een heftig gedoe.  Bij poging 1 wordt de verbinding verbroken ipv dat ze me doorverbinden en dus bel ik weer en dan is ze met lunch….ik moet dus uurtje wachten voor poging 3. Dan krijg ik iemand aan de telefoon en die zegt dat ik geduld moet hebben en ik ben van menig dat 8 dagen lang genoeg is om terug te bellen voor afspraak en hoor ik dat een monteur gewoon 5 werkdagen mag gebruiken om iets in systeem te zetten dus in plaats dat hij hier was  op 28 maart zeggen zei nu dat het pas 2 april was. Ik leg hem uit hoie de situatie is het is mooi weer en ik zit opgesloten ben toch geen crimineel met huisarrest of wel? Goed dan zegt hij ik ga nu regelen dat u dit weekend nog weg kan met een leenrolstoel, ik betwijfel het maar geef de man een kans. Als hij terug belt  blijk ik helaas gelijk te hebben er zijn geen leen stoelen voor mensen zoals ik op dit moment. Dan beloofd hij dat de adviseur vandaag nog belt en biedt namens Welzorg meerdere keren excuus aan, maar daar heb ik weinig aan dit wordt weer lang proces en deel hem mede dat ik de gemeente en wethouder Meta Jacobs uitgebreid zal vertellen over hun manier van omgaan met mensen en hun communicatie stijl. Meteen laat die weten dat dat niet nodig is en dat we het samen op kunnen lossen, nou sorry die tijd hebben gehad, gemeente dient  ten alle tijden te weten hoe hun leverancier namens hun handelt dus k meld het altijd .
De adviseur belt en vertelt mij dat het gevoel van kiepen naar achteren  een veel gekend probleem is en dat het een gewenning is en ik laat hem rustig zijn verhaal doen en meld hem dan dat ik dat probleem niet heb, maar dat ik naar voren kiep en dan schrikt hij en maken we afspraak voor maandag middag. Nou heb i vandaag al 4 mensen uitgelegd hoe het zit en dat ik naar voren val en dat een monteur het begrijpt en dat allemaal in tijdbestek van nog geen 4 uur en vervolgens belt een adviseur met compleet andere klacht. Hoezo is het dan moeilijk communiceren? Goed de dag is inmiddels om en ik ben  boos, gefrustreerd en voel me een crimineel met huisarrest en kan dus voorlopig nergens zelfstandig heen.

Ik heb een super kort lontje als het om dit gebeuren gaat en het kost me werkelijk heel veel moeite rustig en netjes te blijven en begrijp echt niet hoe het bij Welzorg mogelijk is dat men niet eens een klacht goed kan overbrengen tussen medewerkers. Ik ben nu doodop, alles doet zeer, mijn hoofd spint en ik duik er straks vroeg in en probeer de knop weer om te zetten en maandag open en leeg het gesprek te beginnen, maar vrees dat de uitslag zal worden u kunt  een andere stoel gaan aanvragen via het MO kantoor en dan begint dit hele spel weer van voor af aan, dus  lieve vrienden en familie en  bezorgde artsen ik vrees dat er dit jaar geen bezoek zal zijn als ik naar jullie toe moet. Wordt vervolgd………………..
Welzorg-01          welzorg-brengt-u-verder

Geplaatst in Dagelijks Leven | 2 reacties

Dierenarts op bezoek

Vandaag op tijd op en meteen de dieren verzorgen, de kleintjes maken het goed zowel de Gecko als de kikkertjes. Erg blij met de kleintjes. In de ochtend komt de dierenarts (DA) De katten als eerste en Kuifje mauwt en schreeuwt al moord en brand omdat hij niet weg kan vluchten, raar dier. Smockey begroet direct uit zichzelf de dierenarts. Katten zijn beide prima in orde en krijgen hun spuitjes. Dan naar Snuffie en die is perfecte vorm zegt ze alles tip top en ze geeft compliment over het nieuwe hok. Ook Snuffie vindt haar niet leuk en gromt en doet maar krijgt wel zijn spuit en dan is het weer allemaal klaar en in orde. Nog even lekker gepraat met dierenarts over alle dieren en toen ging ze weer naar huis. Wij gaan lunchen en  dan rommelen we de dag verder door. Twil heeft nog en weer problemen met laptop daar baal ik van en nee niet van Twil maar van de laptop. Nu gaan we er weer naar kijken maar ik wil dat het nu gewoon goed gaat werken en ik heb geen idee wat de oorzaak is dus dat is lastig. Techniek is leuk als het werkt maar o jee als er wat mis gaat. Maar goed we hebben afspraak gemaakt en  het komt uiteindelijk el goed denk ik.   Als dan de post komt krijg ik een hele leuke kaart.

Deze kaart kwam net met de tekst:
10171681_727823987252376_2123973603_n
Bedankt voor uw bestelling en uw positieve reactie!
Veel kijkplezier op MyPrime!
Met vriendelijke groet,
Margriet M.
Telefoniste UPC Nederland
Handgeschreven en nog nooit meegemaakt, wordt er helemaal vrolijk van bedankt Margriet!

Geweldig toch ben er helemaal vrolijk van en bedankt hun haar op FB via de UPC site. Ben al jaren klant en uiteraard zijn er wel eens problemen maar over het geheel zeer tevreden met UPC. En nu dus een mevrouw die laat blijken dat UPC dat ook is met ons.  Dan tijd om te gaan eten ik maak zalm geroosterd met sesamzaad en dat op een bedje paksoi! en dat is weer erg smakelijk. Ondertussen belt mijn broertje nog even gezellig en dan de avond voorde buis en bed opzoeken.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Infuus

Vandaag op tijd op het wordt druk dagje. Ik heb in de middag infuus en dat gaat allemaal goed. In de ochtend komt de pc van Sjoerd die hij in de avond ophaalt,hij is terecht erg trots en blij.Ok de AH de Voorhof komt boodschappen brengen  en ik laat hem alles in de keuken zetten en eigenlijk doe ik dat nooit maar nu wel en dus uiteraard leuke reactie op alle dieren. Lianno belt en we kletsen gezellig en dan is de dag weer mooi om.

10151805_727364763964965_1588824057_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Veel leuke dingen.

Vanmorgen op tijd op en Sjoerd kwam. Lekker aan de koffie, baby diertjes kijken en dan ook nog schoon huisje. Na het werk Sjoerd geholpen met nieuwe pc uitzoeken. Elisabeth meld dat ze in Lelystad nar Acda en de Munnik gaat en vraagt of ik mee wil, leuk maar geen rolstoelplek dus nu heb ik snel zelf kaartje geregeld via de telefoon en  gaat ook Johannes mee. Dus in november 2014 gaan wij met zijn drietjes naar Acda en de Munnik in Agora Theater Lelystad, dit is hun laatste tour dus net op tijd en daarna stoppen ze. Ik rommel wat in huis, verzorg de dieren en de deur staat lekker open want het is erg mooi weer. Had de hoop dat de adviseur van Welzorg zou bellen, maar vrees dat er weer veel tijd in gaat zitten om de problemen op te lossen maandag 24 maart sprak ik JV van de gemeente, donderdag 27 maart belde Welzorg en donderdag 28 maart kwam men kijken en  nu wachten we op de adviseur die gaat bellen voor afspraak. Nienke had ons gevraagd of het goed was dat ze in april een weekendje hierheen kwam om er even uit te zijn, prima en wij hebben eind april een weekendje geboekt in huisje in Arcen en gaan dan lekker zwemmen in de Thermaal baden daar en Nienke gisteren verteld dat ze mee gaat. Wij halen haar op weg naar Arcen op en dan allemaal een weekendje eruit! Het is heel moeilijk om iets te huren met arrangement of  met leuke actie want zodra je aangepast huisje wil gaat altijd de prijs opeens omhoog en nu dus  niet Hogenboom bied je wel de mogelijkheid om ook de goedkope actie in aangepaste woning te doen, helemaal blij mee.
10004047_726963114005130_656437253_nlogo_1
Toen kwam de post heerlijk mijn nieuwe cd’s zijn binnen en meteen er van genoten.
9200000012130744 9200000024523729
De voogd van Lianno belde en goed gesprek met haar gehad en eind april komt Lianno weer een dagje, heerlijk heb er nu al zin in. Meteen even de groep gebeld maar de mevrouw was er niet en belt morgen terug.  Moeders nog gesproken eens even bij praten. Toen naar de UPC site want er zijn nieuwe pakketten en dan moet ik altijd even kijken hoe of wat en dus na wat rondneuzen bleek dat ik sneller internet kan hebben en een  nieuw kanaal Myprime (ondemand films en series) voor het zelfde geld, alleen valt dan de gratis Film1 weg, nou dat mag die kijk ik nooit. Nu hebben we dus 200 mb snelheid en dat is fijn. In de avond eten gemaakt en buurvrouw Olga kwam langs ze heeft namelijk tijdens haar reis taxfree sigaretten meegenomen  voor me, gaaf 2 sloffen en dat scheelt de helft aan kosten, heel erg bedankt Olga. Ik vind het super dat ze er aan gedacht heeft, toen ze vertelde dat ze ging zei ik wel als je voor niemand anders sigaretten meeneemt wil je het voor mij doen en ni heeft ze het gedaan erg blij mee. Nog wat tv gekeken en  toen kreeg ik hoofdpijn en ben ik gaan douchen en omdat ik me nog niet fitter voel ga ik nu slapen.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Twil op bezoek!

Vanmorgen op tijd op. Dan de dieren verzorgen en dat is nu dubbel leuk met al die jonkies.  Dan snel vaatwasser aan en de  was machine aan. Nog wat rommelen op pc en dan is Twil er. Twil haar laptop is in coma geraakt en we hebben geen flauw idee waarom. Eerst koffie en lunch en dan aan de slag en  na wat rommelen besluiten we alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen en helaas kost dat Twil al haar foto’s, maar de laptop draait weer. Al pratend werk ik alles weer bij en dan maak ik eten, lekker aardappel, bloemkool met kaas-kerrie saus en voor ons kipschnitzel erbij. Na het eten  vertrekt Twil en Johannes brengt haar naar station. Ik bel nog even gezellig met Moeke 2 en dan nog wat online boodschappen regelen. Johannes pakt de compressor uit die we hebben gekocht, pompt  meteen wat ballonnen op en ballen en uiteraard de banden rolstoel. Handig ding nu kan ik het zelf ook.Dit apparaat ben ik erg blij mee, zonder kracht pomp ik zo in paar seconden banden op.10003938_726562650711843_1492208343_nDan is Twil thuis en ze smst, dan bel ik haar even domme  fout gemaakt met e-mail dus die hapert maar ook dat hebben we nu samen opgelost en alles werkt weer, iedereen blij naar bed nu. Morgen is het alweer 1 april, bah grapjes die ik nooit zo waardeer, maar goed we zijn weer op weg naar de volgende maand mei!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Zomerse zondag

Vandaag een dagje even niets, lekker lang geslapen en de klok ging vooruit dus uur minder. Het is echt super weer en dus lekker de vijver bijgevuld, schoongemaakt en Johannes heeft in de tuin gerommeld. Het begint nu allemaal weer te elven. De sperwer die weken lang in onze tuin leefde is vertrokken en dat is goed, want nu komen langzaam alle mussen weer terug, dat is vrolijke boel. In de avond lekker voor de buis en dan op tijd slapen, morgen is het weer maandag en dan komt Twil.

prijs jezelf gelukkig

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gezellig bij Herris en Ria

Vanmorgen op tijd op gestaan en erg blij met de kleine gekko die nu heel snel is en een stuk schuwer. Als je in de buurt komt  blaast het beestje, dat is angst dus we laten het diertje even met rust uiteraard. Na de dieren en koffie op weg naar de AH allemaal pakjes afgeven en een bos tulpen voor Ria gehaald. Vandaag zou haar moeder 96 jaar geworden zijn.  We gaan aan de slag met de nieuwe pc en alles loopt op rolletjes en tussendoor lekker in de tuin zitten  met verse zelfgemaakte soep en koffie. Heerlijk. we worden verwend en in de middag omen hun vrienden  Henk en peter dat is lang geleden  en erg gezellig. Ook Buuf Wendy schuift aan en het is net als vroeger toen ik naast hun woonde. Het is een hele gezellige middag en de pc draait de oude nemen wij mee en van de week ga ik er nog een keer heen om extra uitleg van Windows 8 te geven. Het is schitterend weer en heerlijk in de tuin. Dan weer naar huis en daar heb ik aantal gemiste telefoontjes. Sjoerd belde hij wil nu  toch ook deze week andere pc, prima gaan we regelen.  Nienke heeft gebeld en die moest ik nog bellen want door probleem met rolstoel kan ik nu echt niet naar haar toe, balen maar zij belde omdat zij er een weekendje uit wil en ze komt dus hierheen bonnenkort. Dan Twil haar laptop is in coma dat is echt balen, maar maandag is leeg dus ze komt hierheen, wan tik kan niet bij haar naar boven  trappen en geen lift. Maandag gaan weer kijken wat er aan de hand is met haar laptop. Ook leuk nieuws na  het overlijden van Chico hebben Rien en Sandra nu een nieuwe pup ze heet Lady en is geboren op 4 januari 2014, ze is heel lief! Kijk haar huis en hoe lief is dat?
huis
Verder kregen we van Ria en Herris als dank (wat niet had gehoeven) een envelop om lekker wat eten bestellen en dat hebben we dus gedaan. Na het eten tv gekeken en een film en  toen lukt he tons de baby kikker ne  een van de ouders op de foto te krijgen, deze al ik morgen plaatsen.  Bij het naar de douche gaan ontdekte ik baby 2 van de Tokkeh gekko dus nu een geboren op 27 maart en de ander 29 maart 2014.
baby 2 29-3-2014

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Genieten van de geboortegolf bij de dieren

Niet veel puf en zin om te bloggen maar we zijn erg blij met de drie kleine kikkertjes en de baby Gekko nu in afwachting van nummer 2.  Vandaag kwam de meneer van Welzorg ivm kiep  en instabiliteit eclectische rolstoel. Nou en daar was de meneer van Welzorg…leuke man dat wel en voordeel is dat deze meneer wel ziet dat er probleem is maar al zijn ideeën om het oplossen kunnen technisch niet. Maar nu moet er weer (dure) adviseur gaan komen precies wat ik al verwachte…….hij verwacht dat ik daarna heel traject voor andere rolstoel moet gaan doen. Leve de bezigheidstherapie!  In de avond wat tv en gerommeld zoals elke dag, het wordt echt mooi weer dit weekend, daar kijk i nu al naar uit.
1601064_573387712757207_1859847451_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Beschuit met muisjes! Baby Tokkeh Gekko!

OK vandaag begon slecht, na zware nacht slecht slapen, misselijk en overal pijn hebben kwam ik pas tegen het middaguur een keer met tegenzin uit bed. Welzorg belt en nu komen ze dus wel langs en hopelijk kunnen we samen oplossing vinden voor het probleem met de elektrische rolstoel. Jammer si wel dat je weer eerst de gemeente ambtenaar moet vragen of hij het wil uitleggen  maar ok ze komen en ik zie het morgen wel. Nu durf ik dus niet naar buiten met die stoel omdat ik bang ben om te kiepen. Dus rolstoel geparkeerd en ik dus ook. In de middag rommel ik wat met prijsvragen, spelletje en doe eigenlijk niets, moe. Verzorg de dieren en hoop dat er snel kleintje komt uit het ei. Wel hebben we ontdekt dat er 3 kleine kikkertjes zijn, zo lief die zijn vorig jaar geboren maar we hadden ze nog niet eerder gezien en ze zijn al aan het kleuren, helemaal blij mee.  Nu hopen we dat van dit jaar er  ook kleintjes overleven in bos varens en we zullen ze dan vanzelf wel zien. We bestellen chinees eten want in koken heb ik geen zin. De hele avond is Johannes bezig met werk voorbereiden voor morgen. Als we naar bed gaan loop ik naar de Tokkeh Gekko eieren om het licht uit te doen en dan zie ik opeens dit …een groot gat in het ei en een kleintje! Klik op de foto voor grotere afbeelding.
IMG_1290IMG_1293
IMG_1292 baby 1 27maart2014_n
Na ruim 4 maanden is ons geduld beloont nu wachten op nummer 2. Nu is de kleine bezig zich schoon te maken en dus nog sloom, straks als we weer terug keren na de nacht zal die snel en schoon zijn ben erg benieuwd. Voor nu snel slapen en blij zijn dat er een geboren is.

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Weinig nieuws

Heb vandaag weinig te melden was een gewone dag. Tellen af naar de geboorte van de Tokkeh Gekko. Vandaag mijn ANWB Wegenwacht® Scootmobiel Service geactiveerd en dus volgende keer kan ik zo hulp krijgen, helemaal blij. Verder in huis gerommeld. Twil belde even en we gaan snel afspreken. Op naar de volgende dag.

1613982_723731700994938_576867760_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Voor het eerst een platte (lekke) band scootmobiel!

Vanmorgen op tijd op, broertje is jarig gefeliciteerd en he tis al gevierd afgelopen weekend. Sjoerd komt dat is gezellig en een schoon huisje. De zon schijnt en he tis mooi weer dus ik bel Herris en Ria dat ik vanmiddag mee kan om hun te helpen een andere pc uit te zoeken en we spreken af in de stad. Ik doe nog wat in huis en verzorg de dieren en dan vertrek ik in de zon, het is wel frisser dan ik dacht. In de stad  gaan we winkelen en meteen even bijkletsen en we zijn compleet geslaagd en nu nog alles instaleren voor ze. Ondertussen ontdekken we dat mijn voorband van de scootmobiel lek is en langzaam leeg gaat. Ik laat hem bij het verzorgingshuis even oppompen en dan snel door naar huis en thuis is hij weer bijna leeg. Toen ik hem kocht had ik geïnformeerd naar onderhoudscontract dat kon niet maar ik kon altijd Welzorg of Emcart inhuren als nodig was. Nou ja ik he nooit wat en gebruik hem al sinds 1994 dus nu 20 jaar! Maar nu had ik dus lekke band en ik bel Welzorg ja hoor geen probleem kunt u langs komen klinkt het en ik euh niet echt voorband is plat dan rij ik de band stuk…….ok dan kost het u 43 euro voorrijkosten. (slik) en uurloon is ten alle tijden 1 uur en dan zolang het duurt  een uur is 56 euro en dan zegt ze en daarnaast kosten van plakken nog die kan ik u niet geven  het kan ook zijn dat u hele nieuwe band nodig heeft. Ok kan ik rekening krijgen of pinnen nee u dient contant te betalen…euh hallo zoveel heb ik niet in huis hoor ja dan moet u even gaan halen of regelen u dient echt contant aan monteur te betalen.  Goed voorlopige afspraak morgenochtend. Ik ben nu van slag en denk shit als je alleen bent  moet je dus nu gaan pinnen en hoe rijden kan ik niet?  Nou ja ik post he teven op FB en de reacties komen los……..ondertussen si Johannes maar gaan kijken  oppompen en schoonmaken  iets friemelen met ventiel en iets bij de velg weggehaald lijkt wel grote splinter nou ja opgepompt en nu afwachten.  Ondertussen bel ik Welzorg af ik ga dit niet doen lek of niet maar dit is gekkenwerk. Ik kreeg mooi aanbod van Henk van Flevobanden (FBA) hij wil hem plakken tegen normaal tarief  dus oppompen en erheen en dan klaar en nog goede koffie ook. Bedankt voor aanbod ik zet het in de agenda. Iemand anders wijst me op een ander bedrijf Veth  in Lelystad en die heb ik gemaild en de vraag voorgelegd en nu wachten we rustig af. Inmiddels is de band al uren hard. Dit loopt dus af met sisser. Besef wel dat er steeds meer mensen  zelf een al dan niet tweedehands scootmobiel aanschaffen en vraag me af hoe die dit dan oplossen, want de meeste zijn dus afhankelijk en ik geloof niet de  de doelgroep nou zulke bedragen in huis heeft. Ok probleem opgelost voor nu en hopelijk was dit  de laatste platte band voor wederom 20 jaar. Goed verder nog wat tv gekeken en uiteraard de Gemeenteraadsvergadering gevolgd via internet , afscheid van 18 leden en morgen worden de nieuwe mensen  geïnstalleerd. Lianno belde en we kletsten gezellig en hij heeft leuk weekend gehad in Rotterdam.  De vragen af gemaakt en ingevuld voor de twee studenten en die gaan per mail retour. Ik ontdek net ook even dat ik ANWB Wegenwacht® Scootmobiel Service moet gaan nemen en dan heb ik geen problemen meer. Nu bedtijd!

Geplaatst in Dagelijks Leven, Pompe | Een reactie plaatsen

Dampsy 39 jaar!

led039

Nou broer op naar de 40! Gefeliciteerd en een mooie dag gewenst!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Informatie avond WMO jeugdwet bezocht

Vanmorgen op tijd op  want Johannes gaat naar Amsterdam en omdat hij me dan dient te helpen als mantelzorger moet ik er dus vroeg uit of ik heb geen schoenen aan. Dus er vroeg uit. Ik doe de dingen die ik kan in huis zoals was en vaatwasser en de dieren. San belt en dat is fijn en we kletsen weer even bij in April ga ik naar haar toe met nog wat anderen tegelijk een meeting , maar die zie ik dan voor het eerst in het echt. Heb er wel erg veel zin in. De boodschappen komen en ik ruim ze op ja dat gaat goed want die tassen kan ik optillen met steun en de kratten kon ik dat niet dus weer een stukje meer zelfredzaamheid. Ik ben verder weer veel in ons prijsvragen-freaks forum bezig wan tik liep mega achter en dat wil ik nu weer inhalen en dus veel opruimen, invullen en uitslagen zoeken. Johannes komt thuis tijd om te eten. Na het eten gaan we samen naar informatie avond in de Atolplaza over de decentralisatie van WMO en jeugdwet. De wedhouder Meta Jacobs legt alles uit en nadien praten we na met  wat mensen en uiteindelijk gaan wij als laatste weg van de groep mensen. Er waren ongeveer 60 mensen schat ik zo in. Meteen even een van de ambtenaren aangesproken over de rolstoel want als ik het zelf niet rond krijg met Welzorg dan maar zo toch? De elektrische rolstoel kiept te veel tot het dode punt en ik ben als de dood dat ik er vandaag of morgen onder kom te liggen , maar welzorg is geweest en zegt dat ik dan niet geschikte stoel heb en anders is het enkel een gevoel, ja  zal allemaal wel maar ik moet er wel dagelijks in rijden en hoop dat het nu opgelost gaat worden. Dan nog even nagepraat met een echtpaar over hoe dingen gaan worden zoals  gehandicapte die dingen bij buren dienen te vragen……….meer vragen van je familie en  ik heb daar hard hoofd in want een keer zal geen probleem zijn maar ik blijf heir wonen en ben nog jong dus dat zal dan heel veel vragen gaan worden. Goed gesprek met deze mensen. Ook Jos K van Leefbaar Lelystad is er ook even kletsen en dan hoogste tijd om te gaan. Thuis even koffie en helaas nu wel te moe voor de vragen  van de studenten dus die maak ik morgen dan even af. De vragen zijn best confronterend en ingewikkeld  zeker omdat ik niet weet wat zij werkelijk  weten van de ziekte en gevolgen.

1896973_1452394031661636_1454098359_n

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Weekend

Zaterdag lekker uitgeslapen en daarna in huis bezig geweest Johannes heeft alles heel grondig gezogen en ik heb de dieren verzorgd. De guppen bak is helemaal verschoond en bijna alg vrij heerlijk mooi helder water. De eieren van de Tokkeh Gekko blijven goed en zijn er nu een maand of 4 en ze doen er 2-7 maanden over….kan niet wachten tot er een kleintje komt. Moeders komt haar fiets ophalen die hier is blijven staan en Moeke 2 komt de nieuwe bank uit proberen en die is natuurlijk te groot voor haar. Is lastig al die kleine tantes hihihihi maar met kussen of voetenbank die er is kunnen ze wel zitten hoor. Vandaag zou mijn vader 68 jaar geworden zijn, maar hij stierf al in 2011. Ik heb gene contact meer met de vrouw die hij achter liet, hij was voor tweede keer getrouwd. Dus gaat deze dag rustig voorbij. In de avond lekker tv en filmpje en dan weer lekker terug naar bed.
1544415_591051087657877_985484451_n

Zondag ook weer heerlijk uitgeslapen en lekker rustig dagje thuis. Ik wordt via mijn weblog benaderd door twee studenten die voor school een werkstuk dienen te maken en dat zal gaan over Pompe en bezuinigingen  en de vraag is of ik wat vragen wil beantwoorden. Uiteraard doe ik dat maar is nog niet simpel hoor maar ik ben al heel eind en ik wil het uiterlijk dinsdag in gestuurd hebben dus even door gaan ermee. Verder wat tv en de dieren gedaan en dan is het weekeind ook weer om en morgen begint de NSS top ben benieuwd.

Geplaatst in Dagelijks Leven, Pompe | Een reactie plaatsen

In memoriam mijn vader, “die Ouwe”

Vandaag zou mijn vader, die “Ouwe” 68 jaar zijn geworden.
Johan Hendrik Weber sr.
22 maart 1946 – 4 mei 2011

Lenny Kuhr zong een mooi nummer (Agora theater 21 maart 2014) en toen dacht ik aan jou Ouwe….maar wat er ook allemaal gebeurt is… ik delete je niet…ik leer ervan. Al wens ik soms in het land van mijn geheugen wel een nooduitgang.

 

Ik delete je niet

Muziek: Lenny Kuhr&Cor Mutsers
Tekst: Lenny Kuhr&Ali Bouali

Hoe delete ik je

Wat als je afwezig bent
En daardoor juist aanwezig bent
Jou had ik in mijn hart gesloten
Grof, ben je daar weggefloten
Jij werd toen van mij verbannen
Het lot had blijkbaar andere plannen
Ben ik boos dan haat ik je
Ben ik gerust, dan laat ik je
Heb ik verdriet dan mis ik je
Maar hoe wis ik je

Ik delete je niet
Ik kan het niet, al wil ik het
En al wil ik het, dan kan het niet
Het land van mijn geheugen
Heeft geen nooduitgang
Je zult hier moeten blijven
Een leven lang

Jou kan ik met de wereld vergelijken
En  van alle kanten bekijken
Ik kan ijzer met handen breken
Mijn gelijk van de kansel preken
Ben ik boos, dan haat ik je
Ben ik je zat, verlaat ik je
Ben ik gek, dan schiet ik je
Maar hoe delete ik je

ik zet je op de bus, ik zet je op de trein
je gaat across the line
across the road, ik maak je morsdood
gum je uit, steek je neer
streep je weg, ik zeg je af
ik heb genoeg van jou, ik zeg je op
ik zeg gedag
nu ben je opgedonderd, naar de bliksem
verdwenen met de noorderzon,
lopend naar de maan
verloren zoon, verloren dochter
bent niet verloren, ik hoor je nog steeds
ik zie je nog steeds
niet in de kamers van mijn huis, maar wel
in de kamers van mijn hart, mijn hoofd
het is er duister en
jij zit op de bank, jij loopt door de gang
jij bent overal, ’t maakt me bang
’t lukt me niet om jou te vergeten
zelfs als ik jou nu delete
dus alsjeblieft: vergeef me

vergeef me  

Ik delete je niet
Ik kan het niet, al wil ik het
En al wil ik het, dan kan het niet
Het land van mijn geheugen
Heeft geen nooduitgang
Hier zul je moeten blijven
Een leven lang

naar de bliksem
noorderzon
verloren zoon
verloren dochter
ik hoor je nog steeds

Hoe delete ik je

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Goed begin van weekend Lenny Kuhr

Vanmorgen op tijd eruit en begin de dag samen met Sjoerd aan de koffie, heerlijk en gezellig. Als huisje schoon is gaat hij weer naar huis. Hij heeft verse soep meegenomen, pompoen lekker! Vandaag rommel ik in huis, lees wat, doe prijsvragen en ben lekker bezig. Ik download alvast belastingaangifte, ik zie heir altijd tegen op. De dag gaat snel om en dan maak ik eten en na het eten vertrekken we naar het Agora Theater. We gaan naar de  tour van Lenny Kuhr die heet wie ben je. Het wordt een hele mooie avond en ik geniet er volop van, heerlijk onbezorgd avondje uit. Jammer genoeg zit de aal maar voor 1/3 vol maar dat maakt het ook knus. Dan weer thuis moe en voldaan nu tijd voor bed.

download

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Gemeenteraadsverkiezingen 2014

Woensdag 19 maart 2014 vandaag is het zover!
Ik stond rond half 10 op en  na een warme douche en wat koffie meteen mail lezen en dingen  op internet regelen. Ik verzorg de dieren en dan handen verwarmen, ik heb nu maar handschoenen aan  voor het infuus en dan rode lamp erop  kijken of dat werkt om de handen warm te houden. Dan is het vandaag vroeg infuus al rond half 1 beginnen we, ik wil na infuus even tijd voor mezelf hebben. Infuus loopt prima en we kletsen gezellig en ik kijk wat tv tijdens infuus. Na bijna 5 uur klaar en dan genieten van kop koffie en meteen gaat de telefoon,  oops ik ben live op Omroep Flevoland en de dag winnaar van de quiz van fleovlandkiest.nl leuk ik win een waardebon van 50 euro om te shoppen en 2 kaartjes voor Polderproms twv 50 euro en maak nog kans op een ipad ook. Ben er erg blij mee. Uiteindelijk wint een ander de Ipad maar  dat is de winnaar van harte gegund. Daarna gaan we stemmen nog net in de zon heerlijk, voorhet eerst stem en ik kies ik voor iemand die ik echt 100% vertrouw  dat is nieuw LOL. Terug naar huis en ik maak een wokschotel  en dan smaen eten. We kijken nog even ene serie op tv en vertrekken dan voor de uitslagenavond. Het wordt een spannende avond en het is gezellig en erg druk en de voorlopige uitslag is:
uitslag
Trots, blij en heel dankbaar voor het vertrouwen van de keizer in Leefbaar Lelystad. Er waren dit keer veel meer lokale partijen en een iets lagere opkomst en toch heeft Leefbaar Lelystad zijn 2 zetels  weten te behouden en iets meer stemmen gekregen! De campagne heeft vruchten dus afgeworpen en wij gaan nu de komende 4 jaar deze 2 zetels voor de volle 100% inzetten, benutten.
576_420_bedanktDe uitslag is er pas laat rond 1 uur en daarna  drinken we nog gezamenlijk wat en gaan we naar huis. Ben echt helemaal gaar en op en ga nu lekker snel mijn bed op zoeken op naar morgen. Lente!

Geplaatst in Dagelijks Leven | 1 reactie

Stemmen!

Vandaag is het zover na een lange campagne vandaag stemmen!
Wij zijn er klaar voor!
Afbeelding
Iedereen suc6 en mensen uit Lelystad kom vanavond gezellig naar de Agora vanaf 2100 uur uitslagenavond en uiteraard zijn Johannes en ik aanwezig met de hele groep van Leefbaar Lelystad!

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dagje van alles wat.

Vandaag op tijd op en Sjoerd is er en dus heel gezellig begin van de dag en schoon huisje.Morgen zijn de verkiezingen dus vandaag de laatste kans om mensen te  overtuigen om te gaan stemmen, op wie dan ook. Johannes werkt thuis en ik ga de hort op eerst even flyeren in Lelycentre en dan samen met Brigitte R die nu ook lid is van Leefbaar Lelystad een kop koffie drinken en kennis maken. Het wordt een gezellig morgen. Het is best wel fris eigenlijk maar ok. Na de koffie nog wat flyers uitgedeeld en toen even met moeders staan praten buiten, kon niet echt naar binnen daar door de renovatie en dus even belletje met mobiel en kwam zij gezellig naar beneden. Op weg naar huis nog even langs de Ah op de voorhof, tja was nu toch in de buurt en dus meteen boodschappen gedaan. Thuis opwarmen he tis toch kouder dan je denkt brrr. Lianno belt en we kletsen gezellig en dan is 10minuten wel weer kort hoor, maar ok. In de avond kijken we wat tv en dan is het nu hoogste tijd om te gaan slapen. Morgen lange dag met veel vermoeiende zaken!

Deze foto is van de laatste campagne dag op stadhuisplein! Morgen gaan we het horen van de keizer!
1978310_828794553802610_80516809_o

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Druk met Leefbaar Lelystad vandaag

Vandaag op tijd eruit, dieren doen en nee nog steeds twee eieren en gen baby gekko…….ik moet echt geduld hebben duurt ook lang  2-7 maanden het kan echt elk moment nu  gebeuren. Nienke belde en gezellig gekletst. Daarna ging Johannes naar Amsterdam, hij had eerste del thuis gewerkt en ik ging naar de Jol op de koffie bij  lijstduwer Jos Koenders en zijn vrouw. Het NS gezellig en erg nuttig. Samen lunch gegeten en toen naar het NS station om te flyeren.  Dan weer terug naar huis en Johannes kwam ook net aan leuk samen ieder eigen kant op weggegaan en toch tegelijk thuis. Ik maakte heerlijke wok schotel en lekker gegeten. Na het eten zijn we de buurt flyers gaan bezorgen. Thuis gekomen nog even gezellig kletsen en tv kijken en nu bed in moe, maar dat mag ook wel ik doe eigenlijk beetje teveel maar goed dat heb ik er wel voor over, maar helaas kan ik deze grens niet elke keer blijven opschuiven. Op naar woensdag de stem dag, ik heb er zin in!

Knipsel

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Dagje niets

Allemaal-taal-Mooi.1354091854-van-Nataselisa

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen

Laatste campagne dag met Leefbaar Lelystad

Vandaag heel vroeg op voor een zaterdag het wordt een leuke drukke dag. Om 8.30 uur vertrekken we met de taxi naar Stadhuisplein. Terwijl iedereen druk me topbouwen is  speelt er een hele vervelende zaak  die in mijn ogen een zwarte vlek is op de verkiezingen in Lelystad. Eén van de lokale partijen  Zuivere Politiek Lelystad lijst 12 heeft een “stunt” uitgehaald en werkelijk overal in de stad alle borden voorzien van hun poster, daarnaast het stadhuis bekleed met posters en leegstaande winkels, pilaren kortom heel het centrum is vol van  deze partij.  Al snel verneem ik ook dat een lokale ondernemer van de AH op de Voorhof  in de ochtend zijn winkel aan trof vol posters van deze partij. Hoe zuiver deze vorm van politiek campagne voeren is dient ieder voor zichzelf maar te  beslissen, ik vind dit schandalig en hoop dat men allemaal aangifte doet en deze partij zal al opdraaien voor alle schade en kosten van het opruimen. De burgers en ondernemers zouden niet moeten opdraaien voor deze kosten! Ondertussen gaan de  zaken ook gewoon door en  komen langzaam steeds meer mensen in het centrum en  gaat de campagne door. Ik heb leuke gesprekken met burgers en de meeste zijn over WMO. Nenke, Ilja en Tante Miek omen even gedag zeggen en dat is gaaf, daarna vertrekken zij  naar ons his daar is een verjaardag die gevierd wordt. wel vreemd om dan zelf in de stad met  andere dingen bezig te zijn. We delen flyers uit, en later ook nietmachines onder de noemer: “Genieten in Lelystad” Rond 13.00 uur komt bakkerij Prins het stadhuisplein op rijden met de grote Leefbaar Lelystad taart en  dan wordt het genieten en iedereen eet gezellig mee. Om half 4 uur is de hele taart op! en hebben wij lekker genoten met zijn allen en dat ook nog in de zon. De dag gaat snel om en ik heb ook leuk  gesprek met andere kandidaten en met Meta Jacobs en zij is de huidige wethouder van WMO. Dan is mijn tijd om en ga ik naar de taxi en wordt ik aangesproken door iemand met camera van de tv die wil kort interview maar de taxi is er dus  stuur ik hem door naar de andere die nog bij de tent zijn en blijven tot het einde.  wij komen thuis en daar zijn moeders, broertje en Twil doodmoe en toch nog even gezellig zitten kletsen en  samen gegeten en dan gaat Twil naar huis en  later de rest ook. Wij ruimen nog wat op en dan nu direct bed in ben op, maar was een mooie campagne dag.
10012525_638974862842884_157280860_n 1794543_639037162836654_1273873583_n1959960_639047086168995_251766401_n
1912351_10203455449010588_648743164_n 1970935_1559662104259857_822429217_n
1797468_639205022819868_829264105_n 1974102_721705074526939_980646546_o

Geplaatst in Dagelijks Leven | Een reactie plaatsen