Monique & Johannes Pijnacker Hordijk Een kijkje in ons leven

29okt/100

Vervoersvoorschrift met lift niet bekend bij betrokken instanties

Vrijdag 29 Oktober
Vandaag vroeg op en San mag naar huis, ik ben erg blij en heb echt genoten van ons bezoek samen gisteren.
Johannes werkte thuis en Sjoerd kwam en deed het huis en ik verzorgde de dieren.
Rommelde op de pc, prijsvragen en mail maar het belangrijkste dat ik vandaag deed was bellen om antwoorden en duidelijkheid te krijgen over gehandicapte vervoer en veiligheid.
Eerst belde ik maar met mijn zorgverzekeraar OHRA en die wisten nergens van en hebben ook zoiets van die lift is er toch om zo jullie goed te kunnen vervoeren en na een goed gesprek gaan ze eht uitzoeken en bellen me dinsdag terug.
Daarna de gemeente die verwees me naar de vervoerscentrale en dat is ZCN en die vonden het zelfs bizar wat ik vertelde en vroegen om een kopie van de brief die ik kreeg en die heb ik per fax gestuurd en ook zij gaan uitzoeken wie wat en waar en bellen me komende week terug.
Tot slot belde ik met Valys en ik belde express hun als laatste want zo gezellig zijn die mensen niet als je met vragen komt, er is geen klachtenlijn en alles moet via brief en wel binnen 14 dagen anders wordt het zonder omkijken meteen afgewezen, leuke instantie.
Maar goed ik belde en legde het die mevrouw uit en nou ja we kwamen nergens op uit zij ziet niet in wat het verschil is tussen een rolstoel en scootmobiel en voor mij is dat een wereld van verschil.
Uiteindelijk heb ik maar einde gemaakt aan het gesprek en ben erg verbaasd dat van de 4 grote instanties die ermee te maken hebben niemand in staat blijkt te zijn een cliënt te voorzien van regelgeving end at terwijl de taxibedrijven er allemaal mee komen, dus niet een ze zeggen het allemaal en dat wilde ik zeker weten en daarom heb in Den Bosch bij aankomst de chauffeurs die er aanwezig waren het gevraagd en allen zeggen hetzelfde is nieuwe wetgeving.
Kortom er is dus wetgeving en er zijn voorschriften voor vervoer van gehandicapte maar ik kan niet aan die papieren komen waar deze ene regel in staat en ook de instanties kennen de regel niet, wordt dus vervolgd want ik laat het niet rusten ik wil duidelijkheid en ben ergens ook heel benieuwd hoeveel cliënten hetzelfde probleem hebben als ik.
Verder heb ik dus ene dikke brief gestuurd aan klachten bureau van Valys 3 hele A4 papiertjes vol en wacht nu op hun antwoord en zo is de dag eigenlijk snel om.
We hebben nog even boodschappen gedaan en wat tv gekeken en nu bed in.

Reacties (0) Trackbacks (0)

Nog geen reacties


Geef een reactie

Nog geen trackbacks.