Monique & Johannes Pijnacker Hordijk Een kijkje in ons leven

4apr/140

WELzorg daar gaan we weer………..

Ik heb in 2011 een aanvraag gedaan voor elektrische rolstoel en die kreeg ik na veel geduld dan in 2012. maar wel zonder verlichting die werd pas geplaatst op 29 april 2013.
In de tussentijd veel  telefoontjes en adviseurs op bezoek en zelf op bezoek bij de gemeente. Maar goed hij was en ik was even heel blij, maar al snel merkte ik dat de stoel naar voren kiept bij kleine hoogteverschillen, dus weer bellen en men kwam kijken, maar conclusie was het is een gevoel. Ondertussen vond ik het steeds enger worden belde ik nog paar keer maar niemand kwam want het was een gevoel daar moet je aan wennen, men vergeet dat ik in 2008 en 2009 dezelfde merk en soort rolstoel had waar ik  overal mee naar toe ging en nergens last van had, dus dat gevoel vond ik beetje raar. Elke keer als ik weg ging vroeg ik Johannes of de taxichauffeur om voor me te gaan staan als ik hobbel had uit angst naar voren te vallen.

In maart 2014 ging ik naar een begrafenis en daar moest ik een stoep op via hellingbaantje en toen kiepte hij naar achteren gelukkig zag iemand achter me het ook en ving het op en bij vertrek  moest ik eraf en toen ging het helemaal  eng, ik reed eraf en de stoel kiepte naar voren de taxichauffeur greep me bij de schouders en duwde me in balans terwijl twee andere bezoekers de  stang op de rug grepen en trokken en ik stond weer  horizontaal. De schrik er goed in en  mijn nek kreeg een flinke opdonder daar heb ik tot op vandaag nog last van, verrekte spier. Blauwe plekken op schouders van de harde druk  die de chauffeur gelukkig gaf, want je moet er toch niet aandenken dat je doorlapt en onder die zware rolstoel eindigt en je nek  breekt of zo. Dus belde ik Welzorg en legde het uit dat dit echt geen gevoel was maar goed die denken er anders over dus ik moet het anders oplossen dacht ik.

Maandag 24 maart was er een informatie avond over de WMO met wethouder Meta Jacobs, daar waren ook haar ambtenaren voor vragen en ik sprak JV hierover, die net als ik ven mening is dat er wat moet gebeuren en hij zou Welzorg erop aan gaan spreken.
Goed woensdag 27 maart melde men van Welzorg en ze wilden wel  weer een keer iemand langs sturen en die kwam de dag erna. Het was een aardige man die direct begreep wat ik  bedoelde, gelukkig en  zich afvroeg of mijn gewicht niet te hoog was en deze stoel niet voor  personen tot 100 kg is en dat geloof ik niet want ik ben al jaren 120 kg stabiel. Verder merkte hij op dat de kantelwielen en stoppers te dicht op de wielen zaten, maar dat kan niet veranderd worden. Hij merkte op dat de stoel te ver naar voren zit maar ook dat kan niet naders en zo gingen we alles na. Hij raadde me wel aan even niet te rijden en hij zou zo snel mogelijk een adviseur langs sturen en dus  parkeer ik de rolstoel maar en wacht af.

De dagen gaan voorbij en ik moet ziekenhuis afzeggen en dagje uit naar Nienke en Lisa ook, want  tja zonder rolstoel kan ik niet alleen op pad buiten Lelystad. Ja ik heb ook scootmobiel maar dan is er weer probleem met de taxi omdat ik niet de bus kan komen en dus ben ik afhankelijk van mijn niet functionerende elektrische rolstoel.  De dagen gaan voorbij en vandaag is het meer dan week geleden dat die meneer hier was en dus besluit ik zelf Wel zorg maar eens te bellen en dan wordt het een heftig gedoe.  Bij poging 1 wordt de verbinding verbroken ipv dat ze me doorverbinden en dus bel ik weer en dan is ze met lunch….ik moet dus uurtje wachten voor poging 3. Dan krijg ik iemand aan de telefoon en die zegt dat ik geduld moet hebben en ik ben van menig dat 8 dagen lang genoeg is om terug te bellen voor afspraak en hoor ik dat een monteur gewoon 5 werkdagen mag gebruiken om iets in systeem te zetten dus in plaats dat hij hier was  op 28 maart zeggen zei nu dat het pas 2 april was. Ik leg hem uit hoie de situatie is het is mooi weer en ik zit opgesloten ben toch geen crimineel met huisarrest of wel? Goed dan zegt hij ik ga nu regelen dat u dit weekend nog weg kan met een leenrolstoel, ik betwijfel het maar geef de man een kans. Als hij terug belt  blijk ik helaas gelijk te hebben er zijn geen leen stoelen voor mensen zoals ik op dit moment. Dan beloofd hij dat de adviseur vandaag nog belt en biedt namens Welzorg meerdere keren excuus aan, maar daar heb ik weinig aan dit wordt weer lang proces en deel hem mede dat ik de gemeente en wethouder Meta Jacobs uitgebreid zal vertellen over hun manier van omgaan met mensen en hun communicatie stijl. Meteen laat die weten dat dat niet nodig is en dat we het samen op kunnen lossen, nou sorry die tijd hebben gehad, gemeente dient  ten alle tijden te weten hoe hun leverancier namens hun handelt dus k meld het altijd .
De adviseur belt en vertelt mij dat het gevoel van kiepen naar achteren  een veel gekend probleem is en dat het een gewenning is en ik laat hem rustig zijn verhaal doen en meld hem dan dat ik dat probleem niet heb, maar dat ik naar voren kiep en dan schrikt hij en maken we afspraak voor maandag middag. Nou heb i vandaag al 4 mensen uitgelegd hoe het zit en dat ik naar voren val en dat een monteur het begrijpt en dat allemaal in tijdbestek van nog geen 4 uur en vervolgens belt een adviseur met compleet andere klacht. Hoezo is het dan moeilijk communiceren? Goed de dag is inmiddels om en ik ben  boos, gefrustreerd en voel me een crimineel met huisarrest en kan dus voorlopig nergens zelfstandig heen.

Ik heb een super kort lontje als het om dit gebeuren gaat en het kost me werkelijk heel veel moeite rustig en netjes te blijven en begrijp echt niet hoe het bij Welzorg mogelijk is dat men niet eens een klacht goed kan overbrengen tussen medewerkers. Ik ben nu doodop, alles doet zeer, mijn hoofd spint en ik duik er straks vroeg in en probeer de knop weer om te zetten en maandag open en leeg het gesprek te beginnen, maar vrees dat de uitslag zal worden u kunt  een andere stoel gaan aanvragen via het MO kantoor en dan begint dit hele spel weer van voor af aan, dus  lieve vrienden en familie en  bezorgde artsen ik vrees dat er dit jaar geen bezoek zal zijn als ik naar jullie toe moet. Wordt vervolgd………………..
Welzorg-01          welzorg-brengt-u-verder

Reacties (0) Trackbacks (2)

Geef een reactie