Vandaag even voor de gezelligheid meegereden met Johannes naar Den Haag, hij moest daar zaken regelen voor zijn werkreis. Samen zo’n eind rijden is leuker en ik ben daar in de auto lekker Pokemon Go gaan spelen en toen samen weer naar huis.
Op vrijdag 28 juni bepaalde de Medipoint monteur dat mijn trippelstoel echt op was, motor was slecht en tja dat kan ook wel ik kreeg hem tweedehands in 2012 en hij was toen al paar jaar oud.
Goed in afwachting van een adviseur werd ik vandaag gebeld door Medipoint en tja ik had de stoel te lang, indicatie moet opnieuw…..blabla lang verhaal kort ik moet:
* vragen beantwoorden aan de telefoon over mijn ziekte en wat ik nodig heb
* nieuwe verwijzing huisarts voor hulpmiddel
* nieuw verslag van ergotherapie
Het eerste deed ik direct en daarna heb ik de huisarts gebeld en gevraagd of ik zo’n verklaring kon krijgen en meteen sorry gezegd voor de tijdverspilling, want dat vind ik dit echt. Verwijzing komt met de post.
Dan Reade gebeld en tja dat wordt ingewikkelder want officieel moet ik nu een nieuwe verwijzing ergo hebben, dan intake, behandelplan en dan uitvoeren en dus een afspraak of 3 verder…..maar goed ook Reade ziet dat niet zitten en gaat kijken voor oplossing binnen de regels.
Ik spreek erover met Johannes en besluit contact op te nemen met Ohra, want men klaagt altijd dat de zorg onbetaalbaar wordt, nou dit wordt echt onbetaalbaar en onzinnig.
Ohra medewerkster snapt het helemaal en zegt we lossen het op, maar dan komt er nieuw probleem bij, want de stoel die ik heb is pas geleverd gloed nieuw januari 2016………en de periode van afschrijving is 5 jaar.
Ok, ook dit hebben we eerder meegemaakt in 2006 en nu weer……..toen was het foutje (fraude) Achmea Groene Land en nu geen idee…maar dat gaan ze wel uitzoeken.
Ik heb deze stoel tweedehands gekregen in 2012, goed werkend dus maakt mij dat uit dat die tweede hands is, in 2016 kreeg ik nieuwe armleggers en een accu. Toen was er met Welzorg monteur wel discussie want die wilde een hele nieuwe stoel gaan leveren en ik wilde dat niet, deze was verder prima en zij zouden het vragen aan Ohra, Ohra stemde in met herstel en werd gerepareerd, maart men schreef dus wel even een nieuwe stoel af bij mijn verzekering en niet alleen onderdeel met reparatie, dit noemt men een foutje….ik vindt dit meer fraude. Zijn grote bedragen bij gemoeid en je weet toch wat je mensen uitvoeren, er wordt tenslotte gewerkt met werkbonnen? Nou ja dat gaan ze dus nu uitzoeken.
Ik heb hierover een goed gesprek met Ohra en geef aan dat als dit niet wordt terug gedraaid ik aangifte zal doen van fraude, ben er namelijk wel klaar mee.
Iedereen klaagt over dure zorg en als je dan zuinig bent kom je steeds weer in dit soort ongein terecht, ik vind dit geen bedankje voor zuinig zijn met zorgkosten.
Het kost me nu dus weer berg energie en gelukkig hoef ik nu niet alles via Reade te spelen en regelt Ohra medewerkster het nu direct met contact persoon bij Medipoint, maar toch als je niet zo als ik ben, ga je ook de hele weg weer af, maanden later klaar en hoge kosten voor hun zoals arts en specialist, verwijzingen consulten, taxikosten enzovoort.
Ik ga nu rustig afwachten op telefoontje en als het goed is dat ergens morgen of overmorgen en dan kan ik een stoel gaan regelen via Medipoint zonder teveel andere dingen nog te hoeven doen. De foute nota heb ik inmiddels aangemeld als foute nota dus daar zal ook nog wel over gesproken gaan worden.
Het lesje te leren is bel altijd je verzekeraar bij twijfel en zie wat er wel of juist niet kan en daarnaast als je hulpmiddelen krijgt check je overzicht wat men afschrijft (leverancier declareert bij verzekering), want uiteindelijk betalen we allemaal deze “per ongeluk” foute nota’s en dat gaat echt om honderden euro’s!
Categorieën:
- Dagelijks Leven (5.973)
- Gewonnen (350)
- Pompe (67)
- Testpanel (28)
- Vakantie Tesselhuus 2015 (10)
-
Laatste 5 Posts
Recente reacties
Kalender:
Archief:
Meta