De zorg wereld is ziek, misschien deels ongeneselijk als je het mij vraagt

Ok dit verhaal over de Trippelstoel, Medipoint en Ohra gaat verder. Eerder schreef ik hier al over op 8 juli klik de link hiernaast Hoe komt de zorg zo duur? euh nou zo…..

Vrijdag 2 augustus wordt ik gebeld de stoel is er en kan geleverd worden op mandag 5 augustus. Verbaasd maar ook blij vraag ik nog geen passing eerst, nee is dezelfde stoel. Vreemd die was namelijk aangepast maar hoop doet leven en ik ga blij het weekend in.

Maandag 5 augustus
Nou volgende drama met Medipoint…ik zei het nog geen passing? Nee u krijgt dezelfde stoel………………….tja en daar stond een andere stoel in mijn woonkamer even snel ratelde de man op waar de knoppen voor zijn..ik vroeg nog gaat die wel omhoog ja en hoog genoeg ja was allemaal op orde en weg waren de mannen en mijn oude stoel.
Ik ga zitten en begin alles met Johannes dan zelf maar op maat in te stellen en als ik op wil staan daar is een groot probleem hij gaat helemaal niet hoog genoeg en k kom er niet uit.
Ik bel direct Medipoint en die gaat het dan via allerlei afdelingen melden en wat ik ook zeg het antwoord blijft simpel de meneer zegt ik ben een vraagbaak en helpdesk ik kan alleen doorgeven wat u zegt……
Johannes haal dan mijn buiten rolstoel maar naar binnen en met behulp daarvan kom ik uit de stoel en dus zit ik daar nu in mijn buiten rolstoel in huis..
Ohra gebeld, want dit is werkelijk niet normaal ik kan dus niet meer in een stoel en moet verplicht in rolstoel omdat er weer grote fouten gemaakt worden …maar zij kunnen bij Medipoint ook niets is nu spoedmelding maar ondertussen kan het heel goed zijn zegt men dat ze me pas morgen terug bellen.
Ik moet roeien met de riemen die ik heb en hoop dan morgen op oplossing.

IK HAAT AFHANKELIJK ZIJN!

Ik kan nu dus bijna niets meer, deze stoel is niet voor in huis en niet geschikt om in achter de pc te werken dus we zitten maar wat voor ons uit te staren….lees huilen

Heb allemaal dingen nog gepland en zonder die stoel tja…….of een soort gelijke kan ik dat dus ook wel vergeten.

Dinsdag 6 augustus
Goed Johannes had op Twitter gemopperd en kreeg privé bericht en las daarin dat er reparatieverzoek was aangemaakt en er een monteur komt, omdat ik niets gehoord had zei hij dat en toen belde er een meneer.
Weer een discussie en hij was met mij eens dat dit allemaal niet netjes was en nu komt er monteur, maar onduidelijk is wat die komt doen “een stuk er tussen plaatsen of de kollum vervangen” schiet mij maar lek.
Ik zei al als u nou gewoon passing had gedaan dan had u bv geweten dat verlengde armleuningen ook noodzaak zijn, dat een korte rugsteun nodig is mijn dikke kont en super holle rug drukt me anders bij schouders naar voren.
Maar ja passing hoefde niet, dus dat weet u allemaal niet, want u zou dezelfde stoel leveren.
Op de vraag of ik me oude stoel terug mag kwam ik denk het niet die moet eerst gekeurd worden volgens hem zou dat bij verzekeraar vandaan komen, omdat de stoel afgekeurd is is mijn veiligheid in geding……nou ik zwijg nu maar en zeg alleen nog ja , nee en denk doei….
12.00 uur
Afspraak nu is monteur komt ergens vandaag weet ik wat doen
Oude stoel komt niet terug
Vandaag wordt ik gebeld om passing te regelen voor nieuwe passende stoel

Ik bel toch Ohra nog eens en die verwijst naar gesprek collega gisteren het is volgens hun nu Medipoint die aan zet is en dat kost wat tijd geef ze paar dagen.
Ja natuurlijk meneer en u regelt thuiszorg want ik kan echt bijna niets, ja lastig maar u zult toch even geduld moeten hebben.
Op mijn vraag of zij het werkelijk waren die de eis neer hebben gelegd dat Medipoint eerst de stoel moet keuren krijg ik natuurlijk geen antwoord.
Ik sluit maar af en hang op, het heeft geen zin……ik ben moe, alles doet zeer en ben het vechten tegen deze zieke wereld van regels, protocollen en van het kastje naar de muur, wijzende vingers van schuld zo zat!

17.30 uur
Monteur is weer weg na goed gesprek heeft hij een nieuwe stoel kollum geplaatst die hoger kan en dat is genoeg. 
Nu komt er dinsdag een adviseur om een stoel aan te meten. Omgekeerde wereld, maar zo is het nu eenmaal.
Nu moet ik wennen aan deze stoel zit heel anders, maar gaat hoog zat. alleen rugleuning en armleuningen moeten eigenlijk anders maar dat zien we dinsdag wel ik kan er in ieder geval voor nu mee uit de voeten.

Ik baal wel van hoe het weer allemaal gaat en wat een verspilling, maar misschien moet ik dat loslaten en hoort dat gewoon in het Nederlandse zorg/hulpmiddelen – verdien – systeem. Dan wordt er maar een hele stoel vergoed die ik niet kreeg, kan mij het ook nog schelen, hun kan het ook niet schelen.

Nu is er dus een nieuwe stoel aangepast met andere kollum, dinsdag komt er adviseur al nog een passing doen.
De zitteng is te stroef ik plak er aan vast, armleuningen tekort, rugleuning te lang kortom veel mis met de combi van mijn lijf en de stoel.
Ik baal dat ik niet bij de grote groep hoor die gewoon standaard oplossingen kan gebruiken.

Woensdag 7 augustus

Na heel veel stress, piekeren en jezelf en je zieke lijf uitleggen en verdedigen, komt de vraag waarom is dit elke keer zo? Wat doe ik fout? Kwam het omdat ik vele euro’s en tijd uit wilde sparen en niet hete hel traject in wilde, nee dat kan niet want Ohra deelde die mening.
Voor een deel komt het doordat je altidj mensen spreekt die niets kunnen of weten en zo als die ene meneer eerlijk zei ik ben alleen een vraagbaak en mail het door….en zo krijg je elke keer een ander aan de telefoon, de communicatie is rondom slecht want er gebeurt alleen wat als je zelf belt of je moet gewoon braaf niets doen en afwachten, dat zou kunnen als ik niet 98% afhankelijk ben van de stoel voor een “normaal” leven .
De protocollen, regels zijn “scripts” en werken bij de groep die een standaard middel willen, kiezen bestellen en plaatsen klaar, kassa! Helaas zit ik in een groep die klein is en maatwerk nodig heb.

En het kan want een tijd terug sprak ik ook de gemeenteraad van Lelystad hierop aan door in te spreken in de raad en de gemeente Lelystad luisterde, we spraken veel en ook nu toen ze dit lazen kwamen ze met hulp, advies en daarvoor dank.
Het is jammer dat dit weer is gebeurt en nu gaan afwachten wat er dinsdag gebeurt, vanmorgen belde er nog wel iemand van Medipoint die Johannes te woord stond, want ik had rust nodig en lag tot de middag op bed.
Want dit hakt er hard in het altijd en eeuwig overal voor moeten knokken in de wereld van zorg – hulpmiddelen, jezelf steeds weer uitleggen, je zieke lijf verdedigen het is zo vermoeiend en ik ben het zo zat……………..wordt er wanhopig van want het veranderd gewoon zelden, maar het kan dus wel bewijst Lelystad!

De zorg wereld is ziek, misschien deels ongeneselijk als je het mij vraagt


Dit bericht is geplaatst in Dagelijks Leven. Bookmark de permalink.

Geef een reactie