Goed de moeders zijn vannacht weer veilig en voldaan thuis gekomen na hun 4 weken durende vakantie in Portugal. Sjoerd was er en dat was gezellig en ook hij heeft de stomme mail van outlook gekregen over Windows Live Mail. Nou meteen gezegd gooi maar weg ne nergens op klikken, ik had zaterdag de update die ze aangaven gedaan en toen alles weg moest terug met herstel. Sinds Windows 7 heb ik echt altijd ruzie met dit merk upgrade naar 8 ging ernstig mis en zelfs de helpdesk die ik toen op afstand het liet oplossen zorgden alleen voor meer ellende in later tijdstip kwamen we er namelijk achter dat die medewerker het inderdaad oploste , maar wel door mijn bootsector te wijzigen waardoor ik nooit meer een update kon doen…dus ik met 8.1 verplicht werd een nieuwe versie te kopen, weer 150 euro armer. Goed dat nog in het geheugen hebbend, ging het dus ook mis nu met Live mail. Maar goed die stopt dus ik dacht vandaag OK ik ga wel over op outlook van Office 365. Ik naar de site microsoftstore.com en kijk aan betalen met i-deal en zo geregeld……nou mooi niet! Goed klik klik en bestel. Betaal 1 cent voor verificatie en dan komt er weer een betaalknop nou klik en hij komt weer terug en weer hmmmmm gaat niet goed…..live chat geopend hulp vragen. Dat werd geen fijn gesprek ze bleef maar vragen waarom ik geen creditcard had en of ik dat niet even kon regelen, waarop ik antwoorde natuurlijk de bakker op de hoek heeft er vast nog wel op voorraad…… goed het gesprek liep niet fijn toen was het een verkeerde browser. dat is pas lachen is Edge van hun zelf notabene, maar ok ik de andere proberen Firefox, IE, Edge e Chrome en geen enkele kwam ik een stap verder …… toen was het mijn pc en bla bla en zo ging dit een dik half uur door en pakte ik de telefoon dan maar bellen met ze. Ik kreeg een Engels sprekende man en ik ben niet zo goed in Engels maar ok dan toch maar want er was niemand anders…15 minuten discussie en wee hetzelfde maar het eindigde met het ligt aan I-deal, nou ik werd hoe langer hoe bozer en toen kreeg ik na een uitbarsting een Nederlands sprekende Belg…….weer alles uitgelegd en weer alles proberen en bijna een uur later heb ik maar gezegd laat maar ik hoef geen Office meer. Wat is dit een onvriendelijk bedrijf toch voor zijn klanten en erge is je kan er bijna niet om heen. Toen zei deze dame waarom gaat u niet naar een winkel en haalt daar de code…ja dat had ik ook al bedacht maar deze bestelling staat inmiddels een keer of 10 open en die annuleerde ze dus nu wel….ik naar Bol.com en wat een keuze koste me nog een half uur voor ik wist welke ik moest hebben en die heb ik besteld.
Zo dan is het dus al na 2 uur en ben je een halve dag kwijt om een office pakket te kopen ongelofelijk en ik hou mijn hart vast want ik moet het nog gaan instaleren wat ook weer risico’s met zich mee brengt. Leve Microsoft en Windows als ik toch eens de loterij win gaat dat er direct uit en over naar MAC. Goed toen belde Twil nog even gezellig en erna eerst maar eens wat ingenomen want ik had knallende koppijn na dat gedonder met Microsoft medewerkers. Moeders gebeld en bij gekletst en zien elkaar snel weer. Verder prijsvragen gedaan en ben nu echt bijna helemaal bij nog een onderdeel hopelijk morgen, want vandaag was de tijd al verspilt aan office kopen. Eten geregeld en lekker bij tv gegeten en nu is het tijd om te gaan slapen……….