Monique & Johannes Pijnacker Hordijk Een kijkje in ons leven

11mrt/161

Personen alarm @Zembro

Ok ik ben dan maar 45 jaar maar het moet er toch van komen nu. Gezien ik meer alleen thuis ben en veiligheid voor alles gaat hak ik de knoop door en ga op zoek naar personen alarm. Toen Johannes in Engeland was werd  (13-2-2016) duidelijk dat ongelukje in klein hoekje zit. Door al mijn ziekte ben ik snel uit balans, evenwicht en struikel ik en dus ook die dag viel ik. Gelukkig kon ik net bij mijn telefoon, maar dat kan dus ook zomaar zijn dat het niet kan en dus een personen alarm. Dan kan ik altijd alarm slaan als ik bv gevallen ben en dus niet zelf meer op kan staan. Ik wilde graag eentje die ik altijd om kan houden, waterbestendig en waarmee ik overal en altijd te vinden ben en kan communiceren.  We vonden eentje die hieraan lijkt te voldoen, de Zembro Bracelet. Na wat wikken wegen besloten hem aan te vragen voor een testperiode van 30 dagen. Hij kwam vandaag binnen en dus de test begon.
Eerst de app dat was best lastig en er is weinig uitleg over te vinden en er kwam steeds melding  dat er niemand bekend was met die info, maar goed na wat mailen en bellen blijkt dat ik me aanmeld en dan mensen kan toevoegen, goed app geïnstalleerd en werkt.  Bracelet opgeladen na uurtje is die vol en omgedaan en dan test alarm ...omdat het testen is heb ik alleen zelf de app u en later ook Johannes. Alarm gedrukt en dan even later gaat mijn app in mobiel alarm geven en dan kan je de bracelet bellen wat ik ook even probeer. Ok dat werkt mooi. Dan zie ik wat voor een nummer ik belde oops Zweden.....de gsm sim is verbonden met Zweden dat is best  wel kostbaar 81 cent per minuut en dus dikke 2 euro op rekening. ALs ik heirover na denk dan denk ik tja dat overkom ik dan wel tenslotte is mijn leven wel wat waard, denk ik zo en ik sla alleen in nood alarm en als ik zelf niet bij telefoon kan.
Wel is het z\o als je alarm slaat geeft je bracelet SOS knipperen aan dat veranderd als iemand je belt is  geluidloos een telefoonafbeelding en dan moet je hem dus wel beantwoorden, jammer dat hier geen geluid bij is gestopt, want nu moet je actief blijven kijken of iemand je belt.
Een tweede test en nu heeft ook Johannes de app op zijn mobiel....ik sla alarm en er gebeurt mooi niets...ik ben nu op de plek waar ik toen gevallen was en de bracelet meld niet dat hij geen verbinding krijgt maar knippert stug door SOS na een half uur pakt Johannes de bracelet en verplaatst zich en pas buiten komt er dan na ruim 45 minuten een alarm. Dit is niet handig want als ik alleen ben en ergens lig en de bracelet meld niets van problemen dan sla ik alarm in de ruimte blijkbaar terwijl ik in de veronderstelling ben dat er hulp aan komt. De bracelet zou in heel EU werken maar dus niet in mijn keuken pffff. Dan slaapkamer zelfde probleem  deze gsm chip heeft geen goed bereik hier en dus is dit niet geschikt hier.
Hoe mooi dit allemaal mocht lijken het is niet wat ik zoek en de bracelet wordt dus terug gestuurd, buiten het nadeel dat die erg kostbaar is zowel aanschaf als gebruik is hij in mijn situatie niet betrouwbaar. Met Johannes overleg gehad en nu gaan we toch maar naar de HA en eens hierover hebben en dan via aanvraag ijken wat mijn zorgverzekeraar kan doen. Hier zitten ook veel nadelen aan maar bv sleutelkastje kan vervangen worden door genoeg contactpersonen met huissleutel, het kastje zou zo goed zijn dat ik uit andere ruimte ook te horen ben kortom ik ga gewoon eens kijken en zien wat daar wel of niet kan. Wordt vervolgd.

 

Reacties (1) Trackbacks (0)
  1. Dag Monique,
    Met veel interesse heb ik uw blog gelezen. We stellen de feedback van onze klanten erg op prijs, vooral omdat we daarmee ons product hopen te verbeteren. Via Twitter had ik al het één en ander vernomen, helaas geeft Twitter te weinig ruimte om in details te treden. Graag geef ik een reactie op uw opmerkingen.
    We richten ons met Zembro bracelet in eerste instantie op de actieve oudere, waardoor de drager van de bracelet niet dezelfde persoon is die de app installeert. De app wordt dan geïnstalleerd door de eerste connectie, wiens telefoonnummer wij in ons systeem koppelen aan dat van de drager. In uw geval waren drager en eerste connectie dezelfde persoon, waardoor we uw mobiele nummer in ons systeem mistten. Bij het installeren van de app ontvangt u de informatie de nodig is om de app in te stellen. Als u hier specifieke informatie hebt gemist, hoor ik graag welke informatie u heeft gemist. Dan kan ik die informatie nog laten toevoegen in de app of in een aparte handleiding.
    Het klopt dat het nummer van de bracelet een Zweeds nummer is. Onze oplossing werkt in heel Europa via een gsm-chip en is daarom niet aan 1 mobiele telefoonprovider gekoppeld. Het voordeel hiervan is dat er altijd bereik is als er een gsm-mast in de buurt is, en is dus niet afhankelijk van de gsm-mast van één provider. Op dit moment zijn de telefoonkosten binnen Europa nog flexibel per mobiele telefoonprovider en afhankelijk van bijvoorbeeld een starttarief waardoor het bij de ene persoon wat duurder uitpakt dan bij de andere. Dit gaat overigens in de nabije toekomst veranderen (zie http://nos.nl/artikel/2012890-t-mobile-schaft-buitenlandse-eu-belkosten-af.html).
    De bracelet geeft inderdaad geen geluid wanneer een connectie is gemaakt. Zodra er contact met de server is, stopt het SOS-teken met knipperen. Wanneer iemand vervolgens naar de bracelet belt, hoort u zijn/haar stem vanzelf. We hebben uw suggestie van een geluid bij contact toegevoegd aan de lijst met wensen van onze klanten, dan kunnen we hiermee rekening houden bij de doorontwikkeling.
    De bracelet kan contact maken met de server wanneer er gsm-bereik is. Wanneer er in een bepaalde ruimte geen gsm-bereik is, kan de bracelet net als een mobiele telefoon geen contact maken. Hier is het bereik van een gsm-mast noodzakelijk. Het spijt me te horen dat dit in enkele ruimtes van uw woning het geval is. In dit geval is het wellicht een beter idee om een systeem aan te schaffen dat gekoppeld is aan uw vaste telefoonaansluiting zodat u binnenshuis altijd bereik heeft.
    Ik vind het jammer dat u niet bent ingegaan op ons aanbod om u even telefonisch te spreken, dan hadden we u kunnen voorzien van een meer persoonlijke uitleg. Nogmaals dank voor uw feedback! Tot slot wens ik u nog een hele fijne dag.
    Hartelijke groet,
    Frederique, namens Zembro


Geef een reactie

Nog geen trackbacks.